Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2023, 11:19   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn vader moest omstreeks 1935 Van Bree naar Brussel, om voor kleermaker te kunnen studeren. In het Frans.
Dat is ook een familiegeschiedenis.
Oud 6 april 2023, 11:20   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik mis het forumlid, maar Derk de Tweede is ook erg lang op Duitsers boos gebleven hier. Typisch Nederland en wij lachen daarmee. Belgen kennen Nederland wel degelijk, hoor. Dat beseffen sommige Nederlanders niet zo. Iedereen liet Derk doen, tot hij erover bleef doordrammen. Dan werd hij er beleefd op aangesproken en hij deed er wat mee. Zo ga je om met protestanten, maar wel zonder stoorzender die je een hand boven het hoofd houdt.

Gewoon jezelf blijven in alle vrijheid en het zich vanzelf laten oplossen. Geen regelneven die ons de les spellen in ons eigen land, dat helpt hier.

Soit, het artikel eens zoeken over die Belgische vluchtelingen en herrieschoppers.

EDIT: Gevonden: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/27...chten-a4105431

(wel een betaalmuur)

Ook in de UK moeten ze van de Duitsers nog steeds niet hebben. Na 80 jaar is de oorlog nog steds niet vergeten.
Oud 6 april 2023, 11:21   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Heb jij uberhaupt een "kompas" ?
Oud 6 april 2023, 11:48   #64
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Toch ontroerend hoe alle hens aan het rechtsextremistische dek is om alle met de Vlaamse Leeuw versierde zeilen bij te zetten met de bedoeling hun eigen-volktuig uit de wind te zetten.
Oud 6 april 2023, 11:52   #65
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien minder relevant, maar tijden de Grote Oorlog waren Nederlanders aanvankelijk zeer open om Belgische vluchtelingen op te vangen. Het duurde niet lang of Belgen werden er als 'overlastveroorzakers' bestempeld en snel overgaand tot vechtpartijen. Vooral in de streng Protestantse Veluwe hadden ze veel Belgen opgevangen waar ze verveeld mee zaten.

Ik blijf er wel bij. Het was een cultuurclash. Ze waren er geen katholieken gewend en pesterijen lijdden tot rebellerie, waarop de boel wat escaleerde.

Dat heb ik zelf meegemaakt. Je wordt het snel moe om gediscrimineerd te worden. Ik had ook een irritante katholieke collega die dacht mij door Nederland te loodsen, waardoor die protestanten me gewoon uitspuugden, omdat ik belet werd mijzelf te zijn en mijzelf te tonen aan hen.

Mijn volgende job daar was tussen enkel protestanten (enkele orthodox gereformeerd) en ik moest er voor mezelf opkomen en me zelf aanpassen aan hen. Dat verliep dan weer zonder conflict. Ik vind nl. die harde (nu ja) cultuur niet erg en trek me dat niet aan. Maar een Zeeuws-Vlaming die zelf een halve Belg was die dacht mij te moeten beschermen eindigde zelf als de vervelende collega...

Een andere baan tussen Noord-Brabanders en enkele protestanten verliep ook zonder conflict. Noord-Brabanders die als bijnaam 'autist' hadden voor één gereformeerde collega uit de Alblasserwaard en het woord 'zwartekous' niet schuwden, maar die mij zeker niet als 'zuiderse broeder die bescherming nodig heeft' bestempelden, omdat die arme Belg misschien niet de 'handleiding van protestanten' kent. Zo hoort het.

Ze waarschuwden me wel voor die gereformeerde collega, die eigenlijk nog de aangenaamste collega bleek. Enkel, één misstap en je krijgt veel onbegrip en blijvende wrok over je heen. Dat is echter altijd mijn stereotype over Nederland geweest (in hoe ze tot in 2000 boos bleven op de Duitsers, bijvoorbeeld). Land van de koopman en van de dominee, he? België is veel vergevingsgezinder. Dat is gewoon waarin katholieken van protestanten verschillen. Die laatsten zijn wel veel meer doeners.
Qua draadje kapen kan dit tellen! Over wat begint gij hier allemaal??!!

Enfin, doe rustig verder. Is toch een kutdraad van Reichspanda.
Oud 6 april 2023, 11:52   #66
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Qua draadje kapen kan dit tellen! Over wat begint gij hier allemaal??!!

Enfin, doe rustig verder. Is toch een kutdraad van Reichspanda.
Tja, dan lees je het niet he? Het begon met die eerste generatie Italiaanse messentrekkers in Limburg.

In Wallonië hadden Vlaamse migranten trouwens ook een dergelijke reputatie. Ze zijn wel netjes geïntegreerd.

Ik zie niet in wat ik fout doe.

Laatst gewijzigd door Weyland : 6 april 2023 om 11:56.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 11:54   #67
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, dan lees je het niet he?
Schrijf dan een boek ofzo hé als je het niet laten kan.
Oud 6 april 2023, 11:55   #68
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Schrijf dan een boek ofzo hé als je het niet laten kan.
Of post hier. Inderdaad. Het pijnlijkste vind ik dat ik leidden als lijdden schreef. Ugh.

Je bent een beetje aan het natrappen, want ik heb alles wat ik hierover wilde schrijven reeds geschreven.

Laatst gewijzigd door Weyland : 6 april 2023 om 12:00.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 12:10   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb bewust een dag gewacht om een draadje te openen over de crapuleuze, uitgelokte en bewust georganiseerde aanval van wat white trash op een man met een beperking.

Als een 'jongere' (= codetaal bij blokkers voor een makak) iemand aanvalt dan is dat een staatszaak, krijg je draadjes van +15 pagina's in één dag.

En hier ? Niks... Maar ja, de daders bleken blank saucissenvolk van uit de goot te zijn hee, en dat is niet nieuwswaardig voor extreem-rechts blijkbaar.

Dus open ik het nu maar.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/
https://www.hln.be/evergem/familie-v...daan~a7a9ea7f/
https://www.hln.be/zottegem/zwakbega...-was~a1f32bcd/

Ik hoop dat die jongen goed herstelt, en dat de daders voor vele jaren in de cel vliegen.
De onvoorstelbaar brutale aanval op die sukkelaar was gewoon crapuleus. Maar ik zie toch niet wat het Vlaams Belang ermee te maken had. Niet alle saucissenvolk is Vlaams Belanger hoor.

O ja, nog even dit: een saucisse gemaakt van goed vlees en niet teveel vet, daar ben ik wel amateur van hoor,,,
Oud 6 april 2023, 12:15   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, dan lees je het niet he? Het begon met die eerste generatie Italiaanse messentrekkers in Limburg.

In Wallonië hadden Vlaamse migranten trouwens ook een dergelijke reputatie. Ze zijn wel netjes geïntegreerd.

Ik zie niet in wat ik fout doe.
Och, of de vroegere migranten uit Vlaanderen of uit Italië Wallonië binnentrokken, in geen geval kwamen die mensen uit de upper class. Het waren sociaal zeer zwakke mensen en soms was "het mes" hun enige verdediging.
Oud 6 april 2023, 12:51   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie behalve het duo Francken/Kucam heeft er ooit migranten ‘geimporteerd’?

Tom Naegels kan u ongetwijfeld een antwoord geven:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08...in-belgie-hoo/

Voor zover ik het begrepen heb, waren er al niet later dan 1944 nogal wat 'importeurs', en die hadden doorgaans 'belangrijke functies':

aandeelhouder van de société générale, directeur van een steenkoolmijn, minister van economische zaken, ...

kortom, het 'respectabel' soort mensen dat ondermeer te onpatriottisch-gierig is/was om 'autochtonen' een behoorlijk loon-naar-werken te betalen, en te kortzichtig-hebzuchtig om zich van de maatschappelijke gevolgen van hun activiteiten ook maar iets aan te trekken.

U kan & mag zich uiteraard naar believen op de tandem Francken-Kucam blind blijven staren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 13:03   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hooguit zo'n 15%, en die worden in de media dan dermate opgevoerd om de bevolking de illusie te geven dat alles koek en ei is.
Feit is:
- hoe meer ge toelaat dat ze in ghetto's bij mekaar hokken, hoe moeilijker het is;
- de immigratie is te massaal-snel gebeurd. Dat hindert de integratie ook.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 13:06   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het begon en het is nog altijd bezig met illegale immigratie.
Om nog maar eens de puntjes op de ‘i’ te zetten, we hebben:
1. Asielzoekers: dat zijn mensen die een asielaanvraag lopende hebben. Momenteel een probleem (omwille van de diverse recente oorlogen) met de opvang en ‘verwerking’. We moeten die ensen opvangen en zo vlug mogelijk de onéchte asielzoekers eruit ziften.
2. Mensen die asiel kregen. Die hebben recht op asiel volgens de Conventie van Genève.
3. Illegalen. Ofwel afgewezen asielzoekers ofwel gewoonillegazt. En het is die groep die de problemen veroorzaakt.
Volgens mij zijn de probleemgevallen het gevolg van de diverse Regularisaties van Illegalen. Dat waren meestal mensen of famillies in armoede, geen onderwijs,… Hun (nu legaal) nageslacht was voorbestemd om voor problemen te zorgen.
Mogelijks zijn de illegalen verantwoordelijk voor de meeste overlast, maar bij die andere groepen zijn er zeker ook problemen.

Het zou begod al veel zijn, mochten ze criminele vreemdelingen repatriëren daags na hun veroordeling, of daags nadat ze hun straf uitgezeten hebben (en dan nog liefst straf uitzitten in hun thuisland).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 april 2023, 13:08   #74
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Twee links verwijzen naar artikels achter een betaalmuur en de derde naar de site van de VRT. Mogen we weten waarover het gaat ?
https://www.gva.be/cnt/dmf20230405_93566492
Oud 6 april 2023, 13:08   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Toch ontroerend hoe alle hens aan het rechtsextremistische dek is om alle met de Vlaamse Leeuw versierde zeilen bij te zetten met de bedoeling hun eigen-volktuig uit de wind te zetten.
ik denk dat je het niet goed gesnapt hebt, bij ons wordt ons eigen volk tuig als het aan ons zou liggen wel degelijk gestraft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 13:09   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Moeilijk? Islamieten zijn niet te integreren. Over geen 500 jaar. Ze dringen enkel hun islamitische toestanden op aan het volk waar ze gaan wonen.
Gij weet er just de kloten van.
Ik ken maar een paar islamieten (destijds op het werk dan nog) en die waren niet "opdringerig" ...
Omdat ik er slechts een paar ken, geef ik toe dat ik er ook geen kloten van ken.

Wat zeker wel klopt: in landen waar ze wat te massaal aanwezig zijn, zijn ze super opdringerig en anti-democratisch.

Oud 6 april 2023, 13:11   #77
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Links heeft geen moreel kompas. Dus het kan ook niet stukgaan.
Uit de feiten die bekend zijn blijkt geen etniciteit noch politieke affiliatie van de daders.
https://www.gva.be/cnt/dmf20230405_93566492
Dus moet extreem link(s) het op extreem rechts steken en het voorval politiek recupereren.
Terwijl het slachtoffer nog ligt te bloeden.
Zum kotzen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 april 2023 om 13:12.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 13:13   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vroeg aan mijn Turkse vriendin, die geen hoofddoek droeg en dacht dat dit volstond om niet als fanatiek islamitisch over te komen:

-Wat ga je doen als een van je zonen met een Vlaams meisje thuiskomt?

-Ooooo, dat zal Mehmed NOOIT toelaten!

-Maar stel dat een van je vier zonen toch met een Vlaams meisje wil trouwen?

- Dan moet ze de islam én de Turkse cultuur overnemen!

-Je beseft toch dat dit meisje, in tegenstelling tot jullie, van hier is? En zij moet zich aan jullie aanpassen?

-JA ZEKER! Anders moet ze maar geen Turk willen!

Probleem opgelost....
Ach, ik kende zo'n katholiek oud wijf, die niets moest weten van echtgescheidenen of van holebi's. Maar ze draaide nogal bij toen enkele van haar kinderen .... juist;

Oud 6 april 2023, 13:15   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Belgen waren ginder dan ook maar vervuilende makakken die de Britten beter ineen hadden geramd met een bijl he.

Je gaat niet naar de UK "als vluchteling" maar omdat je Brit wil worden. Wil je dat niet, dan heb je ginder niks verloren, en is het nogal normaal dat ze U ginder ineen slaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 13:23   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zou al heel tevreden zijn moest men evenveel verontwaardiging uiten als een BBB zinloos geweld gebruikt dan dat een makak dat doet.
Daarover gaat het.
Natuurlijk niet. Als een BBB dat doet, dan is dat normaal, want in elk volk zijn er altijd wat nazaten die verkeerd lopen. Moest dat zo niet zijn, dan zouden wij zelfs geen gerecht en gevangenissen nodig hebben, en zou politie een onbestaande zaak zijn. Bij het eigen volk horen uiteraard ook eigen lomperikken, dat hoort erbij. Daarom hebben we ook een systeem dat daar rekening mee houdt. Kortom, bij eigen volk zit ook wat je zou noemen krapuul, maar in beperkte mate. In een zodanig beperkte mate dat we daar mee overweg kunnen.
(tenminste, als men het elimineren van mensen met een beperking als ongewenst beschouwt natuurlijk, waar OOK over kan gepraat worden).

Dat is geen reden om er te importeren, want dat vormt een EXTRA BELASTING voor ons eigen "anti krapuul" systeem. En dan vooral niet als die import een VEEL EN VEEL HOGERE belasting vormt vanwege krapuul dan het eigen volk.

Ik zal het anders formuleren, met een analogie. Met uw gezin is het normaal dat jullie ook stront produceren, dat hoort nu eenmaal bij "leven". De WC en de afvoerpijp die voorzien is voor jullie strontproductie is normaal en voorzien op wat jullie produceren om te leven.
Daarentegen, alle dagen een mestkar binnendoen, dat maakt dat uw normale systeem van evacuatie van eigen stront totaal overbelast geraakt, maar bovendien kunt ge U de vraag stellen waar die dagelijkse extra mestkar goed voor is.

UW manier van redeneren is eerder: "ik ben voorstander van alle dagen een extra mestkar in mijn keuken te hebben, en ik vind mensen die die extra mestkar er teveel aan vinden, walgelijk ongedierte, want uiteindelijk maken jullie toch zelf ook wat stront !".

Maw, elk volk produceert wat eigen krapuul, maar door de eigenheid van ons volk die volgens U niet bestaat, is dat een beperkt aantal dat onvermijdelijk is, maar best handelbaar. Dat kan geen excuus zijn om MASSIEF veel meer crapuul van elders binnen te doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2023 om 13:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be