![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: De bestaansreden van België is geld versluizen van VL naar WA? | |||
ja, Bruno Y heeft het gezegd |
![]() ![]() ![]() |
26 | 68,42% |
nee, wie is die Bruno Y? Nooit van gehoord!!! |
![]() ![]() ![]() |
12 | 31,58% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens; indien enkele staat heeft zin zonder nationale SZ, wat was dan de zin van belgie tussen 1830 en de jaren 1950, en die van Frankrijk, duitsland, Italië,....?
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom zou een splitsing van die Sociale Zekerheid inhouden dat elke vorm van Sociale Zekerheid verdwijnt? Dat lijkt me toch wel een héél vreemde redenering van de België-lovers.
![]() |
#64 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom zou een splitsing van die Sociale Zekerheid inhouden dat elke vorm van Sociale Zekerheid verdwijnt? Dat lijkt me toch wel een héél vreemde redenering van de België-lovers, niet?
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Driewerf, u zegt het goed.
Laatst gewijzigd door Patriot! : 16 januari 2005 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals je zelf zegt, zonder de SZ of justitie wordt België een staat zonder bevoegdheden, en dus meer een alliantie dan een staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
De openingspost stelt dat de enige bestaansreden van België de SZ is. Ik stel dat de SZ er gekomen is na een bloedige strijd van de arbeiders tegen de Belgische staat. DUs daar heb je een Beglische staat dat zich verzet tegen zijn eigen bestaansreden. En jij vindt dat normaal? Ik zie daar eerder een aantal zaken in -dat geen enkele Belgische arbeider reden heeft om fier te zijn over België (overigens gaat dit op voor elk ander land hoor, ik viseer België hier niet bijzonder) -dat de stelling van Bruno Yaminne op z'n minst absurd te noemen is -dat de houding 'we zijn allemaal Belgen' niet te houden is. Hier heb je de Belgische burgerij, (elite, kerk en monarchie incluis) die rijkswachters op Belgische arbeiders loslaat om haar belangen te verdedigen. Die bereid is hiervoor Belgische arbeiders te laten vermoorden. Mooie houding van 'Belgen onder elkaar'. Ik zie hier de klassenstrijd (aiaiai, die bestaat niet) in zijn meest rauwe vorm naar boven komen.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 16 januari 2005 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Ik zou niet weten wat er ondemocratisch is aan het afschilderen als parasieten van parasieten. Eens te meer vinden de zogenaamde beschermers van de democratie dat woord opnieuw uit. Als ik van u was zou ik er nog een paar 'fascisten' en 'racisten' tegenaan gooien, nu die woorden toch al totaal gedevalueerd zijn. 2. De Walen stemmen voor politici wiens boodschap het teren op uitkeringen is. Daarmee zijn ze mee schuldig aan de uitkeringseconomie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Ik ben persoonlijk tegen de splitsing van de sociale zekerheid. Als men dit splitst gaat men regelrecht af op het splitsen van België in twee kleine staatjes. België is als zo klein, laat het voor ewige en altijd één zijn!!! Vlamingen en Walen hebben elkaar nodig en vullen elkaar aan. Wij Vlaanderen moeten het hebben van onze industrie maar Walonië des te meer van Toerisme. Willen wij Vlamingen deze troef ook laten schieten en twee aparte staatjes creëren??? Dat denk ik niet he, dus laat ons de Walen wat helpen met het verder uitbouwen van die toeristische troef zodat walonië nog meer bloeïd als ooit te voren en economisch evenveel troeven heeft als Vlaanderen. Met de manier waarop men nu bezig is gaat het eerder de andere kant uit en blijft er van belgië binnnen dit en tien jaar niet veel meer over!!! Wij zijn één volk, dus moeten wij als één achter elkaar staan en elkaar niet in de haren gaan zitten!!! Daar is alleen de kleine man van de straat de dupe van!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Kort samengevat ; Blablabla belgië 1, zowaar, een bubber die er nog geen is.
![]() |
#78 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Verder geeft u echter een hoop holle frazen die u niet kan staven. Vlamingen en Walen vullen elkaar aan omdat....? Wij Vlamingen willen deze troef niet laten schiet? Spreek voor uzelf. Ik wil dat maar al te graag. Wallonië zou nog meer bloeien dan ooit tevoren? En bloeien dat dat momenteel aant doen is. Wij zijn één volk? Goed niet, Vlamingen en Walen zijn duidelijk twee verschillende volkeren, qua taal, geschiedenis, cultuur,...
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen is er ook veel toerisme: de kust, Brugge, Westhoek, Gent, Antwerpen, Meetjesland, enz. De Walen kunnen hun eigen toerisme ook uitbouwen zonder Vlaanderen, met Europese steun. Een Vlaamse onafhankelijkheid betekent niet dat Wallonië in de steek wordt gelaten; mits een goede verstandhouding kunnen we dan nog steeds solidair zijn met Wallonië. Wij zijn één volk? Wat bindt ons dan? België en het koningshuis? België moet eeuwig blijven bestaan? U klinkt al even dogmatisch als de paus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En met de SP.a als avatar maak je echt geen geloofwaardige indruk als je over de kleine man spreekt. |
||||||||
![]() |
![]() |