![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, bij geen van beiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Ik beluisterde juist een interview met Finkelstein. Die had het o.a. over de Joodse protesten tegen wat Israël in Gaza doet momenteel. In Israel zelf. In de VS. Groepen zoals "not in our name" bijvoorbeeld. Het zijn die mensen die het antisemitisme tegen houden. Het zijn wij (als ik even in uw naam mag spreken) die het tegen houden. Het zijn degenen met een nazi mentaliteit die het juist faciliteren. Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2024 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En over dat juichen en emotioneel koud zijn over een genocide: u gaat hier niet enkel veel te kort door de bocht, u vliegt gelijk de berg af. 1. Om te beginnen is er hier geen genocide aan de gang. Maar indien u beweert dat dat wel zo is, dan geldt de regel: wie A zegt, moet B zeggen, en wie dan B zegt, moet ook C zeggen. Ik leg uit: indien de oorlog tegen Hamas een "genocide" is, dan is het ontvoeren, verminken, martelen, vernederen, beroven, afslachten, in brand steken van onschuldige mannen, vrouwen, kinderen en ouderen, evenals het rondparaderen in Gaza van het verminkte lijk van een brutaal verkracht meisje en er met zijn allen geestdriftig op spugen en Allahu Akbar juichen, krijsen en brullen ook een genocide te noemen. Het doel van Hamas is immer onvervalst joden vermoorden in Israel en wereldwijd, dat hebben ze keer op keer herhaald tijdens deze oorlog, en ook dat ze plannen deze barbarij twee, drie, vier keer te herhalen. En in het verlengde is het verdrijven van de joden uit haast alle landen van de Arabische wereld, met gedwongen achterlating van vermogen, have en goed, zeer zeker een genocide te noemen. Toch doet u dat nergens. Integendeel, over de slachtoffers van 7 oktober 2023 zegt u schamper dat ze het maar moesten verwachten, en dat het toch maar fake news is, dat Israel dat zelf heeft gedaan, teneinde een genocide in Gaza te kunnen orkestreren. En over de slachtoffers van de genocide tegen de joodse bevolking van de Arabische wereld, heeft u ook geen woord van veroordeling (indien wel, graag een link, dan kunt u deze laatste opmerking als teruggetrokken beschouwen). 2. De ironie hier is, dat haast alle slachtoffers (of zelfs martelaren) van 7 oktober 2023 juist fanatieke ijveraars voor vrede en coexistentie met de palestijnen waren. En toch werden juist zij aangevallen door uw nobele, edele en goedhartige moraalridders van Hamas, die enkel nobele gedachten hebben, en rechtvaardige daden stellen. En wel op de gruwelijkste wijze, zoals breed gedocumenteerd op de MSM en vele alternatieve bronnen. En dan heeft u nog het lef om mensen die niet klakkeloos met uw visie meegaan van het virus van Nazisme te beschuldigen? Typisch een communistisch wereldbeeld: ik heb gelijk, en wie het niet met mij eens is, is onmiddelijk stout en een Nazi. Het is haast kinderachtig simplistisch te noemen, met dat verschil dat kinderen nog simplistisch mogen zijn. 3. En over de zogenaamde kilte ten opzichte van al die nobele, edele en van elke smet vrije palestijnse slachtoffers, die onschuldig en zwaar misdadig worden "gegenocideerd" door het o zo boosaardige en moorddadige Israel: na die absoluut monsterachtige, barbaarse, beestachtige daad van die zwijnen (mijn excuses aan die lieve diertjes, die zouden zoiets nooit doen), schreeuwt u moord en brand wanneer die beesten en hun fanatieke aanhangers (70-75% bij de laatste analyse jongstleden) lik op stuk krijgen voor het verkrachten, verminken, martelen, verbranden, beroven, ontvoeren en afslachten van onschuldige mannen, vrouwen, kinderen en ouderen, die er actief alles voor gedaan hebben om juist die smeerlappen tot vrede en coexistentie te bewegen? Die vermoorde en ontvoerde mensen hebben tig keer zieke kinderen en volwassenen van Gaza naar Israelische ziekenhuizen getransporteerd, Gazanen werkgelegenheid gegeven in Israel, Gazanen vaak voor het eten uitgenodigd, en waren er rotsvast van overtuigd dat het hun vrienden waren. Die "vrienden", zowel Hamas-militairen alsook "burgers", kwamen even de grens over om hun interpretatie van vriendschap eens uitgebreid voor te stellen. Ze wisten immers de precieze adressen en ligging van iedereen daar, ze waren er zo vaak te gast en ook tewerkgesteld. En dan vraagt u dat iedereen zonder uitzondering medeleven toont met die monsters op straffe van voor Nazi uitgemaakt te worden? Dat is niet eenzijdig of zwart-wit-denken? U heeft onvoorwaardelijk begrip voor één kant, en de andere kant is voor de volle 100% slecht, en wie u niet steunt is een Nazi? Zwak, mijn waarde, zeer zwak. Maar ja, u zult het weer schamper als fake news bestempelen, en zeggen dat ik een nazi ben.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 1 januari 2024 om 23:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik in plaats van Germany, Israel geschreven heb.
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De steun die de VS aan Israel geeft is veel groter . Wat u ook steeds vergeet is dat Gaza van Israel geen economie mag hebben , alleen eentje die , ik citeer "on the brink of collapse" verkeert. Er valt niets te investeren en de hulp van organisaties is noodzakelijk voor de voedsel voorziening. De blokkade en alles wat daarbij hoort voorkomt dat er voldoende voedsel Gaza in kan. Citaat:
Citaat:
En maar zeuren over 7 october , dat is onderhand maar een fractie van het leed dat nu wordt veroorzaakt door Israel . dik 22.000 doden waarvan 10.000 kinderen , miljoenen verjaagd en hun huizen gesloopt (daklozen). Maar zodra we dat zeggen is het "het is oorlog, dus... " over 7 oktober hoor ik nooit "tja , het is oorlog dus .. En ja hamas zal 7 oktober gewoon overdoen wanneer de blokkade en bezetting door blijven gaan , maar dat laat pro Israelische media altijd weg, terwijl dat de motivator is voor de acties van verzetsgroepen.
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vrouwen en kinderen, da's voor de dhimmies om te verzorgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Met andere woorden, u trekt nazi’s gelijk met Joden. Enough said…
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, op dit forum zitten inderdaad mensen die Nazies steunen, hele zware extremisten. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turken ook niet. Amerikanen ook niet. Romeinen ook niet (denk aan Carthage). Het is de standaard manier om van storend volk voor uw doelstellingen af te geraken. Enkel in het westen, gedurende enkele decennia, zijn we daar verontwaardigd over gaan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, ik zie niet goed in hoe een verdediger van de Palestijnen kan stellen dat de tegenstanders nazi's zouden zijn. Dat is de wereld op zijn kop. De nazi's wilden de Joden uitroeien, en kregen zodanig op hun bakkes dat ze eigenlijk totaal vernietigd werden. En rarara, de Palestijnen proberen hetzelfde al 75 jaar lang, en.... krijgen op hun bakkes, maar ze zijn nog niet totaal vernietigd. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2024 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad in een notendop waar het op neerkomt in de epistels van Bach, Atmosphere en hun “fellow travellers”. In feite is elke discussie met dergelijke (echte of nep-) moslims volstrekt zinloos. Deze mensen zijn “islamitisch gefossiliseerd”.
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Er is geen sprake van reciprociteit.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 januari 2024 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Zoals u kunt zien in de reactie van uw opponent maken uw veeeeele woorden geen indruk en verschil. Ga dan argumenteren met weinig woorden, kernachtig, en niet op de man, of negeer hem. Bach is geen kwade pier. Hij heeft geen oplossing en dat zit hem duidelijk dwars. Maar hij is ook niet verantwoordelijk. U en ik ook niet. Wat ons rest is een poging tot nuchtere analyse van de kwestie. Koel en afstandelijk.
Laatst gewijzigd door Piero : 3 januari 2024 om 12:18. |
![]() |
![]() |