Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2023, 22:28   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Weet je, ik zit transgenders hier te verdedigen terwijl ik er helemaal niks mee te maken heb. Ik ken zelfs geen trans (tenzij ik er onbewust wel ken).
Waarom verdedig ik ze? Omdat iedere mens het recht heeft om te leven zoals hij wil (met dien verstande dat hij hiermee andere mensen niet schaadt).

En krijgen die nu 20 dagen op hun leven extra verlof daarvoor, wat kan mij dat nu schelen? Als ik mij kwaad zou moeten maken over alle dagen dat collega’s verlof genomen hebben voor zaken waar ik wel blijf doorwerken of voor dingen waar anderen ‘recht op hebben’ en ik niet dan zou ik nu een zeer zure mens zijn.
Je krijgt verlofdagen waar je recht op hebt.
De weldenkende werkende mens mag zich de vraag stellen waarom een getransformeerde bijkomend verlof krijgt. Er bestaan nog altijd dokters die kunnen vaststellen of je arbeidsongeschikt bent of niet. Waarom dan dat verlof ? Verkiezingspropaganda ?
Als het je niet interesseert, waarom moei je je dan in de discussie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2023, 22:51   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je, ik zit transgenders hier te verdedigen terwijl ik er helemaal niks mee te maken heb. Ik ken zelfs geen trans (tenzij ik er onbewust wel ken).
Waarom verdedig ik ze? Omdat iedere mens het recht heeft om te leven zoals hij wil (met dien verstande dat hij hiermee andere mensen niet schaadt).

En krijgen die nu 20 dagen op hun leven extra verlof daarvoor, wat kan mij dat nu schelen? Als ik mij kwaad zou moeten maken over alle dagen dat collega’s verlof genomen hebben voor zaken waar ik wel blijf doorwerken of voor dingen waar anderen ‘recht op hebben’ en ik niet dan zou ik nu een zeer zure mens zijn.
Het gaat hem om het creeren van een ongelijkheid, namelijk een Trans of wanna be Trans krijg 20 dagen extra conge om zijn/haar/het transitie te kunnen regelen...

Wel ge weet gij zeker niet hoe erg het is om hetro te zijn, als uw vrouw er weer vandoor is een andere zoeken, die moeten dan gaan winkelen en hebben aandacht en entertainment nodig, ik wil daar ook 20 dagen extra voor, niet voor mij he, maar voor die vrouw he,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2023, 23:00   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het gaat hem om het creeren van een ongelijkheid, namelijk een Trans of wanna be Trans krijg 20 dagen extra conge om zijn/haar/het transitie te kunnen regelen...

Wel ge weet gij zeker niet hoe erg het is om hetro te zijn, als uw vrouw er weer vandoor is een andere zoeken, die moeten dan gaan winkelen en hebben aandacht en entertainment nodig, ik wil daar ook 20 dagen extra voor, niet voor mij he, maar voor die vrouw he,
Ge moet uw vrouw dan maar zwanger maken hé. Hoepsie 16 weken vakantie en dat allemaal omdat ge vergeten zijt om een rubberke aan te doen.
Oud 31 mei 2023, 23:10   #64
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik verdedig ook transgenders (LGBT eigenlijk) maar de 2SQQIA+ excessen zijn voor hen geen goede zaak. Tenminste als ik rondkijk op een aantal YT kanalen waar bezorgde LGBT's met lede ogen de waanzin moeten aanzien, die hun vrijheid en acceptatie, die ze de afgelopen 2 decennia of zo hebben zien vormen , nu weer terugcatapulteert naar de dagen dat ze beter in de kast bleven.

Regels als dit zijn pure virtue signaling omdat bestuur, "elites" of bedrijven willen tonen hoe hard ze 2SLGBTQIAA+ en pride wel steunen. Mentale en fysieke ingrepen worden bij ons in België redelijk goed opgevangen denk ik. Geslachtsverandering kan daar deel van uitmaken (en is dat hoogstwaarschijnlijk al). Zoals je al merkt in deze draad werkt zo'n extra regel wrevel. De enige reden ervoor lijkt uiteindelijk, ja, deug-signaleren. En dat komt LGBT zelf niet ten goede. Misschien wel de 2SQIAA+ crazies, maareuh...

En kom nu weer niet af met je refreintje van Trump, De Santis en Maga. Die krijgen juist brandstof door de excessen van de wokes die pride gekaapt hebben.
Oud 1 juni 2023, 06:26   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb daar geen probleem mee.
Waarom verbaasd dat me niet?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 06:28   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn pa zei dat ook eens.

Toen ik hem dan vroeg waar hij op wachtte om naar het front te trekken (er was immers oorlog genoeg in die tijd: Vietnam, bijvoorbeeld), bleef het héél lang stil.

Ik heb het hem nadien nooit meer horen zeggen.
Mijne pa wilde dus geen oorlog!
Hij zei gewoon dat het voor zo'n mensen eens terug oorlog moest worden, een groot verschil als je het mij vraagt.
Oud 1 juni 2023, 06:29   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Behalve die 20 dagen extra verlof zullen ze er nog heel veel extra ziektedagen aan toevoegen.
Misschien wel eeuwig.
De medische kosten niet vergeten hé.
Oud 1 juni 2023, 06:30   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je kan je de vraag stellen of iemand extra betaalde vakantie mag krijgen voor een keuze.
Ze weten gewoon niet waaraan ze beginnen.
Ik hoop dat de Gentse belastingbetaler zich dat herinnert op 13 oktober 2024.
Oud 1 juni 2023, 06:34   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat vind je er dan van dat de Vlaamse Regering met Liesbeth Homans (NVA) aan het hoofd dat al in 2019 voor Vlaamse ambtenaren ingevoerd heeft

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230531_97048317

Aiaiai, dat schot in mijn voet.
Niks schot in de voet.
Ik wist dit niet (dank voor de inlichting), maar dat wilt vooral niet zeggen dat ik het goed moet vinden.

Het is nog altijd de man / vrouw in de privé die voor dit alles moet opdraaien.
Oud 1 juni 2023, 06:36   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed om weten.
Hoeveel transgenders telt Vlaanderen uiteindelijk.
Niet dat ik deze tegemoetkoming goedkeur of relativeer.
Momenteel valt dat mee, maar als we op deze weg blijven verder gaan, met deze weg bedoel ik: "Het abnormale normaal vinden", vrees ik dat we ergens aan begonnen zijn waarvan we niet weten waar dat uiteindelijk toe zal leiden.
Oud 1 juni 2023, 06:38   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier ben ik het mee eens.
Ik ben het gewoon niet eens met het feit dat de samenleving daarvoor moet opdraaien.

• Medische kosten
  • Ziektedagen
  • Extra verlof
  • ...
Oud 1 juni 2023, 07:19   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier ben ik het mee eens.
Ik ben het gewoon niet eens met het feit dat de samenleving daarvoor moet opdraaien.

• Medische kosten
  • Ziektedagen
  • Extra verlof
  • ...
Zoals ik het altijd zeg he, weg soepsiedies, en betaal uw eigen hobby's zelf.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 07:52   #73
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

En in Duitsland mag je 1 keer per jaar van gender veranderen. Straks zit iedereen continu in transitie.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 08:18   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijne pa wilde dus geen oorlog!
Hij zei gewoon dat het voor zo'n mensen eens terug oorlog moest worden, een groot verschil als je het mij vraagt.
Mensen die denken dat 'oorlog' een pedagogisch instrument kan/moet zijn, verdienen niet beter dan zélf opgeroepen te worden om aan één of ander front in hun broek te gaan schijten van de miserie & de schrik.

Als ze weigeren te gaan, mogen ze voor mijn part als 'deserteur' worden behandeld.

Er zijn ten andere al méér dan genoeg 'oorlogen' bezig: tegen armoede, tegen drugs, tegen fascisme, tegen de klimaatverandering, tegen racisme, tegen een virus, ...

Over de resultaten ervan zullen we het maar beter niet hebben, zeker?

Terug naar het eigenlijke onderwerp van de discussie: misschien kan er ook nog een 'oorlog' tegen zottigheden opgestart worden. Nu we toch al bezig zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 08:53   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Moesten heel de stad Gent eens gemeenschappelijk vrijaf nemen, zeg om niet teveel paperassenwerk te hebben, 20 jaar, dan zijn we er vanaf die tijd he, das toch goe?
De huidige Gèènsche coalitie… wie is dat ook weer precies? De Groenen in elk geval met die schepen Watteeuw (voor wie lachen blijkbaar een grote inspanning vraagt), de Sossen en de Blauwe? Zitten de Tsjeven er ook nog in? Oppositie is in elk geval N-VA en Vlaams Belang.
Oud 1 juni 2023, 09:05   #76
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Momenteel valt dat mee, maar als we op deze weg blijven verder gaan, met deze weg bedoel ik: "Het abnormale normaal vinden", vrees ik dat we ergens aan begonnen zijn waarvan we niet weten waar dat uiteindelijk toe zal leiden.
Bij mij komen begrippen als "chaos" en "ellende" spontaan bovendrijven. 'k Zou niet weten waarom...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 09:35   #77
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb daar geen probleem mee.
We weten al lang dat jij geen problemen hebt met het verspillen van belastingsgeld. Maar bedankt om het nogmaals duidelijk te maken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 09:45   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je krijgt verlofdagen waar je recht op hebt.
De weldenkende werkende mens mag zich de vraag stellen waarom een getransformeerde bijkomend verlof krijgt. Er bestaan nog altijd dokters die kunnen vaststellen of je arbeidsongeschikt bent of niet. Waarom dan dat verlof ? Verkiezingspropaganda ?
Als het je niet interesseert, waarom moei je je dan in de discussie.
De reden - zeker wat de echte burgemeester Watteeuw betreft, is gewoon haat tegen alles wat Vlaams en hetero is.
Oud 1 juni 2023, 09:53   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En in Duitsland mag je 1 keer per jaar van gender veranderen. Straks zit iedereen continu in transitie.
Dat is op zich geen slecht idee, zo kan je op termijn zowat alle modellen eerst eens uitproberen alvorens je je vastlegt op één model.
Oud 1 juni 2023, 09:55   #80
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vind je er dan van dat de Vlaamse Regering met Liesbeth Homans (NVA) aan het hoofd dat al in 2019 voor Vlaamse ambtenaren ingevoerd heeft

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230531_97048317
Correct en objectief beleid over de partijgrenzen heen. Top!
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be