Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2024, 14:13   #61
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geen Russische spionnen, wel Russische staatstrollen uit de leugenfabriek van Sint-Petersburg.
Er is post.
Er is een duif.
De twee samen is een postduif.
In de brief staat ongewenste tekst.
We knallen op de duif, dan hebben we de brief weerlegd.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 15:50   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Rusland is nooit een normaal land geweest. Niet onder de tsarenheerschappij, niet onder het communisme, niet onder het Poetin-regime.
Elke poging om er een meer Westers democratisch parlementair regime, met een reële mogelijkheid van een opeenvolging van regeringen met een andere partijensamenstelling is er op de klippen gelopen. Blijkbaar voelt een grote meerderheid van de Russen zich veel lekkerder met een veel meer centraal geleid oppressief regime dat de samenleving sterk onder controle houdt.
Had je begin jaren 198x gezegd dat de rechtgetrokken wegen terug kromgetrokken als in de middeleeuwen zouden worden, en dat de ene richting door versperringen genoopt zou worden te wachten voor de andere richting, je zou als abnormaal bekeken geweest zijn en ze zouden over je klappen in de cafes.
Had je eind 2019 gezegd dat de overheid winkels ging sluiten, mensen verbieden van naar hun werk te gaan, scholen sluiten, op anderhalve meter afstand van anderen moest blijven, tot en met je een winkelkar forceren, je zou als abnormaal bekeken geweest zijn en ze zouden over je klappen in de cafes en op internet.
Rusland werd een normaal land a la jaren tachtig hier, en het normale van toen in het Vrije Westen wordt, grappig genoeg, door Westblokkers nu geplakt als abnormaal.
Ik denk dat een aantal lieden hier in de zomer van 2020 teveel naar de regeringsspotjes op televisie hebben gekeken.
Nooit Meer Zoals Het Was.
De Wereld Na Corona.
Ja je leest het goed.
Met die hebben de nazi's toen hun lelijk vel eindelijk bloot gegeven.
Er was een tijd dat je voor zulke propagandeske buitenwereldse afwijkingen van de realiteit in een bananenrepubliek of vroege Sovjetunie a la Stalin moest wezen. Waar het regime een mus een kip noemt, iedereen ziet dat het een kip is en geen mus maar iedereen zwijgt en pretendeert te Geloven, om aan vervolging te ontsnappen.
Grote Proficiat met je Westblok partijkaart!
Oud 18 februari 2024, 15:57   #63
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Erw voelt zich in zijn russofiel gat gebeten blijkbaar.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 16:21   #64
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geen Russische spionnen, wel Russische staatstrollen uit de leugenfabriek van Sint-Petersburg.
Aah vertaald:

Ik heb geen argumenten maar ben te zielig om dat toe te kunnen geven dus ga ik maar tot insinuaties over.
Oud 18 februari 2024, 16:28   #65
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Erw voelt zich in zijn russofiel gat gebeten blijkbaar.
Mijn gat is Vrij Westelijk, maar dalibor voelt zich daardoor in zijn Dwang Westblok gat gebeten.
Oud 18 februari 2024, 16:40   #66
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Mijn gat is Vrij Westelijk, maar dalibor voelt zich daardoor in zijn Dwang Westblok gat gebeten.
Helemaal niet. Ik tracht te begrijpen hoe diep je in een rabbit hole kan zitten.

En de slechte grap is dat je dat onderbouwt met te zeggen dat andere de mainstream media napraten. Je praat zelf bepaalde bronnen na die je kritiekloos gelooft.

Navalny zat opgesloten in een zwaar beveiligde gevangenis diep in noordelijk Rusland. De Russische media claimen zelf dat hij daar is gestorven en spreken in de verste verte niet van een overlijden waar het westen of de Oekrainers verantwoordelijk zouden zijn.

Dus wat is je stelling dan over Navalny's dood?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 16:48   #67
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een notedop:
Lee Harvey Oswald, een ex VS marinier, later overloper naar de Sovjetunie (ja, omgekeerd) schiet VS president John Kennedy dood.
2 dagen na de officiele inbeschuldigingsstelling van moord wordt ie doodgeschoten, live op televisie, in een politiehoofdkwartier, door een nachtclub eigenaar Jack Ruby, die veel politie officieren als goede kennissen had, ja, dezelfde politie als dat hoofdkwartier - Dallas.
Dus onontkenbaar, niet als geheim te klasseren, niet verdraaibaar, want het gebeurde live op televisie. Sjit Houston we hebben een Probleem.
Amper een dikke 3 jaar later, stierf Ruby in een hospitaal, doodsoorzaak gerapporteerd als https://en.wikipedia.org/wiki/Pulmonary_embolism, een bloedklonter die ergens op een niet fatale plek loskomt en naar een wèl fatale plek geduwd wordt, daar de stroom reduceert tot en met blokkeert, en vala plots overlijden.
Maar dat was in de VS, het regime daar zijn de GOEI, dan moet het een natuurlijke dood zijn, en dit is in Rusland, het regime daar is FOEI, da kan geen natuurlijke dood zijn, dit is MOORD!
Heerlijk, meer dan 60 jaar terug moeten gaan om de moordzuchtigheid van Poetin en de VS op elkaar te kunnen doen lijken. :ropfl:

Maar de Rus is toch duidelijk beter in uit-het-raam-vallerij, daar kan je niet omheen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 16:53   #68
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Bij elke misdaad zijn er 2 essentiele punten.

In de VS bvb stierven meer dan 6000 mensen in de gevangenis in 2020.

1 van de hierboven vernoemde andere partijen: gezien de onmiddellijke conclusies, het toevallig paraat staan van zijn lustige weduwe om onmiddellijk speeches te geven* en het feit dat ze moeite hebben om meer geld voor Ukraine door het congres te pushen. Plausibel imo.

Je kunt er zeker ook een getal op plakken hoeveel hiervan politieke gevangen waren.

* weduwen moeten dus maar hun mond houden.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 18 februari 2024 om 16:53.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 16:58   #69
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is post.
Er is een duif.
De twee samen is een postduif.
In de brief staat ongewenste tekst.
We knallen op de duif, dan hebben we de brief weerlegd.
Ja, het is balen voor de Russische trollen als ze niet au serieux worden genomen hé.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 17:03   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Navalny is een deep-fake AI construct van de zionistische angelsax.
Die theorie zal door de schare Poetin-gelovigen van dit forum met groot enthousiasme en ongeëvenaarde toewijding verspreid worden.
Oud 18 februari 2024, 17:19   #71
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hebt u ergens een argument? Buiten dan uw waanideeen om overal Russische spionnen te zien? Ik zie er geen.
Als ik een fanclub van Poetin zie stel ik me vragen. Meer niet.
Oud 18 februari 2024, 17:28   #72
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
In een notedop....
Juist. Notendop.
Hieronder een lijst ... iets te groot voor een notendop.

https://www.rferl.org/a/enemies-krem.../32562583.html
Oud 18 februari 2024, 17:35   #73
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als ik een fanclub van Poetin zie stel ik me vragen. Meer niet.
Als ik mensen zie zonder argumenten vraag ik me of of het om trollen gaat of mensen die echt geen enkele vorm van kritisch denken meer hebben. Ik weet ook niet wat het zieligste is.

I.e.
- elke vorm van rationeel denken weigeren omdat je echt denkt dat er overal Putin trollen zijn (en bang bent besmet te worden als je open zou staan voor een rationele discussie?),
- echt niet beter weten en uberhaupt niet capabel zijn tot meer dan het herkauwen van wat je in de massamedia leest zonder enige vorm van kritische reflectie?
- of simpelweg wat genieten van trol spelen op het internet.

Welk van de drie bent u?
Oud 18 februari 2024, 17:52   #74
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik mensen zie zonder argumenten vraag ik me of of het om trollen gaat of mensen die echt geen enkele vorm van kritisch denken meer hebben. Ik weet ook niet wat het zieligste is.

...
't Is maar wat je argumenteren noemt!
Steevast als hoofdargument ter verrechtvaardiging te moeten horen : "ja maar, dat gebeurt is het Westen ook" daarop volgend een aantal flut verwijzingen naar gevallen in feite niets met de discutie te maken hebben.
Las ik hier recent naar aanleiding van de tragische dood van Navalny verwijzingen naar de moord op Kennedy in 1963 en of beter nog naar de dood van Bob Marley.
Dan houdt het op en blijft er alleen maar spot!
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 17:56   #75
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Als ik mensen zie zonder argumenten...
Wat denk je van deze argumenten?

https://www.rferl.org/a/enemies-krem.../32562583.html
Oud 18 februari 2024, 18:07   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Je kunt er zeker ook een getal op plakken hoeveel hiervan politieke gevangen waren.

* weduwen moeten dus maar hun mond houden.
Geen idee hoeveel ervan politieke gevangenen waren.

Mijn punt was dat Russische strafkolonies niet bepaald een luxeresort zijn en Navalny's eigen doctors hebben in het verleden al gewag gemaakt dat hij speciale medische behandelingen nodig heeft. Kerngezond was hij dus blijkbaar niet echt.

In die zin is een natuurlijke dood in die gevangenis in mijn ogen alleszins een plausibele mogelijkheid. Je kan dat dan natuurlijk nog altijd perfect als een vorm van moord zien - i.e. het niet verstrekken van de nodige medische zorgen.

Mbt de weduwe van Nawalny, de meeste mensen wiens dierbaarste net is gestorven zijn niet toevallig aanwezig op een grote nato conferentie, hebben geen speech klaarliggen om Putin te beschuldigen en zouden te aangedaan zijn en hun verdriet persoonlijk willen verwerken.

Ieder verwerkt op zijn eigen manier natuurlijk maar het is erg toevallig en tezamen met de onmiddelijke beschuldigingen en daaraan gekoppeld geschreeuw om meer geld en wapens voor Ukraine verdacht.

I.e. zelfs als Putin hoogstpersoonlijk Nawalny gedood zou hebben waarom zouden we dat als een reden moeten zien om meer geld en wapens naar Ukraine te sturen? Daar gaan onder lijden:

- hopen ukrainers en russen die lijf en leden/have en goed verliezen
- degenen die voor de rekening opdraaien (ie de belastingbetaler hier)

Putin zal daar persoonlijk niet onder lijden. If anything en dat leert de geschiedenis ons constant zet het hem nog steviger in het zadel. Niks efficienter om eenheid te creëren dan een externe vijand.

Ik bedoel maar.. leg mij eens uit hoe precies ik de link moet zien?

- veronderstel dat Putin daadwerkelijk Nawalny heeft laten uitschakelen (hoewel het nog steeds akelig stil blijft over een plausibel motief hiervoor)

- hoe gaat tonnen wapens en geld leveren aan Ukraine dat op een of andere manier 'beter maken'?
Oud 18 februari 2024, 18:11   #77
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
't Is maar wat je argumenteren noemt!
Steevast als hoofdargument ter verrechtvaardiging te moeten horen : "ja maar, dat gebeurt is het Westen ook" daarop volgend een aantal flut verwijzingen naar gevallen in feite niets met de discutie te maken hebben.
Las ik hier recent naar aanleiding van de tragische dood van Navalny verwijzingen naar de moord op Kennedy in 1963 en of beter nog naar de dood van Bob Marley.
Dan houdt het op en blijft er alleen maar spot!
Nope mijn hoofdargument is dat ik geen plausibel motief zie voor Putin als dader.

- Nawalny was een onbeduidend figuur in Russische politiek. Op zijn hoogtepunt (en dat is lang geleden) 2pct van de stemmen.
- Hij zat al in de gevangenis
- de timing zou ook uitermate slecht voor hem uitvallen. Verkiezingen binnen 1 maand, en blockage amerikaanse steun voor Ukraine. Waarom nu risicos gaan nemen?

Welk MOTIEF is er denkbaar voor Putin om hem te vermoorden.

Dat is mijn punt en daarop blijft het heeeeeeeel erg stil.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 februari 2024 om 18:25.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 18:21   #78
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik denk dat dat geen argumenten zijn.

Het is een lijst van onbewezen beschuldigingen om een andere onbewezen beschuldiging te maken.

Een argument zou zijn:

- een plausibel motief voor Putin
- en een duidelijke weerlegging van waarom wat ik als meer plausibele mogelijkheden zie niet zo plausibel is.
I.e. Nawalny die al een zwakke gezondheid had is een natuurlijke dood gestorven in een russische strafgevangenis. (waar gebrek aan medische omkadering duidelijk een rol kan in gespeeld hebben)
Een andere partij - en dan denk ik in de eerste plaats 'Cui Bono' indachtig, ie degenen die het nu aanhalen om het Amerikaans congress onder druk te zetten om toch maar snel geld en wapens aan Ukraine te leveren heeft hem laten uitschakelen.
Oud 18 februari 2024, 18:23   #79
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Talking

Citaat:
Had je begin jaren 198x gezegd dat de rechtgetrokken wegen terug kromgetrokken als in de middeleeuwen zouden worden, en dat de ene richting door versperringen genoopt zou worden te wachten voor de andere richting, je zou als abnormaal bekeken geweest zijn en ze zouden over je klappen in de cafes.
Had je eind 2019 gezegd dat de overheid winkels ging sluiten, mensen verbieden van naar hun werk te gaan, scholen sluiten, op anderhalve meter afstand van anderen moest blijven, tot en met je een winkelkar forceren, je zou als abnormaal bekeken geweest zijn en ze zouden over je klappen in de cafes en op internet.
Rusland werd een normaal land a la jaren tachtig hier, en het normale van toen in het Vrije Westen wordt, grappig genoeg, door Westblokkers nu geplakt als abnormaal.
Ik denk dat een aantal lieden hier in de zomer van 2020 teveel naar de regeringsspotjes op televisie hebben gekeken.
Nooit Meer Zoals Het Was.
De Wereld Na Corona.
Ja je leest het goed.
Met die hebben de nazi's toen hun lelijk vel eindelijk bloot gegeven.
Er was een tijd dat je voor zulke propagandeske buitenwereldse afwijkingen van de realiteit in een bananenrepubliek of vroege Sovjetunie a la Stalin moest wezen. Waar het regime een mus een kip noemt, iedereen ziet dat het een kip is en geen mus maar iedereen zwijgt en pretendeert te Geloven, om aan vervolging te ontsnappen.
Grote Proficiat met je Westblok partijkaart!
Die heb ik inderdaad. En dan nog van een rechtse partij zeg! Als je ontwaakt uit jouw hartinfarct laat het mij weten.
Oud 18 februari 2024, 18:23   #80
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Geen idee hoeveel ....n Ukraine dat op een of andere manier 'beter maken'?
Is het niet zo dat Russische trollen betaald worden per geschreven woord?
Hier worden pakken geld verdiend...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be