![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we miljarden uitgeven aan nieuwe gevangenissen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 54,55% |
Mijn naam is Haas |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
goegel: hoeveel kost een gedetineerde gemiddeld per dag: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We zitten met +- 12.000 gevangenen waarvan er ongeveer zo'n 2000 in cellen zitten conform de wetgeving Citaat:
De toestand is ondertussen dus niet verbeterd, kijk gewoon naar de duizenden veroordelingen van de Belgische staat wegens het schenden van de mensenrechten in de gevangenissen.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg anders maar uit hoe een gevangene +- 4500 € per maand kost. De cipier zijn loon wordt niet besteed aan de gevangene, dus dat mag je er al aftrekken. Ook het onderhoud van gevangenissen die zo'n 200 jaar oud zijn wordt niet besteed aan de gevangenen, enz...
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten we gevangenen op hotel huisvesten?
Als dat goed genoeg is voor asielzoekers, is dat goed genoeg voor gevangenen. En daar is nog geld genoeg te spenderen. https://www.v-nieuws.be/nicole-de-mo...-af-te-bouwen/
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al eens gaan kijken naar het nieuwe spel in Machelen? Er zijn nieuwe sociale woonwijken die minder luxueus zijn...
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met hetgeen vandaag in Beveren gebeurd is (poging tot moord op een cipier).
Wat liggen ze nog met dat sujet te leuren ? Gewoon tegen de muur daarmee. Of direct op de vlieger naar den heimat. Ik heb overigens ook vastgesteld op tv beelden dat de trap hoog genoeg is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, hij moet 15 jaar zitten, dat zal niet voor een bagatel zijn. Met een enkeltje heimat om daar vrij rond te lopen zou hij er al te gemakkelijk vanaf komen. En een overeenkomst met dat apenland om daar zijn straf uit te zitten zal ook wel geen optie zijn.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 november 2024 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten dus geen "miljarden" uitgeven aan het gevangeniswezen, maar wel "genoeg".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom steken "we" Dutroux in 2 cellen, en een gewelddadige roofovervaller of meervoudig verkrachter per 4 in cellen voor 1 of 2? Maar ik blijf van mening, de straf van een misdadiger zou de samenleving niks mogen kosten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 november 2024 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans is daar nergens geen boekhouding van te vinden of in te zien. Iemand verdient veel geld met het werk dat gevangenen afleveren. Wanner men stelt dat een gevangene honderden € per dag kost, dan zijn daar de enorme sommen die daar verdient worden door iemand niet mee inbegrepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men had zulke schrik dat Dutroux weer zou ontsnappen op weg naar het gerechtsgebouw om zijn dossier te gaan inkijken, dat men het dossier tot bij hem in de gevangenis heeft gebracht. Dat paste evenwel wegens de omvang ervan niet in zijn cel, dus heeft men hem een dubbele cel gegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat trouwens niet over enkele ambtenaren, deze zaken spelen zich af in elke gevangenis op een schaal die de meeste mensen niet eens geloven. De belastingen zijn op de hoogte trouwens en werken mee. Dat weet ik omdat ik toen ik op vakantie was in Wortel eens een halve dag op de groendienst gewerkt heb. 's middags kwam men mij daar weghalen en ze brachten me terug naar de cel - ik bleek te gevaarlijk om op de groendienst te werken. Alleszins, ik werd 17 cent uitbetaald, ik kreeg het van de griffie zelfs op papier. Toen ik terug buiten was en mijn belastingbrief kreeg gaf ik die 17 cent aan. De belastingdienst stuurde me een brief dat het geld dat ik verdiende in de gevangenis belasting vrij was, ik moest dat niet aangeven.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 november 2024 om 10:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is geen oplossing in zicht. Kijk naar de gevangenis die de Begijnenstraat gaat vervangen, er is plaats voor 440 man, terwijl er in de Begijnenstraat (+-) 880 man zit. Het lijkt er op dat men de huidige, mensonterende en weerzinwekkende toestand met opzet structureel wil behouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, 't zijn enkel geitenwollen sokken die niet vinden dat tegelijk alle gevangenen menswaardig behandeld moeten worden EN dat het wel een straf moet blijven.
Ge kunt daarover blijven zagen. Maar de politiek schiet niet in beweging. Behalve om gevangenisverloven toe te kennen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 november 2024 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer een draad die verzandt in eindeloos meelijwekkend “ocharme die mensonterend behandelde gevangenen”….
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veroordeelden die veroordeeld zijn/waren voor onmenselijke daden (geweldddaden in alle vormen horen daar bij volgens mij), hoeveel recht hebben die nog op een menselijke behandeling?
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij geen enkel, zelfs niet het recht om te ademen
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 november 2024 om 17:16. |
![]() |
![]() |