Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2023, 20:38   #61
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moest ik geen kinderen hebben zou ik zo kunnen redeneren. Noem me misschien gek, maar ik wil ook nog een leefbare maatschappij voor mijn kinderen en kleinkinderen. Het is daarom dat ik zo woedend ben op krapuul zoals Alexander Decroo. Die gore klootzak bedreigt immers de toekomst van mijn kinderen.
En wat is uw gedroomde maatschappij?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 20:39   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik zie vooral hier stereotypes over de Moslims maar bon, na de stereotypes over de Franstaligen zijn we helemaal niet verbaasd daarover.
Stereotypes over moslims ontstaan alleen maar door de lafheid van groen en links, die niet durven ernstig optreden tegen criminaliteit als deze door moslims gepleegd wordt.

Stereotypes over Franstaligen ontstaan alleen maar door de wazige toestand van het beleid in la belziek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 20:44   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze zijn zelfs hier ontstaan. Daarom dat ze "buiten krijgen" niet de juiste oplossing is. Hun eliminatie zal dus op een andere manier dienen te gebeuren. Maar dat dient op een democratische manier, op serene wijze, besproken en beslist te worden.
U zal hen beleefd vragen België te verlaten? Veel geluk!

Laatst gewijzigd door Everytime : 30 maart 2023 om 20:45.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 20:47   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Horen racistische en/of fascistoïde organisaties en partijen thuis in een vrije westerse democratie ? Hun enige erfenis is onderdrukking, vernietiging en oorlog.
Het is maar vanaf wanneer je een organisatie of partij racistisch of fascistisch noemt.

Reken je vb. een partij die de holodomor en de genocide op de Oigoeren niet wil veroordelen in een stemming in het parlement onder die noemer?

En wat is racisme precies in het raam van discriminatie?
Als een werkgever of verhuurder systematisch katholieke mensen uitsluit omdat ze katholiek zijn,
is dat minder erg dan dezelfde houding tegenover andere rassen?
Wat mij betreft, is het allebei even dom.
Het is toch dom als een werkgever een talent dat hem meer winst kan opleveren, zo maar overlaat aan de concurrentie !

(dit is geen definitie van racisme volgens mijn opinie. Vb. de overheid heeft een veel grotere, bijna absolute plicht om neutraal te zijn ... bla bla ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 maart 2023 om 20:48.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 20:48   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zal hen beleefd vragen België te verlaten? Veel geluk!
Natuurlijk niet. Dat is niet hoe je een invasieve soort wegkrijgt he. Er zijn in de geschiedenis genoeg voorbeelden van hoe men ongewenste aanwezigheden aanpakt, en er moet een democratisch debat komen over welke aanpak nu de meest aangewezen is. Persoonlijk ben ik voorstander van de Wilde Westen methode die het probleem van de indianen goed heeft aangepakt, maar wie ben ik om een beslissing daarover te nemen niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2023 om 20:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 20:59   #66
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De twee hebben niks met elkaar te maken. In het vrije wilde westen is de best gelukte genocide van de geschiedenis gelukt. In het fascistische nazi Duitsland is de exterminatie van de joden zodanig mislukt dat het voor de Joden een succes is geworden.

Je moet onderdrukking niet verwarren met properheid.

Wat jij verstaat onder racisme is zelfbehoud.

Ik zou zeggen dat zelfbehoud de essentie zelf is ven een vrije westerse maatschappij, maar jammer genoeg karakteriseert de westerse wereld zich nu reeds meer dan een halve eeuw in eigen-haat en zelfdestructie.
Inderdaad, trouwens het begrip racisme werd de voorbije decennia dermate uitgehold, dat er van de oorspronkelijke betekenis nog maar weinig overblijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 21:25   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie vooral hier stereotypes over de Moslims maar bon, na de stereotypes over de Franstaligen zijn we helemaal niet verbaasd daarover.
het probleem is dat er hier massa's van die "stereotypes" rondlopen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 22:05   #68
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Horen racistische en/of fascistoïde organisaties en partijen thuis in een vrije westerse democratie ?
Uiteraard horen partijen of mensen die andere mensen willen vermoorden omwille van hun politieke mening niet thuis in een Westerse democratie !

In een democratie bestrijdt men elkaar met woorden en discussies.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 22:10   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Inderdaad, trouwens het begrip racisme werd de voorbije decennia dermate uitgehold, dat er van de oorspronkelijke betekenis nog maar weinig overblijft.
Kritiek op de islam aanziet men zelfs al als racisme.
Oud 30 maart 2023, 22:38   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De betekenis is voor een BLOKKER ook anders dan voor een democraat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 00:47   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De betekenis is voor een BLOKKER ook anders dan voor een democraat.
Zijn partijen die de mensenrechten schenden ook democraten?
Oud 31 maart 2023, 01:07   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben hevig atheïst. En vb. erge voorstander van het buiten de schoolmuren zwieren van alle godsdienstonderricht.
Maar ik ben even hevige voorstander van de Westerse vrijheden. Die van godsdienst horen daarbij.
.
Een van de vele reacties op FB op De Wever zijn uitspraak van gematigde islam.

Citaat:
Begrijp het niet dat zo een intelligente man DIT zegt ....NERGENS,ter wereld waar moslims vaste voet aan wal kregen bestaat dit, integendeel ....waar ze een minderheid vormen eisen ze voortdurend hun rechten op, volledig legaal overigens maar DAAR waar ze de meerderheid hebben ( bij ons binnen enkele decennia) hebben minderheden GEEN of nauwelijks rechten.....hoe is het mogelijk de waarheid zo te blijven ontkennen....ze gaan zich NOOIT religieus aanpassen, laat staan integreren , nooit !!
En alzeker niet hier in deze oorden waar een woke sfeer heerst, de mildste en makste justitie ter wereld geldt waar alle niet linkse kritiek onmiddellijk afgedaan wordt als fascisme, nazisme ,discriminatie, zelfs haatzaaien....en politici ALLES doen om stemmen te ronselen....

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 maart 2023 om 01:11.
Oud 31 maart 2023, 04:23   #73
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stereotypes waarvan ze zelf dolgraag en telkens opnieuw bewijzen dat de stereotypes nogal dikwijls op feiten berusten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 08:41   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is uw gedroomde maatschappij?
1 zonder de geneugtes van de Islam. Kijk, we hebben de invloed van de Kerk in onze contreien na veel bloed, zweet en tranen reeds tot een minimum weten te beperken. De laatste decennia zijn we echter bezig met de invloed van de Islam ferm te verhogen in ons land. Een ideologie die fascistisch en geweldadig is. Die invloed moet hier simpelweg volledig verdwijnen. Dat ze in hun zandbak doen wat ze willen, maar niet hier.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 08:46   #75
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims interesseren me niet. De stereotypes ook niet. Enkel de ideologie interesseert me en de antifascisten op dit forum zouden beter eens wat meer consequentie aan de dag leggen en ook zo fel reageren op de Islam. De Islam beschouwen als een vredevolle religie is complete onzin. Het is een politieke ideologie gebaseerd op onderdrukking en onderwerping.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 08:46   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zijn partijen die de mensenrechten schenden ook democraten?
Die twee concepten hebben eigenlijk niks met elkaar te maken. Partijen die het democratische proces schenden, zijn ondemocratisch. Dat heeft niks met "mensenrechten" te maken, die een democratische KEUZE kan zijn of niet.

Er zijn wel een aantal basis mensenrechten binnen de eigen groep die noodzakelijk zijn om het democratische proces toe te laten. Die beperken is ondemocratisch. Bijvoorbeeld, discussies verbieden, en uitspraken strafbaar maken, is zulke ondemocratische beperking. Mensen vervolgen voor wat ze aan elkaar zeggen in chatgroepen is zulke schending.

DAAR zitten de ondemocratische partijen: zij die de basisrechten van vrije discussie en uitspraken belemmeren.

De andere mensenrechten zijn juist een al dan niet democratische beslissing, maar die is niet meer mogelijk als men de democratie al aan de kant heeft gezet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2023 om 08:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 09:00   #77
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die twee concepten hebben eigenlijk niks met elkaar te maken. Partijen die het democratische proces schenden, zijn ondemocratisch. Dat heeft niks met "mensenrechten" te maken, die een democratische KEUZE kan zijn of niet.

Er zijn wel een aantal basis mensenrechten binnen de eigen groep die noodzakelijk zijn om het democratische proces toe te laten. Die beperken is ondemocratisch. Bijvoorbeeld, discussies verbieden, en uitspraken strafbaar maken, is zulke ondemocratische beperking. Mensen vervolgen voor wat ze aan elkaar zeggen in chatgroepen is zulke schending.

DAAR zitten de ondemocratische partijen: zij die de basisrechten van vrije discussie en uitspraken belemmeren.

De andere mensenrechten zijn juist een al dan niet democratische beslissing, maar die is niet meer mogelijk als men de democratie al aan de kant heeft gezet.
Praat met iemand die zegt dat het recht op vrije meningsuiting niet absoluut is, en je praat met een totalitair.
Oud 31 maart 2023, 09:30   #78
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er gaan hier nogal volksstromen ontstaan zeg. Vlamingen op de vlucht naar holland om asiel aan te vragen mocht het VB hier de macht grijpen, andere Vlamingen op de vlucht door de 'omvolkingsinvasie' die blijkbaar bezig is, en nu zelfs een mogelijke exodus naar Afrika ?
Dat was tijdens de volksverhuizing ten tijde van Attila de Hun toch niet veel anders.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 09:33   #79
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Horen racistische en/of fascistoïde organisaties en partijen thuis in een vrije westerse democratie ? Hun enige erfenis is onderdrukking, vernietiging en oorlog.
Een redelijk accurate omschrijving van de Islam...
Oud 31 maart 2023, 09:34   #80
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
'k Zal nog een stapke verdergaan. Er lopen een hele hoop stereotype Franstalige moslims rond...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be