Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2023, 16:55   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Publiciteit? goedgelovig? Zeg maar ervaringsdeskundige. Dat is correcter.
Hoe denkt gij dat mijn verre achterneef uit Amerika een verband heeft kunnen leggen met mij en mijn familie? Onze betovergrootouders waren broer en zus....
Hoe denkt gij dat zijn schoonbroer, lang geleden als kind geadopteerd, zijn biologische ouders heeft kunnen vinden?
Lucky shot.
Mocht het systeem al zo gevuld met data zijn, er zouden veel meer misdrijven waar dna-sporen gevonden worden, opgelost geraken.
Er zou ook niet zoveel geprocedeerd moeten worden, vb. in het geval een vermoedelijke vader zijn dochter niet wil erkennen. Ik haal zomaar een fictief Laekens voorbeeld aan.
Maar blijf vooral goedgelovig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 augustus 2023 om 16:56.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 21:39   #62
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lucky shot.
Mocht het systeem al zo gevuld met data zijn, er zouden veel meer misdrijven waar dna-sporen gevonden worden, opgelost geraken.
Er zou ook niet zoveel geprocedeerd moeten worden, vb. in het geval een vermoedelijke vader zijn dochter niet wil erkennen. Ik haal zomaar een fictief Laekens voorbeeld aan.
Maar blijf vooral goedgelovig.
In België mag de politie geen gebruik maken van de DNA-banken die bestaan in het kader van stamboomonderzoek. Vb het Amerikaans ftdna. Men mag enkel dna vergelijken met dna dat afgenomen werd in verband met een misdaad of misdadigers. Het systeem bestaat al. Maar de juridische regels in dit land leggen beperkingen op.
Men kan perfect (99%) bepalen wie de vader van een kind is. De kennis is er. en men gebruiktze. Tip kijk nu en dan eens naar de Nederlandse tv. Programma's zoals spoorloos en DNA-onbekend maken gebruik van de hedendaagse kennis ter zake.
Waarom denkt ge dat die man uit Laken overstag gegaan is?

Er is maar één probleem. Blijkbaar kan men niemand verplichten DNA af te staan. Maar als een broer van...dna afstaat kan men toch hééél zware vermoedens uiten.

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 augustus 2023 om 21:41.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2023, 13:39   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België mag de politie geen gebruik maken van de DNA-banken die bestaan in het kader van stamboomonderzoek. Vb het Amerikaans ftdna. Men mag enkel dna vergelijken met dna dat afgenomen werd in verband met een misdaad of misdadigers. Het systeem bestaat al. Maar de juridische regels in dit land leggen beperkingen op.
Men kan perfect (99%) bepalen wie de vader van een kind is. De kennis is er. en men gebruiktze. Tip kijk nu en dan eens naar de Nederlandse tv. Programma's zoals spoorloos en DNA-onbekend maken gebruik van de hedendaagse kennis ter zake.
Waarom denkt ge dat die man uit Laken overstag gegaan is?

Er is maar één probleem. Blijkbaar kan men niemand verplichten DNA af te staan. Maar als een broer van...dna afstaat kan men toch hééél zware vermoedens uiten.
Ja ja, dat weet ongeveer iedereen wel.
Het probleem is dat de databanken voldoende gevoed moeten worden.
En wie denk je heeft ooit al aan een private bank zijn dna afgestaan?
Allez, zeer concreet: heb jij zelf ooit al dna afgestaan dat terecht kon komen in een dna-bank? Of iemand van jouw familie?

Om het grappig te verwoorden: als je een helemaal onbekende man, de vader dus, zoekt, dan is het wel even moeilijk om die man zijn broer/zus te vinden en te vragen om een dna-staal af te staan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 augustus 2023, 16:58   #64
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een bla bla ... De rechten van de mens zijn een Westers juridisch gegeven in de geest van de tijd toen ze geschreven werden.
Ondertussen evolueert de Westerse (en de andere) maatschappij(en) verder.

Biologie trekt zich niets aan van het juridische.
De moeder heeft de mogelijkheid om van die biologie gebruik te maken. Zelfs in die mate dat ze zelf de verwekker niet kent; dus het niet kan verklappen aan haar kind.
Het is misschien onbetamelijk, maar het is de biologische realiteit.
Het eigendomsvoorbehoud op mijn eigen lichaam wordt mij niet gegeven door tijdgeest noch wetteksten.
Het is even "vast" dan dat de aarde rond de zon draait. Er waren tijdsgeesten en wetten die zo'n gedachte met de doodstraf beboetten.

Daarnaast, ik herhaal de vraag, hoe is het wijf zwanger geraakt?
Kwam het sperma vanuit de bitterballenmuur in een of ander gatlelijk hollandse gehucht?
Of kwam het, "oh the horror" van een man?

Met andere woorden, inderdaad, het biologische trekt zich niets aan van de idiote geachten van een wijf, dat denkt dat een man niet nodig is om zwanger te geraken.
Maar zijn zaad hebben ze nog nodig ja. In een buiske. En recht in de spleet van de ijskast.

Trouwens, is die bengel een man?

Je moet maar zo'n moeder hebben hé, als man, die je eigenlijk als onnodig beschouwt.
Oud 17 augustus 2023, 16:58   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, zeer concreet: heb jij zelf ooit al dna afgestaan dat terecht kon komen in een dna-bank? Of iemand van jouw familie?

Om het grappig te verwoorden: als je een helemaal onbekende man, de vader dus, zoekt, dan is het wel even moeilijk om die man zijn broer/zus te vinden en te vragen om een dna-staal af te staan.
Als u een veroordeeld crimineel bent is dat standaardprocedure.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2023, 20:37   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het eigendomsvoorbehoud op mijn eigen lichaam wordt mij niet gegeven door tijdgeest noch wetteksten.
Het is even "vast" dan dat de aarde rond de zon draait. Er waren tijdsgeesten en wetten die zo'n gedachte met de doodstraf beboetten.

Kwam het sperma vanuit de bitterballenmuur in een of ander gatlelijk hollandse gehucht?

Met andere woorden, inderdaad, het biologische trekt zich niets aan van de idiote geachten van een wijf, dat denkt dat een man niet nodig is om zwanger te geraken.
Maar zijn zaad hebben ze nog nodig ja. In een buiske. En recht in de spleet van de ijskast.

Je moet maar zo'n moeder hebben hé, als man, die je eigenlijk als onnodig beschouwt.
Je zal maar een papa hebben die een Neanderthaler-karakter heeft.

Oud 17 augustus 2023, 22:12   #67
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat het explosieve moslima's zijn ?
Hahaha
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2023, 23:12   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Ge ziet de natuur slaat altijd terug he, ... als bom feministe ne kleine van het mannnelijk geslacht krijgen, die boeren en scheten laat en hem gedraagt als ne macho. Ah t leven kan toch schoon zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2023, 23:13   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Neanderthalers Schoof die droegen wel zorg voor hun vrouw he, die gingen daarvoor op mamoetjacht. Zouj gij voor uw heksie op mamoetjacht gaan, ik denk het niet he
Oud 18 augustus 2023, 06:31   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die Neanderthalers Schoof die droegen wel zorg voor hun vrouw he, die gingen daarvoor op mammoetjacht. Zou gij voor uw heksie op mammoetjacht gaan, ik denk het niet he
Schoof draait daar z'n hand niet voor om.
Heel z'n leven is ie al op zoek naar na mammoet, helaas, hij heeft er nog steeds gene gevonden, laat staan dat hij er ene kon doden met z'n speer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2023, 06:54   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Schoof draait daar z'n hand niet voor om.
Heel z'n leven is ie al op zoek naar na mammoet, helaas, hij heeft er nog steeds gene gevonden, laat staan dat hij er ene kon doden met z'n speer.
ik denk dat hij eerder al heel zijn leven achter z'n speer loopt, maar dat is een ander verhaal.
Oud 18 augustus 2023, 07:26   #72
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In het geval van een man is het net gemakkelijker. Want die man kan gelinkt worden via y-dna. Dat overerft van vader op zoon. Dus theoretisch is uw y-dna bijna gelijk aan dat van uw voorvader eeuwen geleden. Of m.a. mannen met dezelfde familienaam/afkomst hebben een erg gelijkend y-dna. Tenzij de melkboer ergens meegespeeld heeft. En dan verkleint ge uw "zoekgebied" toch wel heel erg.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2023, 07:31   #73
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het geval van een man is het net gemakkelijker. Want die man kan gelinkt worden via y-dna. Dat overerft van vader op zoon. Dus theoretisch is uw y-dna bijna gelijk aan dat van uw voorvader eeuwen geleden. Of m.a. mannen met dezelfde familienaam/afkomst hebben een erg gelijkend y-dna. Tenzij de melkboer ergens meegespeeld heeft. En dan verkleint ge uw "zoekgebied" toch wel heel erg.
Inderdaad,

Als men dit soort onderzoek zou toelaten dan zijn er heel wat misdrijven op te lossen ook uit een ver verleden.

Er zijn zo al zaken opgelost trouwens. Verder alleen al om het onderzoek naar erfelijke ziekten etc te versnellen zou iedereen zijn DNA moeten afstaan.
Oud 18 augustus 2023, 11:38   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Neanderthalers Schoof die droegen wel zorg voor hun vrouw he, die gingen daarvoor op mamoetjacht. Zouj gij voor uw heksie op mamoetjacht gaan, ik denk het niet he
Zeker weten !
Niet dat ik alle dagen op tijd thuis zou komen, maar wel altijd het beste vlees op tafel.

Oud 18 augustus 2023, 11:42   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad,

Als men dit soort onderzoek zou toelaten dan zijn er heel wat misdrijven op te lossen ook uit een ver verleden.

Er zijn zo al zaken opgelost trouwens. Verder alleen al om het onderzoek naar erfelijke ziekten etc te versnellen zou iedereen zijn DNA moeten afstaan.
In andere, oude draden heb ik al gezegd dat ik voorstander zou zijn om bij iedere boreling een dna-staaltje af te nemen. Om een grote fatsoenlijke databank te bekomen.
Maar neuzelaars van privacy hebben geen vertrouwen in de overheid. En daar moet ik toegeven dat een serieus probleem zit.
In afwachting zit er nog maar zeer weinig in de beschikbare banken, en geloven naïeve mensen dat het de moeite loont om die oplichters van privé firma's in het buitenland goed te betalen.

Oud 18 augustus 2023, 12:35   #76
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal maar een papa hebben die zijn eigen geslacht afkraakt.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2023, 12:51   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zachtmoedige intelligente loser die zich door een invasie van barbaren uit Afrika laat onder de voet lopen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2023, 12:55   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar neuzelaars van privacy hebben geen vertrouwen in de overheid.
Ge wilt zeggen dat er idioten zijn die wel vertrouwen hebben in een overheid ???
Aan van die kwiebussen die zich het recht hebben toegeeigend om in uw plaats te beslissen wat gij moet doen en laten ? "voor uw goed" en niet voor het hunne ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2023, 13:39   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker weten !
Niet dat ik alle dagen op tijd thuis zou komen, maar wel altijd het beste vlees op tafel.
Ah er zijn dan toch nog echte mannen
Oud 18 augustus 2023, 13:43   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In andere, oude draden heb ik al gezegd dat ik voorstander zou zijn om bij iedere boreling een dna-staaltje af te nemen. Om een grote fatsoenlijke databank te bekomen.
Maar neuzelaars van privacy hebben geen vertrouwen in de overheid. En daar moet ik toegeven dat een serieus probleem zit.
In afwachting zit er nog maar zeer weinig in de beschikbare banken, en geloven naïeve mensen dat het de moeite loont om die oplichters van privé firma's in het buitenland goed te betalen.
mensen moeten eens beseffen dat hun privacy niks wil zeggen.

als ze op tikie die tok willen gaan zitten, een account hebben op faecesboek of google dan nog zo een Alexa of Siri slet in huis halen, ... en dan gaan kakken over hun DNA lompe kloten zijn dat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be