Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2024, 13:28   #61
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
In princiep akkoord ! Het zou een hele opluchting voor Antwerpen betekenen.
Maar leg toch maar eens uit hoe dat in de praktijk uit te voeren als betrokken landen hun burgers weigeren terug te nemen.
Ze gewoon voor de deur zetten. Die aangrenzende landen zullen u nogal zien komen.
Ook de Rwanda-piste van de Engelsen bleek niet haalbaar.
Uitzetten OK ! Maar hoe? En kom niet af met de C-130.
Over dat uitzetten moet nagedacht worden ,zoals het nu gaat, kan het niet meer.

Dat is iets voor de verkozen Politici??

Pijnlijk detail is dan wel dat er al véle stoeltjes bezet zijn door mensen die eigenlijk in 'ons' land totaal niet thuishoren en sommigen zelfs buit landen komen waar juist niets aan de hand is, dan denken er velen ,Paard van 'Troje'????

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2024 om 13:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2024, 07:54   #62
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Zijn gemeenteraadslid en districtslid echt beroepen ?

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2024, 08:08   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Wever is een hypocriet !
Hij verwijt andere partijen wat hij zélf doet.

Citaat:
Er zijn partijen die grote groepen mensen wetens en willens uitsluiten en vernederen zegt hij.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2024, 09:51   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Wever is een hypocriet !
Hij verwijt andere partijen wat hij zélf doet.
Citaat:
Er zijn partijen die grote groepen mensen wetens en willens uitsluiten en vernederen zegt hij.
Zo kennen we hem en zijn partij, inderdaad.
Oud 25 augustus 2024, 23:15   #65
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
T'is alleszins niet hij die zich zorgen moet maken, maar eerder de modale Sinjoor.

https://www.diversiteitspraktijk.be/...iteit%20hadden

Wat mij betreft niet echt een droom-scenario, maar t'is eigenlijk al telaat want het seculiere Vrije Westen is ten dode opgeschreven.
"het seculiere Vrije Westen is ten dode opgeschreven"
Ik hoor de term "westen" niet graag. Amerika is een verloederd land. Terug naar het rooms-katholieke land dat we altijd geweest zijn.
Oud 26 augustus 2024, 00:26   #66
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"het seculiere Vrije Westen is ten dode opgeschreven"
Ik hoor de term "westen" niet graag. Amerika is een verloederd land. Terug naar het rooms-katholieke land dat we altijd geweest zijn.
Dus lik je de hielen van een nep-orthodoxe kleptocraat?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 00:43   #67
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus lik je de hielen van een nep-orthodoxe kleptocraat?
Vroeg of laat moet het naar een ander beleid, mijn gedacht. Gij het uwe, ik het mijne.

(fig.)
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 26 augustus 2024, 03:34   #68
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeg of laat moet het naar een ander beleid, mijn gedacht. Gij het uwe, ik het mijne.

(fig.)
Een fascistisch beleid waarin een vrouw tot 12 jaar cel veroordeeld wordt omdat ze 50 euro gestort heeft opeen Oekraïense rekening?

Nee, bedankt.
Oud 26 augustus 2024, 13:40   #69
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(fig.)
Akkoord dat er een ander beleid nodig is, maar de Europeanen moeten dat zelf verzinnen, zonder Trump of Poetin.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2024, 10:59   #70
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bestuurbaarheid dreigt...
en de parking dan ? Helemaal naar de kl ... ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2024, 19:58   #71
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

CD&V probeert boven de kiesdrempel te geraken. Als Patrick Janssens voorstelt hoofddoeken achter de loketten toe te laten kan het natuurlijk niet achterblijven. Het zet de zoon van de extremistische imam Nordine Taouil op haar lijst. Taouil dat is of was de man die als 'toezichter' voor de roltrappen van De Lijn instaat of stond.

Antwerpen is of wordt niet gekoloniseerd hoor. Men kruipt niet voor de moslimstem ...

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 3 september 2024, 09:00   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bestuurbaarheid dreigt...
en de parking dan ? Helemaal naar de kl ... ?
En de verkiezingen...
worden die nog gehouden ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 16:16   #73
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In de nieuwe gemeentelijke stemtest wordt niet gevraagd of men voor of tegen de kaaitunnel is maar of men voor of tegen schulden maken voor de kaaitunnel is ... bij vorige of andere ondervragingen zal blijkbaar gebleken zijn dat een te groot deel van de bevolking dat wel ziet zitten, zo'n autovrij deel tussen de kaaien en de stad, maar dat zint 'links' niet dat er een punt had van gemaakt de tunnel te boycotten, en dus probeert men door de vraagstelling aan te passen de bevolking tegen te laten zijn ... hoe doorzichtig en vals weeral ...

Oud 8 september 2024, 07:38   #74
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In de nieuwe gemeentelijke stemtest wordt niet gevraagd of men voor of tegen de kaaitunnel is maar of men voor of tegen schulden maken voor de kaaitunnel is ... bij vorige of andere ondervragingen zal blijkbaar gebleken zijn dat een te groot deel van de bevolking dat wel ziet zitten, zo'n autovrij deel tussen de kaaien en de stad, maar dat zint 'links' niet dat er een punt had van gemaakt de tunnel te boycotten, en dus probeert men door de vraagstelling aan te passen de bevolking tegen te laten zijn ... hoe doorzichtig en vals weeral ...
Stoorde me ook aan deze vraag.
Of daar een diepe bedoeling achter zal betwijfel ik, maar bon.

Ik kwam overigens in deze stemtest uit op ... Vooruit. No way ...
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 07:47   #75
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Stoorde me ook aan deze vraag.
Of daar een diepe bedoeling achter zal betwijfel ik, maar bon.

Ik kwam overigens in deze stemtest uit op ... Vooruit. No way ...
Ik op CD&V, al was het maar met een percentje afstand van vele andere partijen. Ik ga niet meer stemmen. Dit is toch geen democratie meer.

Oud 8 september 2024, 08:04   #76
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard wachte eens even...

Even de medeforummers er aan herinneren dat de wetten op gemeentelijke verkiezingen gewijzigd zijn...

Ten eerste ZAL diegene met de meeste stemmen burgemeester worden....Dus voor waarschijnlijk de eerste keer in de Belgische geschiedenis kan het plebs direct iemand een mandaat aanwijzen

Ten tweede zal de partij met de meeste stemmen gedurende een tijd (ik moet weer even nazien voor hoelang) het initiatiefrecht krijgen om het schepencollege te vormen.....Dus voor de eerste keer in de Belgische geschiedenis kan het plebs eventuele achterkamerafspraken de gracht in stemmen....Want,met die "Lijst Burgemeester" staan dergelijke voorafspraken nu gewoon voor uw neus op één lijst....

In sommige gemeentes denkt men zo het toekomstige schepencollege alvast op één lijst gezet te hebben...dat kan nog een koude kermis gaan worden....

Laatst gewijzigd door kelt : 8 september 2024 om 08:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 08:16   #77
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Even de medeforummers er aan herinneren dat de wetten op gemeentelijke verkiezingen gewijzigd zijn...

Ten eerste ZAL diegene met de meeste stemmen burgemeester worden....Dus voor waarschijnlijk de eerste keer in de Belgische geschiedenis kan het plebs direct iemand een mandaat aanwijzen

Ten tweede zal de partij met de meeste stemmen gedurende een tijd (ik moet weer even nazien voor hoelang) het initiatiefrecht krijgen om het schepencollege te vormen.....Dus voor de eerste keer in de Belgische geschiedenis kan het plebs eventuele achterkamerafspraken de gracht in stemmen....Want,met die "Lijst Burgemeester" staan dergelijke voorafspraken nu gewoon voor uw neus op één lijst....

In sommige gemeentes denkt men zo het toekomstige schepencollege alvast op één lijst gezet te hebben...dat kan nog een koude kermis gaan worden....
De partij met de meeste stemmen krijgt 2 weken het initiatiefrecht. De partij binnen de coalitie met de meeste stemmen levert de burgemeester.
Oud 8 september 2024, 09:49   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Nee hoor.

Je bent in Belgie, je hebt als kiezer niets in de pap te brokken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 september 2024 om 09:50.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 10:27   #79
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Fouad kent Antwerpen ,hij heeft daar gewoond en heeft er nog familie wonen.
Fouad kan daar zeker verrassen. Hij heeft in Brussel ook veel stemmen voor zijn Nederlandstalige partij gewonnen die anders op de PS of PTB hadden gestemd.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 13:40   #80
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De partij met de meeste stemmen krijgt 2 weken het initiatiefrecht. De partij binnen de coalitie met de meeste stemmen levert de burgemeester.
My Bad

https://www.vlaanderen.be/vlaanderen...g-burgemeester

belangrijke nuancering....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be