![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed: ik zie dus voor me conferenties met overheden, big farma en bonzen van de medische sector. "Mannen, we moeten een manier vinden om kankerpatiënten tijdig te laten sterven.". Je bent niet verplicht die behandelingen (chemotherapie, bestraling, immuuntherapie) te nemen. In jouw hypothese zal je dan langer leven.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kwaadaardige tumor in de borst en de poortklieren.
Mijn grootmoeder, tante, en een zus stierven van borstkanker.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 oktober 2023 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() - you wish - jouw gebrek aan respect voor elke andere mening is overduidelijk voor iedereen die kan lezen door je roep om censuur. Het is duidelijk dat alternatieve mogelijkheden, om mensen te helpen, van een zelfverklaarde moraalridder zelfs niet mogen besproken worden en dan maar als foutieve en zwaar misleidende informatie worden afgeschilderd als smoes om informatie te kunnen verzwijgen en onthouden aan het publiek. Vanuit je eigen ervaring met kanker meen je zodanig medisch deskundig te zijn om mensen te moeten waarschuwen voor enig andere behandeling, waar jezelf geen enkele mening over kan vormen wegens het absolute gebrek aan kennis. Mensen mogen enkel voor jouw medische behandeling kiezen want dat zou de enige juiste optie zijn. Alsof mensen te dom zijn om zelf een mening te kunnen vormen, ![]() En wat dat "bewijs van pure onwetendheid" betreft: Weer dat achterbakse, smalende verwijt van onwetendheid door doelbewust maar te verwijzen naar een andere manier waarop kanker bestreden wordt dan met radiotherapie. Misselijkmakend. En dat chemokuren tegenwoordig toegediend worden via medicatie of rechtstreeks in de bloedbaan worden gebracht via een injectie of een infuus, neemt het feit niet weg dat ongeveer de helft van de kankerpatiënten in de loop van hun behandeling wél radiotherapie/bestraling krijgt. En dat daardoor de omliggende, gezonde cellen rond een kankertumor ook aangetast en beschadigd worden door bestraling, dat is logisch en onvermijdelijk en dat komt NIET van een "onwetend" forumlid over de manier van toediening maar wordt vastgesteld door oncologen en artsen. Mensen doelbewust de volledige informatie, over welke mogelijkheden er zijn, te willen onthouden door censuur zodat ze zelf geen keuze kunnen maken, dat is pas misdadig te noemen. Het is niemands morele plicht om voor andere mensen de keuze te maken om enkel de informatie te mogen lezen dat een dwingeland meent dat zij mogen weten, mensen zijn niet zo dom als moraalridders hen toedicht, ze zijn wel degelijk in staat om zelf een mening te vormen maar dan wel op basis van volledige informatie. Het doelbewust verspreiden van foutieve informatie noem je misdadig terwijl diezelfde, "fake informatie" voor alternatieve homeopathie reeds in de klassieke opleiding tot arts inbegrepen werd. Geef daar maar eens een weerwoord op. Wijs dus voor "het doelbewust verspreiden van foutieve, fake desinformatie" maar naar de orde van geneesheren, de artsen en de universiteiten, zij leren huisartsen deze fake desinformatie nog wel aan. En zij kunnen dan vast ook niet rekenen op een morzel respect van de zelfverklaarde moraalridder. ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Punt. Citaat:
Dat is voor iedereen die jou onzin leest gewoon duidelijk. Lees gewoon mee: Jou woorden: Citaat:
Punt.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 oktober 2023 om 15:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel mij waar ik een bewezen werkzame en veilige manier van kankerbehandeling door censuur wil onthouden? Let wel: een bewezen werkzame en veilige manier eh? Niet van die manier die jij voorstelt. Waar ooit 1 klinische studie rond gebeurd is. Waar de onderzoekster zelf stelt dat er nog veel onderzoek nodig is. Waar het nog lang niet duidelijk is (nogmaals volgens de onderzoekster) dat het veilig is. Niet zo'n "mogelijkheid" eh? Een echte. Eentje die je met een gerust hart aan een kankerpatient kan voorstellen. Gewoon quoten en de nummer van de post vermelden volstaat. Op de rest van uw onzin zit immers niemand te wachten. Ik die een werkzame en veilige kankerbestrijding wil censuren. Laat maar komen. Ik wacht...
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan eerlijk gezegd maar 1 ding zeggen: daar waar het UITERAARD juist is dat voeding en gezond leven en zo een flinke rol kan spelen in de PREVENTIE van kanker, is het PURE KWAKZALVERIJ van te beweren dat men van een kanker af geraakt met "zachte middeltjes". In veruit de meeste gevallen is zoiets wat ik zou noemen "dodelijke raad".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() De laatste jaren is dat helemaal niet meer het geval. Zeker niet in de USA en hier hoor ik een gelijkaardig geluid. Al wil ik het wel nog staven met data.
Ik vind het ook zeer vreemd dat mensen zeggen dat de levensverwachting erop vooruitgaat, terwijl de incidentie van een heel aantal chronische ziektebeelden explosief aan het toenemen is.
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens is gemaakt om tot aan zijn 50-60 jaar te leven, omdat dat deel uitmaakt van zijn productieve periode: kinderen maken, grootbrengen. Nadien is een mens nutteloos, en is er geen biologische reden meer dat die blijft leven. Met heel veel geneeskunde kunnen we daar nog 20-30 jaar bijdoen, maar uiteraard vecht de natuur terug en kost het heel veel. Er is geen enkele biologische reden in ons waarom wij niet aan allerlei falen zouden ten onder gaan na die leeftijd. En aangezien er uiteraard geen fijn afgesteld uurwerk in zit, wil dat zeggen dat vanaf 40-50 jaar, er meer en meer falen gaat optreden, maar in zulke kleine hoeveelheden dat de bevolking hierdoor niet te veel vermindert. Hoe hoger ge de gemiddelde levensverwachting dus rekt, hoe harder ge tegen allerlei ziektes moet vechten he, want die zijn normaal. Het is het overwinnen van al die ziektes die het mogelijk maken om die levensverwachting omhoog te halen. Het is een beetje als U beklagen dat hoe dieper ge duikt met een duikboot hoe groter de druk wordt buiten. Nee, daar had ge juist die duikboot voor gemaakt. Hoe meer wij mensen verzorgen, hoe meer ze aan ziektes zullen lijden. Want daarvoor hadden we ze verzorgd, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2023 om 04:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder ze kwakzalverij aan te smeren
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, er zijn uitzonderingen. Zoals topsportende voetballers en wielrenners ergens in hun 20 doodvallen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is immers een gemiddelde waarde die zo laag lag vanwege de veel hogere zuigelingensterfte. Net zoals de mannelijke levensverwachting van nu (+/-80j) ook nog steeds een gemiddelde is. Volgens dit artikel werd er in 1990 onderzoek gedaan naar de levensduurverwachting in de middeleeuwen en kwam de gemiddelde levensduur op 65 jaar als men de sterfgevallen onder de 21 niet meerekende. Het was dus niet zo dat je tijdens de middeleeuwen al bejaard was op je 35ste... En vooraleer er mensen gaan roepen dat we dus sinds de middeleeuwen de levensverwachting maar een goeie 20 jaar hebben opgetrokken: als je in deze tijden de sterfgevallen onder de 21 zou weglaten zou de gemiddelde levensverwachting natuurlijk ook hoger liggen dan 80.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad al een hele prestatie.
En je moet volgens mij ook rekening houden met hoe men destijds oud kon worden. In werlke omstandigheden werd je destijds 65? Nu kan dat in redelijk comfortabele omstandigheden gebeuren. Symptomen van ongeneeslijke ziektes worden onderdrukt, er bestaan pijnstillers, hulpmiddelen voor minder-validen, zorgpersoneel,... En dat was er destijds allemaal niet, of veel minder. Het zijn immers niet alleen de jaren die tellen volgens mij maar ook de kwaliteit van leven tijdens die jaren.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met statistische becijfering kan men bewijzen wat men wil. Ik betwijfel dat de mens als 'organisme' echt gemiddeld veel ouder wordt. Naast het in leven houden van ouderlingen als wandelend lijk binnen de modernere maatschappijen is er ook de verminderde sterfte van de boorlingen en todlers door evident hygiënisch gedrag van heden, die dat gemiddelde incorrect beïnvloeden.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
4 jaar hebben ze mijn moeder gebruikt als lopende doktersrekening. Levenskwaliteit, na de eerste ronde chemo, belabberd, en het werd alleen maar slechter. De laatste 2 jaar was het een morfineverslaafd wrakje dat nog steeds pijn had, en teerde op haar restanten lichaamskracht. Van een stevige schippersvrouw naar een 35 kg mummietje.... Dat was wel longkanker. Bij mijn schoonmoeder zijn de dokters er in geslaagd haar 6 jaar meer te geven, maar na de eerste ronde radiotherapie "oeps, mevrouw, we zullen die borst nu toch volledig moeten amputeren". Bij de eerste chirugische aanpak hadden de artsen de aangetaste klieren weggehaald, maar zoveel mogelijk van de huid en zenuwen intact gelaten, met oog op een propere reconstructie. De amputatie was zodanig uitgevoerd dat mijn schoonmoeder nooit nog iets heeft gedaan waarbij ze niet volledig gekleed was. 6 jaar zonder een hoop dingen die ze wel leuk vond daarvoor.
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb bij alle kankergevallen die ik van nabij meemaakte (en dat zijn er jammer genoeg nogal wat) nooit het idee gehad dat de patient als 'lopende doktersrekening' werd gebruikt. Als het 'einde verhaal' was, dan werd dat ook gezegd. En dan werd er ook gezegd wat er eventueel nog geprobeerd kon worden maar dat gebeurde dan ook enkel met toestemming van de patient. Want draai het om: stel dat men niet genoeg probeert. Dat je naaste sterft en dat je nadien hoort dat iemand anders, met een vergelijkbare ziekte, het wel heeft overleefd dankzij een behandeling die men aan uw naaste niet heeft gegeven. We moeten gewoon beseffen dat kanker niet hetzelfde is als efkes een snotvalling verhelpen. Bij sommige mensen helpt dit, bij anderen iets anders. Als men uiteindelijk verschillende behandelingen probeert is dat ook maar omdat ze de juiste zoeken. We kunnen de dokters het toch moeilijk kwalijk nemen dat ze vooraf niet altijd juist kunnen inschatten wat werkt en wat niet? Citaat:
Men probeert in eerste instantie nog zoveel mogelijk te 'redden' met het oog op reconstructie. Doet men dat niet gaat het al gauw weer over "weghakken". Als dat dan later niet blijkt te werken moet er verder gesneden worden ja. Maar zo'n dingen worden normaal vooraf met de patient besproken. Wil die geen reconstructie hoeft er in eerste instantie ook niet 'besparend' geopereerd te worden. Er wordt vaak vergeten dat uiteindelijk de patient het laatste woord heeft. Niemand ondergaat een behandeling die hij/zij niet wil.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 oktober 2023 om 09:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je tijd genoeg zou hebben na een kankerdiagnose kan je gerust in eerste instantie eens wat van die middeltjes gebruiken. Een dieet, wat voedingssupplementen, een natuurproduct... Want bij tijd genoeg kan er, mochten die zachte middelen niet werken, uiteindelijk nog altijd overgestapt worden op de hardere, meer bekende middelen zoals chemo, radiotherapie of immunotherapie. Maar in 95% van de gevallen is die tijd er niet. Bij veel kankers moet het snel gaan. En dan lijkt het me niet verstandig om je te wenden tot producten die hooguit van veraf enige mogelijkheid op succes bieden. En zo'n producten aan mensen aanraden is dan inderdaad niet meer of niet minder dan "dodelijke raad". Want als ze niet werken bestaat de kans dat de kanker ondertussen zo ver gevorderd is dat ook de conventionele middelen niet meer helpen. En eerlijk; ik ken mensen die "alternatieve dingen" geprobeerd hebben. Omdat ze geen uitzicht meer hadden op genezing via de "normale" weg. Maar ik heb nog nooit iemand geweten, die na mislukte chemo ed. met alternatieve middeltjes toch nog genezen is geraakt.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rijken hadden al wel veel hulpmiddelen als daar was Opium en alles wat men maar krijgen kon. Maar dat het leven een pak harder en ruwer was is zeker geen fabeltje. Voor velen was het afzien als bij de beesten in het wild. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 oktober 2023 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |