![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() This juist de N-VA heeft meer gedaan,liegen en nog eens liegen
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bert Anciaux dus. Ook geschiltse Hugo zit vandaag hoog en droog in de partij van hetzelfde baasje. Bourgeois keurde het Lambermontakkoord NIET goed! De N-VA heeft dus niks te maken met eerdere staatshervormingen. Dit in tegenstelling tot Vlaamsgezinde 'Spirituelen' zoals Bert Anciaux en Hugo Schiltz. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 januari 2005 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Mensen, een beetje niveau alstublieft. Ik heb hier op vier bladzijden maar bar weinig discussie gezien, zeker over het onderwerp van deze topic.
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderwerp: N-VA steunt Philippe
Citaat:
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Prima, Knuppel. Omdat jij zo vriendelijk was het onderwerp terug naar boven te halen, zal ik mijn reactie nog maar eens naar boven plaatsen, want die was verzopen in het kinderachtige gedoe van lui als Extreem. Hopelijk komt er deze keer wat meer inhoudelijk debat:
Dat zwijgakkoord zal zichzelf wel in de vernieling werken over enkele maanden. Goed bedoeld, maar compleet onrealistisch. Desalniettemin, als het kan dienen om de rangen gesloten te houden rond BHV (de VLD-voorzitter die Verhofstadts nieuwjaarsbrief niet bijviel in zijn opriep "compromissen" te sluiten, de interministrieële conferentie die een lege doos blijft) heeft het zijn nut bewezen en mag het van mij weg. Het nu laten stukbreken op dergelijke symbooldossiertjes (want wat betekent dat agentschap nog?) zou niet erg tactisch zijn. Laatst gewijzigd door zorroaster : 1 januari 2005 om 21:48. |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet niets af aan deze publieke uitspraak van Loones:
"Ik zal tegen dit amendement stemmen, [size=4]omdat ik het Vlaams Belang mijn stem niet gun,[/size] [size=4][/size] [size=4][/size] [size=4]en de meerderheid wil blijven steunen ". [/size] Zo te zien is er trouwens al voortdurend iets anders nodig 'om de rangen gesloten te houden'. Die rangen zijn echter al 40 jaar lang niet gesloten geweest want dan had het niet zolang geduurd om BHV gesplitst te krijgen. Die interministeriële conferentie, waar zelfs Leterme zich enthousiast over betoonde, dient tot niets behalve om tot nieuwe Vlaamse toegevingen te komen tegenover de Franstaligen. Ik voorspel je nu al dat de 'Vlaamse' partijen waaraan de N-VA onterecht haar vertrouwen schonk, dat vertrouwen zullen beschamen. Pas bij de onmogelijke regeringsvorming na de volgende federale verkiezingen zullen er knopen worden doorgehakt maar daar zal de N-VA voor niets meer tussenzitten.
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar inhoudelijk niets mis mee. Als blijkt dat we onszelf gefopt hebben met onze loyaliteit nu, zoals je verwacht, zullen wij inderdaad diegenen zijn die er lachwekkend en naïef uit zullen komen. Ik ben bereid dat risico te nemen, zolang we het maar geprobeerd hebben. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al komen er de meest vanzelfsprekende voorstellen vanwege andere 'Vlaams-nationalisten' als die van de N-VA, de N-VA gunt ze hun stem niet. Idem toen het VB de splitsing van BHV opnieuw op tafel gooide. Het is dus heel hard te hopen voor de N-VA dat jullie 'Vlaamse' partners jullie niet opnieuw in jullie nette reet rijden, of dat zij de prijs wél zullen goedkeuren die jullie beweerden niet te zullen/willen betalen. Wedden dat ook dit weer 'met de dood in het hart' zal doorgeslikt worden door de zogenaamde opvolgers van de VU? Jullie doen nu al niks anders meer dan belgicistische en monarchistische brokken doorslikken.
![]() |
#69 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen de N-VA opgericht werd, hield ik indertijd even mijn hart vast. Geert Bourgeois' eerste radio-optreden, bulkte gewoon van anti-Belgicisme en anti-royalisme. Zijn betoog kwam er op neer dat 'monarchie' en 'democratie' onverzoenbare zaken binnen eenzelfde staatsvorm zouden zijn. Geen kattepis, uitgerekend op een of andere Belgische hoogdag (feest dynastie-verjaardag Albert II, weet niet meer precies: 't is zo vaak feest in ons land van melk&honing) ![]() Los van die discussie kon iedereen dus begrijpen dat het toetreden van de N-VA tot een Vlaamse regering, weliswaar aan het leibandje van de CD&V, mij als fervente royalist toch enigszins verontrustte. Een assymetrische formatie t.o.v. het federale niveau was reeds een onuitgegeven experiment en dan die separatistische troonbestormers van de oud-VU erin: een serieuze mens zou al voor minder zijn vredige slaap laten. ![]() Maar gelukkig werd de revolutionaire soep niet zo heet gegeten als ze werd opgediend. De kleine splitsingsoefening B-H-V lijkt, ondanks oplossing reeds voorhanden in het 'grondwettelijk spiekboek', niet direct een wissewasje voor onze stoere flaminganten. En nu puntje bij paaltje komt om hun anti-monarchistische ideologie kond te doen (om iets weg te stemmen wegen ze toch te licht) lijkt hun zogezegde onafhankelijkheid van de grote royalistische partij waar N-VA als verregend schoothondje asiel vond, niet zo een vaart te lopen. Braafjes werden voor nieuwjaar bepaalde prinselijke prebenden goedgekeurd in weerwil van aanvankelijk woest anti-royalistisch gebral. ![]() Iedereen merkt dat regeringsdeelname en de eraan verbonden gunsten blijkbaar een voldoende temperend effect hebben, en de meest rabiate revolutionair omtoveren tot een brave knopjesdrukkende meerderheids-pion. En wat zou hen letten: met het cordon-sanitiar als mega-excuus, verantwoord je in de ogen van iedereen zelfs de grootst mogelijke ideologische afvalligheid. Ook als dat cordon in eigen N-VA-rangen ooit voorwerp van kritiek was............. ![]() Ik heb reeds vaak met de N-VA gespot, hen uitgekafferd voor hun ondemocratische principes, maar nu moet ik waarlijk toch een drievoudig "Hoezee-Hoezee-Hoezee" laten weerklinken. N-AV'ers? 't Zijn achteraf bekeken nog de slechtste niet. Leve België en Vorst&zoon! ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 januari 2005 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pijnlijk....
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig primeert mijn boosheid inplaats van armetierig in een hoekje te gaan zitten huilen.
![]() |
#73 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allemaal om BHV zonder prijs gesplitst te krijgen, uiteraard! Het zoveelste, tot onbenullig dossiertje gedegradeerde symbool voor de 'Vlaams-nationalisten' van de N-VA. Waar het de N-VA volgens Fribre echter om te doen was, d�*t werd bereikt, namelijk dit: [font=Verdana]Fribre schreef op 16 juni, dus drie dagen na de verkiezingen…[/font] Citaat:
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Desalniettemin, als het kan dienen om de rangen gesloten te houden rond BHV (de VLD-voorzitter die Verhofstadts nieuwjaarsbrief niet bijviel in zijn opriep "compromissen" te sluiten, de interministrieële conferentie die een lege doos blijft) heeft het zijn nut bewezen en mag het van mij weg. Het nu laten stukbreken op dergelijke symbooldossiertjes (want wat betekent dat agentschap nog?) zou niet erg tactisch zijn.[/quote]Je draait het om, in afwachting dat de splitsing er niet komt stemmen jullie vrolijk alles wat paars wil en jullie eigen standpunten weg. Ah ja, de stemmen die je zal verliezen zullen goed terechtkomen...
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
N-VA, herpak u. Het is nog niet te laat.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Wij verdedigen de belangen van 6 miljoen Vlamingen, maar zonder dat ze mogen weten waar wij mee bezig zijn en niet zolang alles waar zij worden buitengehouden in 'onze' kannen en kruiken is. Intussen geven wij alles toe om de 'goeie sfeer' tussen de 'Vlaamse' regeringspartijen niet te verpesten in de hoop dat wij BHV alsnog op onze overwinningslijst kunnen schrijven.'. Onze slimme partijvertegenwoordigers lijken niet eens door te hebben dat de tijd in het voordeel van de Franstaligen speelt. Hen wordt alle tijd gegeven om iets waar zij geen enkel recht op hebben, ja, dat zelfs niet eens met de grondwet in overeenstemming is, zo duur mogelijk te 'verkopen'.
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Als ik de redeneringen van (waarschijnlijk jongere) niveanen hier lees, krijg ik een onbehaaglijk déj�*-vu gevoel: l'histoire se répète. Ik vrees een gelijkaardig scenario voor de splitsing BHV. Eerlijk gezegd, ik ben er zeker van.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()