Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2023, 19:45   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een bewijs dat de gewone man/vrouw in de straat, meer verstand heeft van geld en hoe het te spenderen/beleggen/uitgeven, dan eender welke Vivaldist uit de Wetstraat.
De nagel op de kop !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 19:47   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waar haal je dat Van Tigchelt een Reuzegommer is (als VLD'er verwacht ik eerder dat hij aan de VUB heeft gestudeerd) en wat heeft Berx hiermee te maken?
studeerde wel Rechten aan de KUL, hoor

https://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_V...ng%2DDe%20Croo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 22 oktober 2023 om 19:48.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 19:50   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We staan wel op nr. 1 als rijksten ter Wereld!
Als dat waar was bedelden de OCMW's niet voortdurend voor meer geld.
Dan werd er niet gepraat over kinderen met lege brooddozen.

Dan stond België niet geboekstaafd als het land met de hoogste staatsschuld van heel Europa.

België heeft 536.000 miljonairs. 536.000 miljonairs, maar 11 miljoen niet- miljonairs.
Oud 22 oktober 2023, 19:56   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De rol van de mestkevers hier ontgaat me.
Misschien even aan Kerel De Gucht vragen wie hij met mestkevers bedoelde?

Hitler is de allang de pijp uit, dus die kan je niet meer vragen waarom hij de Joden te verdelgen ongedierte noemde.

Panda kan jou ook wijze maken.
Oud 22 oktober 2023, 19:56   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als dat waar was bedelden de OCMW's niet voortdurend voor meer geld.
Dan werd er niet gepraat over kinderen met lege brooddozen.

Dan stond België niet geboekstaafd als het land met de hoogste staatsschuld van heel Europa.

België heeft 536.000 miljonairs. 536.000 miljonairs, maar 11 miljoen niet- miljonairs.
Jamaar ge slaat mij om de oren met een rangschikking en als ik dan een andere rangschikking (nochtans van een uiterst betrouwbaar buitenlands instituut) citeer dan is die niet waar.
Oud 22 oktober 2023, 20:00   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar ge slaat mij om de oren met een rangschikking en als ik dan een andere rangschikking (nochtans van een uiterst betrouwbaar buitenlands instituut) citeer dan is die niet waar.
Ik vertrouw liever op FEITEN dan op "uiterst betrouwbare buitenlandse instituten", die graag gebruikt worden door belgicisten om zichzelf wijs te maken dat hun corrupte koningdom goed boert.
Oud 22 oktober 2023, 20:09   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het goede nieuws is dat het NIET Gwendolien is voor deze funktie,en het,luidens berichten,nooit zal zijn .....

Allee.....om de avond goed af te sluiten
Ik ben een liberaal dus op Belgisch gebied heb ik feitelijk geen partij en stem zonder overtuiging op VLD. Faute de grives on mange des merles.

Die man die aangesteld is als minister van justitie ziet er in ieder geval intelligenter en bekwamer uit dan die dwaze goele die blijkbaar fantaseerde dat ze minister van justitie ging worden. In Aars schot kan ze ze minder onheil aanrichten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 20:13   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben een liberaal dus op Belgisch gebied heb ik feitelijk geen partij en stem zonder overtuiging op VLD. Faute de grives on mange des merles.

Die man die aangesteld is als minister van justitie ziet er in ieder geval intelligenter en bekwamer uit dan die dwaze goele die blijkbaar fantaseerde dat ze minister van justitie ging worden. In Aars schot kan ze ze minder onheil aanrichten.
Wel veelzeggend dat de VLD-leden haar voor twee termijnen (acht jaar) als voorzitter kozen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 20:19   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wel veelzeggend dat de VLD-leden haar voor twee termijnen (acht jaar) als voorzitter kozen.
Crootje kan de goedkeuring van zijn leden missen als kiespijn.

Alleen wie de het gat van Crootje kuste mocht de nieuwe voorzitter helpen verkiezen die Crootje in gedachten had.

De fascistische trekjes van Crootje beginnen op te vallen.....
Oud 22 oktober 2023, 20:25   #70
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...De fascistische trekjes van Crootje beginnen op te vallen.....
Geen wonder dat hij zo populair is bij Pandareus...
Oud 22 oktober 2023, 20:26   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat hoeft toch niet? Hij is gewoon als technocraat gekozen om 8 maand te overbruggen.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 20:33   #72
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vertrouw liever op FEITEN dan op "uiterst betrouwbare buitenlandse instituten", die graag gebruikt worden door belgicisten om zichzelf wijs te maken dat hun corrupte koningdom goed boert.
Crédit Suisse een betrouwbare instelling ?!?
Ik dacht het niet !

https://www.morningstar.nl/nl/news/2...iskleunen.aspx
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 20:42   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo zie ik het ook. Had men eender welke liberale politicus op die stoel gezet, dan had die een inlooptijd nodig gehad en zou de oppositie hem/haar alle dagen met hyper technische vragen hebben zitten bestoken om hem/haar te destabiliseren. Met een ervaren rot in het vak gaat dat niet lukken.
En nu kan men die ambtenaar (tegelijk vice-premier !!) bestoken met politiek-gevoelige kwesties, waar die man (wellicht een werkpaard in zijn vakgebied, maar ...) in alle vallen tegelijk kan intrappen. Onderwijl hem zenuwachtig maken met het "verwijt" dat hij niet verkozen is.

I love it !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 20:45   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

“De afscheidsbrief van Gwendolyn Rutten zal ongetwijfeld even viraal gaan als haar opiniestuk over de perimenopauze”

We zijn het weekend in gegaan met een minister die is opgestapt en we gaan het weekend uit met een andere die erin geslaagd is om te blijven zitten. Intussen hebben we wel een nieuwe minister van Justitie, namelijk Paul Van Tigchelt. Geen politicus, maar een technocraat. De kabinetschef van Van Quickenborne, ex-baas van het OCAD. Alom gerespecteerd, dat wel. Trouwens niet de eerste technocraat van Vivaldi. Nicole de Moor (cd&v) was ook de kabinetschef van Sammy Mahdi. Toch moeten die politieke neofieten bij een aantal anciens een gevoelige snaar raken. Want tegelijkertijd met de aanstelling van Van Tigchelt neemt Gwendolyn Rutten afscheid van de nationale politiek. Ook zij werd dit weekend genoemd als minister van Justitie.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231022_95878240

Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 oktober 2023 om 20:45.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 20:46   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat het verstandiger was om zoals N-VA een 'nieuwe' minister te benoemen voor 3 weken ? Zoals ze gedaan hebben met Sanderke Looney toen die 3 weken de schoenen mocht invullen van Steven Vandeput die het afbolde naar zijn volgende jobke ?
titel: “Voor Open Vld wacht de zondvloed”: onze politiek columnist Noël Slangen ontleedt de puinhoop bij liberalen na ontslag Van Quickenborne en vertrek Rutten
https://www.hln.be/binnenland/voor-o...tten~abc2c8d2/

Citaat:
...
Zou er op het blauwe hoofdkwartier intussen nog iemand rondlopen met de ambitie om tijdens de verkiezingen te scoren? De ambitie om verrassend zetels te winnen? Of om in volgende regeringen het verschil te maken? Het politieke gewicht van Open Vld als partij lijkt bijzaak geworden. Hoofddoel is om het laatste Allegro van Vivaldi te laten eindigen met een ovatie voor dirigent De Croo. Het illustreert hoe een partij de grip op de realiteit kan verliezen.
...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 oktober 2023, 20:50   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb begrepen dat hij ambtenaar is, hij kan dus gewoon terug zijn job opnemen.
Om als procureur of rechter bestendig gewraakt te worden wegens "mijn client is van een andere partij" ?

Oud 22 oktober 2023, 20:55   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Behoudens ik ergens over gekeken heb, zie ik nergens een bewijs dat die ambtenaar-minister een reuzegommer (geweest) zou zijn.

En zelfs mocht hij het zijn geweest: er zijn veel studenten lid van een studentenvereniging.

Ik haat vld-ers, maar dit vind ik toch een merkwaardige loze beschuldiging; fake news met andere woorden.
Voor de eerste maal in mijn leven zal ik op het driehoekje drukken.

Oud 22 oktober 2023, 20:55   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om als procureur of rechter bestendig gewraakt te worden wegens "mijn client is van een andere partij" ?
Niet alle advocaten zijn van het bedenkelijk Hans Rieder kaliber. Die hangt trouwens een boete boven het hoofd, men heeft stilaan genoeg van zijn misbruik van procedures.
Oud 22 oktober 2023, 20:58   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Felecitaties vanuit de partijen voor de benoeming van de nieuwe minister, behalve vanuit de obscure en onwelriekende hoek van twee politici vanuit de Bruine partij. Zo voorspelbaar...
Citaat:
Van Tigchelt krijgt felicitaties, maar niet van Vlaams Belang: "Trek stekker uit deze regering"

Paul Van Tigchelt krijgt vanuit de federale regering felicitaties voor zijn benoeming tot minister van Justitie. "Hartelijk welkom", reageert MR-vicepremier David Clarinval. "Er zal geen tekort aan werk zijn. Ik ben er zeker van dat we samen de liberale waarden hoog zullen houden!"

Vicepremier Petra De Sutter (Groen) heeft het over een keuze voor ervaring en vakbekwaamheid. "Welkom bij de regering, Paul Van Tigchelt. Ik kijk uit naar de samenwerking."

"Succes, Paul Van Tigchelt", vult minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) aan. "Met je kennis en ervaring is Justitie in goede handen om de vele uitdagingen aan te gaan. Vorig jaar liepen we allebei de marathon van New York, doorzettingsvermogen verzekerd dus."

Zijn partijgenote en staatssecretaris Alexia Bertrand noemt Van Tigchelt op Justitie "een bekwaam man met pakken ervaring aan het roer. Hij zal - als mede-architect - de vele lopende hervormingen van Vincent Van Quickenborne ook succesvol verderzetten. Hij is bovendien een man vol charisma met een luisterend oor. Kortom: de juiste man op de juiste plaats."

Dat is echter niet de mening van oppositiepartij Vlaams Belang. "Een liberale cabinetard die het gevaar van islamterreur minimaliseert en terroristen heeft laten terughalen, is compleet ongeschikt als Justitieminister", vinden Kamerfractieleidster Barbara Pas en voorzitter Tom Van Grieken.
https://www.hln.be/binnenland/live-d...n-nu~a3d0e3fd/
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 21:11   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Felecitaties vanuit de partijen voor de benoeming van de nieuwe minister, behalve vanuit de obscure en onwelriekende hoek van twee politici vanuit de Bruine partij. Zo voorspelbaar...

https://www.hln.be/binnenland/live-d...n-nu~a3d0e3fd/

Ons kent ons. Zooooo voorspelbaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be