![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hamas is hiermee begonnen. Israël zal het beëindigen.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 oktober 2023 om 06:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer maar te illustreren hoe het zal gebeuren en ik gebruik inderdaad sterke taal, hoe moet je het anders noemen? Als ik spreek over “Israël die de bevolking probeert op andere gedachten te brengen via vertoon van macht” dan is dat te braaf voor hetgeen ik denk wat ze gaan doen. Of je nu een voor- of tegenstander bent, het wordt een zuivering, je kunt het niet anders benoemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israël maakt zich op voor een oorlog van 10 jaar, ik heb de indruk dat ze het nu wel goed willen doen, ze hebben tegenover hun bevolking ook geen andere keus meer na zo’n aanval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat taal die we hier in de EU beter ook zouden spreken.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Men heeft dat veel te lang achterwege gelaten. We zien de gevolgen overal. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 oktober 2023 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Azerbeidjan lukt het om in een week 120.000 Armeniers te verdrijven. Israel zou in principe de Gaza kunnen gaan ontvolken, maar als Egypte de grens dicht houdt lijkt me dat een moeilijke operatie. Er zou ook een enorm hoge politieke kost aan zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk jij nu echt dat het "sjiïtische bischoppen- en pastoors regime" zijn wapenleveringen aan Hamas en aan Hezbollah met een megafoon gaat rondtoeteren?
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kostelijk ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op socmed is het 50/50 Alleen de "Oekraïne coalitie" steunt de Israelische misdaden. Zo'n veertig vnl Westerse landen. En nee dat is niet iedereen. Het is een kleine minderheid van de wereldbevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Iedereen die telt. Zo beter?
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen streeft er principieel naar zijn leefwereld beter te maken. Maar dat kunt ge niet alleen. Wij zijn in het Westen geboren dus dat is ons clubje waarmee we moeten werken. Tenzij we verhuizen natuurlijk, maar dat laten we buiten beschouwing. Ge moet uw clubje klein genoeg kiezen dat het streefdoel realistisch is en groot genoeg dat ge representatief zijt. Denken dat er een manier is om het beste voor iedereen te willen dat is net het naieve sprookje waar u voor gaat. Dat is niet realistisch. Wat nog dommer is dan in dat sprookje geloven is uw eigen clubje beginnen afzeiken en cheeren voor de andere clubjes. En of het Westen nu uiteindelijk dominant blijft of niet, is uiteraard niet in de sterren geschreven. Het is duidelijk dat we moeten vechten om onze normen en waarden te kunnen behouden. In dit conflict gaat een bondgenoot (bondegenoten kunnen wisselen van kamp) het gevecht aan met een objectieve vijand (want die willen onze normen en waarden vernietigen). Ik heb daar geen MSM narratief voor nodig om die keuze te maken. Ik heb ook geen medelijden met de onschuldige Palestijnen die nu als collateral damage gaan sterven. Ik hoef daar dan ook geen beelden van te zien.
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” Laatst gewijzigd door Sneaky : 10 oktober 2023 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat produceren die aan geluk of goederen? Het Westen (ruim gezien) houdt de niet-westerse wereld in leven, ze kunnen met moeite zelf in iets voorzien, zelfs als oliestaat met veel geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kindergeluk bijvoorbeeld.
Maar inderdaad, in Vlaanderen hebben we meer SUV's en electrische grasmaaiers. Citaat:
Zonder China kun jij niet eens een telefoon of tv kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals eermoorden & verminkingen, gedwongen huwelijken, bruiden kopen en verkopen ? Vooral de homojongetjes zijn daar zo gelukkig.
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toen was de Chinese technologie met moeite toereikend om een kalashnikov te copieren. Dat die TV toen 2 maandlonen kostte... tja, dat was hun keuze. Nog een kindje meer, of een jaartje wachten voor mijn broertje verwerkt werd.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |