Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2023, 18:46   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.152
Standaard

Ze heeft momenteel een budget van 20000€ daar kan ze genoeg morfine mee kopen om een de volledige Vlaamse regering mee plat te spuiten.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 18:58   #62
wagner.666
Minister
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 3.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze heeft momenteel een budget van 20000€ daar kan ze genoeg morfine mee kopen om een de volledige Vlaamse regering mee plat te spuiten.
Oh, nu valt ge serious van uw troon, de zwakkere beschermen zit er niet in, en een budget van 20000 €

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 23 september 2023 om 19:01.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 19:09   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Oh, nu valt ge serious van uw troon, de zwakkere beschermen zit er niet in, en een budget van 20000 €
Ze kreeg dat pas toen het al te laat was, dit jaar dus, voordien noppes.

https://www.demorgen.be/nieuws/het-v...geld~ba0324ec/

Citaat:
Wouters kwam in 2017 door haar handicap in aanmerking voor een persoonsvolgend budget, en belandde zoals zovelen op de wachtlijst. Dit jaar kreeg ze, als deel van een proefproject, de helft. “Terwijl mijn gezondheidstoestand in die zes jaar erg is achteruitgegaan, zoals bij elke patiënt met een degeneratieve aandoening.”

Zo gaat het wel vaker, ziet Wouters. Op het moment dat mensen met een snel degeneratieve aandoening eindelijk het budget krijgen waarmee ze de gepaste hulp kunnen inkopen, zijn ze het rugzakje al ontgroeid - en blijven de middelen dus ontoereikend om te leven in plaats van te overleven.

“Het is de hele tijd keuzes maken”, zegt Wouters. Thuishulp, botox-behandelingen die zorgen dat ze pijnvrij kan zitten, alles kost geld. “Zo bleef ik lang mijn huishouden doen, terwijl mijn kinesist zei dat ik mijn spieren daarmee overbelastte. Maar ik kón gewoon niet anders dan mijn lichaam te forceren. Tegenwoordig ben ik na een uur in de rolstoel al lamgeslagen. Ik ben zo op, ik ben zo moe, ik ben zo uitgemergeld.”
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 september 2023 om 19:16.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 19:17   #64
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze kreeg dat pas toen het al te laat was:
Je kan geld maar een keer uitgeven hee, al het geld dat naar doppers gaat kan niet naar de zorg gaan.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 19:51   #65
wagner.666
Minister
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 3.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze kreeg dat pas toen het al te laat was, dit jaar dus, voordien noppes.

https://www.demorgen.be/nieuws/het-v...geld~ba0324ec/
En terug zeveren en trollen, echt wel uw en hendrik van luik de specialiteit, er staat dus niets in dat art. over 20000€. ga knikkeren dade, zal beter voor uwen tikker zijn.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 19:57   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
En terug zeveren en trollen, echt wel uw en hendrik van luik de specialiteit, er staat dus niets in dat art. over 20000€. ga knikkeren dade, zal beter voor uwen tikker zijn.
Ik heb toch nooit gezegd dat het in dat artikel staat? Sommige mensen moeten leren lezen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230922_92390439
De strijd tegen haar aandoening is hard, maar zo mogelijk nog uitputtender is haar gevecht tegen “het zorgsysteem dat faalt”. “Ik krijg sinds januari zo’n 20.000 euro persoonsvolgend budget per jaar. Hoewel ik al sinds 2017 op de wachtlijst stond, heb ik pas dit jaar mijn budget gekregen. Bovendien is het maar de helft van het toegekende bedrag. Terwijl mijn gezondheidstoestand in die zes jaar erg is achteruitgegaan, zoals bij elke patiënt met een degeneratieve aandoening. Het budget dat ik krijg, is dus lang niet toereikend om tegemoet te komen aan mijn reële nood.”
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 20:23   #67
wagner.666
Minister
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 3.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb toch nooit gezegd dat het in dat artikel staat? Sommige mensen moeten leren lezen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230922_92390439
De strijd tegen haar aandoening is hard, maar zo mogelijk nog uitputtender is haar gevecht tegen “het zorgsysteem dat faalt”. “Ik krijg sinds januari zo’n 20.000 euro persoonsvolgend budget per jaar. Hoewel ik al sinds 2017 op de wachtlijst stond, heb ik pas dit jaar mijn budget gekregen. Bovendien is het maar de helft van het toegekende bedrag. Terwijl mijn gezondheidstoestand in die zes jaar erg is achteruitgegaan, zoals bij elke patiënt met een degeneratieve aandoening. Het budget dat ik krijg, is dus lang niet toereikend om tegemoet te komen aan mijn reële nood.”
olala, uw eerste art. komt uit de morgen dat hierboven uit het nieuwsblad, en 20000€ per jaar is wel net geen 1700€ per maand he dade, komt daar als zwaar zieke maar mee rond, nogmaals ga
elders trollen of knikkeren.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 20:44   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
olala, uw eerste art. komt uit de morgen dat hierboven uit het nieuwsblad, en 20000€ per jaar is wel net geen 1700€ per maand he dade, komt daar als zwaar zieke maar mee rond, nogmaals ga
elders trollen of knikkeren.
Wie heeft er ooit gezegd dat ze daarmee rond moet komen? Ik antwoorde op iemand die beweerde dat ze euthanasie wil plegen omdat ze geen pijnstillers kan betalen.
Sommigen hier moeten dringend leren lezen.

https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=57
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 21:36   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is een goede raad die iedereen die het gespam van Henri trontzat is zou moeten volgen.

Ik doe alvast mee.
Ik wel. I love the smell of burning spam in the morning
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 21:40   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA is de leider van de Vl Regering. Dus Jambon doet zijn job weer eens niet.
Maar je blijft maar ontkennen dat die dame in kwestie zichzelf nutteloos van kant maakte, want wat ze in Vlaanderen niet kon krijgen en waar zij zich voor van kant maakte, was toch zonder problemen in Wallonie voor haar ter beschikking ?

Of niet ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 21:41   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Goed geprobeerd. Maar hier gaat het over Vlaams Zorgbudget.
Dus dat meiske gaat zichzelf afmaken omwille van het idiote Vlaamse zorgbudget, terwijl haar probleem opgelost zou zijn mocht ze naar Wallonie verhuizen ?

Tussen naar Wallonie verhuizen en zichzelf afmaken kiest ze voor zichzelf afmaken dan ? Is het zo vreselijk in Wallonie dat mensen zich nog liever laten euthanasieren dan naar daar te gaan ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 06:14   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Het is alvast overduidelijk hoe een apartheid-vlaanderen er zou uitzien moest het ooit zover komen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 06:56   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is een goede raad die iedereen die het gespam van Henri trontzat is zou moeten volgen.

Ik doe alvast mee.
Ik ga het ook proberen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 07:00   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is alvast overduidelijk hoe een apartheid-vlaanderen er zou uitzien moest het ooit zover komen.
Wel, zoals je ziet maakt het geen enkel verschil dat Belgie bestaat. De mensen plegen nog liever zelfmoord dan van het gulle aanbod van Belgie gebruik te maken blijkbaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 07:01   #75
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.496
Standaard

Het budget is niet het enige waar patiënten zoals Shanna lang op moeten wachten. "Er is in ons land één arts die officieel gekend is om EDS te behandelen. Ik moet daarvoor naar het UZ van Gent. De wachtlijst is bij die arts 2,5 jaar lang en er is een agendastop ingevoerd. Die arts kan daar natuurlijk niets aan doen, maar het beleid wel. Als ik informeer of ik dichter bij huis een multi-disciplinair team met therapeuten, kinesisten en psychologen kan zien, keurt het RIZIV dat niet goed voor iemand met mijn aandoening. Het kan toch niet zijn dat patiënten niet de zorg kunnen krijgen waar ze recht op hebben, omdat ze niet tot in Gent geraken. Daar is een beleid verantwoordelijk voor."
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 07:21   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het budget is niet het enige waar patiënten zoals Shanna lang op moeten wachten. "Er is in ons land één arts die officieel gekend is om EDS te behandelen. Ik moet daarvoor naar het UZ van Gent. De wachtlijst is bij die arts 2,5 jaar lang en er is een agendastop ingevoerd. Die arts kan daar natuurlijk niets aan doen, maar het beleid wel. Als ik informeer of ik dichter bij huis een multi-disciplinair team met therapeuten, kinesisten en psychologen kan zien, keurt het RIZIV dat niet goed voor iemand met mijn aandoening. Het kan toch niet zijn dat patiënten niet de zorg kunnen krijgen waar ze recht op hebben, omdat ze niet tot in Gent geraken. Daar is een beleid verantwoordelijk voor."
Volgens Henri is het RIZIV van Wallonie stukken genereuzer...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 07:37   #77
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het budget is niet het enige waar patiënten zoals Shanna lang op moeten wachten. "Er is in ons land één arts die officieel gekend is om EDS te behandelen. Ik moet daarvoor naar het UZ van Gent. De wachtlijst is bij die arts 2,5 jaar lang en er is een agendastop ingevoerd. Die arts kan daar natuurlijk niets aan doen, maar het beleid wel.
Het aantal artsen is ook een federale materie.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 08:40   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.501
Standaard

https://leif.be/home/

https://leif.be/data/LEIFplan_04-23.pdf



Vier mogelijk medische beslissingen aan het levenseinde
Vandaag wordt bij bijna 5 op de 10 Vlamingen het tijdstip van overlijden medisch beÏnvloed door één of andere beslissing.

1. Het niet opstarten of stoppen van een zinloos geworden behandeling

De medische wetenschap maakt steeds meer mogelijk maar dat betekent niet dat élke medische handeling altijd moet doorgevoerd worden.

Men kan ervoor kiezen om een behandeling niet op te starten of te stoppen indien:

de behandeling niet langer zinvol of doeltreffend is
de behandeling de levenskwaliteit van de patiënt aantast

Zo wordt therapeutische hardnekkigheid vermeden.

Voorbeelden: het stoppen van de nierdialyse bij een terminaal zieke nierpatiënt of het niet opstarten van een chemotherapie bij een patiënt met een terminale kanker.
Situatie1: de patiënt is wilsbekwaam

De wensen en de wil van de patiënt komen op de eerste plaats.
Een patiënt kan bijgevolg een behandeling weigeren.
Zelfs wanneer deze weigering leidt tot vroegtijdig overlijden is de zorgverlener verplicht deze beslissing te respecteren (cfr. patiëntenrechtenwet).
Bij elke stap in de behandeling blijft de arts verantwoordelijk en beslist hij of een bepaalde medische handeling nog zinvol is.
Hij houdt hierbij rekening met de huidige stand van de medische wetenschap en de belasting voor de betrokken patiënt.
Indien de arts beslist een bepaalde behandeling te stoppen of niet op te starten moet hij de patiënt hierover informeren en in principe zijn akkoord vragen.
De arts dient de patiënt op de hoogte te brengen wanneer in de instelling gebruik wordt gemaakt van DNR-protocollen (informatieplicht cfr. patiëntenrechtenwet).


https://leif.be/palliatieve-zorg/bes...t-levenseinde/

Overheidsgeld naar persoonlijke begeleiding wordt ook gebruikt voor begeleiding bij het afscheid nemen van de maatschappij.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 09:10   #79
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze kreeg dat pas toen het al te laat was, dit jaar dus, voordien noppes.

https://www.demorgen.be/nieuws/het-v...geld~ba0324ec/
Goede verkiezingspropaganda voor de chef van de vlaamse regering.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 09:16   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Volgens Henri is het RIZIV van Wallonie stukken genereuzer...
De uitkeringen alvast wel.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be