![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik er nog werkte heb ik verschillende jonge mensen een kans mogen geven, ik denk dat er op de 20 jaar dat ik dat mocht / moest doen, er één miskleun tussen zat. Goed in theorie, goed ter taal, kortom, hij kon zich heel goed verkopen, alleen had hij twee linkerhanden. Iets wat je als machinebouwer kunt missen als de pest. Vorige maand nog in die jury gezeten (10 juni), van de vijf kandidaten, werden er twee op proef aangenomen. Als ze half september voldoen, krijgen ze een vast contract. Volgens mijn vroegere collega zijn het twee toppers. En de drie anderen ... jongens toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2 die er goed in zitten.
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is het systeem van een sociaal vangnet om werkenden te helpen met een werkloosheidsuitkering als die hun job verliezen en waarvoor wij allemaal SZ/belastingen betalen, dan geen verworven recht? Hebben wij er geen recht op als wij ervoor betalen? Gaat nva/bdw dan ook de SZ bijdragen en belastingen afschaffen als dat sociale vangnet niet meer bestaat? Of tenminste fors verlagen als er maar 2 jaar beperkt gebruik van gemaakt mag worden?
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er al velen die dat doen...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zijn nog politiekers die voor hun bevolking opkomen. Volksvertegenwoordigers pur sang. Enfin, voor de schijn in elk geval. De Vlaamse politiekers lachen u in uw gezicht uit en schijten in uw zakken.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeveer, ze gaan zorgen dat de (werkende) Vlaming de buikriem nog wat harder aantrekt, zo dat Brussel en Wallonië generaties lang kunnen blijven doppen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 juli 2024 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkenden uitpersen zodat de werkonwilligen op hun luie kloten kunnen blijven liggen? Ik heb daar toch een andere mening over hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig dat GLB soms nog eens op zijn strepen staat. Anders waren we in Vlaanderen nog meer gejost door uw idolen.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er 1 soort extreem inventief is zijn het wel politiekers op zoek naar meer geld
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 juli 2024 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En dat terwijl diezelfde politieke paljassen notabene nog wel vet betaald worden om.....toe te komen voor hun uitgaven met wat ze door die hoogste belastingen van ons krijgen...euh...afpakken..ze doen dus hun job niet waarvoor ze betaald worden. ![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we kunnen samenvatten dat de meerderheid van mening is dat de 'profiteurs' eruit moeten en dat de voorzieningen van de sociale zekerheid moeten gaan naar hen die het echt nodig hebben en/of verdienen.
Maar dat vindt volgens mij iedereen al 30 jaar. Probleem is die profiteurs eruit krijgen. Maar daar loop je vaak al snel over een dunne lijn. Leeftijd bv. Veel mensen zeggen: "Vanaf (bv) 55 jaar zouden ze niet te moeilijk meer mogen doen." En daar is iets voor te zeggen. Want boven 55 is het niet meer evident om een job te vinden. En je hebt al heel je leven gewerkt. Anderzijds is dat ook tegelijk een soort van 'vervroegd' pensioen. Je doet moeite om als 55 jarige aan de dop te geraken et voila. Vervroegd pensioen. Geen simpele oefening als je het mij vraagt.
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom haalt bdw de profiteurs er dan niet uit? Omdat bartje vindt dat alle werkzoekenden profiteurs zijn en daarom worden de voorzieningen van de sociale zekerheid voor iedereen beperkt tot 2 jaar. Ook voor degenen die het echt nodig hebben en/of verdienen. Wie verdient overigens levenslang werkloosheidsuitkeringen? Wie heeft levenslang werkloosheidsuitkeringen echt nodig? Citaat:
Iedere werkloze profiteur moet aan het werk, 55+ en ook de langdurig zieken want dat zijn ook profiteurs...die moeten allemaal "geactiveerd" worden.. Bartje maakt geen uitzondering voor 55+ omdat gij nu hoopt te mogen profiteren van de dop tot aan je pensioen, als de werkloosheidsuitkeringen beperkt worden dan sta jij na 2 jaar ook bij het ocmw voor leefloon dat je niet zal krijgen want je hebt een inkomen van je beroepsziekte.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW is niet onze keizer eh?
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Trek je ogen es open. Het is wel bartje die zich keizer waant vanop 't schoon verdiep die de plak zwaait, eerder al als leidende partij in de vlaamse nva-regering en nu trekt ie zelfs het laken naar zich toe in de federale regering. Het is wel de nota van bdw voor de beperking van jouw werkloosheidsuitkering, een voortzetting van zijn vlaamse afbraakbeleid maar nu ook op federaal niveau maar dan krijgt bdw tegenstand van de franstaligen maar die komen alleen op voor de walen en niet voor de vlamingen. Vlamingen kan vlamingenhater bdw gerust verder blijven pluimen door afbraakbeleid van de vlaamse regering bestaande uit vlaamse verraders partijen....federaal zal het wat moeilijker gaan.. ![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er nu eigenlijk één forummer die wel kan zwijgen over mijn favoriete voorzitter?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |