![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar komt bij dat een mes een goed aanvalswapen is, maar een heel slecht verdedigingswapen. Het is goed in een verrassingsaanval, en tijdens een worsteling, als je heel dicht op je tegenstander zit. Maar het geeft nauwelijks opties om af te weren of afstand te creëren. De winnaar van een messengevecht is degene die wanneer de ambulance bij het ziekenhuis aankomt nog niet is doodgebloed*. Als ik in een zelfverdedigingssituatie de kans zou hebben om ofwel een mes uit mijn zak te halen en open te klappen ofwel mijn jas uit te trekken kies ik voor die tweede. Als hier iemand graag iets bij wil dragen specifiek om zich te verdedigen dan zou ik toch zo'n spray** aanraden ofzo. Het voelt misschien niet mannelijk, maar vorm volgt functie, toch? Een mes zonder lock, zoals een Zwitsers zakmes, is overigens überhaupt een slecht wapen. Ik hoop nooit in een zelfverdedigingssituatie te zitten en met mijn domme kop naar een Zwitsers zakmes te grijpen. Dat kost je je vingers, en dan heeft je tegenstander nog niks gedaan. Misschien dat je er dichtgeklapt nog wel wat aan hebt. Het komt niet harder aan dan zeg een mobieltje, maar dan is in ieder geval je mobiel nog heel. *Behalve onder militairen, daar is de winnaar van een messengevecht degene wiens buddy het eerste aan komt rennen met een vuurwapen. **Echte pepperspray is in zowel Nederland als België verboden, omdat het ook heel geschikt is voor het plegen van bijvoorbeeld sexueel geweld. Ren maar eens weg als je niks kan zien. Maar ook de alternatieven die wel legaal zijn lijken mij een beter idee dan proberen in een messengevecht te belanden.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 januari 2024 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
*Voor de noorderlingen dan. Mijn ervaring met Belgische fietsenmakers** is dat ze geen tweede rem op je fiets willen zetten omdat je fiets maar een rem heeft en dan is het voor hen illegaal om eraan te werken. **Mijn excuses aan eventuele fietsenmakers die dit forum bezoeken. Het was vast een uitzondering.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 januari 2024 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar lees ik ook weer veschillende dingen over. Het zou in België legaal zijn en dan weer niet. ![]() https://nathanjuda.be/bibliotheek/ze...0is%20verboden. Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oneigenlijk gebruik, een wettelijke term die van een kei of stok een verboden wapen kan maken.
Ken die wetgeving vanuit mijn FX opleiding. 4 lucifers tegelijk aansteken, of een dot staalwol een AAA laten ontmoeten, verboten.... Als ome agent dat wil. Ben benieuwd wat iemand gaat zeggen over mijn wandelstokje. Neen, geen degenstok of zo. Gewoon een zelfgemaakt wandelstokje. Licht metalen schacht, rubber dopje onderaan, en een mooi Aliexpres bronzen kopje.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 20 januari 2024 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar in dit geval heeft de wet gelijk. Alles is een wapen, maar het is het gebruik door de mens die "het alles" van een object, tot gereedschap of wapen maakt.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Polies: waarom hebt ge dat mes bij? Messenman: om die worst te snijden meneer.
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn salami's die een prima gummiknuppel vertegenwoordigen.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Salamiman: de kaas was op.
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het nog eens herhalen, de staat is bang van gewapende, weerbare burgers.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Wat bij ons de regel is, en ik vermoed dat dat redelijk overeen komt, is dat je dit soort "categorie 4 wapens" wel mag vervoeren, maar niet mag dragen. Dat wil zeggen: je hebt het niet binnen handbereik en als mogelijk is het gedemonteerd (denk aan een pijl en boog met de pees eraf), en je hebt een reden dat je het vervoert. Dus een bijl in een gesloten tas of je kofferbak mee naar je neef om zijn haardhout te kloven is goed, een bijl in een gesloten tas mee naar de intocht van Sinterklaas is wat vreemd. Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 januari 2024 om 22:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je dient ook niet met een Bowie mes te gaan wandelen. Dat met een Zwitsers zakmes gaan wandelen strafbaar zou zijn is er echter over. En ik vind ook dat pepperspray toegestaan zou moeten worden als verdedigingsmiddel. En zeker die verfspray’s. En tenslotte voor wat betreft rechtszekerheid: ofwel werkt men met een positieve lijst ofwel met een negatieve lijst. Met een wet die zegt: we zullen dat achteraf wel beslissen ben je niks.
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Stel je hebt een land waar veel wapens legaal zijn. Een weldenkende crimineel die mensen wil beroven zal waarschijnlijk een van de zwaarste legale wapens gebruiken. Want hij is een crimineel en wil geweld kunnen gebruiken. Voor een brave burger is het in die situatie logisch om ook het zwaarste legale geschut bij te hebben, want de crimineel heeft het ook. De crimineel heeft nog steeds in de meeste gevallen het voordeel van het initiatief, maar criminaliteit wordt toch best gevaarlijk zo, dus als de crimineel niet per se of gek of wanhopig is houdt hij het misschien wel compleet voor gezien. Maar criminelen die het niet voor gezien houden halen wel snel de trekker over. Hun slachtoffer zou tenslotte zomaar een wapen kunnen trekken. Als je wapens zoveel mogelijk illegaal maakt heeft de brave burger geen wapen meer bij, maar ook de crimineel zal vaak voor een lichte bewapening kiezen. Als de burger zelf niks heeft kan je hem net zo goed beroven met een klein mesje als met een pistool, en op dat mesje staat een veel kleinere straf als je ermee gepakt wordt, en zelfs als je na je beroving gearresteerd wordt. In deze situatie verwacht je mogelijk meer gewelddadige criminaliteit dan in het land met de zware wapens, maar je verwacht wel dat de ernst van het geweld meestal een stuk lager zal liggen. Dat is de keuze die een overheid heeft: mogelijk meer geweldpleging, of mogelijk veel zwaardere geweldpleging. Op die keuze zijn veel wapenwetten uiteindelijk gebaseerd. Als je politici echt bang wil maken dan zijn er betere methoden dan een zakmes dragen. Je kan bijvoorbeeld politiek actief worden en mensen ervan overtuigen dat de politicus in kwestie ongelijk heeft en niet verkozen moet worden. Is effectiever ook, als politici door bedreigingen de politiek verlaten worden ze nog weleens vervangen door iemand die minder competent is en extremere (of gewoon slechtere) ideeën heeft. Niet willen overlijden is tenslotte gezond verstand, dus als we mensen met geweld uit de politiek gaan jagen verjagen we daarmee vooral het laatste restje gezond verstand.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 januari 2024 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U bent daar een prima voorbeeld van.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou u gerust met verfspuitbussen laten rondlopen, maar als ge ermee op iemand gaat spuiten dan gaat ge wel moeten verantwoorden waarom. En dat ik niet op VB stem gaat de rechter niet als geldige reden aanvaarden, dus ge gaat moeten afdokken. ![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Oh schoenen met een stalen neus tegen de ballen of knietje plasserenen ze gaan voorover knippen gelijk een knipmes en dan een ferme slag in hun nek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Draag ik standaard. Goeie werkbottinnen. Wat me er aan doet denken, 'k moet een nieuw set bestellen.
![]() |
#80 |
|
![]() Wel minder geschikt als puntenslijper, verpakkingenopener of "50-meter-darm-aan-stukken-snijder", zo'n schoen.
![]() |