![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie van willekeur te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar smaken verschillen eh? ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn zes miljoen autochtone vlamingen die ook allemaal belg zijn en er zijn inwijkelingen die ook allemaal, al dan niet, de dubbele of belgische nationaliteit hebben en niet de vlaamse "nationaliteit". Wie de vlaams/belgische/westerse cultuur genegen is of volgt als (papieren) belg, is daarom nog geen vlaming. Dat heeft niks te maken met de afwezigheid in de politiek van vertegenwoordiging door autochtone vlamingen voor die zes miljoen vlaamse autochtonen. ![]() Elke vlaamse politieke partij beweert die zes miljoen belgen te vertegenwoordigen omdat ze vlamingen zijn maar geen enkele partij komt op voor die vlamingen, integendeel, de vlamingen worden zelfs door die vlaamse autochtone politiekers zelf gediscrimineerd want zij vinden zichzelf belg en geen autochtone vlaming zoals politiekers van extreem rechts. Dat heeft niks te maken met het gedrag van individuen, autochtone vlaming of niet. Jouw praktische vraag is dus irrelevant. Het gaat over beleid door vlaams autochtone politiekers die de belangen van de groep van zes miljoen vlamingen, waartoe zij ook behoren, dienen te verdedigen maar het tegengestelde doen en beleid voeren voor belgen ipv vlamingen. En daarom moeten extreem rechtse politieke partijen verketterd worden want alleen zij komen wel op voor de belangen van de vlamingen ipv voor de belgische vlamingen. En zelfs dat wordt twijfelachtig als extreem rechts aan de macht zou kunnen komen want....het opkomen voor eigen volk/autochtone vlamingen/ wordt heel gauw ingeruild voor macht en graaipostjes, daarvan zijn de vlaamse tradio-verraders-partijen het ultieme bewijs...zij komen op voor de belgische vlamingen en niet de autochtone vlamingen. ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
...het opkomen voor de belangen van eigen volk/autochtone vlamingen/ wordt heel gauw ingeruild voor macht en graaipostjes, daarvan zijn de vlaamse tradio-verraders-partijen het ultieme bewijs...zij komen op voor de belgische vlamingen en niet de autochtone vlamingen. Dat kan ook gebeuren als extreem rechts aan de vetpotten komt te zitten maar vooralsnog horen ze toch het voordeel van de twijfel te krijgen vermits ze nog nooit aan de macht mochten deelnemen. Zolang dat niet gebeurt, kunnen we het niet weten, hé?
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En geef toe, op logistiek vlak is het stukken eenvoudiger dan treinen, kampen, en al dat. Gene prikkeldraad, nikske. Trouwens, correctie, ge moet uw bijl zelf aanschaffen. Staatsuitgaven nul komma nul. Ik haal mijn inspiratie niet bij de kampen, maar bij de cowboys. Daar was ook niet veel geneuzel over of ze nu een indiaan moesten aflappen of niet he. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2023 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangeven wie er geviseerd moet worden is nog vrij simpel: Moslims. Punt. Maar dan... Ik hak mijn buurman aan flarden. Wat dan? Wordt ik gewoon gerust gelaten of moet ik me ergens gaan verantwoorden? Stel a) ik wordt gerust gelaten. Dan is de opzet van het verhaal niet langer "je mag moslims afmaken" maar eerder "je mag eender wie afmaken". Er wordt toch niet gecontroleerd of mijn buurman al dan niet moslim was. Stel b) ik moet me verantwoorden. Ik verklaar dan dat ik er vanuit ging dat mijn buurman een moslim was. Zijn weduwe ontkent dat en er komt een rechtzaak van. Tijdens die rechtzaak is het het ene woord tegen het andere want hoe 'bewijs' je immers dat iemand moslim is (was)? Met andere woorden; het wordt een eindeloze procedure en dus is de originele opzet (je hebt de vrijheid om moslims te doden) ook weer ver weg. Want er volgt een zaak, daarna een beroepsprocedure,... Hoe vrij ben je in je daden als die daden sowieso voor een dagvaarding zorgen? En mijn dagvaarding is niet de enige. In heel het land zijn er mensen vermoord onder het mom van "hij/zij is een moslim!". Want aangezien je nooit zwart op wit kan bewijzen dat iemand moslim is gaat elke moord voor een rechtbank eindigen. Zelf de meest hardleerse moslims kunnen verklaren: "Pa heeft zich gisteren tot het christendom bekeerd en kijk nu!" We gaan justitie dus ontlasten door een plan (moslims uitroeien) wat er voor zorgt dat justitie helemaal tot over hun oren in het werk gaat verzuipen. En dan heb ik het nog niet over het aanpassen van de grondwet, de Europese wetgeving, de impact van buitenlandse sancties op ons land, het buitenhouden van buitenlandse legers wegens de aan de gang zijn genocide,... Ik heb echt geen idee waarom zo'n plan nog maar voorgesteld wordt. Het is compleet onzinnig, onuitvoerbaar en staat mijlenver van de werkelijkheid af. Het is even realistisch als:"We zetten prof Barabas en Gobelijn aan het werk en die maken een gas wat enkel moslims doodt. We laten dat gas in heel het land ontsnappen. Het gas is geprogrammeerd dat het de landsgrenzen niet overschrijdt. Binnen de 24u zijn alle moslims in België dood." Stem voor mij!!
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die willekeur is juist het democratische en volkse deel. Er moet niet door een of andere ideoloog precies gezegd worden wie wel en wie niet. Dat is juist te vermijden. Laat mensen zelf kiezen he. Er zal wel een natuurlijk evenwicht gevonden worden. Dat is niet aan mij om dat te bepalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de hoeveelheid last in de maatschappij door de meerderheid gevonden wordt om voldoende verminderd te zijn, wordt dat gedoogbeleid weer afgeschaft, omdat een meerderheid weer vindt dat het volk genoeg is schoongemaakt, en kunnen we weer een normale rechtstaat hebben waar moord weer uit den boze is he. Gewoon eens lekker bezerken, voldoende erin hakken, de hoeveelheid storend volk tot redelijke proporties herleiden, en vooruit met de geit. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2023 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in die post van u even in't vet aangeduid waarom ik over 'Vlamingen' begon in mijn reactie. Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta er altijd versteld van dat men zoiets als "onmogelijk" beschouwt, terwijl het in landen zoals Iran en Saoudi Arabie allemaal mogelijk is (in een andere richting). Out of the box denken he ! Trouwens, "geen genocides" was zo een 20ste eeuwse uitvinding, maar we beseffen de enorme schade die zo een utopisch droomsel heeft opgeleverd he. Doorheen de geschiedenis zijn er altijd "immuun reacties" geweest, maar deze keer hebben we de infectie ver laten komen, en moet er dus bijzonder hevig "ontsmet" worden he. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2023 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel als inspiratie voor een filmscenario maar toch; aangetrokken. ![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak alvast plaats op de schoorsteenmantel voor enkele gouden beeldjes! ![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als een meerderheid er niet van moet weten, zo weze het, en dan wil ik ook niet dat het zou uitgevoerd worden door een kleinere groep hardnekkigen. Ik ben, zoals ik al zegde, een democraat in hart en nieren, maar mensen moeten soms op de hoogte gebracht worden van onvermoede mogelijkheden ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2023 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nationalisme is wat anders dan nationaliteit. ![]() Man, tis moeilijk zeg....mierengeneuk om iets vanzelfsprekends uitgelegd te krijgen.... Ik ging er verkeerdelijk vanuit dat een intelligente vlaming het verschil zou kunnen maken tussen de culturele identiteit van de zes miljoen vlamingen, het nationalisme, als autochtoon volk en het bureaucratische van de belgische nationaliteit van alle vlamingen. Dan zou je geweten hebben dat er niet zoiets bestaat als de vlaamse "nationaliteit" en dan was je vraag over wie al dan niet vlaming genoemd mag worden compleet overbodig geweest. Autochtone vlamingen zijn eigen volk maar tegelijk ook belgen door de belgische nationaliteit. Walen hebben toch ook de belgische nationaliteit of hebben die ook de waalse nationaliteit? Of vraag je ook wie een Waal mag genoemd worden? ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunt u met het volgende al iets aanvangen? < ... De Vlamingen behoren tot de Nederlandse taal-etniciteit in België, terwijl zij formeel deel uitmaken van de Belgische natie. Nederlands is in dit geval een culturele identiteit en niet identiek met de Nederlandse staatsburgerlijke nationaliteit en past zo beter in het Groot-Nederlandse concept. Dat de cultuur- en standaardtaal van de Vlamingen Nederlands is, maakt hen dus nog niet tot Nederlanders, maar tot een Vlaamse etniciteit, gekenmerkt door de Nederlandse standaardtaal die gebruikt wordt naast de Vlaamse streektalen als spreektaal. Na de stichting van het Koninkrijk België waren deze Vlaamse identiteit en ook de Nederlandse taal ondergeschikt gemaakt aan de Belgische nationaliteit die zich primair in het Frans uitdrukte. Die Belgische nationale identiteit is sinds enkele decennia minder zichtbaar en de Vlaamse etniciteit heeft zich juist in nationale richting tot pseudo-nationaliteit geëmancipeerd. En op grond van verkiezingsuitslagen mag verondersteld worden dat een aanzienlijk aantal Vlamingen zich nog nationale Belg voelt, waarmee zij dat natiebegrip dan ontkrachten. Het grootste deel neemt echter een middenpositie in, naast een deel dat primair zijn Belgische nationale identiteit wil blijven benadrukken. Vroeger waren het vooral de franskiljons, verfranste Vlamingen uit hogere milieus, die de Belgische nationale identiteit in Vlaanderen beleefden, maar in recente tijd zijn het politiek links en kosmopolitisch georiënteerde Vlamingen die hun Belgische nationale identiteit bevestigen als een staatsburgerlijk protest tegen wat zij ervaren als een etnisch-nationalistische invulling van de meerlagige Vlaamse identiteit... >> https://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of mag ik op zijn minst niet vragen wie er dan wel Vlaming genoemd mag worden? We mogen wel discussieren over wie 'moslim' is, wie 'Belg' is, wie 'Europeaan' is maar niet wie 'Vlaming' is? En dan begint u over mierengeneuk?? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan moet jij mij eens uitleggen waarom ik dat niet zou mogen vragen. Is het omdat u dan met allerlei definities over nationalisme, nationaliteit, cultuur en weet ik wat nog allemaal af komt? Wat met de destijdse stickers "Ik ben een Vlaming en daar ben ik fier op!"? Sprak u die mensen ook allemaal aan om hen te vertellen dat de Vlaamse nationaliteit niet bestaat en dat ze eigenlijk "Ik ben een Belg en daar ben ik fier op!" op die sticker zouden hebben moeten laten zetten?
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij is het al bij al om het even WIE uiteindelijk het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest van de "islamofascisten" en hun nuttige idioten komt verlossen, maar over het HOE daarvan maak ik mij wél bedenkingen (en zorgen). Ik kan alleen maar hopen dat het probleem op een efficiënte manier aangepakt wordt. Indien de "islamofascisten-jacht" op een gelijkaardig fiasco eindigt als de "jodenjacht" van weldra een eeuw geleden, zitten 'we' hier in BXL pas echt in de shit. In dit geval gaat het NIET om een ingebeelde vijand-van-het-volk, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |