![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 70 man...
Dat is de schatting van het aantal Oekrainers dat aan of onder de Oostelijke kant van de Antonovsky bridge zit.....kant Russische Mir dus... Het moet,gezien de omstandigheden,ng vrij bewerkelijk geweest zijn daar te raken.... ![]() En al dagenlang proberen de glorieuze Russische Strijdkrachten hen daar te overlopen,of gewoon maar weg te jagen... Er wordt gerapporteerd dat er zelfs een Ishkander missile opgeofferd is om tegen de Brug te vliegen ,maar helaas voor de Orks is die Brug niet ingestort en zijn ze nu een Ishkander kwijt....(een anders vrij zeldzaam geworden projectiel....) Ik weet ook niet wat die UKRs daar onder die brug aan het schilderen zijn,maar het patroon is daar hetzelfde als zowat overal elders aan het front,wat de UKRs de laatste maand veroveren HOUDEN ze.....zelfs al zijn ze maar met een halve compagnie terechtgekomen in een regio waar duizenden Orks moeten te vinden zijn.... Laatst gewijzigd door kelt : 1 juli 2023 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
We moeten dan wel op eigen benen staan, en het is raar dat dat feit zovelen angst aanjaagt.
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Trouwens de Navo is geen betrokken partij in de oorlog daar in de UKR ook al beweren de Russofielen van wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
NAVO-troepen zijn in soevereine landen aanwezig met uitdrukkelijke toestemming van die soevereine landen. Bewijs nodig? Op 7 maart 1966 verklaarde de Franse president de Gaulle dat Frankrijk de NAVO ging verlaten, hij gaf de VS en andere NAVO landen één jaar om al hun troepen uit Frankrijk weg te halen. Het ging om tientallen basissen --> in oktober 1967 hadden alle Amerikaanse en NAVO-soldaten Frankrijk verlaten. Nou heeft Zelenski het Russische leger vorig jaar ook vriendelijk verzocht om het Oekraïense grondgebied te verlaten, maar er werd precies geen gevolg gegeven aan dat verzoek...
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 juli 2023 om 21:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 juli en ook het ISW moet nu enkel enigszins voortgaan op Russische bronnen die aangeven dat momenteel de UKR's geen enkel "bruggenhoofd" meer hebben aan de linkerkant van de Dnipro rivier.Dat zou impliceren dat ook die UKR groep aan de oostkant van de Antonovski brug verdreven dan wel geelimineerd zou zijn.....
De ganse zaak geeft aan dat de rivier een formidabele hinderpaal blijft..... Niettemin mogen we verwachten dat de UKR's gaan blijven overvallen plegen naar "de overkant"....Een blik op de kaarten toont genoeg aan dat er iets zal moeten gebeuren..... Laatst gewijzigd door kelt : 2 juli 2023 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie het als mama ik wil speelgoed. mama geeft kind speelgoed. Kind maakt speelgoed kapot. Uitgespeeld. Ahneen, kind gaat bleiten mama mijn speelgoed is kapot ik wil nieuw speelgoed. En zo konden de OEKs hun inefficientie compenseren tot vandaag de dag, daarbij steeds luider en langer bleitende bij mama. Daarom. En ik vertel hier niks nieuws, dus waarom vragen?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 21 juli 2023 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was het Poetin werkelijk te doen om de uitbreiding van de NAVO, dan had hij Finland aangevallen. Niet Oekraïne, want het buurland had tot aan de oorlog niet eens een aanvraag tot lidmaatschap bij de NAVO neergelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Putin heeft dan andere redenen dan die NAVO. Die wilt er weer zo'n scenario van X aantal jaren van maken. Het "feit" dat oorlog een werk van lange adem is terug hip maken na dat we hier in West-Europa blitz na blitz hebben gezien. Met een ouder wordende populatie geloofwaardiger. Hoe jonger, hoe virieler het aan en af gebeurden zich voltrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die UKies zitten toch nog steeds aan de andere kant van de Antonovsky Brug .De Orks krijgen hen daar niet meer weg,maar de UKR's kunnen,zo te zien,met dat "bruggenhoofd" ook nog steeds niets...Beide kanten hebben mekaar in een ijzeren greep waarbij wederszijds bootverkeer overheen de Dnipro,zelfs na de gebeurtenissen een tijdje geleden,teveel attentie van artillerie krijgt om grootschalig te kunnen gebeuren en massaal verkeer overheen die brug ook niet mogelijk is.....
Tientallen kilometers stroomopwaarts hebben,alweer een week geleden,Ukies (vermoedelijk Marinetroepen) nabij het plaatsje Kozachi Laheri een tweede bruggenhoofd gevestigd .Ook daar proberen de Russen hen er uit te gooien maar in plaats breiden de UKRs hun positie nog uit....Teams in kleine boten slagen er blijkbaar voldoende in zich te komen vervoegen bij de feestelijkheden aldaar. De UKr's zijn nog steeds niet in een positie om baileybruggen te leggen daar (wat waarschijnlijk hun plan is) maar het toneel is gezet.... Algemene indruk is dat de Russen erg afhankelijk zijn van wat nog overblijft van hun VDV en oude Garde troepen gezien de grote massa's gemobiliseerden amper hun rantsoen waard zijn eens er Oekrainse infanterie dichter dan 25 meter van hen vandaan komt... Het lijkt wel of de UKr's er een spelletje van maken om de Russen te dwingen hun overblijvende beste troepen overheen gans de frontlijn van hot naar her te moeten zenden.... We vernemen dat nog eens 900 UKR "mariniers" (eigenlijk de benaming voor stormtroepers van het department Marine,niet de foute benaming in Vlaams Nederlands voor iemand die bij de Marinecomponent dient ) zonet in Groot Brittanie hun ZES MAANDEN training bij de Royal Marines beeindigd hebben...Dat zal NIET leuk geweest zijn,dit zijn ECHTE Marines.....en de Dnipro en aanbelanden zal vermoedelijk reeds binnenkort hun werkplekje worden......ER werd vermeld dat ze reeds maximaal mogelijk uitgerust zijn met dezelfde spullen die ze gaan gebruiken ter plaatse. ....wee de Russische Gemobiliseerden ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 augustus 2023 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De oostelijke Dnipro oever werd bewaakt door de zevende luchtlandingsdivisie (VDV). Die werden weggehaald om gaten op te vullen in het front verder noordwaarts. In hun plaats kwamen reservisten. Laatst gewijzigd door vanderzapig : 12 augustus 2023 om 19:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans: https://www.globaldefensecorp.com/20...le-production/ Citaat:
Wapensinterklazen, toch wat ik zei?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Morrende Russische eco-toeristen in de Dnipro delta:
https://nitter.net/NOELreports/statu...29011093168403 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
#sticktothefacts De Navo is het beste dat er hier ooit opgericht is geworden naar vrede toe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een rare situatie,al maandenlang,langsheen de Dnipro-moeraszone (waarin de Dnipro weer in zijn historische bedding stroomt "dankzij" de door ecologisten zeer toe te juichen ingreep van de Russen eerder dit jaar
![]() Ja,er zijn UKR-militaire enclaves aan de Oostkant,maar de UKR's lijken niet echt aan te dringen en ook de Russen hebben niet echt aanzienlijke effectieven ,en al zeker niet van topkwaliteit,aan die frontsectie.... Nog de 18e oktober vernemen we dat Oekrainse "Marines" op nog een paar plaatsjes overgestoken zijn .....Ook de Russische kanalen bevestigen dat... Maar deze enclave- en bootjesoorlog lijkt ondertussen zelfs niet op een groots offensief....heeft er eigenlijk nooit op geleken...We konden dat hopen indertijd toen de UKR's zich van de Antonivski brug en aanbelanden meester maakten maar.....neen dus. Het is het "stretch" verhaal.De UKRs dwingen de Russenenige effectieven in het Zuiden ook aan de rivier te houden.... Waarom vallen de UKRs dan,met al hun bruggenslagmateriaal,pantsers en hun mogelijkheden om artillerie en zelfs lokaal luchtoverwicht te halen niet aan? Wel.......ik vermoed dat generaals een vraag hebben... Namelijk,Tot welk doel moet zo een aanval dienen? OK,herovering van Oekrains grondgebied,maar als (opnieuw) tienduizenden Russische soldaten kunnen ontsnappen dan heeft dat militair weinig zin. Ziedaar een serieus dilemma...... Zolang de Logistieke lijnen van de Russen naar de Donbas en de Krim nog enigszins functioneren mogen de Russen daar fijn blijven zitten,er worden voor hen activiteiten georganiseerd doorheen gans het jaar.Als ze effectief niet meer weg kunnen,ach,dan gaan we eens wat anders zien. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 oktober 2023 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Neen. We zullen dan onze eigen maffia-tafel moeten installeren. De vlag die we er boven kunnen hangen, hebben we al.
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wat de retoriek zou zijn moesten wij, a la De Gaulle, ons "lidmaatschap" (I'll make you an offer you cannot refuse) opzeggen. Of anders gezegd, een gevangene is een zéér trouwe huurder hé.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 19 oktober 2023 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |