Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2023, 16:17   #61
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het gaat niet over de VRT of VTM maar over de gemeenteraad van Ieper.
Het gaat toch over de Ijzerwake.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 16:18   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Nee, het wijst erop dat het VB bijzonder hypocriet is in haar berichtgeving en helemaal niet op zoek is naar de waarheid.
Het VB zou een wetenschappelijk instituut zijn dat onderzoek naar iets doet ?

Maar vind jij "jaja, Stalin heeft soms ook een steek laten vallen maar toch een chance dat hij er was" iets dat men AFZWEREN noemt ?

Maar pas op, voor mij moeten stalinisten Stalin niet afzweren, maar men moet dan ook ophouden met te zeggen dat er een probleem is met nazies he. Die hebben evengoed het recht op hun visie, niewaar.

Ik vind het trouwens nogal raar dat men over die verleden dingen zit te neuzelen, terwijl er onder onze ogen een totalitaire ideologie overal haar tengels kan ontplooien zonder dat men daar vijandig mag tegenover doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2023 om 16:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 16:20   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het success van het VB is de beste garantie voor Vivaldi II, dixit BDW.
Zo zit de Belgische politieke democratie immers ineen he Hoe meer kiezers voor iets stemmen, hoe meer kans dat exact het omgekeerde uitgevoerd wordt.
Oud 3 augustus 2023, 16:23   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, de Amerikanen hebben nadien ingezien dat ze Stalin wat teveel geholpen hadden, en het beter ware geweest dat hij wat meer door de nazi's in de pan was gehakt alvorens de nazies doen te verliezen.

Dan was Oost Europa misschien niet bezet geweest.
Toen de Amerikanen de SU afstopte zaten die al in Berlijn. En Jalta was voor Europa een slecht akkoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 16:26   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toen de Amerikanen de SU afstopte zaten die al in Berlijn. En Jalta was voor Europa een slecht akkoord.
Inderdaad. Vandaar dat men beter Stalin wat minder geholpen had aan het Oostfront, en de Duitsers wat meer Russen in de pan liet hakken. Maar ja, men had zoveel schrik van de Duitse overmacht dat men Stalin teveel geholpen heeft.
Oud 3 augustus 2023, 16:26   #66
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik heb raoeleke nog nooit Mao of Stalin zien staan verheerlijken
Ik ga niet naar zulke optredens.

Ge moet al wreed zot
of extreem hopeloos niet weten wat doen met uwen schonen tijd

om
naar zo'n politieke roeptoeterij naar toe te gaan !
De VB'ers hebben er nochtans geen enkel probleem mee om bij OERRACIST Jean-Marie Le Pen op de koffie te gaan of om bijéénkomsten van De Gouden Dageraad bij te wonen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 16:27   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De VB'ers hebben er nochtans geen enkel probleem mee om bij OERRACIST Jean-Marie Le Pen op de koffie te gaan of om bijéénkomsten van De Gouden Dageraad bij te wonen.
Ge hebt mij nog altijd niet gezegd welke last GIJ hebt van racisten. Ik denk dat er tegenwoordig een te laag gehalte pragmatisch racisme aanwezig is in de maatschappij, met alle gevolgen van volksbezoedeling van dien.

Denkt gij niet dat het leven aangenamer zou zijn mocht er wat opkuis zijn ?

Gewoon pragmatisch bekeken ? Zonder veel ideologie ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2023 om 16:28.
Oud 3 augustus 2023, 16:31   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en waarom zou ergens op de koffie gaan (eender waar) een probleem moeten zijn ??? Gij zult ook al wel koffie gedronken hebben met PS-ers, toch ?? Die hebben een strafblad van hier tot in Tokyo en terug, inclusief moord, en die zitten zelfs in de Belgische federale regering, wat zeg ik, die bepalen het beleid van De Croo.

Citaat:
Oud 3 augustus 2023, 16:34   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het success van het VB is de beste garantie voor Vivaldi II, dixit BDW.
Leuk dat het belangrijkste houvast van een (bekeerde?) rattachist afhangt van de uitspraken van "de Vlaams-nationalistische Grote leider".
Citaat:
18-07-2021

‘Onafhankelijkheid: binnen de rechtsstaat als het kan, zonder als het moet?’

In een recent interview met de Krant van West-Vlaanderen pleit N-VA-voorzitter Bart De Wever ervoor om desnoods te breken met de Grondwet om een nieuw ‘confederaal’ België tot stand te brengen. Dat de N-VA hiermee (opnieuw) de rechtsstaat de wacht aanzegt, is verontrustend, schrijft ondervoorzitter Frédéric Amez van B Plus.

‘ Ik geloof bijna niet meer dat er nog iets op legalistische wijze kan gebeuren. Het land zit helemaal op slot. We hebben een nieuwe coup nodig, een nieuw Loppem-moment. Toen werd de Grondwet gepasseerd om een fundamentele hervorming door te voeren‘.

Het zijn niet de woorden van een of andere linkse of rechtse extremist aan de cafétoog nadat die iets te diep in het glas keek. Het zijn de woorden van de voorzitter van de op vandaag nog steeds grootste Vlaamse partij. De N-VA is een partij die zichzelf graag voorstelt als ‘conservatief’ in plaats van revolutionair. In een interview met de Krant van West-Vlaanderen op 9 juli liet Bart De Wever echter het masker vallen: als hij zijn droom van Vlaamse onafhankelijkheid niet kan waarmaken binnen het kader van de rechtsstaat, dan is hij bereid genoegen te nemen met een zogenaamd confederalisme. Maar om dat te doen, is hij wel bereid te breken met de rechtsstaat en het grondwettelijke kader te verlaten.
https://www.knack.be/nieuws/onafhank...-als-het-moet/

De grote vraag is: wat gaat De Wever doen als ook het confederalisme hem door de neus wordt geboord, en het Vlaams Belang hem aan een volstrekte meerderheid helpt?
Oud 3 augustus 2023, 16:53   #70
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het VB zou een wetenschappelijk instituut zijn dat onderzoek naar iets doet ?

Maar vind jij "jaja, Stalin heeft soms ook een steek laten vallen maar toch een chance dat hij er was" iets dat men AFZWEREN noemt ?

Maar pas op, voor mij moeten stalinisten Stalin niet afzweren, maar men moet dan ook ophouden met te zeggen dat er een probleem is met nazies he. Die hebben evengoed het recht op hun visie, niewaar.

Ik vind het trouwens nogal raar dat men over die verleden dingen zit te neuzelen, terwijl er onder onze ogen een totalitaire ideologie overal haar tengels kan ontplooien zonder dat men daar vijandig mag tegenover doen.
Dat heb ik ook gelezen, vermits ik toch nog het fatsoen heb, om er de link bij te plaatsen. Maar ontkende Sofie Merckx dan dat Stalin een massamoordenaar was en beweerde ze ook niet dat de partij niet meer de communisten zijn van weleer en al zeker Jos D'Haese niet. Zwaaide Stalin dan ook in Cuba de plak? Dat ging niet over Stalin hoor. Het regime van Stalin hebben ze al lang afgezworen. Maar dat heb je waarschijnlijk allemaal over het hoofd gezien, de essentie. Hier in Vlaanderen heeft wel een groot deel van die zwarte bende meegewerkt met de nazi's. Dat mijn beste, is op zich al een wereld van verschil.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 augustus 2023 om 16:55.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 17:04   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pffffttt....

Oud 3 augustus 2023, 17:07   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook gelezen, vermits ik toch nog het fatsoen heb, om er de link bij te plaatsen. Maar ontkende Sofie Merckx dan dat Stalin een massamoordenaar was en beweerde ze ook niet dat de partij niet meer de communisten zijn van weleer en al zeker Jos D'Haese niet. Zwaaide Stalin dan ook in Cuba de plak? Dat ging niet over Stalin hoor. Het regime van Stalin hebben ze al lang afgezworen. Maar dat heb je waarschijnlijk allemaal over het hoofd gezien, de essentie. Hier in Vlaanderen heeft wel een groot deel van die zwarte bende meegewerkt met de nazi's. Dat mijn beste, is op zich al een wereld van verschil.
die "zwarte bende" was even groot in Wallonië. Bij de 242 doodstraffen na de oorlog waren trouwens meer Walen dan Vlamingen.

Citaat:
Oud 3 augustus 2023, 17:10   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op de koffie bij Poetin: meer dan een beleefdheidsbezoek

Vadimir Poetin ontvangt woensdag al zijn derde Belgische premier in het Kremlin.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20180128_03326546
Oud 3 augustus 2023, 17:14   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die "zwarte bende" was even groot in Wallonië. Bij de 242 doodstraffen na de oorlog waren trouwens meer Walen dan Vlamingen.
Sinds bekend werd dat de grootvader van Laurette (van de Vlaamse zwammen) collaboreerde met de naz!s retteketet ze niet meer over de Vlaamse collaboratie.
De belgicistjes zijn nog lang niet zover. Die erkennen nog altijd maar één collaboratie: die van de Vlaamse BELGEN.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 augustus 2023 om 17:27.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 17:15   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De moeder van Jos d'Haese heeft wel nog een lovend rapport over Noord-Korea in "Solidair" gepubliceerd, na haar bezoek aldaar.

Citaat:
Oud 3 augustus 2023, 17:26   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet er, VANEIGENS, bij te vertellen dat een minstens even groot deel van de Walen met de nazi's collaboreerde. Onder het Belgische vendel notabene.

Dat Sofietje toegaf dat Stalin een massamoordenaar was verontschuldigde ze meteen door Rusland op te hemelen omdat het de nazi's hielp bestrijden. Waarna de Russen een muur bouwde en Duitsland in twee splitsten.
Je weet toch nog wat daar de onmenselijke gevolgen van waren?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 augustus 2023 om 17:28.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 17:28   #77
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wie daar postuum moet veroordeeld worden is de criminele en krapuleuze legerleiding van Belgique en van Frankrijk, die duizenden jonge Vlamingen opzettelijk een gewisse dood hebben ingejaagd.
(Eén van hen - Pétain - is later trouwens de grootste collaborateur van WO2 geweest).

Laatst gewijzigd door Daphne : 3 augustus 2023 om 17:34.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2023, 17:34   #78
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
In Wallonië traden ze veel strenger op, maar daar heb je wellicht nog nooit van gehoord, In Vlaanderen was de zwarte bende wel degelijk groter. Maar ik had het eigenlijk over de partij het VB, opgericht door Dillen. Zou zoiets mogelijk geweest zijn in Wallonië?

De geschiedenis van de collaboratie is geschreven door de verliezers
Oud 3 augustus 2023, 17:47   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Wallonië traden ze veel strenger op, maar daar heb je wellicht nog nooit van gehoord, In Vlaanderen was de zwarte bende wel degelijk groter. Maar ik had het eigenlijk over de partij het VB, opgericht door Dillen. Zou zoiets mogelijk geweest zijn in Wallonië?

De geschiedenis van de collaboratie is geschreven door de verliezers
het VB is een afscheuring vd Volksunie na het vermaledijde Egmontpact. En toen allochtonen (toen nog gastarbeiders) voor problemen begonnen te zorgen, heeft het VB zich daar tegen afgezet, ja. Niet echt onterecht als we zien hoe ver we het nu hebben laten komen. En denkt ge nu echt dat al de collaborateurs toen naar het VB overstapten ?? Of denkt ge nu echt dat bij de N-VA geen nabestaanden vd collaboratie te vinden zijn ?? Ik heb Jef Valkeniers (ex VU en achteraf VLD) nog het Horst Wessel horen zingen in café De Viking in Brussel. Er zitten bij het VB niet meer nabestaanden van de collaboratie dan bij de N-VA. Vroeger zelfs nog bij de CVP.
Btw, in Wallonië is kort na de oorlog een heel pak dossiers vd Waalse collabo's opgegaan in de vlammen bij een "toevallige" brand, "maar daar heb je wellicht nooit van gehoord"

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 augustus 2023 om 17:51.
Oud 3 augustus 2023, 17:52   #80
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet er, VANEIGENS, bij te vertellen dat een minstens even groot deel van de Walen met de nazi's collaboreerde. Onder het Belgische vendel notabene.

Dat Sofietje toegaf dat Stalin een massamoordenaar was verontschuldigde ze meteen door Rusland op te hemelen omdat het de nazi's hielp bestrijden. Waarna de Russen een muur bouwde en Duitsland in twee splitsten.
Je weet toch nog wat daar de onmenselijke gevolgen van waren?
Doet niet terzake. Vlamingen collaboreerden meer onder Vlaamse Zwarte Leeuwenvlag met gelakte zwarte nageltjes, vaneigens.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 augustus 2023 om 17:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be