![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor mr doktoor die zijn voiture op zijn persoonlijke plaats zet zal die uitzondering ook niet gelden zelf al woont m op 100 meter van de kliniek. Verder is het inderdaad zo dat onze wereld volledig gejanetiseerd is. |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Discrimineren op de werkvloer is wat mij betreft gewoon toegelaten. In veel bedrijven krijgt de directie een parkeerplaats net voor de deur en dat mag. Ikzelf maak daar uitdrukkelijk geen gebruik van, maar als dat de policy is dan aanvaard ik dat anderen dat wel doen. Maar nogmaals, je bent niet verplicht om akkoord te gaan met de parkeerplaatspolicy.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dat noem ik nu eens vakkundig om de hete brij heen dansen. Nee, de werkgever is idd. niet verplicht parking te voorzien. Maar als ze er nu eenmaal wel is, dan mag ze niet op basis van privéfactoren (zoals woonplaats van de werknemer) beslissen wie van dat privilege mag genieten en wie niet. En verder komt er nog irrelevante zever bij over alternatieven en dergelijke. Ik zal eens een analoog voorbeeld geven. Ik voorzie een mooie fitnessruimte op mijn werk. Ik zeg echter dat enkel vrouwelijke werknemers onder de 30 gebruik mogen maken van de fitnessruimte. Als er dan reclamaties volgen kom ik af met het volgende: - Er staat nergens in de wet dat ik fitnessruimtes moet voorzien voor het personeel. Dus die werknemers die klagen dat ze er geen gebruik van mogen maken doen dit onterecht. - Om de hoek verderop is er een Basic Fit waarvan ze gebruik kunnen maken als ze toch perse willen fitnessen.
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb ook geen probleem met het feit dat je plaatsen reserveert voor bezoekers, klanten , directie, uw technieker die bvb altijd moet kunnen parkeren wat dan ook dat zijn allemaal objectieve en legitieme redenen voor uitzonderingen. Maar iemand die al 10 jaar bij u werkt, zeggen, van maat vanaf volgende week moogt ge daar niet meer staan, want ge woont op 3km van hier komt maar met uw velo, ... sorry maar dan zeg ikik awel jong zoekt maar nen andere zot. |
|
|
|
|
|
|
#70 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 juni 2023 om 09:49. |
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder zijn er nog "privéfactoren" die ik in rekening brengen. Religie is daarbij ook een zeer belangrijke factor. Aanhanger van religies komen er bij mij niet in. Privileges zijn nu eenmaal vaak afhankelijk van zaken uit de privésfeer. Koning Filip heeft bijvoorbeeld meer priviliges dan u, simpelweg omdat hij uit een andere foef komt. Uit welke foef hij komt is nochtans ook een vrij grote privé aangelegenheid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 juni 2023 om 09:54. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar "uw boodschappen gaan doen in den Aldi" is toch ook een verifieerbaar criterium ? En "lid zijn van Groen" is toch ook een verifieerbaar criterium ? Alleen, dat zijn allemaal elementen die horen tot de prive keuzes van de werknemer die daarover vrij moet zijn en die de werkgever niet aangaan he. Het is niet omdat iets "objectief verifieerbaar is" dat het door de werkgever mag gebruikt worden om privileges toe te kennen of niet he ; als dat behoort tot de prive keuzes van de werknemer die niks met de job te maken hebben, dan mag de werkgever zich daar niet mee moeien he.
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge geeft, als kandidaat werknemer, toch enkel maar informatie die belang heeft bij de job, en op elke vraag van meer prive aard zegt ge toch dat dat geen onderwerp van het gesprek is zou ik denken. Of vertellen die mensen alles over hun priveleven en dergelijke ?? Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 09:55. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 juni 2023 om 09:56. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want uiteindelijk weet ge niet waar mensen echt vandaan komen he. Het is toch niet omdat hun adres op plek X is, dat ze niet bij hun lief op plek Y zitten, of dat ze niet elke morgen hun kinderen eerst naar plek Z vervoeren he. Wat telt is dat ze op tijd op hun job zijn en niet "te uitgeput" dat ze hun werk niet kunnen doen. Hoe ze daar geraakt zijn heeft toch geen belang zou ik zeggen. Maar hier is de regel zelfs omgekeerd: er zijn privileges voor mensen die in Groenland wonen. Zij die dichterbij zitten, hebben miserie. Het loont bijna om nu een vals adres op te geven dat verder weg ligt, zodat ge met uwen otto kunt komen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 10:00. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hetzelfde voor uw religieuze voorkeur. Als u vindt dat ik daar geen zaken mee hebt, dan is dat geen probleem, maar dan zoek ik wel iemand anders.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als gij vaststelt dat die niet fris is, en zijn werk niet goed doet, kunt ge die daarvoor ontslaan. Maar gij kunt niet weten wat die persoon in werkelijkheid doet voor hij naar 't bureau komt en dat zijn ook uw affaires niet he. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 10:03. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dus je mag dan ook zeggen dat enkel jonge vrouwen gebruik mogen maken van bepaalde faciliteiten.
|
|
|
|
#80 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dus als jij bijv. geen moslims wil dan mag een moslimsollicitant gewoon liegen en zeggen dat hij overtuigd christen is. Als jij er dan later achter komt mag je die daarvoor niet ontslaan. Dus als je solliciteert bij UGent dan zeg je gewoon dat je zo ver mogelijk woont.
|
|