Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2023, 15:49   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
mits bepaalde aflijningen he, dus enkel bruin krapuul van 9 tot 30 jaar zeg maar.
Voila. Dan zit ge veilig he. En als ge moogt meehelpen kan dat plezant zijn ook
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 17:49   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb ook niks op mijn kerfstok.
En het enige dat ik vraag is:
voldoende flikken die gewoon en simpelweg hun werk doen,
en een gerecht dat gewoon en simpelweg zijn werk doet.
Streng maar rechtvaardig. Niet onnozel dus, zoals sommige mensen die te zenuwachtig geworden zijn.
Geen probleem. De flikken hebben vandaag hun werk gedaan. Alles gaat weer goed.
Morgen is een andere dag

Liesje heeft het onder controle. We kunnen op onze twee oren slapen

https://www.bruzz.be/videoreeks/zate...zuidstation-op
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 17:52   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb ook niks op mijn kerfstok.
En het enige dat ik vraag is:
voldoende flikken die gewoon en simpelweg hun werk doen,
en een gerecht dat gewoon en simpelweg zijn werk doet.
Streng maar rechtvaardig. Niet onnozel dus, zoals sommige mensen die te zenuwachtig geworden zijn.
Ja Schoof .....allee ik leg het U nog eens uit

Politie doet wat ze kunnen zie mogen. Gerecht doet dat ook.

Nu nog de politici en je bent er dichtbij Maar t'ja begin er maar aan als je ganser dagen op uw telefoontje moet liggen tokkelen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2023 om 18:00.
Oud 28 augustus 2023, 20:40   #64
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geen probleem. De flikken hebben vandaag hun werk gedaan. Alles gaat weer goed.
Morgen is een andere dag

Liesje heeft het onder controle. We kunnen op onze twee oren slapen

https://www.bruzz.be/videoreeks/zate...zuidstation-op
"Eerste diefstal twee minuten na einde operatie"

Minder dan 48 uur na de grote schoonmaakoperatie in het station Brussel-Zuid blijkt de toestand daar alweer de dieperik in te gaan. Op het eerste gezicht oogt de stationshal schoner, maar wie het gebouw verlaat, merkt bijna onmiddellijk een indringende urinegeur op. Her en der duiken de eerste daklozen op, en ook de kleine criminaliteit is terug van nooit weggeweest.

Rik Arnoudt
17:07

Bij de politieactie van eergisteren werden 56 mensen opgepakt. Eén van hen is naar de gevangenis gebracht en 11 naar een gesloten instelling in afwachting van hun uitzetting. 41 anderen zijn weer vrijgelaten, met een bevel om het grondgebied te verlaten. Nog drie anderen waren opgepakt voor het verstoren van de openbare orde, en zijn ook vrijgelaten.

Wat blijft er over na de spectaculaire politieoperatie van zaterdag? Bitter weinig, zo blijkt. Aan de ingang van de terminal voor de Eurostar-treinen naar Londen staan twee politieagenten toezicht te houden; dit moet ongetwijfeld enig vertrouwen geven aan wie met de trein in ons land aankomt of weer vertrekt. Voor de rest oogt de grote stationshal van Brussel-Zuid zoals elke dag. Misschien dat het er vandaag wel allemaal iets schoner uitziet.

Aan de uitgang naar het tramstation onder de treinsporen zien we een dakloze die zich heeft geïnstalleerd. Treinreizigers lopen er ongeïnteresseerd en haastig langs. Buiten, aan het Victor Hortaplein, maakt een haveloze jongeman rare geluiden. Hij ligt op een bank vóór het station. Is hij onder invloed? Niemand kijkt ervan op.

"We hebben hier al van alles gezien", vertelt een dienster in een restaurant aan de Fonsnylaan. Ze heeft het over de deur van het restaurant die is ingetrapt, over een klant op het terras die voor een sigaret met een mes is bedreigd en over mensen die hun roes liggen uit te slapen tussen de geparkeerde auto's. "We hopen dat het nu beter zal gaan, na die politieactie."

"Ach meneer, u ziet ook hoe het er hier bij ligt", zucht een veiligheidsagent. Zaterdagavond en zondag leek het wat beter te gaan, maar sinds vandaag zien we dat het weer de slechte kant opgaat."

En inderdaad, bijna overal aan de buitengevel van het station stinkt het naar urine. De plasjes die je hier en daar ziet liggen, zijn heus niet van de regen die gisteren is gevallen.

De veiligheidsagent denkt dat een operatie zoals die van zaterdag nog enkele keren zal moeten worden herhaald. "Dat is zoals een snelheidsbeperking van 90 per uur die op een autosnelweg wordt ingevoerd: in het begin worden de meeste bestuurders geflitst, en dat neemt pas af als ze enkele keren een boete hebben gehad."

Mocht u nu denken dat Brussel-Zuid voor de treinreiziger veiliger is geworden, heeft u het mis. "Twee minuten na de beëindiging van de politieoperatie was er alweer een eerste diefstal."
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 18:03   #65
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het is in heel Europa hetzelfde liedje.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 11:10   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dit komt er bovenop in Brussel-Zuid:

Citaat:
De situatie in Brussel-Zuid is het gevolg van megalomane ideeën, onbegrijpelijke verwaarlozing en een gebrek aan visie

Vorige week werden er onder impuls van het Nationaal Crisiscentrum meerdere politieacties gehouden om de problemen rond de veiligheid en hygiëne in het station Brussel-Zuid aan te pakken. Brusselaar Filip Salmon gaat op zoek naar verklaringen voor de achteruitgang in zijn stad.
https://www.demorgen.be/meningen/de-...isie~ba4f9244/

Welke partij deelt in Brussel de lakens uit?
Oud 4 september 2023, 11:16   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

"Le Parti Scandaliste"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 20:21   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terzake toonde vanavond dat de situatie aan het Noordstation identiek is, zelfs nog iets erger.

https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/terzak...ake-d20230904/

Ondertussen blijven "ze" toestromen

Citaat:
Oud 4 september 2023, 23:58   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Terzake toonde vanavond dat de situatie aan het Noordstation identiek is, zelfs nog iets erger.

Gewone burgers durven daar zelfs niet meer ongewapend op straat komen.

Allemaal de schuld van Vlaanderen zei Vervoort van de PS.
Hier speelt een communautaire agenda op de achtergrond zei hij.

Dat zijn maffia partij het zover heeft laten komen zodat ze het nu niet meer de baas kunnen is de schuld van Vlaanderen.
Je moet maar durven !!

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 september 2023 om 00:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 03:18   #70
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De incompetentie van het algemene beleid vol excuustruus gewauwel is formidabel.
Dat is mijn overheersende indruk na die reportage.
(Bedankt voor de link, Zip.)
Oud 5 september 2023, 05:50   #71
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Men heeft Brussel willen omtoveren tot een moderne rijke stad maar door de vreemdelingengetto's toe te laten werd de werkende bevolking er verdreven met het Brussel van vandaag tot gevolg: een gekoloniseerde stad met schrijnende ongelijkheid. Ook de tsjeven die de stedelingen naar hun verkavelingen lokten droegen daar aan bij, toch in Vlaanderen want in Wallonië lijkt dat fenomeen zich minder te hebben voorgedaan. De mening van die artikelschrijver onderschrijf ik dus niet. De Brusselse visie was niet megalomaan. Men heeft ze gewoon zelf ondergraven door de werkende Vlamingen te verdrijven en niets aan het vreemdelingenprobleem te doen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 07:54   #72
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gewone burgers durven daar zelfs niet meer ongewapend op straat komen.

Allemaal de schuld van Vlaanderen zei Vervoort van de PS.
Hier speelt een communautaire agenda op de achtergrond zei hij.

Dat zijn maffia partij het zover heeft laten komen zodat ze het nu niet meer de baas kunnen is de schuld van Vlaanderen.
Je moet maar durven !!
Totaal onzin. De Noordstation is altijd vol mensen : mensen die in Brussel werken, studenten. OK, het is niet het mooiste wijk van Brussel maar denken dat iedere burger een wapen heeft als hij naar zo'n wijk gaat, is totaal idioot. Mensen zoals u leven in de angst voor alles. Dit is de realiteit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 08:05   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Totaal onzin. De Noordstation is altijd vol mensen : mensen die in Brussel werken, studenten. OK, het is niet het mooiste wijk van Brussel maar denken dat iedere burger een wapen heeft als hij naar zo'n wijk gaat, is totaal idioot. Mensen zoals u leven in de angst voor alles. Dit is de realiteit.
Dat de toestand daar alles behalve is hoe hij zou moeten zijn staat buiten kijf. Er moet dringend iets gebeuren in vele wijken en niet alleen in Brussel. Daar is de politiek verantwoordelijk voor.

Maar dat de media alles graag opblazen en steeds op zoek zijn naar sensatie staat eveneens buiten kijf.

100 keer hetzelfde enige beeld laten zien is nu de trend. Als je 38 keer dezelfde junk laat zien die op het voetpad ligt gaat men automatisch denken dat gans de noordwijk aan de Crack zit.
Oud 5 september 2023, 08:21   #74
Prieel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De mensen die daar werken zitten vooral aan de kant van de Albert II Laan en Rogier.

Langs de andere kant, Aarschotstraat, Weidestraat, Bergop, .... zie je niet echt veel deftig volk lopen en is de verloedering totaal.
Prieel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 10:15   #75
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal onzin.
Goh, wie moeten we nu geloven? Een forum-linkiewinkie of de man van het buurtcomité Noordwijk die de VRT daar heeft rondgeleid?

Je hebt duidelijk de video niet bekeken dus ik kwoot het gesprek even voor jou:

Citaat:
- Zo wandelt u hier rond op straat?

- Ik ben ertoe verplicht. De meeste mensen hier hebben geen andere keuze. Ze hebben iets bij om zich te verdedigen. Niets aan te doen.
Citaat:
OK, het is niet het mooiste wijk van Brussel maar denken dat iedere burger een wapen heeft als hij naar zo'n wijk gaat, is totaal idioot.
Buurtbewoners die geen middelen tot zelfverdediging bij zich hebben spelen met hun leven.

Je zult als vrouw maar thuiskomen en vijf zes junks aantreffen die de buitendeur hebben opengebroken, de inkomhal onderschijten en geld eisen voordat je van hen naar je eigen appartement mag gaan. En wanneer je om 6 uur 's morgens naar buiten wil: zelfde liedje.

Citaat:
Mensen zoals u leven in de angst voor alles. Dit is de realiteit.
Bedankt Everytime voor jouw relativerende duiding!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 11:14   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Goh, wie moeten we nu geloven? Een forum-linkiewinkie of de man van het buurtcomité Noordwijk die de VRT daar heeft rondgeleid?

Je hebt duidelijk de video niet bekeken dus ik kwoot het gesprek even voor jou:

Buurtbewoners die geen middelen tot zelfverdediging bij zich hebben spelen met hun leven.

Je zult als vrouw maar thuiskomen en vijf zes junks aantreffen die de buitendeur hebben opengebroken, de inkomhal onderschijten en geld eisen voordat je van hen naar je eigen appartement mag gaan. En wanneer je om 6 uur 's morgens naar buiten wil: zelfde liedje.

Bedankt Everytime voor jouw relativerende duiding!

Ik woon in Brussel en inderdaad het is intriest en de verloedering is op vele plekken echt rampzalig.

En neen het aantal mensen die daar rondlopen zijn helemaal niet gewapend.

Trouwens de uitschuifbare wapenstok die de man toont is een verboden wapen dat je hier niet legaal kan kopen.

Zoals ik al schreef de problemen zijn er en moeten worden aangepakt. Trouwens is het de fout van de politiek dat het allemaal zo ver is kunnen komen. Maar ja we weten allemaal dat sinds jaar en dag het krioelt van de mensen die hier in feite niet mogen zijn.

Maar die uitzending was voor mij pure sensatie. In tegenstelling tot wat de man beweert loop ik nog steeds ongewapend rond in Brussel. Misschien geen goed idee maar wel wat volgens mij nog steeds 99 % van de mensen doen.

Ik zou zeggen wees altijd en overal op je hoede zeker in grote steden maar wees ook op je hoede met wat de media ons voorschotelen.

En kijk als vliegen op een stront zijn de media er alweer bij nu het onderwerp actueel is en het mensen beroert.....

https://www.hln.be/lokeren/n-va-bezo...oles~ab8c30d4/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2023 om 11:32.
Oud 5 september 2023, 11:28   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik woon in Brussel en inderdaad het is intriest en de verloedering is op vele plekken echt rampzalig.

En neen het aantal mensen die daar rondlopen zijn helemaal niet gewapend.

Trouwens de uitschuifbare wapenstok die de man toont is een verboden wapen dat je hier niet legaal kan kopen.

Zoals ik al schreef de problemen zijn er en moeten worden aangepakt. Trouwens is het de fout van de politiek dat het allemaal zo ver is kunnen komen

Maar die uitzending was voor mij pure sensatie. In tegenstelling tot wat de man beweert loop ik nog steeds ongewapend rond in Brussel. Misschien geen goed idee maar wel wat volgens mij nog steeds 99 % van de mensen doen.

Ik zou zeggen wees altijd en overal op je hoede zeker in grote steden maar wees ook op je hoede met wat de media ons voorschotelen.

En kijk als vliegen op een stront zijn de media er alweer bij nu het onderwerp actueel is en het mensen beroert.....

https://www.hln.be/lokeren/n-va-bezo...oles~ab8c30d4/
Het toppunt zou zijn, dat die mens daar nu zou vervolgd voor worden.

Citaat:
Oud 5 september 2023, 11:32   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik heb zo een een sterk vermoeden
Oud 5 september 2023, 11:32   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

...
Zo'n 'wapenstok' is helemaal niet geschikt als verdedigingswapen.
Akkoord, het doet pijn als je daar iemand mee klopt, maar die valt niet uitgeteld tegen de grond, in tegendeel, die wordt daar alleen maar kwader van en je gaat veel meer petsen krijgen dan normaal het geval zou zijn.
Oud 5 september 2023, 11:36   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard gaan ze die man vervolgen, verboden wapenbezit, verboden wapendracht.

Goed voor een jaartje of drie, vier of vijf bak.

De Belgische staat is namelijk bang van weerbare mensen die zich durven verdedigen, alhoewel die 'wapenstok' de man niet zal helpen wanneer hij zich moet verdedigen. Vergeleken met wapens die wel geschikt zijn als verdedigingswapen is dat speelgoed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be