Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2004, 13:01   #61
thornberrys
Banneling

thornberrys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Commissie wil hulp voor slachtoffers aardbeving massaal verhogen

De Europese Unie wil haar hulp voor de slachtoffers van de verwoestende aardbeving in Zuidoost-Azië massaal verhogen. Dat heeft eurocommissaris voor Ontwikkelingssamenwerking en Humanitaire Hulp Louis Michel maandag in Brussel laten weten.
Het dagelijks bestuur van de EU maakte zondag een onmiddellijke hulp van drie miljoen euro vrij om de eerste noden te lenigen. Het bedrag zal worden besteed door het internationale Rode Kruis. De Commissie kan op korte termijn echter tot [size=4]30 miljoen euro[/size] hulp mobiliseren.
Volgens Michel zijn experts van de Commissie al in de getroffen gebieden, om met de nationale autoriteiten de noden te evalueren. De tragedie vereist een snelle en grootschalige internationale steunoperatie, aldus de Belgische eurocommissaris.

mooi is dat, zonder inspraak van de belastingbetalende europese burger smijten die volksvreemde vetganzen zomaar eventjes 30 miljoen euro overboord. en dit in een periode waarin europa het financieel zwaar zal krijgen door de slabakkende economie en de nieuwe lidstaten die natuurlijk ook hun begerige poten zullen uitsteken naar de EU om te krijgen, te krijgen en nog eens te krijgen.
welja, laat den oude kelto-germaan maar werken, ontsla hem dan collectief en trek dan zijn uitkering in (de 'profiteur'), want er zijn blijkbaar andere prioriteiten dan het eigen volk.
ethisch snobisme om het ego van enkele dikbetaalde sigarenrokers te verhogen bijvoorbeeld.
en de idioten onder het volk vinden het natuurlijk geweldig dat we zo 'humaan' zijn.
Volkomen mee eens!!

Waarom zouden wij als gewone burger moeten betalen,voor hetgeen de regeringen in die bepaalde landen, in de fout ging??

De Usa en Australie hebben destijds zwaar geinvesteerd in systemen die zulke rampen trachten te voorkomen,sateliet systemen,boeien ,enzovoort.

Met de bedoeling ,om een paar uur op voorhand de bevolking te waarschuwen,en de nodige maatregelen te treffen.

Wanneer ik dan constateer dat een ontwikkelingsland als India liever veel geld uitgeeft aan atoomwapens en aan het leger ipv te investeren in zo een systeem.

Dan zeg ik vlakaf Neeeee

Zo kunnen we natuurlijk nog andere vb geven ook,waar de gewone burger het slachtoffer van is!!
thornberrys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 13:07   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thornberrys
Volkomen mee eens!!

Waarom zouden wij als gewone burger moeten betalen,voor hetgeen de regeringen in die bepaalde landen, in de fout ging??

De Usa en Australie hebben destijds zwaar geinvesteerd in systemen die zulke rampen trachten te voorkomen,sateliet systemen,boeien ,enzovoort.

Met de bedoeling ,om een paar uur op voorhand de bevolking te waarschuwen,en de nodige maatregelen te treffen.

Wanneer ik dan constateer dat een ontwikkelingsland als India liever veel geld uitgeeft aan atoomwapens en aan het leger ipv te investeren in zo een systeem.

Dan zeg ik vlakaf Neeeee

Zo kunnen we natuurlijk nog andere vb geven ook,waar de gewone burger het slachtoffer van is!!
Jaja, 't is allemaal hun eigen stomme schuld! Laat ze maar allemaal verzuipen of anderszins creperen, zolang wij onze gevulde kalkoen maar op tafel kunnen zetten...

You make me sick!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 13:08   #63
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Wie zouden we nomineren voor de forumdrol van dit jaar?
Een elfje op het strand???
Oud 30 december 2004, 13:26   #64
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
450 miljoen europeanen. 30 miljoen euro. Als de helft een uitkering krijgt (wat uiteraard veel teveel is) dan geeft dat dus: 13 cent per uitkeringstrekkende. Die wellicht vooral terugkeert naar onze eigen kas.
De vraag is daarnaast of niet helpen onze economie niet meer zou kunnen schaden dan wel helpen...
absoluut juiste analyse noem ik dit
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 13:44   #65
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Jaja, 't is allemaal hun eigen stomme schuld! Laat ze maar allemaal verzuipen of anderszins creperen, zolang wij onze gevulde kalkoen maar op tafel kunnen zetten...

You make me sick!
Yep. And not only you...
Oud 30 december 2004, 13:46   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Een elfje op het strand???
Daar had ik nog niet aan gedacht.. Ja, waarom niet...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:25   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Een gevoel van plaatsvervangende schaamte overvalt mij na het lezen van zoveel onverholen egoïsme! Je moest door de grond zakken van schaamte. Ik hoop dat het jou nooit zal overkomen dat je in een situatie terechtkomt waar je volledig afhankelijk bent van de hulp en de goodwill van anderen en als het toch gebeurt, dat ze dan niet zo egoïstisch en egocentrisch zijn zoals jij!

Bah! Dit is gewoon misselijkmakend...
Als er nu iemand is die een ander niet moet terechtwijzen omdat hij egoistisch is dan ben jij het wel hoor. Jij bent het toppunt van egoisme hier op dit forum.
Wat niet wil zeggen dat ik niet met je akkoord ben.

Laatst gewijzigd door illwill : 30 december 2004 om 14:26.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:29   #68
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Yep. And not only you...
Me too...
Oud 30 december 2004, 14:32   #69
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Even een overzichtje van de tot nu toe toegezegde hulp:

KEY AID PLEDGES
EU $44m
US: $35m
Canada: $33m
Japan: $30m
UK: $28.9m
Australia: $27m
France: $20.4m
Denmark: $15.6m
Saudi Arabia: $10m
Norway: $6.6m
Taiwan: $5.1m
Finland: $3.4m
Kuwait: $2.1m
Netherlands: $2.6m
UAE: $2m
Ireland $1.3m
Singapore: $1.2m
Source: Reuters, United Nations

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:32   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Commissie wil hulp voor slachtoffers aardbeving massaal verhogen

De Europese Unie wil haar hulp voor de slachtoffers van de verwoestende aardbeving in Zuidoost-Azië massaal verhogen. Dat heeft eurocommissaris voor Ontwikkelingssamenwerking en Humanitaire Hulp Louis Michel maandag in Brussel laten weten.
Het dagelijks bestuur van de EU maakte zondag een onmiddellijke hulp van drie miljoen euro vrij om de eerste noden te lenigen. Het bedrag zal worden besteed door het internationale Rode Kruis. De Commissie kan op korte termijn echter tot [size=4]30 miljoen euro[/size] hulp mobiliseren.
Volgens Michel zijn experts van de Commissie al in de getroffen gebieden, om met de nationale autoriteiten de noden te evalueren. De tragedie vereist een snelle en grootschalige internationale steunoperatie, aldus de Belgische eurocommissaris.

mooi is dat, zonder inspraak van de belastingbetalende europese burger smijten die volksvreemde vetganzen zomaar eventjes 30 miljoen euro overboord. en dit in een periode waarin europa het financieel zwaar zal krijgen door de slabakkende economie en de nieuwe lidstaten die natuurlijk ook hun begerige poten zullen uitsteken naar de EU om te krijgen, te krijgen en nog eens te krijgen.
welja, laat den oude kelto-germaan maar werken, ontsla hem dan collectief en trek dan zijn uitkering in (de 'profiteur'), want er zijn blijkbaar andere prioriteiten dan het eigen volk.
ethisch snobisme om het ego van enkele dikbetaalde sigarenrokers te verhogen bijvoorbeeld.
en de idioten onder het volk vinden het natuurlijk geweldig dat we zo 'humaan' zijn.
Op het ogenblik schat men voor [size=3]Atjeh alléén al de dodentol op [/size][size=4]100.000! [/size][size=4]Hoeveel[/size]
moeten er zijn om jou uit je verachtelijk egoïsme te schudden[size=6]?[/size]
Wéér een mestkever: kent maar één ding: Eigen Volk (dorp, straat, wijk, straat, familie, gezin) Eerst.

Ikke en den dikken en de rest kan stikken, hé??

Ik ben beschaamd, met jou, "den oude kelto-germaan", in hetzelfde land te wonen en dezelfde taal te spreken. Je doet me KOTSEN!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2004 om 14:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:33   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als er nu iemand is die een ander niet moet terechtwijzen omdat hij egoistisch is dan ben jij het wel hoor. Jij bent het toppunt van egoisme hier op dit forum.
Wat niet wil zeggen dat ik niet met je akkoord ben.
Waaruit blijkt dat IK egoïstisch ben? Wil je me daar aub eens wat bewijzen van voorleggen? Zoniet zal ik de moderatoren vragen om nogmaals in te grijpen tegen deze persoonlijk aanval.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:35   #72
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The small Indian Ocean island of Diego Garcia - home to a US naval base - escaped unharmed as it was forewarned by the Pacific Tsunami Warning Centre in Hawaii.
Wat niet kon voor een heleboel landen rond de Indische Oceaan kon blijkbaar wél voor een onooglijk kleine Amerikaanse legerbasis.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:36   #73
Groentje20
Vreemdeling

Groentje20's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Misschien kunnen we Klojo Annan een handje laten toesteken?
LOL
Groentje20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:36   #74
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Op zich nog een boeiend gegeven: een aantal mensen die hier moord en brand schreeuwen dat de euro zo hoog is en daardoor er hier jobs verdwijnen zijn hier tegen de hulp aan zuid-oost azië. Blijkbaar hebben ze niet door dat die hulp de euro in waarde doet dalen (ware het niet dat het bedrag daarvoor veel te klein is).
Oud 30 december 2004, 14:44   #75
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thornberrys
Volkomen mee eens!!

Dan zeg ik vlakaf Neeeee

wéér een mestkever: kent maar één ding: Eigen Volk (dorp, straat, wijk, straat, familie, gezin) Eerst
Ikke en den dikken en de rest kan stikken, hé??
Oud 30 december 2004, 14:53   #76
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

De manier waarop sommige individuen op dit forum hun onmenselijkheid proberen te verantwoorden is zeer opmerkelijk.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:59   #77
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Misschien kunnen we Klojo Annan een handje laten toesteken?
Klojo Wreker,
De dag dat jij zoveel positiefs op je palmares kan schrijven...
Oud 30 december 2004, 15:05   #78
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
The small Indian Ocean island of Diego Garcia - home to a US naval base - escaped unharmed as it was forewarned by the Pacific Tsunami Warning Centre in Hawaii.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Wat niet kon voor een heleboel landen rond de Indische Oceaan kon blijkbaar wél voor een onooglijk kleine Amerikaanse legerbasis.
Maar de andere landen waarschuwen? Ho maar: moesten ze daarvoor eerst toestemming van Bush krijgen?
Oud 30 december 2004, 15:09   #79
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Maar de andere landen waarschuwen? Ho maar: moesten ze daarvoor eerst toestemming van Bush krijgen?
Ze hebben de andere landen proberen te waarschuwen maar zou jij weten naar waar je moet bellen als er in de betrokken landen helemaal geen instellingen zijn die zich met dit soort zaken bezig houden?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 15:14   #80
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
De manier waarop sommige individuen op dit forum hun onmenselijkheid proberen te verantwoorden is zeer opmerkelijk.
Inderdaad...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be