Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2023, 10:30   #61
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Aanklagen vaneigenst. Ik mag vanuit mijn geloof niet zomaar bloed aannemen of eten.
Zeker in deze tijden van massale ziekteverspreiding, hormonenverstoring en experimentele vaccins en andere eugenetica; kunt ge niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik heb nu enkel de keuze te weigeren, terwijl ik wel bloed van een bloedverwant zou aannemen.

Ik heb respect voor uw eisen en gun u het bloed waarmee ge u het beste voelt. Iemand bloed geven van een onbekende donor kan trauma's veroorzaken en ernstige complicaties.
Als deze denkwijze de norm wordt is binnen de kortste keren een bloedtransfusie onbetaalbaar...

Want iedereen kan wel eisen stellen aan het bloed dat hij moet krijgen.

En als gekregen bloed voor trauma's kan zorgen kan u het (mits bij bewustzijn) nog altijd weigeren eh.
Tenminste als u de dood verkiest boven een trauma.
Oud 6 juli 2023, 05:59   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als deze denkwijze de norm wordt is binnen de kortste keren een bloedtransfusie onbetaalbaar...

Want iedereen kan wel eisen stellen aan het bloed dat hij moet krijgen.

En als gekregen bloed voor trauma's kan zorgen kan u het (mits bij bewustzijn) nog altijd weigeren eh.
Tenminste als u de dood verkiest boven een trauma.
Waarom? Bloed donatie is gratis.
Het enige dat ze moeten doen is op het etiquette de afkomst vermelden.

Bloed krijgen is toch een fameuze ingreep waar we niet te lichtzinnig mee mogen omgaan. Ze testen dat wel op alles, maar ze weten niet alles. Dus het is nooit op alles getest.
Mij lijkt het logisch om bloed te nemen van bloedverwanten om veiliger te zijn.

Jullie doen alsof mensen alleen bloed nodig hebben bij spoed, maar er zijn andere ziektes waar je ook bloeddonors voor nodig hebt. Niet het enkel het zuiver bloed, maar het plasma.
Oud 6 juli 2023, 06:25   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Bloed donatie is gratis.
Het enige dat ze moeten doen is op het etiquette de afkomst vermelden.

Bloed krijgen is toch een fameuze ingreep waar we niet te lichtzinnig mee mogen omgaan. Ze testen dat wel op alles, maar ze weten niet alles. Dus het is nooit op alles getest.
Mij lijkt het logisch om bloed te nemen van bloedverwanten om veiliger te zijn.

Jullie doen alsof mensen alleen bloed nodig hebben bij spoed, maar er zijn andere ziektes waar je ook bloeddonors voor nodig hebt. Niet het enkel het zuiver bloed, maar het plasma.
Chatteau Droite Appelation Controle Brussel, Makak en homo vrij. of had u liever de

Chatteau LGBTQ een blend van Lesbisch en Homo bloed, met een vleugje Neger en Transexuele Dwerg, uit Antwerpen, Vegetarisch geprepareerd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2023, 06:42   #64
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Chatteau Droite Appelation Controle Brussel, Makak en homo vrij. of had u liever de

Chatteau LGBTQ een blend van Lesbisch en Homo bloed, met een vleugje Neger en Transexuele Dwerg, uit Antwerpen, Vegetarisch geprepareerd.
Het is toch beter dat mensen hun eigen donor aanwijzen?
Dan blijft de voorraad onaangeraakt. Er zijn zelfs mannen die met mannen vrijen zichzelf opgeven als hetero. Ge kunt niet behoedzaam genoeg zijn in deze tijd.

Ik heb wat ervaren door te observeren. Sorry maar ik ben vies van de wereld geworden. En das vooral door Tinder verhalen te wijten. Het drama rond mij dwingt mij mijn geest te kalmeren. Eigenlijk begin ik er stillaan genoeg van te krijgen. Als ik zou opschrijven hoe sommige mensen zijn en hoe ze met elkaar omgaan, ge zou me niet geloven. De realiteit overstijgt de fictie.
Oud 6 juli 2023, 06:57   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan blijft de voorraad onaangeraakt. Er zijn zelfs mannen die met mannen vrijen zichzelf opgeven als hetero. Ge kunt niet behoedzaam genoeg zijn in deze tijd.

Ik heb wat ervaren door te observeren. Sorry maar ik ben vies van de wereld geworden. En das vooral door Tinder verhalen te wijten. Het drama rond mij dwingt mij mijn geest te kalmeren. Eigenlijk begin ik er stillaan genoeg van te krijgen. Als ik zou opschrijven hoe sommige mensen zijn en hoe ze met elkaar omgaan, ge zou me niet geloven. De realiteit overstijgt de fictie.
en denkt gij dat dat niet al altijd zo geweest is ?

Orgien en Bachanalen is iets van alle tijden.
Oud 6 juli 2023, 07:07   #66
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en denkt gij dat dat niet al altijd zo geweest is ?

Orgien en Bachanalen is iets van alle tijden.
Weet gij dan niet welke ziektes daar allemaal circuleren?
Vroeger (1950) kon je er tenminste nog aan lekken. Nu krijgt ge der keelkanker van bij velen.
Oud 6 juli 2023, 07:25   #67
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Want wat als u door bv bewusteloosheid uw donor niet kan aanduiden?
Moet men u dan maar dood laten bloeden misschien?

Citaat:
En hoe weet u zeker of 'uw donor' zich niet af en toe eens stiekem in zijn reet laat neuken?
En wat als u tijdens een operatie zoveel bloed verliest dat men er op bepaalde momenten meer uitloopt dan dat men er in kan laten lopen?
Moet 'uw donor' zich dan maar helemaal leeg laten lopen?
Wat als u bloed nodig hebt en u bevindt zich in het buitenland? Expressvluchtje met 'privé-bloed' voor Cufi?

Citaat:
Je zou eens moeten weten hoe de mensen in de middeleeuwen met mekaar omgingen. Niet veel 'netter' dan nu hoor.
Ik denk dat er nog nooit een moment in de geschiedenis is geweest waarbij bloedtransfusie zo veilig was als vandaag.

Trouwens; rondkijken en walgen van andere mensen heeft weinig zin. Ze gaan er niet door verdwijnen en voor jezelf betert er niks. Uiteindelij wordt je een kluizenaar omdat je bang bent buiten te komen. En dat lijkt me ook niet echt een streefdoel...
Oud 6 juli 2023, 10:21   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet gij dan niet welke ziektes daar allemaal circuleren?
Vroeger (1950) kon je er tenminste nog aan lekken. Nu krijgt ge der keelkanker van bij velen.
en gij denkt dat ge daar in de jaren 50 nog geen keelkanker van kreeg, ... toen wisten ze gewoon nog niet wat dat was, laat staan dat dat via contact met slijmvliezen werd doorgegeven.
Oud 8 juli 2023, 09:31   #69
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en gij denkt dat ge daar in de jaren 50 nog geen keelkanker van kreeg, ... toen wisten ze gewoon nog niet wat dat was, laat staan dat dat via contact met slijmvliezen werd doorgegeven.
Maar toen was alles veel meer lokaal. Nu met internet en die apps, is het gemiddeld aantal sekspartners van iemand fameus omhoog gegaan. De ontucht tiert lustig achter gesloten deuren rond ons heen.
Oud 8 juli 2023, 09:35   #70
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee. Want wat als u door bv bewusteloosheid uw donor niet kan aanduiden?
Moet men u dan maar dood laten bloeden misschien?

En hoe weet u zeker of 'uw donor' zich niet af en toe eens stiekem in zijn reet laat neuken?
En wat als u tijdens een operatie zoveel bloed verliest dat men er op bepaalde momenten meer uitloopt dan dat men er in kan laten lopen?
Moet 'uw donor' zich dan maar helemaal leeg laten lopen?
Wat als u bloed nodig hebt en u bevindt zich in het buitenland? Expressvluchtje met 'privé-bloed' voor Cufi?

Je zou eens moeten weten hoe de mensen in de middeleeuwen met mekaar omgingen. Niet veel 'netter' dan nu hoor.
Ik denk dat er nog nooit een moment in de geschiedenis is geweest waarbij bloedtransfusie zo veilig was als vandaag.

Trouwens; rondkijken en walgen van andere mensen heeft weinig zin. Ze gaan er niet door verdwijnen en voor jezelf betert er niks. Uiteindelij wordt je een kluizenaar omdat je bang bent buiten te komen. En dat lijkt me ook niet echt een streefdoel...
Ja een aparte bloedbank voor diverse burgers is geen slecht idee.

En toch is deze tijd anders dan vroeger. De mensen vloekte niet, seks was iets privé, eten was betaalbaar, ...
Ik weet nog dat ik als kind voor het eerst "fuck" op tv hoorde. En ik herinner mij nog hoe ernstig dat was omdat wij dat helemaal niet gewoon waren te horen op tv. Nu tiert het slechte als het goede. We zijn Sodom en Gomorra.
Oud 8 juli 2023, 09:44   #71
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diversiteit is diversiteit voor iedereen.
En divers zal uw bloed zijn..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 10:08   #72
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja een aparte bloedbank voor diverse burgers is geen slecht idee.

En toch is deze tijd anders dan vroeger. De mensen vloekte niet, seks was iets privé, eten was betaalbaar, ...
Ik weet nog dat ik als kind voor het eerst "fuck" op tv hoorde. En ik herinner mij nog hoe ernstig dat was omdat wij dat helemaal niet gewoon waren te horen op tv. Nu tiert het slechte als het goede. We zijn Sodom en Gomorra.

Ja, die goede oude tijd toen mensen niet durfden vloeken omdat god hun zag..
Dat was lachen.. blij in tijden te leven (geleefd te hebben, bijna) waar angst voor een sprookjesfiguur niet meer alles bepalend is..

Helaas, maar voor u een geruststelling: komen die preutse tijden terug.. ge ziet al een aantal jaar een toename van de 'sluier van goed fatsoen' in het straatbeeld.. nog even en de godsdienende zedenpolitie is er weer om met opgeheven vinger alle mensen terug vroom in de pas te laten lopen.. want dat is wat god belieft eh..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 8 juli 2023 om 10:10.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 10:13   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Sommige van die religioten zijn toch hilarisch.
Bloed van sommige anderen willen ze niet (en sommigen al bloed van niemand).

Maar financiële giften, ho zeg, dat is geen probleem. Dat mag van iedereen komen. Je krijgt er zelfs een fiscaal attest voor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 10:29   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Van Wie wil u geen bloed ?

De vraag is duidelijk.
Van Wie wil u geen bloed ?

Meerdere antwoorden zijn toegelaten.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 juli 2023 om 10:57.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be