![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen dankuwel ik heb al een full time job, en een huishouden
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2023 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @oma: 't heeft voor mijn part lang genoeg geduurd.
U gelooft wat u uzelf wil vertellen (of wijsmaken), ik doe hetzelfde. Geen tijd meer voor deze ongein. Er dient hier een achtergevel geschilderd te worden! ![]()
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou er enkel een beperkt aantal euro's mee verliezen. Net zoals er sommige mensen veel tijd steken in het knippen van kortingbonnen: je moet dat niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 september 2023 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik wil je ook absoluut helpen met het verschil te maken tussen een mening en een feit. In tegenstelling tot jou neem ik er de tijd voor, er is geen haast bij, ik heb geen achtergevel die geschilderd dient te worden maar ik geniet graag eerst nog wat van de mooie nazomer. Je leest je ongein dan later maar of niet... Wordt dus nog vervolgd...
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige nitwits vrezen altijd het ergste, bij elke wijziging in het sociale verkeer.
Dit doet me denken aan het moment van invoer van het nachttarief, en aan het moment van wijziging van nachttarief naar nacht- en we-tarief. Telkens werd een globale prijswijziging van kracht. De elektriciteit buiten die gunstige uren, werd licht verhoogd. Maar het voordeel was dus: mensen die hun gedrag wensten bij te sturen, konden dat. Wel, angsthazen, ... het is hetzelfde bij het uur- of misschien later het kwartiertarief. De wereld gaat dus niet vergaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||||||||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Je bent nogal ongeduldig...
![]() Hou je vast, hier komt het: Meer heb je er niet over te zeggen eh? Weet je nu eindelijk dat je elke eindafrekening zou kunnen krijgen door een meteropname? Ook met de analoge meter? Als het zou mogen? Gij wilt dus feiten over jouw duimzuigerij hoe fluvius praktisch de analoge meterstand zou opnemen? Even ter herinnering waarover gij graag feiten wilt: Citaat:
![]() Jouw duimzuigerij zou pas in de praktijk van toepassing zijn áls een maandelijkse eindafrekening zou mogen voor analoge meters en dat is niet het geval. En dat is bovendien jouw zorg toch niet meer, je digitale meter doet dat toch allemaal vanzelf voor jou. Citaat:
Natuurlijk kun je die feiten niet ontkennen dat de digitale meter slecht is voor het milieu waarmee de afvalberg groter geworden is door het onnodig vervangen van de duurzame analoge meter. Idem voor de geldverspilling. Gij wou toch feiten? Het is een feit dat het pure geldverspilling is om werkende, analoge meters te vervangen door gebrekkige digitale brol, er moesten oa al 18.000 digitale meters vervangen worden door kapotte sensoren. Citaat:
![]() Citaat:
Dat staat VAST. Dat is een FEIT dat getoetst kan worden. Het is een feit dat maandelijkse eindafrekening dan geen exclusief voordeel is van de digitale meter want dat voordeel geldt ook voor de analoge meter. Ongeacht wat jouw gedacht is als exclusief voordeel voor de digitale meter. Citaat:
En als er al zulke problemen in de praktijk zouden komen, dan zijn die voor fluvius om op te lossen. ![]() Gij wou feiten. Het is een feit dat met analoge meter ook de maandelijkse eindafrekening mogelijk is dus is het een feit dat het geen exclusief voordeel is van de digitale meter. Het is een feit dat er dan sprake is van discriminatie. ![]() Dat is niet mijn mening, dat zijn FEITEN. Citaat:
Individuele afsluiting kan enkel met een digitale meter, dat is een FEIT maar "daar fiets je liever even omheen eh?" De reden van afsluiting is irrelevant, het punt is dat gij individueel kunt afgesloten worden. Dat heet chantage en afpersing van de staat door de dreiging met individuele afsluiting door de digitale meter als je niet gehoorzaamt. Net hetzelfde zoals de chantage bij corona: als je je niet vrijwillig laat vaccineren, dan mag je niet op reis etc...? Citaat:
Nee, gij zuigt al praktische problemen uit je duim voor de maandelijkse eindafrekening van analoge meters, dat niet mag. Het is en blijft een feit dat de capaciteit van het elektriciteitsnet niet tijdig uitgebreid werd om de groene transitie te kunnen opvangen. Citaat:
Natuurlijk kun je niet ontkennen. Het is een feit dat wij reeds jaren betalen voor een capaciteitsuitbreiding door de distributiekosten op elke maandelijkse factuur. Citaat:
Gij wou feiten, nu niet zeuren dat ge krijgt waar je om gevraagd hebt. Citaat:
Gij wou feiten, nu niet zeuren dat ge krijgt waar je om gevraagd hebt. Citaat:
Het is een feit dat fluvius het gespreid opladen al heeft voorgesteld. Het is een feit dat regimepers vrt dat voorstel al publiceerde. Een oplossing die "helaas niet haalbaar gaat zijn" is geen oplossing. ![]() Citaat:
![]() En wie de planning van gespreid opladen zal opmaken? De politiek en fluvius, tiens....ze weten precies wie een stekkerautootje heeft en ze kunnen precies controleren dmv de digitale meter wie wanneer zijn auto gespreid oplaadt of niet. Net zoals ze de planning opmaakten wie verplicht een mondmasker moest dragen en wie niet enz..., net zoals ze elke planning/wet opmaken wie wat nog mag en wie niet.… Citaat:
Citaat:
Door meer, en dubbel, te betalen door het capaciteitstarief, is er daarom niet meer capaciteit op het elektriciteitsnet. ![]() Citaat:
De verplichting is dan ook evident en een logisch gevolg om hun oplossing in de praktijk te kunnen uitvoeren en de digitale meter dient dan om die praktische uitvoering van hun oplossing te controleren: dus of iedereen wel braaf gehoorzaamt want anders valt het elektriciteitsnet uit door overbelasting. Citaat:
En vrijblijvend gespreid opladen werkt niet. Wie zo dom is voor de digitale meter, die is ook te dom om zelf gespreid te kunnen opladen en die moet een handje geholpen worden door een verplichting. Pure logica en politiek vooruitzien met preventie, net zoals de afschakelingsplannen om blackouts door overbelasting van het net te kunnen vermijden? Of bestaan die niet echt? Is dat ook maar mijn gedacht of zijn die afschakelingsplannen al een feit? ![]() Citaat:
Het is ook een feit dat er wel gecontroleerd zal moeten worden, anders kan niet geweten worden of er wel gespreid wordt opgeladen. Dat kan niet vrijblijvend overgelaten worden aan het domme plebs. Dus controle is een evidentie, logisch gevolg en zelfs noodzaak voor de praktijk, en is dus geen duimzuigerij. Citaat:
Met digitale meter en gespreid opladen zult gij gehoorzamen en niet meer zelf mogen beslissen in je eigen huis (om te beginnen met hoelang en wanneer jij je e-auto wil opladen..) Citaat:
Een feit is vaststaande werkelijkheid en een mening is een gedacht over iets. Gij vraagt feiten en je krijgt onbetwistbare feiten waar gij dan een mening van maakt. ![]() Nee, je denkt en redeneert nog steeds niet zelf, je verwart feiten met je gedacht/mening, je spartelt en fietst rond de feiten en zuigt zelf praktische problemen uit je duim die er niet zijn. Gij blijft feiten afstrijden die aantonen dat jij je controle over je elektriciteitsgebruik in je eigen huis kwijt zijt door de staat zelf toegang te geven met de digitale meter. Citaat:
Neen, ik toon je wat je eigenlijk zegt. Gij beweert dat de digitale meter een goede zaak is maar je kunt niet uitleggen waarom en welke voordelen dat zou bieden. Als ik dan aantoon met feiten dat er geen voordelen zijn en wel nadelen en risico op machtsmisbruik door controle, dan worden die feiten opeens mijn mening omdat je geen argumenten hebt om feiten te weerleggen. Citaat:
![]() Citaat:
Hier heb je nog eens duidelijk het verschil tussen feit en mening want gij zijt degene die dat blijft verwarren: Citaat:
Het maakt jou eigenlijk niks uit wat anderen over de digitale meter en van het dynamisch tarief denken maar wederom wordt het dan weer de schuld van zulke ongeïnteresseerden die zich laten vangen door drogredenen waarmee de staat zich ongeoorloofd toegang kan verschaffen via de digitale spion tot in al onze huizen en zo grip en machtscontrole kan krijgen over ieders privéleven en dat moeten we niet willen. Voor de voorstanders van de digitale spionmeter kan blijkbaar de controle over hun privéleven en vrijheid in hun eigen huis niks schelen, net zoals voor vaxxers de bescherming van hun eigen gezondheid hen niks kon schelen maar we hebben gezien, en zien nog steeds, waartoe dat kon en nog steeds leidt/lijdt.
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Error, dubbel
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 13 september 2023 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De hele bedoeling is toch om door aangepast verbruikersgedrag via de digitale meter te kunnen bezuinigen om zo een lagere energiefactuur te moeten betalen? En wordt dat bereikt? Nee, hoor, integendeel. ![]()
![]() |
![]() |
#71 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, tijd genoeg. De gevel is geschilderd en ik heb weer als voordien gewoon niks te doen.
Citaat:
Citaat:
Maar die komt er weer niet. Citaat:
Ik doe tenminste moeite om een manier te zoeken om jou voorstel te kunnen laten werken. En dat kan ik van u niet zeggen. Over hoe dat dan zou moeten zwijgt u gewoon als vermoord. Citaat:
Jammer genoeg slaat het nergens op. Ik stel u een vraag. En geef een paar mogelijke antwoorden. In de hoop dat u er op zou reageren. Maar in plaats van mij eens te vertellen hoe dat dan zou moeten werken ga je je verkneukelen omdat je denkt dat je mij van duimzuigerij kan beschuldigen. Have fun!! Citaat:
En moet ik nu nog eens herhalen wat ik daar op geantwoord heb? Dit wordt een chaos zo. Ik heb het over jou verzinsels als dat de staat controle krijgt over je verbruik, dat je verplicht zou worden om op bepaalde uren te gebruiken, dat je afgesloten wordt als je daar niet aan voldoet... Die dingen. Dat noem ik verzinsels. En daarover zeg ik: kom met feiten over die dingen en ik volg. Wat jij nu doet is plots met feiten komen die daar totaal niks mee te maken hebben en die ik ook nooit ontkent heb. "De zon is maar zo groot als een knikker en groen van kleur." "Dat is een verzinsel. Kunnen we het bij feiten houden?" "In de zon ontstaat energie door kernfusie!" "Ja, dat ontken ik toch nergens maar wat heeft dat met de knikker en de groene kleur te maken?" "Jij wou toch feiten?" .... ![]() Citaat:
Citaat:
En ik ontken het zelfs nergens. Ik vraag gewoon al een aantal keren hoe men dat in de praktijk zou moeten uitvoeren. Maar daar zwijg je wijselijk over. In plaats daarvan herhaal je gewoon nog maar eens wat je al vier keer zei. Citaat:
Echt? "Met een analoge meter kan je ook een maandelijkse afrekening krijgen!" "Ja? Vertel me dan eens hoe dat zou moeten werken?" "Je kan een maandelijkse afrekening krijgen met een analoge meter!" "Ja, dat heb je al gezegd maar vertel eens hoe. Ik zie allerlei praktische problemen." "Wat zit je nu te verzinnen over praktische problemen? Die zijn er niet want met de analoge meter krijg je geen maandelijkse afrekening!" Shit seg... ![]() Citaat:
Citaat:
Dus volgens u 'bedreigen' die mij? Persen die mij af? Plegen die chantage? Weet jij eigenlijk wel hoe de wereld werkt? Citaat:
Citaat:
Wat heeft dat te maken met staatscontrole en de rest van uw doemscenario's?? Citaat:
Ik wou feiten. Inderdaad. Feiten die uw doemscenario's enige grond van waarheid zouden geven. En nu komt u met feiten. Inderdaad. Helaas met feiten die totaal geen kl*ten met uw doemscenario's te maken hebben. 't Is echt omdat ik niks anders te doen heb maar van met u 'discussieren' wordt je snel ongelooflijk moe seg... Citaat:
U komt nu plots met feiten die ik nooit ontkend heb. Hoe hard kan je naast de kwestie antwoorden??? Citaat:
Dat noemt u een feit. Ik stel voor om mijn eigen lul te bakken met een sjalotje en volgens u ga ik dat sowieso doen. Ik heb nieuws voor u; tot op het moment dat hij samen met dat sjalotje in de pan ligt is dat nog GEEN FEIT!!!!!! Citaat:
Stel dat ik van de overheid te horen krijg dat ik mijn EV alleen nog 's nachts mag opladen. (Let op!!! Dit is een veronderstelling eh, voor je weer over duimzuigerij begint!!) Hoe moet ik dan mijn auto opladen als ik 's nachts werk? 's Nachts staat die immers op de parking van de fabriek. En als ik hem dan 's morgens thuis insteek zou de staat mijn elektriciteit af sluiten? Ook hier weer gaat het om doemscenario's. Je hoort ergens iets waaien en maakt daar maar gelijk het allerergste van. Citaat:
Een auto 'gespreid opladen'... Wat betekent dat nu weer? 's Morgens een uurtje, 's middags twee uurtjes en 's nachts ook nog efkens? "De staat gaat controleren of je je auto wel gespreid oplaadt." Ik heb nog niet veel gekkere zinnen gelezen in heel deze discussie... Citaat:
Bij het mondmasker moest geen planning gemaakt worden. De regels geldden toen gewoon voor iedereen. In het geval van elektriciteitsgebruik zouden er voor iedereen individuele regels moeten komen. Ik zie het al gebeuren. Ik mag wassen tussen 13u en 15u, drogen na 17u en de auto opladen na 18u. Mijn buurman mag dan weer wassen voor 9u, drogen tussen 15u en 17u en enkel tussen 19u en 21u zijn auto opladen. De buurman daarnaast mag enkel... ![]() Citaat:
Pas als die wet goedgekeurd is, is die wet een FEIT. Citaat:
Leg me dat eens uit. Citaat:
Als het ooit een feit wordt gaan we hier verder op in. Nu heeft dat totaal geen zin. Ik ben blij dat je het eindelijk door hebt. Wat gaf je dit inzicht? Was ik het? Citaat:
Je hebt het overduidelijk nog steeds niet door... Citaat:
Heb je nog feiten gevonden die niets met de grond van onze discussie te maken hebben? Citaat:
Citaat:
Ik begrijp niet waarom jij zoiets elementair niet snapt. Citaat:
We hebben nog steeds de vrijheid om zoveel stroom te gebruiken als we willen dus uw gefantaseer over het moment dat we dat niet meer gaan mogen is GEEN FEIT. Het is niet meer dan uw mening, uw verzinsel, uw glazen-bol-consultatie-resultaat. Maar geen feit. Punt. Citaat:
Met discussieren heeft dit niks meer te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben er een draad over begonnen. Als je niets beter weet te vertellen dan de onzin die je hier uitkraamt hoop ik van harte dat je er wegblijft. Citaat:
En bovendien; een voordeel voor mij is misschien een nadeel voor u. En omgekeerd. Of ga je nu werkelijk discussieren over wat voor mij voordelen van de digitale meter zijn? Ga jij nu plots bepalen wat ik wel en wat ik niet als een voordeel mag beschouwen? Mooi is dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dit is geen discussie meer. Dit is puur trollen wat jij doet. Ik heb nog nooit iemand zo compleet naast de kwestie weten lullen als jij. Je mag hier nog gerust op reageren maar je moet er niet vanuit gaan dat ik het nog ga lezen, laat staan er op antwoorden. Ik heb wel wat beter te doen. Naar mijn digitale meter gaan staren bv.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de bron mijnenergie.be heb ik eens het EV-opladen thuis gesimuleerd wat het verschil is capaciteitstarief/jaar an sich kan zijn. Dus een iets hoger nettarief vanaf 2,5 kW maandpiek. Maar daar komt een pak laadvermogen bij zolang de EV geladen wordt. Rekenkundig voor de lol. Wie weet scheelt er iets aan die tool van mijnenergie.be
![]() (dus niet naar het jaarverbruik wat wslk gaat verdubbelen) Dus simulatie-Jef koopt een EV en gaat altijd thuis laden, en laadt ofwel altijd tijdens de dag (1) of enkel 'nachts (2), nemen we aan pakweg 2 maal per week heeft hij gemiddeld nodig. Het gaat dus enkel om het verschil tussen (1) en (2) qua capaciteitstarief/jaar, dus het sponsorgeld wat Jef kan uitgeven of vermijden door zijn laadgedrag Jef zijn huishouden heeft een absolute 3 kW (+1) maandpiek (dag+nacht, en 's nachts komt zijn piek niet boven 0,2 kW max (+2), dus dat moet telkens bijgeteld worden, daarom + om de hogere maandpieken te simuleren. Tussen dag en nacht laden scheelt in dit geval maar 2,8 kW maandpiekverschil. Wat kan dat de netbeheerder extra opleveren voor de pakweg 2% van het wagenpark die thuis momenteel bijlaadt? Ik weet niet welke E-wagen Jef koopt en welk duuraam stopconact tot slimme laadbox hij wilt naargelang laadvermogen. Dan neem ik maar alle mogelijke laadvermogens via zijn AC-boordlader of zeven Jeffen... Hier een vb van de mogelijkheden, de laadvermogens blauw zullen de meest gebruikte zijn. Met een optionele zware boordlader is bij de allerdikste BEV meer mogelijk (vb Mercedes met 120 kWh-pack) Het gewone stopcontact zal voor de mini-EVs zijn. (stroombegrenzer 10 A) Citaat:
Stopcontact 2.3 kW+3 = 5,3 kW |<> |+0,2 kW = 2,5 kW / € 0 1-fase 16A 3.7 kW +3 = 6,7 kW |<> |+0,2 kW = 3,9 kW / € 105 1-fase 25A 5.8 kW +3 = 8,8 kW |<> |+0,2 kW = 6 kW / € 105 1-fase 32A 7.4 kW +3 = 10,4 kW |<> |+0,2 kW = 7,6 kW / € 105 3-fase 16A 11 kW +3 = 14 kW |<> |+0,2 kW = 11,2 kW / € 24 ! ![]() 3-fase 25A 17 kW +3 = 20 kW |<> |+0,2 kW = 17,2 kW / € 105 3-fase 32A 22 kW +3 = 25 kW |<> |+0,2 kW = 22,2 kW / € 105 Dus al de 6 Jeffen altijd overdag gaan laden gaat hun maandpiek navenant hoger liggen, in dit geval 2,8 kW meer. Dat gaat hun dus € 105 per jaar extra kosten wat ze kunnen vermijden door 's nachts op te laden. Bij 11 kW 3f 16A zelfs maar 24 €. Ik neem aan (als het wagenpark 5% EVs gaan tellen, en verder in stappen) dat dit capaciteitstarief telkens aangepast gaat worden, maar dat lijkt me evident.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2023 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien een stomme vraag maar ik lees altijd dat mensen die hun auto thuis opladen moeten uitkijken voor hun maandpieken.
Dan vraag ik me af: hoe moeilijk kan het zijn om (vanuit de fabrikant of after-market) de lader zo in te stellen dat hij om de 14 minuten een tiental seconden stopt met laden. Ook zo met warmtepompen. Is het zo moeilijk voor de fabrikant om de warmtepompen zo te fabriceren dat ze binnen de 15 minuten telkens heel even stoppen? Je veroorzaakt dan toch geen pieken meer?
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 15 september 2023 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laden kan men in de regel instellen en veranderen met de laad-app van de constructeur. Of met de app van het laadpunt.
Programmeren dat die enkele minuten stopt en terug begint mag geen probleem zijn.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pak'mbeet 15 kwu voor 5 minuten, 5 keer per uur, dat moet nog te verhapstukken zijn. Dan hebben we 40 minuten aan om dat over te verspreiden, da's dan laden aan 8 kw, nog 7 over voor de rest. Moet lukken denk ik.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10 seconden stoppen, 2 minuten stoppen,... maakt al niet uit.
Zolang ze maar geen 15 min aan één stuk bezig zijn. Zouden de fabrikanten hier niet vrij snel op in gaan spelen? Voor hen kan dat toch nooit moeilijk zijn?
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2023 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Voor wat? Om welgemeende waarschuwingen puur trollen te noemen omdat je de redenering niet wil volgen? Om te kibbelen omdat je niet wil luisteren naar waarschuwingen die voor je eigen goed zijn? Om te ontkennen dat je je weer laat vangen? 't was omdat je toch thuis zat en je anders met dit weer kapot verveelde? ...maar ik begrijp je en ik heb daarom je gebakken lul, en ellenlange getrol met telkens dezelfde vraag zonder het antwoord te lezen, dan ook stevig ingekort. Dit vond ik verbijsterend aangezien het antwoord al overduidelijk gegeven werd. Citaat:
Het capaciteitstarief dient om de capaciteitsuitbreiding van het net te financieren....het woord zegt het al zelf. ![]() Dus betalen we dubbel want wij betalen ook al JAREN op elke factuur voor diezelfde capaciteitsuitbreiding door de distributiekosten ![]() Citaat:
![]() Bovendien gaf je al zelf het antwoord op je irritante, herhaaldelijke getrol. Citaat:
https://forum.politics.be/showthread...=268623&page=2 Je kunt en wil nog steeds niet vatten dat het maandelijkse afrekenen met een analoge meter wel KAN maar NIET MAG, dat schijnt te moeilijk te zijn. Voorstanders en gebruikers van de digitale meter staren zich blind op een goedkopere elektriciteitsfactuur door hun verbruikersgedrag te wijzigen om zuiniger te willen zijn terwijl hun factuur toch nog blijft stijgen door andere factoren dan het elektriciteitsverbruik ( ![]() Dus zijn ze dubbel gejost, geloof het of niet maar de tijd zal leren of de politiek weer opnieuw machtsmisbruik zal plegen zoals tijdens corona. Kleutertjes kun je ook niet waarschuwen en laten inzien dat de stoof heet is, die leren het ook pas door te moeten voelen en hun pollekes te verbranden maar kleuterkes steken dan de schuld voor hun verbrandde pollekes en domheid tenminste niet op hun moeke die hen waarschuwde. ![]() En of je het nog leest of niet, dat boeit helemaal niet want je bent toch al gejost, je hebt gelijk dat het geen enkele zin meer heeft om dan nog te discussiëren en te jammeren omdat jouw kalf toch al verdronken is, je hebt de spion al in huis gehaald.
![]() |