![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In absolute termen is de situatie echter anders alhoewel de VS daar momenteel nog een groter BNP heeft momenteel dan China (echter niet in PPP termen). De Chinese economische ontwikkeling wordt door de VS als een bedreiging gezien voor haar quasi wereldheerschappij. Men probeert die nu te stoppen. En dat desnoods ten koste van VS 'bondgenoten' zoals Europa. Het is te hopen dat Europa zich voldoende onafhankelijk weet te gedragen in deze zaak. Dat is twijfelachtig momenteel. Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2023 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() De anti China propaganda als opstap naar oorlog
Citaat:
De anti China brainwashing is ook succesvol in Europa. Europa heeft daar niets mee te winnen maar het volgt gedwee de VS desnoods ten koste van haar eigen ontwikkeling. Hopelijk komt er ooit een einde aan deze generatie vazal politici. Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2023 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel kopers van appartementen worden meegezogen. Daar zitten veel mensen tussen hun spaarcentjes van hun loon in gestoken hebben. De overheid doet opvallend weinig of niets. Na Evergrande wordt dit een andere grote die een zware put zal nalaten. Export is ook gedaald omdat de grootste klanten US en EU ook hun bestellingen inkrimpen omdat het verbruik op onze markten ook niet schitterend is. Er is voor het moment geen openlijke kritiek op Xinping maar dat kan keren. IK begijp trouwens ook niet waarom ge iedereen die kritiek heeft op China vijandig beschouwd tegenover China. Ik hou van China maar niet van zijn actuele leider. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
China kan dit niet opvangen met alleen Rusland en Africa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch een voetnoot: politici en "leiders" kunnen weinig doen aan handel, export en import (tenzij ze een blocus invoeren). Geen enkel ondernemer weze het een Chinees of een Westerling houdt zich bezig met dit soort zaken. Ze willen een goed product aan een goede prijs en een goede service. De rest kan hen geen bal schelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk vind ik dat het met de Volksrepubliek,aangaande Europa,best meevalt...
Ja,andere machten,ik verwijs ook naar het Arabisch schiereiland,Turkije,India,Iran wringen zich tegen de poco-pseudo anarchie die ons levensbeeld is.... Het zij zo.... Wat Taiwan betreft mogen we nu al veilig aannemen dat Beeing al lang de koude analyse gemaakt heeft...De kost van het veroveren van Taiwan zou absoluut niet opwegen tegen de baten.... Daarom zullen die rare Inter-Chinese spelletjes verdergaan van zowat de ganse Taiwanese industrie die immense investeringen heeft lopen op het vasteland,en militairen die hun kampveren opzetten in de territoriale wateren en luchtruim.... De razernij (verborgen achter een vriendelijke glimlach ,maar met nauwelijks opkrullende mondhoeken nog maar) jegens het Kremlin zal binnenskamers aanzienlijk zijn... Het Chinese "Belt&Road" project is grotendeels ingestort op zijn westkant dankzij dat Tsaarke daar van Moskou.. Erger nog,dat zou wel eens permanent kunnen zijn... Ik voorzie eerder spanningen tussen de Volksrepubliek en Rusland.....want IEMAND gaat dat betalen...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs het westers gezinde SCMP erkent:
Meer info in artikel: China in decline? New US narrative is geared towards 2024 election Laatst gewijzigd door Bach : 19 augustus 2023 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SCMP 2023 (alibaba group) een westers gezinde spreekbuis in Hong Kong?
En onze Nieuwe Security Law (2020) zou dit toelaten, meer bepaald ondanks art. 23? "Akkerdjie" ![]() -> Door de realiteit bewezen complete onwaarheden. Twee mogelijkheden: Ofwel doet John Lee zijn deputyjob niet naar behoren. Echter twijfelachtig want Beijing en Xi gaven/geven hem constant schouderklopjes. Ofwel schrijf je met nul ervaring behalve via wat lectuur uit geprefereerde kameradenboekskes & hun gazettenwaarheid. ...Wat opruien 101, quoi. Ervaring? Gipsy kent Z-O Azië, Hong Kong en China sinds de zeventiger jaren en nogal intens dacht ik eerder al te lezen. Ik sinds de tachtiger jaren. Toen via zakenwereld uitsluitend, later als permanent resident ook privé (meer dan 20 jaren nu.) ...Laat ons dat nu vergelijken met de ervaring en C.V. ter zake van een salonrebel uit Belgenland, om de gegrondheid van de gespuide alternatieve waarheden en beweringen wat beter in te schatten. Mijn bedenking blijft immers dat er met de fantasiewereld wordt omgesprongen op een wijze die zelfs Den Donald zou doen blozen. (Verbeter me indien onjuist, maar met FEITEN hè)
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
En een beetje mentale masturbatie. We weten het al jong. Gij woont in Hong Kong en dus weet ge het beter, moeten we geloven. De ander gaat veel op bezoek en weet het dus beter. Ik wil niet zeggen dat persoonlijke ervaringen zinloos zijn maar het blijft anekdotisch. Trouwens kakt gij op Tomm zijn persoonlijke ervaringen in de Russische leefwereld, dus kweek beter wat inhoudelijke tegenargumenten als ge tenminste meer zoekt dan wat aandacht en sadistisch genot door continu op de man te spelen. ![]() Over expat leefwereld bubbel hoeft ge me ook niets te leren trouwens. Laatst gewijzigd door Bach : 20 augustus 2023 om 05:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Zeker wat betreft dat genomineerde lievelingsexcrement van dit forum.) Tussen haakjes: ik ben de laatste om te beweren alles beter te weten. Maar dat ik het beter weet dan gij wat deze regio betreft is een evidentie. Je bewees het zelf keer op keer.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 augustus 2023 om 06:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Security Law in Hong Kong moet datzelfde accentueren. Daarnaast zitten we hier te struggelen om professionals aan te trekken in meerdere richtingen: dokters en andere high-end kwalitatieve jobs. De toekomst was rooskleuriger voor Xi alle macht naar zich toetrok. (Ook voor hemzelf en zijn medestanders trouwens.) Maar: hindsight is a bitch.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 augustus 2023 om 06:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Global Times (enkel South China Morning Post zou wat te eenzijdig zijn) heeft de westerse houding begrepen.
Beter zou zijn dat Europa de Angelsaxen niet volgt hierin. Laatst gewijzigd door Bach : 20 augustus 2023 om 06:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herhaling voor de eenvoudigen van begrip:
Citaat:
Citaat:
Spijtig genoeg laat ik me hier door sommige van die parasieten wel verleiden door te reageren op hun goedkope schagrijnigheden. Eerlijk? Ik zou dat moeten vermijden (met lange ij), maar 't vlees is soms menselijk zwak. Soit. My bad.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 augustus 2023 om 06:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Een neokoloniale 'ervaringsdeskundige' die het niet kan nalaten van de daken te schreeuwen waar hij woont en het gros van zijn tijd verdoet met off topic persoonlijke beledigingen te verzinnen staat een heel eind af van wat met een China expert kan noemen.
Er zijn verschillende andere mensen in Hong Kong die inhoudelijke commentaar geven over de stad en omstreken die wel de moeite waard zijn te horen. De zachtaardige ex Guardian journalist Nury Vittachi bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door Bach : 20 augustus 2023 om 07:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry aan trouwe en ontrouwe lezers: tennisafspraak binnen half uurtje. (als 't tenminste geen pijpenstelen regent.)
"Want de boog moet niet altijd gespannen staan."
![]() |
#78 | |
|
![]() Nu we toch over Hong Kong bezig zijn. Zonder China zou Hong Kong het waarschijnlijk niet aangedurfd hebben zijn bevolking gezond te houden door Fukushima nuke water zeeproducten te weigeren importeren.
De immer scherpe tong van Thomas Polin uit Hong Kong vat het samen (voor de rest ook in SCMP te vinden): Citaat:
https://www.scmp.com/news/hong-kong/...nnounces-plans Laatst gewijzigd door Bach : 22 augustus 2023 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, de macht van die dictatuur kwam voort uit de enorme economische vooruitgang. Maar China gaat 2 problemen tegemoet: nu ze rijk geworden zijn, is het uiteraard zo dat die groei niet gaat blijven duren, vooral met alle ecologische begrenzingen die er voor de deur staan. Kortom, het "morgen zijn we 2 keer rijker dan vandaag" verhaal is gedaan. En het tweede probleem is de demografie, die maakt dat China binnen 20 jaar een bejaardentehuis is. Er gaan dus serieuze interne problemen ontstaan: de verwachting van de gemiddelde Chinees om het morgen veel beter te hebben dan vandaag gaan gefrustreerd worden, en er gaan een ganse hoop structurele problemen ontstaan met de gigantische vergrijzing. Dus ja, China staat voor enorme problemen en het economische rozegeuremaneschijn sprookje van de laatste 30 jaar is voorbij. Wat gaat zo een dictatoriaal systeem nu doen als ze het intern niet meer aankunnen, om iedereen in de pas doen te lopen als de Chinees begint te morren denk je ? Wat is er beter dan een oorlog beginnen om mensen in het gareel te krijgen ? Ga inspiratie zoeken bij uwe Vladimir he. Het is zo goed als zeker dat China een oorlog gaat beginnen om tegen het grote schandalige onrecht te strijden zodat alle Chinezekes als patriotten moeten marcheren, nu de Xi aan het einde van zijn sinterklaas tijdperk zit. Uwe Vladimir deed net hetzelfde (maar daar was dat omdat uwe Vladimir een idiote maffioos is, hij had Rusland kunnen ontwikkelen ook). Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2023 om 04:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Samengevat.... Het zal in de toekomst slecht gaan in China en er zal oorlog komen en het zal de schuld zijn van China. De toekomstvoorspellingen van de westerse anti Chinese propaganda in een notendop. Eet wat sushi.
![]() Laatst gewijzigd door Bach : 23 augustus 2023 om 08:20. |
![]() |
![]() |