Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2024, 08:49   #61
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
In de korte periode voor het walhalla zal erg veel geweld nodig zijn om dat kleine percentage rotzooi, zoals Maddox het terecht vertaalt, er van tussen te krijgen. Hier en daar een regelrechte psychopaat, maar meestal zal dat geweld nodig zijn om indringers en dieven te verdrijven. Om uw "eigendom" te beschermen dus.
Dus, anarchie is de beste garantie om uw eigendomsrecht te kunnen uitwinnen, terwijl jij net het tegenovergestelde zegt. Dus; leg uit aub

Wat overblijft zijn de "normale" mensen, die vooral de intentie hebben om met rust gelaten te worden.
Het walhalla dus.
Ik denk dat het eerder de psychopathen en hun gewillige volgers zullen zijn die het bruut geweld winnen.

Citaat:
Nu houdt het centraal bestuur ons vooral tegen om dat walhalla te bereiken, en mag je uw eigen recht niet in handen nemen.
Voorlopig beschermt de staat mij nog tegen de ergste gewelduitwassen. Ik neem daar liever geen risico mee.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2024, 09:03   #62
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Als het gaat over migratie, dan kan ik me quasi helemaal vinden in dit standpunt:

https://lodecossaer.substack.com/p/m...-heeft-gefaald

Voor wie het te lang is om te lezen, of geen interesse, de conclusie:

"
De mythe dat immigranten niet integreren of dat culturele verschillen een blijvende barrière vormen, wordt weerlegd door tal van studies die juist wijzen op een patroon van intergenerationele vooruitgang. Hoewel er korte termijnuitdagingen zijn, zoals discriminatie en werkloosheid onder de eerste generatie, toont het langetermijnperspectief dat migranten op indrukwekkende wijze succesvol integreren in hun gastlanden. Deze vooruitgang wordt vaak bereikt door eigen inspanningen, ondanks de obstakels van discriminatie en achterstand.

Immigranten worden op de lange termijn steeds meer onderdeel van de samenleving waarin ze terechtkomen, vaak zonder dat deze processen volledig afhankelijk zijn van overheidsbeleid. De realiteit is dat integratie werkt, maar dat het tijd en inzet vergt – niet alleen van migranten, maar ook van de samenlevingen die hen ontvangen.

"
Oud 27 september 2024, 10:31   #63
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Als het gaat over migratie, dan kan ik me quasi helemaal vinden in dit standpunt:

"
De mythe dat immigranten niet integreren of dat culturele verschillen een blijvende barrière vormen, wordt weerlegd door tal van studies die juist wijzen op een patroon van intergenerationele vooruitgang. Hoewel er korte termijnuitdagingen zijn, zoals discriminatie en werkloosheid onder de eerste generatie, toont het langetermijnperspectief dat migranten op indrukwekkende wijze succesvol integreren in hun gastlanden. Deze vooruitgang wordt vaak bereikt door eigen inspanningen, ondanks de obstakels van discriminatie en achterstand.

Immigranten worden op de lange termijn steeds meer onderdeel van de samenleving waarin ze terechtkomen, vaak zonder dat deze processen volledig afhankelijk zijn van overheidsbeleid. De realiteit is dat integratie werkt, maar dat het tijd en inzet vergt – niet alleen van migranten, maar ook van de samenlevingen die hen ontvangen.

"
Tot dat ge op de islam botst. Dan is er geen integratie.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2024, 10:54   #64
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
...

De Heilige Oorlog ...

Kijk eens aan, met Hoofdletters nog wel, zeg.

Toch bedankt voor het ongegeneerd 'openbaren' van wat uw uit het Nabije-Oosten afkomstige, obsceen-opdringerige en door-en-door kwaadaardige misantropische necrofilie met kannibalistische trekjes voor min of meer normale mensen in petto heeft (= altijd al had, en altijd zal blijven hebben):

dood & verderf.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2024, 11:06   #65
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"

"
Naïef zijn is ook een kunst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2024, 11:19   #66
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Naïef zijn is ook een kunst.
In mythes geloven is ook een kunst.

Ik nodig u van harte uit het ganse stuk te lezen en niet louter de conclusie.

Het actuele repressieve migratiebeleid bereikt nl. het tegenovergestelde wat de meeste rechtse anti-migratie advocates wensen.

In het stuk staat dat mooi uitgelegd.
Oud 27 september 2024, 11:19   #67
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kijk eens aan, met Hoofdletters nog wel, zeg.

Toch bedankt voor het ongegeneerd 'openbaren' van wat uw uit het Nabije-Oosten afkomstige, obsceen-opdringerige en door-en-door kwaadaardige misantropische necrofilie met kannibalistische trekjes voor min of meer normale mensen in petto heeft (= altijd al had, en altijd zal blijven hebben):

dood & verderf.

Ik zou dat niet omdraaien. Das de keuze die deze democratie maakte door die barbaren in schaapsklederen na te blaten.
Oud 27 september 2024, 11:22   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mythes geloven is ook een kunst.

Ik nodig u van harte uit het ganse stuk te lezen en niet louter de conclusie.

Het actuele repressieve migratiebeleid bereikt nl. het tegenovergestelde wat de meeste rechtse anti-migratie advocates wensen.

In het stuk staat dat mooi uitgelegd.
Ik geloof niet in mythes, maar ik heb wel 20jaar in migranten-buurten gewoond.

Citaat:
Oud 27 september 2024, 11:24   #69
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in mythes, maar ik heb wel 20jaar in migranten-buurten gewoond.
aja, ik was vergeten dat je anekdote boven studie plaatste.

Ja, doe dan zeker geen moeite.
Oud 27 september 2024, 11:30   #70
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aja, ik was vergeten dat je anekdote boven studie plaatste.

Ja, doe dan zeker geen moeite.
Mijn 20 jaar ervaring vind ik idd belangrijker dan uw "studie" van zeven cens en half.

Citaat:
Oud 27 september 2024, 11:48   #71
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn 20 jaar ervaring vind ik idd belangrijker dan uw "studie" van zeven cens en half.
Het enige wat ik me hierbij afvraag is: besef je dat dat dom is maar neem je dat standpunt desondanks toch in (uit een zekere koppigheid), of begrijp je effectief niet dat als je echt inzicht wilt in een bredere materie dat een brede studie je meer kan leren dan louter "eigen ervaringen"?

Is het kwade wil of echt gewoon domheid, in feite.

zeg het maar
Oud 27 september 2024, 11:57   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik me hierbij afvraag is: besef je dat dat dom is maar neem je dat standpunt desondanks toch in (uit een zekere koppigheid), of begrijp je effectief niet dat als je echt inzicht wilt in een bredere materie dat een brede studie je meer kan leren dan louter "eigen ervaringen"?

Is het kwade wil of echt gewoon domheid, in feite.

zeg het maar
Gij die dol zijt op studies, reeds acht jaar geleden hield de EU geen rekening met de bezorgdheden van haar bevolking, maar wel janken als mensen moegetergd op meer radicale partijen gaan stemmen

https://migrant-integration.ec.europ...%20is%20Muslim.

Citaat:
Oud 27 september 2024, 13:24   #73
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gij die dol zijt op studies, reeds acht jaar geleden hield de EU geen rekening met de bezorgdheden van haar bevolking, maar wel janken als mensen moegetergd op meer radicale partijen gaan stemmen

https://migrant-integration.ec.europ...%20is%20Muslim.
kwade wil dus?...
Oud 27 september 2024, 13:27   #74
Voltian
Minister-President

Standaard

nee serieus, ge weet toch dat anekdotische eigen ervaring geen goede basis is voor brede conclusies? Daar heb je een studie voor nodig. Dat geldt voor eender welk topic.

Allez, toegapast op die interessante studie die jij deelde. Als ik zeg "ik heb binnen mijn familie nagevraagd naar de houding tav migratie en die was overwegend positief", dan gaat ge mij toch uitlachen als ik daaruit concludeer dat "iedereen overwegend positief staat tav migratie"?

Allez, dat begrijp je toch?

Maar dat is dus wel jouw reactie: "Mijn 20 jaar ervaring vind ik idd belangrijker dan uw "studie" van zeven cens en half."

Ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat je zo dom bent. Dus zal het kwade wil zijn (I guess...)

Laatst gewijzigd door Voltian : 27 september 2024 om 13:28.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2024, 13:41   #75
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"

"
Gelezen.

Essentieel:
In other words, as long as governments allow migrants to work, protect their rights and provide pathways to permanent residence and citizenship, migrants do most of the integration on their own. All of this resonates with a central insight emerging from a century of research on immigrant integration: to a considerable degree, migration and integration are autonomous social processes that will happen anyway, largely irrespective of political rhetoric or of what politicians do (or don’t do).

Wat niet besproken wordt is de evolutie van de politiek zelf.
Historisch zien we dat migratie geregeld zorgt voor nativistisch populisme. Dat is nu in Europa (en in de VS) niet anders.

Wat we nu echter in Europa meemaken zijn autochtone politieke partijen die heel bewust migranten communautair benaderen. In plaats van migranten (vriendelijk) te pushen naar integratie, gaan ze net de verschillen benadrukken en als het ware verheerlijken. Dit leidt er toe dat de jongere (tweede of derde generatie) groep migranten soms radicaler wordt dan hun ouders of grootouders.
Voorbeelden van dergelijke partijen zijn PVDA in België en LFI in Frankrijk.
Dan wordt "wir schaffen das" aartsmoeilijk.
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2024, 13:46   #76
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Gelezen.

Essentieel:
In other words, as long as governments allow migrants to work, protect their rights and provide pathways to permanent residence and citizenship, migrants do most of the integration on their own. All of this resonates with a central insight emerging from a century of research on immigrant integration: to a considerable degree, migration and integration are autonomous social processes that will happen anyway, largely irrespective of political rhetoric or of what politicians do (or don’t do).

Wat niet besproken wordt is de evolutie van de politiek zelf.
Historisch zien we dat migratie geregeld zorgt voor nativistisch populisme. Dat is nu in Europa (en in de VS) niet anders.

Wat we nu echter in Europa meemaken zijn autochtone politieke partijen die heel bewust migranten communautair benaderen. In plaats van migranten (vriendelijk) te pushen naar integratie, gaan ze net de verschillen benadrukken en als het ware verheerlijken. Dit leidt er toe dat de jongere (tweede of derde generatie) groep migranten soms radicaler wordt dan hun ouders of grootouders.
Voorbeelden van dergelijke partijen zijn PVDA in België en LFI in Frankrijk.
Dan wordt "wir schaffen das" aartsmoeilijk.
Exact

Integratie wordt beleidsmatig actief tegengewerkt en dan krijg je natuurlijk een tegenreactie. Dat er zo weinig migranten werk hebben, is echt een zelfgecreëerd probleem. En daardoor vallen ze in het vangnet en is er de frustratie van het vermeende "pamperen". De oplossing is niet ze tegen te houden (dat lukt toch niet); de oplossing is een duidelijk integratiepad aanbieden. Iedereen wint, want zo zal integratie, ja zelfs assimilatie (!), gewoon sneller gebeuren en is het niet net DAT wat rechts wil?
Oud 27 september 2024, 13:50   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kwade wil dus?...
Ja jong, 65% vd Belgische bevolking is van kwade wil

Citaat:
Oud 29 september 2024, 20:34   #78
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"

"
Europa is te blank en te westers.

De bedoeling van een gecontroleerde immigratie zou inderdaad zelfs op behoorlijk korte tijd kunnen lukken als men de immigranten meteen de mores en de zeden leert van hun nieuwe thuisland.

Maar dat is de bedoeling helemaal niet;

https://www.zerohedge.com/geopolitic...te-too-western
Oud 29 september 2024, 20:40   #79
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder de psychopathen en hun gewillige volgers zullen zijn die het bruut geweld winnen.

Voorlopig beschermt de staat mij nog tegen de ergste gewelduitwassen. Ik neem daar liever geen risico mee.
De psychopaten en hun gewillige volgers waar je over spreekt zijn nu aan de macht. Dat is waar. Ze hebben de bevolking geëmasculeerd, en zijn de enigen die "het recht in eigen handen" mogen nemen.

Ik vind het wel wat zielig dat jij je niet meer zelf durft verdedigen, en dat recht hebt uitbesteed aan de psychopaten van de eerste alinea.

Maar daar ging het niet over hé. Je ontkracht mijn stelling, dat libertarisme de enige oppositie is tegenover collectivisme hier niet mee.

Fascisme, socialisme, liberalisme, zijn allemaal verwaterde vormen van communisme, de ene al wat omfloerster dan de andere, maar daarom niet minder slecht.
Oud 30 september 2024, 06:25   #80
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Europa is te blank en te westers.

De bedoeling van een gecontroleerde immigratie zou inderdaad zelfs op behoorlijk korte tijd kunnen lukken als men de immigranten meteen de mores en de zeden leert van hun nieuwe thuisland.

Maar dat is de bedoeling helemaal niet;

https://www.zerohedge.com/geopolitic...te-too-western
Niet meer stemmen, of toch zeker niet op die collaborateurs dat geschiedenis onder een nieuw narratief herhalen.
Ze zijn geen democraten maar wereldrijker.

Maar Vlaanderen koos zich opnieuw te laten hervormen door die massamigratie op vraag van Duitsland. Niet Hongarije en Polen zijn het probleem, het probleem is wederom Duitsland en haar collaborateurs. En een volk dat er op stemt. Omvolking was de siroop van Hitler om zijn "democratie" elders te behalen. De mensensmokkel van moderne slaven en nieuwe stemmers die deze EU tewerkstelde, is wel uniek in de geschiedenis.

En wie wat durft zeggen weet al op voorhand een karakterzelfmoord te plegen. Zoals dat ook was bij derde rijkers. Same shit, different narrative.
De mensen die wisten wat oorlog was, hebben er een monument aan toegewijd. Laten wij aan hen denken, wat hen overkwam toen politiekers gelijkwerden aan de tijdsgeest van de wereld.
NOOIT MEER DUITSLAND!

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 september 2024 om 06:48.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be