Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2023, 15:16   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Whataboutisme is het verwijzen naar 7 oktober terwijl er nu veel meer slachtoffers vallen en honderdduizenden verdreven worden.

De meeste van hen dragen 0,0 verantwoordelijkheid voor die 7 oktober.

Ik geloof er ook helemaal niets van dat dit geweld goed uit gaat pakken voor Israel .
Madness rules in Israel. Dat zijn niet eens mijn woorden :

In response, the Auschwitz-Birkenau State Museum in southern Poland wrote on social media that "David Azoulai appears to wish to use the symbol of the largest cemetery in the world as some sort of a sick, hateful, pseudo-artistic, symbolic expression."

"Calling for acts that seem to transgress any civil, wartime, moral, and human laws, that may sound as a call for murder of the scale akin to Auschwitz, puts the whole honest world face-to-face with a madness that must be confronted and firmly rejected," the museum added. "We do hope that Israeli authorities will react to such shameful abuse, as terrorism can never be a response to terrorism."

https://www.commondreams.org/news/is...dal-statements
Speelt geen enkele rol, atmosphere. Na 7 oktober is er nog maar één objectief en dat id de exterminatie van Hamas. Alles wat daarvoor in de weg staat is collateral damage.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 15:29   #62
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whataboutisme is het verwijzen naar 7 oktober terwijl er nu veel meer slachtoffers vallen en honderdduizenden verdreven worden.

De meeste van hen dragen 0,0 verantwoordelijkheid voor die 7 oktober.

Ik geloof er ook helemaal niets van dat dit geweld goed uit gaat pakken voor Israel .
Madness rules in Israel. Dat zijn niet eens mijn woorden :

In response, the Auschwitz-Birkenau State Museum in southern Poland wrote on social media that "David Azoulai appears to wish to use the symbol of the largest cemetery in the world as some sort of a sick, hateful, pseudo-artistic, symbolic expression."

"Calling for acts that seem to transgress any civil, wartime, moral, and human laws, that may sound as a call for murder of the scale akin to Auschwitz, puts the whole honest world face-to-face with a madness that must be confronted and firmly rejected," the museum added. "We do hope that Israeli authorities will react to such shameful abuse, as terrorism can never be a response to terrorism."

https://www.commondreams.org/news/is...dal-statements
De Palestijnen zijn akkoord met de oorlog, 75% steunt de Hamas aanval en de oorlogsverklaring. Ze willen dus oorlog, welja, dat krijgen ze nu ook, ik zie het probleem niet.

https://www.reuters.com/world/middle...es-2023-12-14/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 18:46   #63
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De Palestijnen zijn akkoord met de oorlog, 75% steunt de Hamas aanval en de oorlogsverklaring. Ze willen dus oorlog, welja, dat krijgen ze nu ook, ik zie het probleem niet.

https://www.reuters.com/world/middle...es-2023-12-14/
Tuurlijk , kinderen steunen de oorlog ook? en die 25% ?

Ze willen af van de onderdrukking, zij hebben al meerdere 7 oktobers meegemaakt tijdens hun leven. Daar wil u natuurlijk niets van weten.

En op de westbank is geen hamas te vinden , maar wel dezelfde onderdrukking .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 18:50   #64
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Speelt geen enkele rol, atmosphere. Na 7 oktober is er nog maar één objectief en dat id de exterminatie van Hamas. Alles wat daarvoor in de weg staat is collateral damage.
Het gaat niet alleen om de kansloze exterminatie van hamas , dat hebben Israeli officials al heel duidelijk gemaakt .
moet ik de quotes er weer bij pakken?

Ook burgers zijn bovendien doelwitten en niet slechts collateral damage.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 18:52   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk , kinderen steunen de oorlog ook? en die 25% ?
Kinderen worden groot en gevaarlijk he. Beter in de kiem smoren dan wachten tot ze zelf als ze groot zijn nog eens een zeven oktobertje doen.

Citaat:
Ze willen af van de onderdrukking, zij hebben al meerdere 7 oktobers meegemaakt tijdens hun leven. Daar wil u natuurlijk niets van weten.
Wel, als ze dood zijn, zijn ze ook af van de onderdrukking.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 18:53   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet alleen om de kansloze exterminatie van hamas , dat hebben Israeli officials al heel duidelijk gemaakt .
moet ik de quotes er weer bij pakken?

Ook burgers zijn bovendien doelwitten en niet slechts collateral damage.
Het onderscheid tussen burgers en Hamas is onduidelijk, dus bij geval van twijfel, op zeker spelen he.
Oud 20 december 2023, 19:14   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kinderen worden groot en gevaarlijk he. Beter in de kiem smoren dan wachten tot ze zelf als ze groot zijn nog eens een zeven oktobertje doen.
Jaarlijkse feestdag?
Citaat:
Wel, als ze dood zijn, zijn ze ook af van de onderdrukking.
Alsof Jordanië onschuldig is.
Maar ja, doodgaan is een groot goed in een doodscultus.
Allahua Snackbar. KABOOM...

"Euh dit is de hemel... ik wil mijn 72 maagden."
Vrouwenstem uit het niets
"Ik ben aan't wachten op nog 35 oetlullen van jouw kaliber, geef het een kwartiertje, maar ondertussen, een spiegel."

Snackbarist, met een sopraanstemmetje
"NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE"
Oud 20 december 2023, 19:27   #68
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jaarlijkse feestdag?

Alsof Jordanië onschuldig is.
Maar ja, doodgaan is een groot goed in een doodscultus.
Allahua Snackbar. KABOOM...

"Euh dit is de hemel... ik wil mijn 72 maagden."
Vrouwenstem uit het niets
"Ik ben aan't wachten op nog 35 oetlullen van jouw kaliber, geef het een kwartiertje, maar ondertussen, een spiegel."

Snackbarist, met een sopraanstemmetje
"NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE"
En dan komen de 72 schoonmoeders met hun geiten.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 21:16   #69
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Emmanuel Macron wond er geen doekjes om in zijn interview deze avond. Hamas zijn terroristen, gelijk aan IS, en hij zou er geen probleem mee hebben om Franse militairen samen met de Israëli's de tunnels in te sturen om hen uit te roeien.
Oud 20 december 2023, 22:09   #70
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Emmanuel Macron wond er geen doekjes om in zijn interview deze avond. Hamas zijn terroristen, gelijk aan IS, en hij zou er geen probleem mee hebben om Franse militairen samen met de Israëli's de tunnels in te sturen om hen uit te roeien.
Hij zou er geen probleem mee hebben? Maar?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 22:34   #71
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
If you think October 7th was bad, wait till you hear about:

October 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31

November 1, 2, 3, 4 ,5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30.

December 1, 2, 3, 4 ,5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 & 18.

BRON
Of vandaag. Voorbeeld:

Naam: IMG_20231220_222331.jpg
Bekeken: 149
Grootte: 620,9 KB

Wat dient men te denken over iemand die het maanden na 7 october nog steeds daarover wil hebben om elke dag wat na 7 october gebeurde goed te praten? Ongeinformeerd? Empathieloos? Racist? Nazi?

En dat wetende dat er heel wat gelogen werd en waarschijnlijk nog steeds wordt over 7 october. En dat wetende dat er aan 7 october 16 jaren Gaza concentratie kamp vooraf gingen waar Israël regelmatig schietoefeningen deed met vele doden tot gevolg, uiteraard steeds met de westerse pers als backup. Wiens brood je eet diens woordje spreekt, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 december 2023 om 22:37.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 22:37   #72
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Of vandaag. Voorbeeld:

Bijlage 118889

Wat dient men te denken over iemand die het maanden na 7 october nog steeds daarover wil hebben om elke dag wat na 7 october gebeurde goed te praten? Ongeinformeerd? Empathieloos? Racist? Nazi?

En dat wetende dat er heel wat gelogen werd en waarschijnlijk nog steeds wordt over 7 october. En dat wetende dat er aan 7 october 16 jaren Gaza concentratie kamp vooraf gingen waar Israël regelmatig schietoefeningen deedmer vele doden tot gevolg, uiteraard steeds met de westerse pers als backup. Wiens brood je eet diens woordje spreekt, natuurlijk.
Goed dat zijn er waar we geen last meer van gaan hebben. Israel heeft zijn draai gevonden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 22:42   #73
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Goed dat zijn er waar we geen last meer van gaan hebben. Israel heeft zijn draai gevonden.
Eigenaardig dat ik van die psychopaten praat niet in mijn dagelijks leven tegen kom. Hier lijkt het wel een vergaarbak.
Oud 20 december 2023, 23:02   #74
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenaardig dat ik van die psychopaten praat niet in mijn dagelijks leven tegen kom. Hier lijkt het wel een vergaarbak.
Ik vind het wel spijtig van die dode hond die er tussen ligt. die primaten die daar tussenliggen stemmen mij dan weer vrolijk
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 23:05   #75
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind het wel spijtig van die dode hond die er tussen ligt. die primaten die daar tussenliggen stemmen mij dan weer vrolijk
Een beetje zoals Hitler dus.
Oud 20 december 2023, 23:30   #76
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, kinderen steunen de oorlog ook? en die 25% ?

En op de westbank is geen hamas te vinden , maar wel dezelfde onderdrukking .
Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen, zij steunen duidelijk de oorlog en Hamas. Hamas zegt dat ze blijvend de oorlog verklaren en zullen blijven aanvallen doen zoals 7 oktober, dan moet die oorlog hoe dan ook uitgevochten worden, ik zie eigenlijk geen andere mogelijkheid.
Oud 20 december 2023, 23:34   #77
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of vandaag. Voorbeeld:

Bijlage 118889

En dat wetende dat er heel wat gelogen werd en waarschijnlijk nog steeds wordt over 7 october. En dat wetende dat er aan 7 october 16 jaren Gaza concentratie kamp vooraf gingen waar Israël regelmatig schietoefeningen deed met vele doden tot gevolg, uiteraard steeds met de westerse pers als backup. Wiens brood je eet diens woordje spreekt, natuurlijk.
Wie zegt dat dit geen Hamas is? Minstens de helft van de mannen zit in Hamas of heeft er voor gewerkt. Als je dan rond Hamas rond hangt dan heb je inderdaad kans op een bommeke.

Maar wel positief, het zijn ten minste gaan Pallywood beelden van mannen die met kindjes in de armen naar de camera lopen, het zijn eindelijk eens echte beelden.
Oud 20 december 2023, 23:34   #78
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals Hitler dus.
Alles is de wil van Allah.
Oud 21 december 2023, 00:28   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Of vandaag. Voorbeeld:

Bijlage 118889

Alsof de Hamasianen niet zouden jubelen als ze zo'n resultaat zouden boeken met hun Iraanse Fajr of eigenbouw schapenkeutelraketten.
Oud 21 december 2023, 05:49   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of vandaag. Voorbeeld:

Bijlage 118889

Efficient ?

Kijk, in tegenstelling tot de manier waarop je het wil voorstellen, dat er een soort van "evenwicht in barbaarsheid" zou moeten zijn, dat als de Palestijnen eens 20 kinderen komen vermoorden, Israel ook 20 Palestijnse kinderen mag gaan vermoorden maar niet meer, dat als Hamas 1 dag het zwijn mag komen uithangen, dat IDF dat ook 1 dag mag en zo, en dat je op het einde punten geeft, en ziet wie "de gulzigste" geweest is om dan boeh, nazi, racist, en zo kunnen te roepen, is dat helemaal niet hoe het gaat he. Het is niet "als ik 3 vrouwen verkracht mag jij er ook 3 verkrachten, als je er 5 verkracht ben jij een groter zwijn als ik".

Het is: als jij mij aanvalt en met zwijnerijen begint, dan ga ik U vernietigen, tot ge U onvoorwaardelijk overgeeft, of tot ik de laatste van uw volk heb neergelegd, he.

Kortom, oorlog.

Oorlog is de voortgaande vernietiging van de tegenpartij tot die zich overgeeft he. Als die volhardt, wordt die tot de laatste afgemaakt.

Omdat als men dat niet doet, je om de 3 maanden een 7 oktober kan hebben. Hamas vindt dat misschien plezant, maar Israel niet. Hamas geeft er niet om dat er zo elke paar maanden een 1000-tal Palestijnen worden afgemaakt, Israel vindt dat geen manier van leven. Mocht men dus "als wij er 1000 afmaken, moogt gij dat ook, maar niet meer he !" toepassen, dan is dat een puur Hamas festijn.

Omdat de twee volkeren niet gelijk zijn he. Palestijnen gaan graag dood, het is een haatvolk. Israeli's willen veilig en goed kunnen leven. Tussen die twee groepen is "elkaar geregeld eens 1000 man afslachten" puur in het voordeel van het haatvolk. Dus in die val trapt Israel niet, he. Zij willen geen haatvolk zijn dat graag dood gaat als ze maar wat Palestijn kunnen afmaken, evenveel als zijzelf afgemaakt worden. Dat is niet hun levensdoel. Palestijnen willen dat wel. Zij willen graag afgemaakt worden, als er maar dode Jood op het menu staat.

Welnu, in zo een situatie is het gewoon oorlog he.

De reden waarom 7 oktober belangrijk is, is niet omdat er daar 100, 200, 500 of 1000 Joden afgemaakt werden, en dat dat het "niveau" van de "rechtvaardige wraak" zou moeten bepalen. 7 oktober was gewoon het overschrijden van de rode lijn die maakt dat het nu oorlog is. Dus gaat het afmaken van Palestijn door tot die zich 100% overgeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be