![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://m.youtube.com/watch?v=5ynz07mI1gQ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Niet te schatten, dat "clubje" en hun minachting van het plebs ... ![]() Laatst gewijzigd door StV : 29 september 2023 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij vereenzelvigt cultuur en collectivisme ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij waren de Joden geen storende wezens maar zondebokken, en was daar geen totalitarisme voor nodig. We moeten dus uit de goeie aspecten van de nazi's leren, zonder ons te laten strikken aan de fouten die ze gemaakt hebben. Zoals met alles. Het is niet omdat ze fouten gemaakt hebben, zoals totalitarisme invoeren, dat alles wat met nazisme te maken heeft goed is voor de prullenmand he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil er trouwens op wijzen - om legale redenen maar ook uit principe - dat ik TOT NIKS OPROEP. Ik schuif enkel maar redeneringen naar voren, van de stijl "oorzaak -> gevolg" en het ENIGE dat ik doe, is hierbij ELKE VORM VAN moraliteit, emotionele overwegingen en dergelijke, achterwege laten, om op puur machinale wijze de link te leggen tussen methoden en problemen. Zeggen: "we moeten makakken afmaken als we het functioneren van onze maatschappij volgens onze cultureel opgebouwde concepten willen behouden" staat dan op exact hetzelfde niveau als "Als je een Euclidische deling doorvoert moet je rekening houden met het gegeven dat de rest niet-nul kan zijn". Zet ELKE VORM van menselijke humane, emotionele, morele en dergelijke overweging weg om de pure logica van de redenering kunnen te aanschouwen. Stop met mens zijn, wordt een logische machine. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 september 2023 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdedig nergens totalitariteit. Jij verwart genocide met totalitariteit. Het was die combinatie die verkeerd is afgelopen en de voornaamste fout was van de nazi's. De gelukte genocides waren volks en spontaan. DAT is het soort van oplossing dat ik aan problemen voorstel. Niet een zotte kwiet die de Leider wil spelen. Niet een opgelegde eenheidsgedachte. Gewoon de VRIJHEID VAN MOORD. De meest fundamentele vrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Het recht op zelfverdediging is emergent en cultureel. Genocide en het verbod om het recht in eigen handen nemen is geïnstalleerd en totalitair.
Ik vereenzelvig cultuur en collectivisme niet, jij doet dat!
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 30 september 2023 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe stelt men, in een maatschappij waar abortus "kindermoord" is, dat de oplossing van vele problemen logischerwijze tot het legaliseren van abortus leidt, zonder "op te roepen voor moord" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is totalitair het niet vrij zijn in zijn eigen beslissingen en zelfs gedachten, maar aan Een Groot Zaligmakende Axiomatiek in alle aspecten van publiek en persoonlijk bestaan moeten voldoen, Axiomatiek opgelegd door een centrale overheid, in vele gevallen, maar niet altijd, gesymboliseerd door een Grote Leider. Het Nazisme, het Stalinisme, de Katholieke kerk destijds, de meeste theologieen zoals Islamitische Republieken en zo voort zijn totalitaire regimes. Dat komt helemaal niet overeen met het ZELF beslissen (en dus MOGEN beslissen) om de storende wezens uit uw omgeving mogen te elimineren he. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2023 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mens, denk jij nu ECHT dat ik ook maar 1 seconde denk dat door wat ik hier te schrijven, mensen aan een massamoord gaan beginnen als dat verboden is ?
DAT is toch wat bedoeld wordt met "oproepen", nee ? Denken dat uw woorden tot daden gaan leiden. Denk jij nu echt dat ik dat denk dat wat ik hier schrijf, mensen massamoorden gaat laten begaan ? Wat ik aangeef is dat men INCOHERENT is, omdat men (soms terecht) zware problemen aanhaalt, en dat de DOELTREFFENDE OPLOSSING, en soms zelfs de ENIG WERKENDE oplossing, daarvoor genocide is, en men tegelijkertijd niet wil toegeven dat genocide probleem-oplossend werkt. Zeggen dat er een ecologisch probleem is zoals het klimaatsprobleem, en NIET beschouwen dat de ENIGE serieuze oplossing daartoe een gigantische genocide is, is wat in mijn boekje 'logisch incoherent' is. DAT behamer ik hier. Beweren dat men niet volop het Kalifaat in Europa aan het installeren is, en zeggen dat er daar nu nog "zachte" methoden voor bestaan om dat tegen te houden, DAT is inconsistent. Lage bevolkingsaantallen, en piepkleine of nul bevolkingsaantallen van andere culturen, heeft enorm veel voordelen, maar om daar vanuit de huidige toestand naartoe te gaan op een paar decennia zijn er geen 100 aanpakken he. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2023 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat over de systematiek. Uw buurman kan "storend" zijn, en als dat "storend" zijn Uw leven bedreigt, dan mag je, nee moet je, het recht in eigen handen nemen. DAT is het recht op zelfverdediging, niet het recht op moord. Genocide betekent dat je ook mensen die U niet rechtstreeks schade berokkenen wilt afmaken. En dat kan enkel in een totalitair systeem waar "bevelen tot moord" worden uitgevoerd. Soit, wij zijn geen vijanden. Collectivisme is de vijand.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
We spreken zelf niet over het feit DAT er geen klimaatprobleem is.
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
https://theworthyhouse.com/2023/10/0...-on-the-right/
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Caitlin Johnstone
· Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Individualisme versus collectivisme. Onderwerping aan zichzelf, of onderwerping aan het collectief.
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Lijkt me een te simplistische framing van de realiteit. Het betreft hier eerder een spanningsveld (tussen vrijheid en gelijkheid zouden sommigen zeggen) dan een absolute keuze tussen beide die men kan maken of dient te maken.
|
![]() |
![]() |