Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2024, 14:50   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Persoonlijk zat ik regelmatig in examenjury's.
Verbeteren schriftelijke examens en daarna het mondelinge gedeelte.
Ik spreek enkel over het mondeling:
1. in een jury zit je met minimum 3 leden.
2. uw schriftelijk examen was super, op uw mondeling wordt ge gebuisd omdat uw profiel zogezegd niet past. In werkelijkheid is het jobke aan iemand anders belooft, doch als extern jurylid weet ge dat niet.
3. 50 plussers met beperking. Ik heb mensen gezien die perfect aan alle profielvoorwaarden en competenties voldeden. Reden om niet aan te nemen: te duur in anciënniteit. De 2e reden was : hij zou eens niet in de groep kunnen passen.
4.persoon heeft de verkeerde (partij) kleur.
5.alhoewel in de examenvoorwaarden geen leeftijdsbeperking staat wordt kandidaat niet weerhouden wegens te oud, zeker als een bijkomende opleiding noodzakelijk blijkt.

En zo gaat dat spelletje maar verder, ik zit niet meer als extern jurylid in examenjury's.

Betreft de beroepsstempelaars leerde ik veel bij in dergelijke examens.
Ik moet zeggen dat het bij mijn vroeger werk er wel heel serieus aan toe gaat.
Toen ik er nog werkte heb ik verschillende jonge mensen een kans mogen geven, ik denk dat er op de 20 jaar dat ik dat mocht / moest doen, er één miskleun tussen zat. Goed in theorie, goed ter taal, kortom, hij kon zich heel goed verkopen, alleen had hij twee linkerhanden. Iets wat je als machinebouwer kunt missen als de pest.

Vorige maand nog in die jury gezeten (10 juni), van de vijf kandidaten, werden er twee op proef aangenomen. Als ze half september voldoen, krijgen ze een vast contract. Volgens mijn vroegere collega zijn het twee toppers.

En de drie anderen ... jongens toch!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2024, 18:13   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat ook, maar zit nog met een knoop: wat doen we met een gast of met een koppel van pakweg 30 jaar, die het wel zien zitten om een maand of zes vakantie te nemen? Ze laten zich ontslaan, ze leven van de ruime werkloosheidsvergoeding, en na hun sabat-periode, solliciteren ze en hebben ze zo een nieuwe job.
Dat moeten ze toch niet te veel herhalen. Zo'n CV valt snel op.
Citaat:
Heel spijtig voor de echte sociale gevallen, die slachtoffer zijn van de snoodaards die er de kantjes van afrijden.
En daarom moeten we meer echte sukkelaars importeren?
Citaat:
En wie leerde hen er de kantjes van afrijden? De vakboungden en de linkiewinkies !!
Raar, ik kom uit een communistisch nest, maar ik ben opgevoed met bepaalde waarden en normen.
2 die er goed in zitten.
  • Doppen en OCMW zijn een schande.
  • Vrouwen slaan is niet ok.
Oud 25 juli 2024, 19:20   #63
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nu al een paar jaar geleden zag ik een reportage op Franse TV. Daar is werkloosheid beperkt in de tijd.……… maar er is een filosofie bij vele jongeren dat een uitkering "een recht" is. …………
En hoe zit dat hier dan?
Is het systeem van een sociaal vangnet om werkenden te helpen met een werkloosheidsuitkering als die hun job verliezen en waarvoor wij allemaal SZ/belastingen betalen, dan geen verworven recht?
Hebben wij er geen recht op als wij ervoor betalen?
Gaat nva/bdw dan ook de SZ bijdragen en belastingen afschaffen als dat sociale vangnet niet meer bestaat? Of tenminste fors verlagen als er maar 2 jaar beperkt gebruik van gemaakt mag worden?
Oud 25 juli 2024, 19:48   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En hoe zit dat hier dan?
Is het systeem van een sociaal vangnet om werkenden te helpen met een werkloosheidsuitkering als die hun job verliezen en waarvoor wij allemaal SZ/belastingen betalen, dan geen verworven recht?
Hebben wij er geen recht op als wij ervoor betalen?
Gaat nva/bdw dan ook de SZ bijdragen en belastingen afschaffen als dat sociale vangnet niet meer bestaat? Of tenminste fors verlagen als er maar 2 jaar beperkt gebruik van gemaakt mag worden?
Vrees niets, alle Waalse en Belgicistische partijen zullen dat verhinderen. Tenslotte is de SZ nog de laatste bestaansreden van Belgie.
Oud 25 juli 2024, 20:30   #65
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Geen werkloosheid of OCMW? Dan kan je nog altijd gaan stelen of in de drugshandel een carrière opbouwen. Zeer lucratief naar het schijnt en je moet nog steeds niet gaan werken voor een of andere psychopaat.
Er zijn er al velen die dat doen...
Oud 26 juli 2024, 06:11   #66
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ontslagen worden kan inderdaad wel maar niet iedere werkgever gaat er aan meewerken.
Waarom zou een werkgever immers een werknemer ontslaan waar hij tevreden over is?
Dus ja, in sommige gevallen is dat 'ontslagen worden' nog wel te regelen maar vast niet altijd.
Ik ken een homo die zich zo via de interim door zijn maatjes telkens liet aannemen en ontslaan bij een goed betalende multinational. Die man heeft de wereld meerdere keren afgereisd terwijl hij dopte. Die ons kent ons in dat wereldje kom je bijna nergens anders tegen. Daarmee vergeleken verschraalt het Afrikaans tribalisme en nepotisme heb ik de indruk.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2024, 06:46   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ken een homo die zich zo via de interim door zijn maatjes telkens liet aannemen en ontslaan bij een goed betalende multinational. Die man heeft de wereld meerdere keren afgereisd terwijl hij dopte. Die ons kent ons in dat wereldje kom je bijna nergens anders tegen. Daarmee vergeleken verschraalt het Afrikaans tribalisme en nepotisme heb ik de indruk.
Interim? Die snuggere had dat beter gedaan als freelance consultant. VEEL betere verloning te bedingen dan.
Oud 26 juli 2024, 08:38   #68
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vrees niets, alle Waalse en Belgicistische partijen zullen dat verhinderen. Tenslotte is de SZ nog de laatste bestaansreden van Belgie.
Grappig....nu gaan de franstaligen nog SZ/verworven rechten van de vlamingen moeten verdedigen tegen afbraakbeleid van vlaamse verraders partijen met op kop vlamingenhater bdw/nva als vermomde schijnheilige rechtse nationalist.
Oud 26 juli 2024, 08:58   #69
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig....nu gaan de franstaligen nog SZ/verworven rechten van de vlamingen moeten verdedigen tegen afbraakbeleid van vlaamse verraders partijen met op kop vlamingenhater bdw/nva als vermomde schijnheilige rechtse nationalist.
Daar zijn nog politiekers die voor hun bevolking opkomen. Volksvertegenwoordigers pur sang. Enfin, voor de schijn in elk geval. De Vlaamse politiekers lachen u in uw gezicht uit en schijten in uw zakken.
Oud 26 juli 2024, 09:38   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer, ze gaan zorgen dat de (werkende) Vlaming de buikriem nog wat harder aantrekt, zo dat Brussel en Wallonië generaties lang kunnen blijven doppen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 juli 2024 om 09:38.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2024, 10:44   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn nog politiekers die voor hun bevolking opkomen. Volksvertegenwoordigers pur sang. Enfin, voor de schijn in elk geval. De Vlaamse politiekers lachen u in uw gezicht uit en schijten in uw zakken.
Wat is opkomen voor de bevolking?
De werkenden uitpersen zodat de werkonwilligen op hun luie kloten kunnen blijven liggen?

Ik heb daar toch een andere mening over hoor.
Oud 26 juli 2024, 10:50   #72
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat is opkomen voor de bevolking?
De werkenden uitpersen zodat de werkonwilligen op hun luie kloten kunnen blijven liggen?

Ik heb daar toch een andere mening over hoor.
Gelukkig dat GLB soms nog eens op zijn strepen staat. Anders waren we in Vlaanderen nog meer gejost door uw idolen.
Oud 26 juli 2024, 11:46   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig dat GLB soms nog eens op zijn strepen staat. Anders waren we in Vlaanderen nog meer gejost door uw idolen.
Leg het eens uit!

Wie zijn mijn idolen?
Hoe kunnen we nog meer gejost worden?
Oud 26 juli 2024, 11:48   #74
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg het eens uit!

Wie zijn mijn idolen?
Hoe kunnen we nog meer gejost worden?
Vraag het aan uw grote leider, die zal samen met de sossen en de tjeeven wel allerlei nieuwe pestbelastingen, lasten en taksen vinden om de bevolking langzaamaan te pluimen.
Als er 1 soort extreem inventief is zijn het wel politiekers op zoek naar meer geld

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 juli 2024 om 11:49.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2024, 21:50   #75
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het aan uw grote leider, die zal samen met de sossen en de tjeeven wel allerlei nieuwe pestbelastingen, lasten en taksen vinden om de bevolking langzaamaan te pluimen.
Als er 1 soort extreem inventief is zijn het wel politiekers op zoek naar meer geld
En ze blijven alsmaar op zoek gaan naar meer geld....de hoogste belastingen zijn nog niet genoeg....wanneer zouden ze eigenlijk genoeg belastingen hebben om de uitgaven te betalen?

En dat terwijl diezelfde politieke paljassen notabene nog wel vet betaald worden om.....toe te komen voor hun uitgaven met wat ze door die hoogste belastingen van ons krijgen...euh...afpakken..ze doen dus hun job niet waarvoor ze betaald worden.
Oud 29 juli 2024, 09:11   #76
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat we kunnen samenvatten dat de meerderheid van mening is dat de 'profiteurs' eruit moeten en dat de voorzieningen van de sociale zekerheid moeten gaan naar hen die het echt nodig hebben en/of verdienen.

Maar dat vindt volgens mij iedereen al 30 jaar.

Probleem is die profiteurs eruit krijgen.
Maar daar loop je vaak al snel over een dunne lijn.

Leeftijd bv. Veel mensen zeggen: "Vanaf (bv) 55 jaar zouden ze niet te moeilijk meer mogen doen." En daar is iets voor te zeggen. Want boven 55 is het niet meer evident om een job te vinden. En je hebt al heel je leven gewerkt.

Anderzijds is dat ook tegelijk een soort van 'vervroegd' pensioen. Je doet moeite om als 55 jarige aan de dop te geraken et voila. Vervroegd pensioen.

Geen simpele oefening als je het mij vraagt.
Oud 29 juli 2024, 10:21   #77
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we kunnen samenvatten dat de meerderheid van mening is dat de 'profiteurs' eruit moeten en dat de voorzieningen van de sociale zekerheid moeten gaan naar hen die het echt nodig hebben en/of verdienen.

Maar dat vindt volgens mij iedereen al 30 jaar.

Probleem is die profiteurs eruit krijgen.
Maar daar loop je vaak al snel over een dunne lijn.
Samenvatting:
Waarom haalt bdw de profiteurs er dan niet uit?
Omdat bartje vindt dat alle werkzoekenden profiteurs zijn en daarom worden de voorzieningen van de sociale zekerheid voor iedereen beperkt tot 2 jaar.
Ook voor degenen die het echt nodig hebben en/of verdienen.

Wie verdient overigens levenslang werkloosheidsuitkeringen?
Wie heeft levenslang werkloosheidsuitkeringen echt nodig?
Citaat:
Leeftijd bv. Veel mensen zeggen: "Vanaf (bv) 55 jaar zouden ze niet te moeilijk meer mogen doen." En daar is iets voor te zeggen. Want boven 55 is het niet meer evident om een job te vinden. En je hebt al heel je leven gewerkt.

Anderzijds is dat ook tegelijk een soort van 'vervroegd' pensioen. Je doet moeite om als 55 jarige aan de dop te geraken et voila. Vervroegd pensioen.

Geen simpele oefening als je het mij vraagt.
Ook weer niet waar want bartje en co vinden allemaal dat er ook voor 55+ meer dan genoeg openstaande vacatures zijn en dus is werk vinden gemakkelijk.
Iedere werkloze profiteur moet aan het werk, 55+ en ook de langdurig zieken want dat zijn ook profiteurs...die moeten allemaal "geactiveerd" worden..
Bartje maakt geen uitzondering voor 55+ omdat gij nu hoopt te mogen profiteren van de dop tot aan je pensioen, als de werkloosheidsuitkeringen beperkt worden dan sta jij na 2 jaar ook bij het ocmw voor leefloon dat je niet zal krijgen want je hebt een inkomen van je beroepsziekte.
Oud 29 juli 2024, 13:29   #78
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samenvatting:
Waarom haalt bdw de profiteurs er dan niet uit?
Omdat bartje vindt dat alle werkzoekenden profiteurs zijn en daarom worden de voorzieningen van de sociale zekerheid voor iedereen beperkt tot 2 jaar.
Ook voor degenen die het echt nodig hebben en/of verdienen.

Wie verdient overigens levenslang werkloosheidsuitkeringen?
Wie heeft levenslang werkloosheidsuitkeringen echt nodig?

Ook weer niet waar want bartje en co vinden allemaal dat er ook voor 55+ meer dan genoeg openstaande vacatures zijn en dus is werk vinden gemakkelijk.
Iedere werkloze profiteur moet aan het werk, 55+ en ook de langdurig zieken want dat zijn ook profiteurs...die moeten allemaal "geactiveerd" worden..
Bartje maakt geen uitzondering voor 55+ omdat gij nu hoopt te mogen profiteren van de dop tot aan je pensioen, als de werkloosheidsuitkeringen beperkt worden dan sta jij na 2 jaar ook bij het ocmw voor leefloon dat je niet zal krijgen want je hebt een inkomen van je beroepsziekte.
Ik ben niet zo erg gefixeerd op BDW als jij, dus voor mij gaat de discussie ook niet over hem.
BDW is niet onze keizer eh?
Oud 29 juli 2024, 14:55   #79
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo erg gefixeerd op BDW als jij, dus voor mij gaat de discussie ook niet over hem.
BDW is niet onze keizer eh?
Gefixeerd?
Trek je ogen es open.
Het is wel bartje die zich keizer waant vanop 't schoon verdiep die de plak zwaait, eerder al als leidende partij in de vlaamse nva-regering en nu trekt ie zelfs het laken naar zich toe in de federale regering.

Het is wel de nota van bdw voor de beperking van jouw werkloosheidsuitkering, een voortzetting van zijn vlaamse afbraakbeleid maar nu ook op federaal niveau maar dan krijgt bdw tegenstand van de franstaligen maar die komen alleen op voor de walen en niet voor de vlamingen.
Vlamingen kan vlamingenhater bdw gerust verder blijven pluimen door afbraakbeleid van de vlaamse regering bestaande uit vlaamse verraders partijen....federaal zal het wat moeilijker gaan..
Oud 29 juli 2024, 15:56   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Is er nu eigenlijk één forummer die wel kan zwijgen over mijn favoriete voorzitter?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be