Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2024, 15:04   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik snap uw probleem niet Cufi.
Temeer daar de Belgische overheid een gedoogbeleid voert rond cannabis. Maar ja, de overheid is volgens CUFI nu eenmaal vijand nummer één, vooral dan toch in het "boze" Westen.

In Rusland meent de overheid dan toch o zo goed met de mensen... Wat moet het toch zalig zijn om daar te wonen, als ik CUFI mag geloven, toch?! Daar heerst volgens hem een kind- en mensvriendelijk regime. Hier zitten we opgescheept met duivelse reptilians die ons regeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2024, 15:05   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is geen probleem, ik heb gesproken en iedereen weet het nu, ik kan nu rustiger sterven.
Heerlijk, dat rolletje dat u hier speelt.

Pure komedie!
Oud 13 juli 2024, 15:06   #63
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel degene die mijn dierbaren wensten dood te spuiten met vaccins en mij als wappie aan hen verkochten. Daarbovenop een chemische sterilisatie poogden te verkopen en nu iedereen in levensgevaar brengen omdat ze zo megalomaan zijn overal "gutmensch" te spelen.

Ik heb een heel dik probleem met die fascisten ja! Dat ze toch verdorie opflikkeren met hun duivelse invloeden via propaganda!
Sorry aan de draadstarter dat het wat uitwaaiert.
Heb alternatieve draad voorgesteld, maar …

Aan cufi
Je ziet wat je zelf zegt als de enige echte waarheid en alles wat daar niet mee strookt als onwaar, dus leugens, dus propaganda.

Sommigen zullen dat net anders zien en jouw visie als propaganda zien.

Tussen die twee uitersten ligt een heel veld van alle mogelijke gradaties.

Zelf denk ik dat je de zaken nogal zwart/wit ziet, geen gradaties, goed en slecht (niets tussenin).

Ik denk dat ik het daar voorlopig bij houd
Oud 13 juli 2024, 15:09   #64
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heerlijk, dat rolletje dat u hier speelt.

Pure komedie!
Mijn leed is echt en de reden van een leven in isolatie evenzeer.
Puberteitsblokkers is ok, een volwassen mens die een jointje rookt? Die gaan we eens ondersteboven pesten se. En dan nog proberen integreren op die goddeloze praktijken ook.

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 juli 2024 om 15:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2024, 15:11   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Sorry aan de draadstarter dat het wat uitwaaiert.
Heb alternatieve draad voorgesteld, maar …

Aan cufi
Je ziet wat je zelf zegt als de enige echte waarheid en alles wat daar niet mee strookt als onwaar, dus leugens, dus propaganda.

Sommigen zullen dat net anders zien en jouw visie als propaganda zien.

Tussen die twee uitersten ligt een heel veld van alle mogelijke gradaties.

Zelf denk ik dat je de zaken nogal zwart/wit ziet, geen gradaties, goed en slecht (niets tussenin).

Ik denk dat ik het daar voorlopig bij houd
Inderdaad. Ik ben veroordeeld en mijn Vader zal dat hier allemaal gehelegans veroordelen.
Oud 13 juli 2024, 15:13   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn leed is echt en de reden van een leven in isolatie evenzeer.
Puberteitsblokkers is ok, een volwassen mens die een jointje rookt? Die gaan we eens ondersteboven pesten se. En dan nog proberen integreren op die goddeloze praktijken ook.
Nog wat pathetiek erbij.

Ooit gehoord over het Belgische gedoogbeleid? De overheid ligt hier werkelijk totaal niet wakker van "een volwassen mens die een jointje rookt". Het is wel het laatste van de zorgen van de overheid.
Oud 13 juli 2024, 15:19   #67
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog wat pathetiek erbij.

Ooit gehoord over het Belgische gedoogbeleid? De overheid ligt hier werkelijk totaal niet wakker van "een volwassen mens die een jointje rookt". Het is wel het laatste van de zorgen van de overheid.
Ge kunt er rechten en een huurapp aan verliezen na hun jaren propaganda. Voldoende plebs dat die fascisten nog geloven boven de hulpkreten van hun burgers.

Ene plant indoor geeft u amper voldoende alvorens de volgende klaar is. Om dat te behalen moet ge er heel wat ellentriek in steken. Ik weet het beter dan u Jan.
Oud 13 juli 2024, 15:27   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kunt er rechten en een huurapp aan verliezen na hun jaren propaganda. Voldoende plebs dat die fascisten nog geloven boven de hulpkreten van hun burgers.

Ene plant indoor geeft u amper voldoende alvorens de volgende klaar is. Om dat te behalen moet ge er heel wat ellentriek in steken. Ik weet het beter dan u Jan.
Hop, nog een schep tranerige pathetiek erbij.

Tijd dat u vertrekt naar Rusland. Er moet wel ergens in een verlaten Oeraldorp wel nog een stek zijn waar u ongestoord wat wietplantjes kan kweken. Heerlijk, in die Poetinitische heilstaat, ver weg van de puberteitsblokkers, ver weg van de vaccinazi's...

https://www.youtube.com/watch?v=cyhpY_F-0BU

Stop dus met lamenteren en zoek u een weg naar heilstaat Rusland! Oeraaaa!
Oud 13 juli 2024, 15:28   #69
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tijd dat u vertrekt naar Rusland. Er moet wel ergens in een verlaten Oeraldorp wel nog een stek zijn waar u ongestoord wat wietplantjes kan kweken. Heerlijk, in die Poetinitische heilstaat, ver weg van de puberteitsblokkers, ver weg van de vaccinazi's...

Ik laat me wel mee kapot bombarderen met jullie
Niemand ontsnapt er aan, zelfs de Russen niet.
Oud 13 juli 2024, 15:40   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik laat me wel mee kapot bombarderen met jullie
Niemand ontsnapt er aan, zelfs de Russen niet.
Tot daar de nulwaarde van al uw beweringen.
Oud 13 juli 2024, 15:40   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg het allemaal niet op de voet.

Ik dacht dat men nog steeds één plant zelf mag kweken (lijkt me soort gedoogbeleid)?

...
Samengevat om het kort te houden:

Bezit van drugs is strafbaar met boetes en of gevangenisstraffen.

Op welke manier is dat een gedoogbeleid?

"Ja maar," zegt de slimmerik dan, "de procureur mag kiezen of hij u vervolgt of niet."

Dat klopt, maar dat zegt helemaal niets over drugs, het is gewoon de job beschrijving van de procureur.
Noch brengt het verandering met zich mee wat betreft het gegeven dat het bezit van drugs volgens de wet verboden is en strafbaar met boetes en of gevangenisstraffen.
Oud 13 juli 2024, 15:42   #72
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot daar de nulwaarde van al uw beweringen.
Ik verwacht ook niet minder van een samenleving die lotgenoten van ontbering langs de weg laat sterven.

Laat geweten zijn dat deze democratie een terroristische aanslag is op mijn stoornis.
Ik heb het graag duidelijk, en ik was al in zoveel bochten gewrongen om het leefbaar te houden. Nu moet het echt allemaal niet meer: ONTPLOFT
Oud 13 juli 2024, 15:45   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je moet zo ver niet reizen Jan, Duitsland en Nederland staan het gebruik van wiet toe, gebruikers worden niet opgesloten, hier wel.
In Duitsland mag je ongestraft een hoeveelheid bezitten die u hier twee jaar gevangenisstraf wegens "handel en bezit" oplevert.
Oud 13 juli 2024, 15:51   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je moet zo ver niet reizen Jan, Duitsland en Nederland staan het gebruik van wiet toe, gebruikers worden niet opgesloten, hier wel.
In Duitsland mag je ongestraft een hoeveelheid bezitten die u hier twee jaar gevangenisstraf wegens "handel en bezit" oplevert.
Ik ben heel benieuwd naar de statistieken van al die in Belgische gevangenissen opgesloten cannabisgebruikers... Echt waar. U lijkt evenwel twee zaken door elkaar te gooien: veroordeling van gebruikers en die van dealers.
Oud 13 juli 2024, 16:03   #75
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samengevat om het kort te houden:

Bezit van drugs is strafbaar met boetes en of gevangenisstraffen.

Op welke manier is dat een gedoogbeleid?

"Ja maar," zegt de slimmerik dan, "de procureur mag kiezen of hij u vervolgt of niet."

Dat klopt, maar dat zegt helemaal niets over drugs, het is gewoon de job beschrijving van de procureur.
Noch brengt het verandering met zich mee wat betreft het gegeven dat het bezit van drugs volgens de wet verboden is en strafbaar met boetes en of gevangenisstraffen.
Is er pakweg de laatste 5 jaar nog iemand in de gevangenis gevlogen omdat hij één plant in de tuin/living staan had?

Zo niet, zou je kunnen spreken van gedoogbeleid.

Wat mij betreft mag dit veel en veel verder gaan.

Het lijkt me niet de taak van de overheid om iedereen bij het handje te houden en weg te houden van de afgrond.
Wel om bordjes te plaatsen met 'opgelet afgrond' er op.
Als mensen dan toch willen springen moet de overheid hen niet tegenhouden lijkt me.
Ook niet om ze er terug uit te halen (als ze zelf gekozen hebben om te springen).
Ook wat betreft roken en drinken en zo.

Geef als overheid info over de risico's en gevaren en laat de mensen dan vrije keuze.
Geef ook als overheid de info mee dat bij gebruik dat leidt tot vermelde problemen er geen hulp mag geëist worden van diezelfde overheid wiens raad willens wetens genegeerd werd.

Laatst gewijzigd door satiper : 13 juli 2024 om 16:04.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2024, 16:10   #76
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En we zouden content moeten zijn met cbd of een spray die niet eens voor iedereen werkt. En blij moeten zijn met een gedoogbeleid dat ons naar de zwarte markt dwingt?

En die nooit ene blowde of kweekten, weten het dankzij hun google weer allemaal beter natuurlijk

Moge ze in de hel belanden.
Oud 13 juli 2024, 16:17   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben heel benieuwd naar de statistieken van al die in Belgische gevangenissen opgesloten cannabisgebruikers... Echt waar. U lijkt evenwel twee zaken door elkaar te gooien: veroordeling van gebruikers en die van dealers.
Je smijt zelf één en ander door mekaar Jan, gebruikers in Belgie worden niet bestraft wegens gebruik, ze worden bestraft wegens bezit.
En wanneer de hoeveelheid die je bezit als gebruiker groot genoeg geacht wordt door de rechtbank - een subjectief gegeven dus, is de veroordeling automatisch wegens "handel en bezit." Dealen dus in de volksmond. Ook als je nooit één gram hebt verkocht.
Oud 13 juli 2024, 16:22   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er pakweg de laatste 5 jaar nog iemand in de gevangenis gevlogen omdat hij één plant in de tuin/living staan had?

Zo niet, zou je kunnen spreken van gedoogbeleid.

Wat mij betreft mag dit veel en veel verder gaan.

Het lijkt me niet de taak van de overheid om iedereen bij het handje te houden en weg te houden van de afgrond.
Wel om bordjes te plaatsen met 'opgelet afgrond' er op.
Als mensen dan toch willen springen moet de overheid hen niet tegenhouden lijkt me.
Ook niet om ze er terug uit te halen (als ze zelf gekozen hebben om te springen).
Ook wat betreft roken en drinken en zo.

Geef als overheid info over de risico's en gevaren en laat de mensen dan vrije keuze.
Geef ook als overheid de info mee dat bij gebruik dat leidt tot vermelde problemen er geen hulp mag geëist worden van diezelfde overheid wiens raad willens wetens genegeerd werd.
Denk je dat "de war on drugs" beperkt is tot cocaïne uit containers halen aan de dok?

Vraag het anders eens aan de mensen van "Trekt uw plant." Of wat de juiste benaming van hun VZW ook al weer was.

De Belgische politie die regelmatig aan de Nederlandse grens de wagens met Belgische nummerplaten opzij zetten, naar wat denk je dat die op zoek zijn?
Inderdaad, de gebruiker met een zakje van 5 gram wiet.
Denk je dat dit een gedoogbeleid is?
Oud 13 juli 2024, 16:26   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je smijt zelf één en ander door mekaar Jan, gebruikers in Belgie worden niet bestraft wegens gebruik, ze worden bestraft wegens bezit.
En wanneer de hoeveelheid die je bezit als gebruiker groot genoeg geacht wordt door de rechtbank - een subjectief gegeven dus, is de veroordeling automatisch wegens "handel en bezit." Dealen dus in de volksmond. Ook als je nooit één gram hebt verkocht.
Welneen, er kan ook bestraffend opgetreden worden als het gebruik storend wordt geacht. Lees maar:

https://justitie.belgium.be/nl/thema...drugs/cannabis

Alleen is het wel duidelijk dat een bepaalde drugsbezit en -gebruik in België kan rekenen op een ruim gedoogbeleid. Daarom ook blijf ik heel benieuwd naar die statistieken van u waaruit blijkbaar dat er grote aantallen canabisgebruikers in de Belgische gevangenissen zitten.
Oud 13 juli 2024, 16:29   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welneen, er kan ook bestraffend opgetreden worden als het gebruik storend wordt geacht. Lees maar:

https://justitie.belgium.be/nl/thema...drugs/cannabis

Alleen is het wel duidelijk dat een bepaalde drugsbezit en -gebruik in België kan rekenen op een ruim gedoogbeleid. Daarom ook blijf ik heel benieuwd naar die statistieken van u waaruit blijkbaar dat er grote aantallen canabisgebruikers in de Belgische gevangenissen zitten.
Er bestaat geen gedoogbeleid voor gebruikers vermits gebruiken niet strafbaar is, het bezit wordt bestraft.

En statistieken over de Belgische gevangenen en het hoe en waarom worden niet uitgegeven, dus dat gebrek aan openheid bewijst helemaal niets.

Anders mag je ze gerust zelf geven hoor en je punt bewijzen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be