![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De relevantie van een taal wordt bepaald door elk individu. Als de liefde van je leven een Slovaakse is, zal het Slovaaks plots veel relevanter worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ander voordeel van Frans (maar men kan dan ook Spaans of Italiaans of zo kiezen) is dat het tot een andere talengroep hoort. Als je je beperkt tot Germaanse talen dan maak je de sprong niet naar een andere talengroep. Binnen 1 talengroep is het aanleren van andere talen natuurlijk wat gemakkelijker. Door er een tweede aan te spreken open je de deur naar nog meer andere talen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gewoon taal een keuze maken. Mensen zullen wel Frans kiezen en er zullen zelfs mensen zonder ooit Frans gevolgd te hebben in staat zijn het te leren. Ik zie niet waarom men zo moet hameren op die verplichting. Afschaffen.
Het feit dat ik Tsjechisch heb geleerd heeft me ook geholpen gemakkelijker Russisch passief te begrijpen. Ik deed dit op volwassen leeftijd. Veel moeilijker dan het Frans of het Italiaans. Laatst gewijzigd door Weyland : 12 februari 2024 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Universiteiten verdienen blijkbaar geld aan internationale studenten. Van wie komt dat geld? Van de landen van herkomst, van de studenten of van de inwoners? Ik heb al eerder voorgesteld om iedere student de kostprijs van z'n studie te laten betalen. Belgische onderdanen kunnen dit geld dan terugkrijgen via een studiebeurs. Waar andere studenten het geld halen, zal me een worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat iedereen de werkelijke kostprijs betalen en compenseer dat voor eigen inwoners met een degelijke studiebeurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten inzetten op kennis, maar ook op arbeiders die echt werk verzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou een universitair hier minimum 10 jaar moeten werken (of de kosten volledig terug betalen (1 jaar hier gewerkt, 90% terug betalen, 2 jaar hier gewerkt, 80% terug betalen, 3 jaar ...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men overdrijft met dat Engels.
Onlangs kwam mijn vrouw thuis met een brood uit een warenhuis. Op de verpakking stond: Morning Glory & op de achterkant: Thank you for choosing local quality ! ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nog eens wat anders hé dan terugbetalen van hun studies.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn naam is Donald Muylle en ik bouw keukens in België alsof ze voor mezelf zijn ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarom vind ik dit voorstel ook om de totaal verkeerde redenen, zouden we geen woningnood hebben gehad, was ik het er nog niet mee eens, maar dan is het een keuze. Maar moet nu academisch Nederland boeten, voor het falen van Nederlands beleid, niet alleen qua bouwen, huurbeleid, maar ook de nasleep van het falen qua stikstofbeleid (decennia nauwelijks beleid en dan opeens draconisch worden, Vlaanderen heeft dat nog beter aangepakt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om het opleggen van het Frans als verplichte tweede taal. D?*t is niet meer van deze tijd, het is een teken van horigheid aan het Belgisch establishment, én het schaadt de scholing van onze jongeren.
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het oudercomité in een school bepaalt welke taal gekozen wordt als 2de taal.
|
![]() |
![]() |