Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2005, 18:52   #61
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asi...ic/4139643.stm

Alle informatie die uit dat gebied komt lijkt wat mij betreft die "verlammingsverschijnselen" goed te verklaren. Is Tegendradigaard er nog steeds van overtuigd dat het door de religie komt?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 13:57   #62
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Proficiat! Je hebt op de valreep nog de prijs gewonnen voor het stomste idee van 2004.
Mijn dank is groot....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 14:02   #63
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Thai behoren tot de Indochinese bevolkingsgroep en verschillen volledig van de Indonesiers die behoren tot de Maleisische bevolkingsgroep. Indochinezen zijn verwant met de Vietnamezen en Chinezen en dat zijn harde werkers. Maleisiers en Polynesiers hebben een totaal andere ingesteldheid. Een beetje liggen in een hangmat en wachten tot de kokosnoten in je handen vallen. De hele business in deze landen is dan ook vrijwel volledig in handen van mensen van Chinese afkomst. Die houden de zaak daar nog een beetje draaiende. Anders was het daar nog veel erger.
Hehe bedankt Uwagan, heel hartelijk bedankt.

Ik lees hier wel veel mensen die op mijn persoontje inhakken, hoe harder hoe liever ik het heb, maar wel langs de andere kant geen andere oorzaak kunnen geven over het verschil.

Met de bijdrage van Uwagan komen we tenminste een stuk verder.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 3 januari 2005, 14:05   #64
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
*knip*
spank me kitten .....
spank me... mmmmmhhhmmmmm

bedankt dat je mijn waarnemingen intellectueel noemt.. zelfs ik heb die pretentie niet...

Laatst gewijzigd door tronca : 4 januari 2005 om 08:02.
Oud 3 januari 2005, 14:08   #65
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Jolle zoek eens op wie hier het eerst een moslim aanslag vermelde aub als bewijs voor het feit dat het zuiden van Thailand overwegend moslimgebied zou zijn. Dank U.

Schoofzak gij kent mijn [size=3]profetische[/size] gaven nog niet echt....

Ik zat in mijne zetel en ik bekeek gewoon het verschil tussen die twee werelden. Langs Thaise kant liep men de benen onder zijn gat bij wijze van spreken en bij de moslims (duidelijk herkenbaar aan de hooffdoek etc...) stond men met de handen in de lucht. en ik dacht in mijn eigen : in plaats van te staan klagen doe liever iets als ik die moslims bezig zag (of niet bezig zag eigenlijk)

Ik kan in de Jolle zijn uitleg ergens inkomen trouwens waar hij zegt dat als er minder overlevenden zijn het moeilijker is. Maar komaan dat is toch geen excuus om helemaal niets te doen. En zeker niet na bijna 1 week he dan moeten de overlevenden toch al in staat zijn om iets te doen he...
Profetisch......
Oud 3 januari 2005, 14:13   #66
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik wou net melden dat op dit ogenblik op Ned.2 een uitzending loopt (gezamenlijk NOVA / NETWERK / TWEE VANDAAG) waarin inderdaad EXACT dezelfde vraag wordt gesteld als hier opgemerkt door Tegendradigaard.

Dus al diegenen die er een probleem mee hebben dat het verschil in de situatie tussen Thailand en Indonesie wordt opgemerkt, mogen misschien ook even stilstaan bij het "waarom", net zoals ze het doen in Nederland nu.

Nog andere 'excuses' waren
- minder wegen
- geen landingsrechten op de (kleine) luchthaven.

Waarom de Indonesische regeringen dan niet onmiddellijk helicopters heeft ingezet heeft inderdaad te maken met die moslimterroristen.
Zij hebben wel een staakt het vuren afgekondigd maar [size=5]WEIGEREN[/size] mee te werken aan de opruimingswerken en hebben zich verschanst in de bergen.

Misschien kan Dr. Beaucourt met die informatie ook iets doen!
Zozo zal ik maar zeggen...
Tja ik kan er ook niets aan doen dat ik verder dan het oppervlakkige eerste beeld kijk dat op het scherm verschijnt he.... schijnbaar ben ik af en toe mijn tijd wat vooruit he...

Oud 3 januari 2005, 14:15   #67
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Profetisch......
Tja Lincoln mijnen humor zal niet aan U besteed zijn vrees ik...

Oud 3 januari 2005, 14:21   #68
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asi...ic/4139643.stm

Alle informatie die uit dat gebied komt lijkt wat mij betreft die "verlammingsverschijnselen" goed te verklaren. Is Tegendradigaard er nog steeds van overtuigd dat het door de religie komt?
Ik denk dat de islam wel degelijk een rol speelt. Niet alleen schijnbaar maar toch wel een rol.
De bijdrage van Uwagan maakte veel duidelijk. Ik zeg het eerlijk dat ik er niet durfde van uit te gaan dat het een andere soort van mensen zou zijn ... want dan zou ik met racistische bankbliksem hebben moeten afrekenen he.

Dus ik denk nu en dan zal ik dicht bij de waarheid zitten denk ik :

1. De verschillen in afknomst zoals Uwagan uitgelegd heeft
2. De islam (fataliteit - rebellen - geweld)
3. Omvang van de catastrofe

en dat deze drie dingen tesamen de oorzaak zijn van het niets zitten doen in tegenstelling tov Thailand

Maar als ge liever hebt dan zal ik in het vervolg eerst de rassenleer aanspreken ipv de godsdienstleer als ik een vermoeden heb...

tiens euh rassen bestaan die wel.... ?

Oud 3 januari 2005, 14:24   #69
Tegendradigaard

Standaard

Profetisch Lincoln zoals in de betekenis van deze mens kaart soms dingen aan alvoren anderen ze opgemerkt hebben...

o wat neem ik mezelf serieus vandaag... 't is het nieuwe jaar denk ik..

Oud 3 januari 2005, 14:25   #70
Tegendradigaard

Standaard

en wat die scheldpartijen betreft : wie voorop fietst vangt de wind he...
whoeehaaaa..

mijn sm trekske he

Oud 3 januari 2005, 14:37   #71
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Ik denk dat de islam wel degelijk een rol speelt. Niet alleen schijnbaar maar toch wel een rol.
De bijdrage van Uwagan maakte veel duidelijk. Ik zeg het eerlijk dat ik er niet durfde van uit te gaan dat het een andere soort van mensen zou zijn ... want dan zou ik met racistische bankbliksem hebben moeten afrekenen he.

Dus ik denk nu en dan zal ik dicht bij de waarheid zitten denk ik :

1. De verschillen in afknomst zoals Uwagan uitgelegd heeft
2. De islam (fataliteit - rebellen - geweld)
3. Omvang van de catastrofe

en dat deze drie dingen tesamen de oorzaak zijn van het niets zitten doen in tegenstelling tov Thailand

Maar als ge liever hebt dan zal ik in het vervolg eerst de rassenleer aanspreken ipv de godsdienstleer als ik een vermoeden heb...

tiens euh rassen bestaan die wel.... ?
Ik zou graag eens vragen hoeveel slachtoffers zijn er gevallen in atjeh een sumatra , Als je verschil kent tussen "de aantal slchtoffrs" van thailand een indonesie , plus de situatie een de ligging van beide gebieden een waar de aardbeving + tsunami's het meest aan trof dan zou ik niet met dit lullezeik afkomen !!!
Oud 3 januari 2005, 14:50   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Moslimfundamentalisten Atjeh weigeren christelijke noodhulp’

Hilversum (Van onze redactie) 3 januari 2005 - De RK-Kerk in Noord-Sumatra werkt nauw samen met de Indonesische regering bij de hulp aan de noodlijdende bevolking van Atjeh. Dat zegt mgr. Anicetus Sinaga, coadjutor-aartsbisschop van Medan tegenover katholieknederland.nl. Volgens de hulpbisschop maken moslimfundamentalisten in Atjeh bezwaar tegen hulp uit het buitenland en van christelijke landgenoten. Sinaga: "Als wij mensen helpen, doen wij dat maar omwille van één ding: humaniteit en niet om zieltjes te winnen."

Stank
Het Sumatraanse aartsbisdom Medan heeft twee teams van hulpverleners naar het rampgebied in Atjeh gestuurd. Ook vangt de kerk de duizenden evacués op die in de Noord-Sumatraanse hoofdstad Medan zijn neergestreken. "Zij komen uit Banda Aceh. Die stad is een spookstad. De stank van de lijken is er niet te harden. Mensen willen er dan ook weg. Ze willen alles zo snel mogelijk vergeten en doorgaan met hun leven", aldus mgr. Sinaga.

Grote chaos
Het is nog steeds moeilijk om contact te krijgen met het rampgebied. Sinaga: "Het communicatienetwerk ligt zo goed als plat. Het is echt een enorme chaos. Gelukkig is er een luchtbrug tot stand gebracht, waardoor we hulpgoederen kunnen sturen".

Hulp weigeren
Het merendeel van de bevolking van Atjeh voelt zich gesteund door de regering in Jakarta en door buitenlandse hulporganisaties. "Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Aceh te kerstenen", aldus Sinaga.

Verrijzenis
Volgens de tweede man van het aartsbisdom Medan, dat werd gesticht door Nederlandse kapucijnen, is het christendom beter dan de islam in staat om de gruwel van de ramp een plaats te geven. "Mensen vragen: waar is God? Wij, christenen, hebben Christus. Onze Heer weet wat lijden is. Hij is door de dood heengegaan. Als wij sterven, wacht ons het eeuwig leven. Na het kruis komt de Verrijzenis."

------------------

Voil�* daar komt de aap uit de mouw!
Of moeten we zeggen: "daar komt Allah uit de mouw?"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 15:41   #73
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan wij ALLEMAAL es begrijpen dat godsdiensten achterlijk zijn.

Ik heb het over ALLE godsdiensten maar vooral over Islam.

Wake up people, its 21st century for f*ck's sake!
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 15:58   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Amerikaanse hulpverleners moeten hun DRESSCODE aanpassen!

[size=2]
Citaat:
[size=2]Legal requirements[/size]

[size=2]Not everyone was so enthusiastic.[/size]

[size=2]"The Americans have to understand our culture here," said Hilmy Bakar Almascaty, vice-chairman of the Jakarta-based Islamic Defenders Front, which is mobilising relief efforts of its own. [/size]

[size=2]"If they are not sensitive to local issues then there will be problems. If American women come to Aceh, they must wear dilbab for example. There is Sharia law in Aceh and that is what is dictated."[/size]

[size=2]USAid's Bok said it was unlikely US service personnel would adhere to a Muslim dresscode.[/size]

[size=2]"I don't think the practice of Islam in Aceh is such that it forces all people to wear dilbab," said Weiss. "This is not Saudi Arabia."[/size]

[size=2]In addition to the helicopters, American forces have committed six C-130 transport planes to the relief effort. Four Australian aircraft have been flying supplies between Banda Aceh since Tuesday. Both nations are flying C-130 transport planes on a regular run between Medan and Band Aceh.[/size]
Citaat:
"So far the Indonesian government has not been able to deliver the aid quickly," she said. "Hopefully now we will receive the food and medicine we need to save these people."
http://english.aljazeera.net/NR/exer...AC00C99BA2.htm

Nog iemand zin om een donatie te doen voor de moslimslachtoffers in Indonesie? Toch even goed nadenken dan:

Can we give those afflicted people a portion of our zakah money even if they are non-Muslims? How about giving them charity?

(...)
Thus, Zakah should be given to poor and needy Muslims. Some non-Muslims may receive a portion of Zakah if there is hope that by giving them Zakah that might lead to their conversion into Islam. They would be then considered under the category of mu'allafati qulubuhun or those whose hearts are inclined to accept Islam.

bron: http://www.islamonline.net/livefatwa...GuestID=pL4f9i
----------------

Eigen moslims eerst!
[/size]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 januari 2005 om 16:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 16:16   #75
Tegendradigaard

Standaard

Zucht .... zucht....

waar gaan we heen...... naar de verdoemenis gaan we met heel dienen islamsanteboetiek...

't zal uiteindelijk wel mijn schuld blijken te zijn.. of die van Circe he...

Oud 3 januari 2005, 16:21   #76
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ik zou graag eens vragen hoeveel slachtoffers zijn er gevallen in atjeh een sumatra , Als je verschil kent tussen "de aantal slchtoffrs" van thailand een indonesie , plus de situatie een de ligging van beide gebieden een waar de aardbeving + tsunami's het meest aan trof dan zou ik niet met dit lullezeik afkomen !!!
bwa as gij hier af en toe met lullezeik afkomt, waarom zou ik dat dan ook niet mogen ?

Is het dan toch echt een straf van Allah... ze zullen niet zuiver geweest zijn in hun gedachten die moslims zeker... Want allah is alwetend... en zijn toorn zal over hen nederdalen..... ?

Lees de posten die Circe hier gezet heeft nog maar eens... neen echt waar ik geloof U Lincoln dat de islam er helemaal niets maar dan ook helemaal niets mee te maken heeft... lullezeik ja..

Oud 3 januari 2005, 16:21   #77
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
[size=2]Legal requirements[/size]

[size=2]Not everyone was so enthusiastic.[/size]

[size=2]"The Americans have to understand our culture here," said Hilmy Bakar Almascaty, vice-chairman of the Jakarta-based Islamic Defenders Front, which is mobilising relief efforts of its own. [/size]

[size=2]"If they are not sensitive to local issues then there will be problems. If American women come to Aceh, they must wear dilbab for example. There is Sharia law in Aceh and that is what is dictated."[/size]

[size=2]USAid's Bok said it was unlikely US service personnel would adhere to a Muslim dresscode.[/size]

[size=2]"I don't think the practice of Islam in Aceh is such that it forces all people to wear dilbab," said Weiss. "This is not Saudi Arabia."[/size]

[size=2]In addition to the helicopters, American forces have committed six C-130 transport planes to the relief effort. Four Australian aircraft have been flying supplies between Banda Aceh since Tuesday. Both nations are flying C-130 transport planes on a regular run between Medan and Band Aceh.[/size]
Awel, was jij er niet voor dat mensen die naar hier komen zich aanpassen aan onze wetten? Stel je voor dat de situatie omgekeerd was, zou je het appreciëren mochten hier hulpverleners in Burka rondlopen of zou je verwachten dat ze zich aanpassen? Beetje consequent zijn hé.

Citaat:
Citaat:

"So far the Indonesian government has not been able to deliver the aid quickly," she said. "Hopefully now we will receive the food and medicine we need to save these people."
[size=2]
En? Wat is daar nu mis mee? Het gaat daar zeer traag, nogal logisch dat die mensen hopen dat de hulpgoederen er snel zijn.

Citaat:
http://english.aljazeera.net/NR/exer...AC00C99BA2.htm

Nog iemand zin om een donatie te doen voor de moslimslachtoffers in Indonesie? Toch even goed nadenken dan:

Can we give those afflicted people a portion of our zakah money even if they are non-Muslims? How about giving them charity?

(...)
Thus, Zakah should be given to poor and needy Muslims. Some non-Muslims may receive a portion of Zakah if there is hope that by giving them Zakah that might lead to their conversion into Islam. They would be then considered under the category of mu'allafati qulubuhun or those whose hearts are inclined to accept Islam.

bron: http://www.islamonline.net/livefatwa...GuestID=pL4f9i
----------------

Eigen moslims eerst!
Citaat:
[/size]
En op diezelfde site lezen we ook:

Thus, the Muslim is not only allowed to help those in need or those afflicted by the earthquakes, but it is his or her obligation and religious responsibility to do so. This is applicable if the relief organization is Muslim or non-Muslim. What matters here is whether the organization is trustworthy or not.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 3 januari 2005 om 16:23.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 16:22   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

*'kbenaantklungelenmetdiecitaatfunctie*

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 3 januari 2005 om 16:23.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 16:25   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het dan toch echt een straf van Allah... ze zullen niet zuiver geweest zijn in hun gedachten die moslims zeker... Want allah is alwetend... en zijn toorn zal over hen nederdalen..... ?
Deze gebeurtenissen worden allen voorspeld in de Bijbel (de eindtijd). Ik vraag me eigenlijk af of zoiets ook beschreven staat in de Koran. Een korankenner kn me hier mss antwoord op geven?
Oud 3 januari 2005, 16:28   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik sla weer iedereen met vreemde verstommingsverschijnselen.......
Gij weet het dan ook weer straf te brengen hé, ...

Naar het schijnt zijn er nauwelijks wilde beesten dood, die zijn niet gelovig, ...

1+1 = 2

Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be