Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2023, 12:53   #61
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hey, dat doe ik ook met links- en middenvakklevers. Altijd zo rechts mogelijk op de snelweg, mij ga je niet betrappen. Volgens mij is dat van luiheid dat ze in het midden blijven rijden terwijl er recht plaats is.
Jaren geleden voerde ik zo maneuver uit op ene die tergend traag op het derde vak reed met geen autos voor hem. Van het moment dat ik het doe zie ik ineens een blauwe gyrophare aan gaan in een neutrale burgerauto.
Ik dacht shit, ik heb het spek aan mijn kloten en vertaag en ga naar middelste strook om te wachten dat ze mij wat verder van de autostrade doen rijden. Nee ze negeren mij compleet maar de auto die de traag op de derde strook reed (zonder voorliggers) werd bevolen hen te volgen.
Ken de code niet perfect maar dit vond ik wel verrassend.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 21:01   #62
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Jaren geleden voerde ik zo maneuver uit op ene die tergend traag op het derde vak reed met geen autos voor hem. Van het moment dat ik het doe zie ik ineens een blauwe gyrophare aan gaan in een neutrale burgerauto.
Ik dacht shit, ik heb het spek aan mijn kloten en vertaag en ga naar middelste strook om te wachten dat ze mij wat verder van de autostrade doen rijden. Nee ze negeren mij compleet maar de auto die de traag op de derde strook reed (zonder voorliggers) werd bevolen hen te volgen.
Ken de code niet perfect
maar dit vond ik wel verrassend.
Je mag niet op het linkse rijvak blijven hangen...links dient om voorbij te steken waarna je verplicht terug naar het rechtse rijvak moet.

Als ze al die koppige en vaak trage links-en middenvak hangers uit het verkeer halen en beboeten, dan is er ook geen sprake meer van bumperklevers.
Nu doen ze net alsof bumperklevers de overtreders zijn terwijl het de pestkoppen zijn die links blijven hangen en weigeren om terug rechts te gaan rijden zoals verplicht is.
Oud 29 december 2023, 23:04   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

https://www.allianzdirect.nl/pers/er...ingen-verkeer/

Rotterdam, 13 juni 2023

ERGERNISSEN EN AFLEIDINGEN IN HET VERKEER

Bumperkleven en smartphonegebruik wederom bovenaan in top 5 ergernissen in het verkeer.

Allianz Direct vroeg ruim 1000 Nederlanders met een autorijbewijs naar hun ergernissen op de weg. Dit is de complete top 10:

1. Bumperklevers
2. Smartphonegebruik
3. Onnodig links rijden
4. Te langzaam rijden
5. Te hard rijden
6. Files
7. Afval uit het raam gooien
8. Rechts inhalen
9. Omleidingen
10. Snelheidsbeperkingen
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 09:03   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan dat oplossen met die lichtjes te installeren voor 8euro
https://nl.aliexpress.com/item/10050...00002817548_10
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 09:09   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bumperkleven is erg

maar boempa punk of kees van over de moerdijk die aan 105 over het middenvak van Antwerpen naar de franse grens tuft over de E 17 is vele malen gevaarlijker.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 09:12   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gij kent de regels niet op de autostrade, ... ? Ten alle tijden rechts rijden.

Je mag enkel naar het midden of de linkerstrook als je gaat inhalen en op de middenrijstrook om filles camions in te halen. Maar daarna moet je terug naar rechts. Dat is toch een heel simpele regel om te volgen niet ?
Oud 30 december 2023, 09:52   #67
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bumperkleven is erg

maar boempa punk of kees van over de moerdijk die aan 105 over het middenvak van Antwerpen naar de franse grens tuft over de E 17 is vele malen gevaarlijker.
Dat moet je toch eens aantonen.
Ik vind daar niets over.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2023 om 09:57.
Oud 30 december 2023, 11:09   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bumperkleven is erg

een vb hoe men iets kan argumenteren:

1. De Duitse verkeerskundigen vinden "bumperkleven" op de snelweg vele malen gevaarlijker, men ziet het aan de zware bestraffing en tot 3 maand rijverbod:
Citaat:
https://www.bussgeldkatalog.org/abstand/ letzte Aktualisierung am: 14. September 2023

• Abstandsverstoß mit mehr als 100 km/h

Tatbestand : Bußgeld | Punkte | Fahrverbot
Abstand weniger als 5/10 des halben Tachowertes: 103,50 € | 1 | -
Abstand weniger als 4/10 des halben Tachowertes: 128,50 € | 1 | -
Abstand weniger als 3/10 des halben Tachowertes: 188,50 € | 2 | 1 Monat
Abstand weniger als 2/10 des halben Tachowertes: 268,50 € | 2 | 2 Monate
Abstand weniger als 1/10 des halben Tachowertes: 348,50 € | 2 | 3 Monate

• Abstandsverstoß mit mehr als 130 km/h

Tatbestand : Bußgeld | Punkte | Fahrverbot
Abstand weniger als 5/10 des halben Tachowertes: 128,50 € | 1 | -
Abstand weniger als 4/10 des halben Tachowertes: 208,50 € | 1 | -
Abstand weniger als 3/10 des halben Tachowertes: 268,50 € | 2 | 1 Monat
Abstand weniger als 2/10 des halben Tachowertes: 348,50 € | 2 | 2 Monate
Abstand weniger als 1/10 des halben Tachowertes: 428,50 € | 2 | 3 Monate
vb. Abstand weniger als 2/10 des halben Tachowertes is bij 120 kmu minder dan 2/10 van 60 = minder dan 12 meter, 1/10 : minder dan 6 m bij 120 kmu. De serieuze bestraffing - 75 euro en 1 strafpunt - begint bij minder dan 30 meter bij 120 kmu.
Merk op de veilige 2 sekondenregel bij 120 kmu = 66,66... meter afstand (bij droge weg)

2. Onnodig te lang verkeershinderend middenvakplakken: boete 80 € en 1 strafpunt.
Citaat:
https://www.adac.de/verkehr/recht/ve...chtsfahrgebot/
Obwohl in Deutschland das Rechtsfahrgebot gilt, benutzen viele Autofahrende gerade auf Autobahnen durchgehend die linke oder mittlere Spur. Das kann teuer werden. Diese Vorschriften sollten Sie kennen.

Das gilt außerorts bei mindestens drei Fahrstreifen

Auf drei- oder mehrspurigen Straßen muss rechts gefahren werden. Autofahrende dürfen bei einer dreispurigen Straße den mittleren Fahrstreifen allerdings dann durchgängig befahren, wenn rechts davon hin und wieder Fahrzeuge unterwegs sind. Die ADAC Verkehrsexperten erläutern: "Diese Lockerung des Rechtsfahrgebots soll die Zahl der gefährlichen Spurwechsel und ein Fahren in Schlangenlinien vermeiden."

Autofahrende, deren nächster Überholvorgang absehbar ist, müssen also nicht sofort zurück auf die rechte Spur. Wenn die rechte Spur vor dem nächsten Überholvorgang allerdings deutlich länger als 20 Sekunden befahren werden könnte, dann muss der Autofahrende wieder dorthin wechseln. Bei Fahrbahnen mit mehr als drei markierten Fahrstreifen gilt das übrigens für den zweiten Fahrstreifen von rechts.

Beachten Sie: Wenn Sie die mittlere Spur zu Unrecht befahren und dadurch andere Autofahrende behindern, kann das mit 80 Euro und einem Punkt in Flensburg bestraft werden.

aktuele prijzen overtreden rechtsrijgebod : https://www.bussgeldkatalog.org/rechtsfahrgebot/
vertalen hoeft niet? of toch:

Citaat:
Dit geldt buiten de bebouwde kom met minimaal drie rijstroken

Op wegen met drie of meer rijstroken moet u rechts rijden. Op een driebaansweg mogen bestuurders echter te allen tijde op de middelste rijstrook rijden als er af en toe voertuigen aan de rechterkant rijden. De ADAC-verkeersexperts leggen uit: "Deze versoepeling van de eis voor rechts rijden is bedoeld om het aantal gevaarlijke rijstrookwisselingen en het rijden in kronkelige lijnen te voorkomen."

Bestuurders van wie de volgende inhaalmanoeuvre te verwachten is, hoeven niet onmiddellijk terug te keren naar de rechterrijstrook. Als de rechterrijstrook echter aanzienlijk langer dan 20 seconden kan worden gebruikt vóór de volgende inhaalmanoeuvre, moet de bestuurder daar weer naartoe rijden. Op wegen met meer dan drie gemarkeerde rijstroken geldt dit voor de tweede rijstrook van rechts.

Let op: Als je verkeerd op de middelste rijstrook rijdt en daardoor andere bestuurders hindert, kun je in Flensburg bestraft worden met 80 euro en één punt.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2023 om 11:26.
Oud 2 januari 2024, 14:04   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat moet je toch eens aantonen.
Ik vind daar niets over.
ge zult dat wel merken als er ene in uw gat knalt omdat die slome voor u niet rijdt waar hij moet rijden.
Oud 2 januari 2024, 14:09   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een vb hoe men iets kan argumenteren:

1. De Duitse verkeerskundigen vinden "bumperkleven" op de snelweg vele malen gevaarlijker, men ziet het aan de zware bestraffing en tot 3 maand rijverbod:
vb. Abstand weniger als 2/10 des halben Tachowertes is bij 120 kmu minder dan 2/10 van 60 = minder dan 12 meter, 1/10 : minder dan 6 m bij 120 kmu. De serieuze bestraffing - 75 euro en 1 strafpunt - begint bij minder dan 30 meter bij 120 kmu.
Merk op de veilige 2 sekondenregel bij 120 kmu = 66,66... meter afstand (bij droge weg)

2. Onnodig te lang verkeershinderend middenvakplakken: boete 80 € en 1 strafpunt. vertalen hoeft niet? of toch:

Nee vertalen hoeft niet, Wat de strafmaat betreft dat is iets wat die Duitsers ergens hebben vastgesteld, dat zegt niets over het risico op zich of wat er kan gebeuren in de staart van de fille veroorzaakt door de middenvak toerist in kwestie.

Wat is er net zoals afstand houden (bumberpkeven) zo moeilijk aan rechts rijden ? Ik vraag mij dat af, als ik sommige sukkels bezig zie ja, . en ze creeren daarbij heel dikwijls heel gevaarlijke situaties.

Net als gsm ende pipo's of gasten die hun gazet zitten te lezen of cmr's zitten invullen terwijl ze aan het rijden zijn.

Het zijn allemaal voorbeelden van de regels niet volgen of van niet bezig zijn met sturen. Dus potentieel gevaarlijk.

En of er nu ene in uw gat is gereden omdat hij te kort op u reed, of omdat er nen dweep in t verkeerde vak te traag aan het rijden was, dat maakt niet veel uit als ze u in uw kist steken en t scheel erop leggen.
Oud 2 januari 2024, 14:49   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge zult dat wel merken als er ene in uw gat knalt omdat die slome voor u niet rijdt waar hij moet rijden.
aha alweer een bevestiging van een bumperklever die in mijn gat knalt.

Precies of op het rechterrijstrook zoiets niet kan gebeuren? "Je zult dat wel merken als een 40-tonner in je gat knalt"

eigenlijk gaat dit topic over bumperklevers, op alle rijstroken.

Citaat:
omdat die slome voor u niet rijdt waar hij moet rijden.
Bij zeer goede omstandigheden en bepaalde onbegrenste Autobahnen kan 180 kmu "relatief sloom" zijn op het middenvak, gelieve U dan zo snel mogelijk achter de 80-90 kmu vrachtwagens/sleurhutten te begeven, uiteraard zonder te remmen...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2024 om 15:12.
Oud 2 januari 2024, 15:16   #72
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je mag enkel naar het midden of de linkerstrook als je gaat inhalen en op de middenrijstrook om filles camions in te halen. Maar daarna moet je terug naar rechts. Dat is toch een heel simpele regel om te volgen niet ?
Uiteraard is dat een simpele die ik altijd volg. Toch krijg ik dagelijks te maken met bumperklevers. Als er voor mij iemand aan 120 op het linkerrijvak rijdt en mij ACC staat op 127 dan blijf ik eveneens op het linkerrijvak. Ik heb immers de intentie om sneller te rijden dan mijn voorligger. Vaker wel dan niet krijg ik dan toch een bumperklever te zien in mijn achteruitkijkspiegel. Dat zijn gewoon eikels eersteklas die ergens het idee hebben dat het linkerrijvak voor hen gereserveerd is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 15:57   #73
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard is dat een simpele die ik altijd volg. Toch krijg ik dagelijks te maken met bumperklevers. Als er voor mij iemand aan 120 op het linkerrijvak rijdt en mij ACC staat op 127 dan blijf ik eveneens op het linkerrijvak. Ik heb immers de intentie om sneller te rijden dan mijn voorligger. Vaker wel dan niet krijg ik dan toch een bumperklever te zien in mijn achteruitkijkspiegel. Dat zijn gewoon eikels eersteklas die ergens het idee hebben dat het linkerrijvak voor hen gereserveerd is.
Nee, jij volgt dat niet want gij blijft ook links hangen.

Die eikels eersteklas hebben gelijk want dat is ook zo: het linkerrijvak is bestemd om in te halen, om voorbij te steken en als gij links blijft rijden dan ben je in fout ongeacht of gij links blijft hangen omdat die vóór jou ook links blijft rijden.
Dan zijn jullie met twee in fout.
Oud 2 januari 2024, 16:02   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nee, jij volgt dat niet want gij blijft ook links hangen.

Die eikels eersteklas hebben gelijk want dat is ook zo: het linkerrijvak is bestemd om in te halen, om voorbij te steken en als gij links blijft rijden dan ben je in fout ongeacht of gij links blijft hangen omdat die vóór jou ook links blijft rijden.
Dan zijn jullie met twee in fout.
Ik rij links omdat ik wens in te halen, maar dat is nogal moeilijk als er iemand voor me rijdt nietwaar? Van zodra die mens naar rechts schuift dan rij ik er voorbij. Ik kan die niet doen verdwijnen en in tegenstelling tot bumperklevers heb ik niet de pretentie om te denken dat die rijstrook van mij alleen is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 2 januari 2024, 18:53   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat zijn eikels eerste klas dat is waar,

maar wat nog veel grotere eikels zijn dan zijn die die van u een bumperklever maken.

Ge rijdt op het rechtse vak, in de regen of niet, ge houd afstand op uw voorligger en dan is er zo ne fooraap die 1 per uur sneller rijdt (denken ze want ze hangen in uwe slipstream)

Dan gaan ze voor u hangen in de vrije ruimte die ge creeerd hebt op uw voorhanger en dan gaan ze nog vertragen ook. Op zo een moment he,...
Oud 2 januari 2024, 19:01   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aha alweer een bevestiging van een bumperklever die in mijn gat knalt.

Precies of op het rechterrijstrook zoiets niet kan gebeuren? "Je zult dat wel merken als een 40-tonner in je gat knalt"

eigenlijk gaat dit topic over bumperklevers, op alle rijstroken.

Bij zeer goede omstandigheden en bepaalde onbegrenste Autobahnen kan 180 kmu "relatief sloom" zijn op het middenvak, gelieve U dan zo snel mogelijk achter de 80-90 kmu vrachtwagens/sleurhutten te begeven, uiteraard zonder te remmen...
Ge rijdt toch met uw verstand hoop ik ? Als ge inderdaad op uw gemakske tegen 180 over de autobahn komt dan moet ge niet direct achter de volgende camion gaan hangen, want dan is er plaats he ,... (allee dat hoop ik toch)

Er is zo een stuk autostrade op de A1 naar Rome tussen Modena en Bologna, toegelaten snelheid 130 per uur 4 of 5 rijvakken.

Daar heb je dus ook dat fenomeen dat mensen zich tegen 110 a 120 gaan nestelen op de derde rijstrook, ja dan moeten ze niet opzij voor de camions, ... terwijl er dus plaats genoeg is Dus moet je daar echt laveren als je gewoon uw 130 wil aanhouden en dus de regels wil volgen. Dus links voorbijsteken en rechts aanhouden.

Ik zou mij daar ook als het niet druk is op het 2 vak kunnen zetten en die 50 km naar Bologna gewoon tegen 130 kunnen doen en alles wat in de weg rijdt rechts voorbij kunnen steken, maar dat mag niet he.

Dus 100 % gelijk bumperkleven mag niet, maar links of op het middenvak blijven plakken mag ook niet. Ge brengt uw mede weggebruikers in gevaar. en dat daar geen statistieken van zijn, ah nee natuurlijk niet.. Want er knalt er ene vanachter in uw gat, en die voor u he, die heeft daar gene last van en is weg.
Oud 2 januari 2024, 20:36   #77
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge rijdt toch met uw verstand hoop ik ? Als ge inderdaad op uw gemakske tegen 180 over de autobahn komt dan moet ge niet direct achter de volgende camion gaan hangen, want dan is er plaats he ,... (allee dat hoop ik toch)
Ik wou enkel maar een vb. geven hoe relatief sloom op het middenvak rijden kan zijn aan 180 kmu. Uiteraard ga ik dan meestal niet naar rechts, zelfs als ik over een vrije lengte van geschatte ruim 500 m pas een vrachtwagen zie rijden. Het hangt natuurlijk van het soort wagen af die mij op veilige afstand volgt en waar ik van denk dat die me wel vlot gaat inhalen.

De Duitse regel is als er ruim 20 seconden plaats is op het rechtervak - aan jouw onverminderde snelheid- moet je naar rechts. En Duitsland heeft al 70 jaar echte verkeerswetenschappers integendeel tot België.

Citaat:
Autofahrende, deren nächster Überholvorgang absehbar ist, müssen also nicht sofort zurück auf die rechte Spur. Wenn die rechte Spur vor dem nächsten Überholvorgang allerdings deutlich länger als 20 Sekunden befahren werden könnte, dann muss der Autofahrende wieder dorthin wechseln. Bei Fahrbahnen mit mehr als drei markierten Fahrstreifen gilt das übrigens für den zweiten Fahrstreifen von rechts.

Bestuurders van wie de volgende inhaalmanoeuvre te verwachten is, hoeven niet onmiddellijk terug te keren naar de rechterrijstrook. Als de rechterrijstrook echter aanzienlijk langer dan 20 seconden kan worden gebruikt vóór de volgende inhaalmanoeuvre, moet de bestuurder daar weer naartoe rijden. Op wegen met meer dan drie gemarkeerde rijstroken geldt dit voor de tweede rijstrook van rechts.
Ik kan die 20 seconden (met x seconden marge om 2x van rijstrook te wisselen) even uitrekenen, heb ik nog nooit gedaan. (want ik rij op ervaring)

Men weet dat vrachtwagens tegen hun begrenzer rijden dat is echte 86 kmh op het vlakke. Rij ik zelf aan echte 176 kmu of 90 kmu sneller dan die vrachtwagen om gemakkelijker te rekenen.
verschil 90 kmu = 90.000 m/3600 sec = 25 meter per seconde. 20 seconden zijn dan al 500 m. Tel daar nog wat seconden bij aan 25 m/sec of beter extra 100-150 meter voor 2 vlotte rijstrookwissels dan is het tot 650 m.

Zo men kan dat nu naar de Belgische snelheidsverschillen auto<>vrachtwagen van pakweg 36 kmu uitrekenen, of 10 meter per seconde x 22 seconden = 220 meter.
dus al liggen er nipt 2 voetbalpleinen tussen men moet nog niet persé naar rechts aan 126 kmu.

Dat is natuurlijk allemaal theorie in de ideale wereld.

Vergeet vooral niet **artikel 10 aangepaste snelheid, die geldt ook op de snelweg. Of ook snelheid aanpassen aan de hoeveelheid andere voertuigen hé. Alleen eikels denken dat de linkerrijstrook van hem alleen is van Aarlen tot Oostende, en alle die deze 3 uur voor hem rijden zijn linksplakkers.

Citaat:
** Artikel 10. Snelheid
10.1.

1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2024 om 20:54.
Oud 2 januari 2024, 20:51   #78
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gewoonlijk staat mijn cruise op 129. Als er een hardrijder afkomt ga ik naar het midden als er ruimte is. Ok ik ben geen heilige, ik durf ook wel eens meer dan 160 drukken maar tracht dat in te tomen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 21:03   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoonlijk staat mijn cruise op 129. Als er een hardrijder afkomt ga ik naar het midden als er ruimte is. Ok ik ben geen heilige, ik durf ook wel eens meer dan 160 drukken maar tracht dat in te tomen.
Als er voldoende ruimte is doe ik dat altijd. En 50 tot 100 km verder haal ik die hardrijder dan soms weer in, omdat die aan enkele wegwerkzaamheden (versmallingen) niet snugger genoeg zijn strook gekozen heeft. Of zie ik hem terug bij de volgende stokkende file, waar ik rechtsrijdend sneller kan opschuiven.

Sommige denken echt dat bij druk verkeer de linkerrijstrook altijd de snelste is van A naar B. Mispoes.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2024 om 21:04.
Oud 3 januari 2024, 12:30   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn eikels eerste klas dat is waar,

maar wat nog veel grotere eikels zijn dan zijn die die van u een bumperklever maken.

Ge rijdt op het rechtse vak, in de regen of niet, ge houd afstand op uw voorligger en dan is er zo ne fooraap die 1 per uur sneller rijdt (denken ze want ze hangen in uwe slipstream)

Dan gaan ze voor u hangen in de vrije ruimte die ge creeerd hebt op uw voorhanger en dan gaan ze nog vertragen ook. Op zo een moment he,...

Gisteren toevallig nog zo eentje gehad die met zijn lichten begon te flashen. Er rijdt een vrachtwagen op het 2e rijvak, voor mij zijn er een tiental wagens die op het linkse vak rijden. Ik hou zowat 1,5 seconden afstand en ik volg de "file" aan 110. Plots een laagvlieger achter mij die begint te flashen. Waar haalt die gast eigenlijk het idee dat ik naar rechts ga schuiven, hem ga doorlaten om dan weer achter hem aan te sluiten? In wat voor parallel universum leeft zo iemand eigenlijk?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be