Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 15:38   #61
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Liefde kent geen grenzen hé, Als twee personen verliefd zijn dan speelt leeftijd geen rol een als u toch met uw vieze snuit wil tussen komen dan denk ik dat een varken nog waardevoller is !
Ben je gegeneerd voor de pedofiele activiteiten van je profeet?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 15:42   #62
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ben je gegeneerd voor de pedofiele activiteiten van je profeet?
*knip*

Geen persoonlijke aanvallen aub.

Laatst gewijzigd door tronca : 19 januari 2005 om 20:42.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 15:44   #63
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Oh, en dat moet de discriminatie van de islamitische vrouw groed praten?
En wat met minderjarige dochters die hun papa verliezen? Vind je het eerlijk dat hun broers het dubbele krijgen?
Discriminatie, tralala, tralali,....Het lijkt wel op een mietjes cultuur...Jongeren krijgen dubbel dan hun zusjes in de islaam een daarmee uit , Niemand dwingt je om een moslim te zijn.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 januari 2005 om 15:46.
Oud 19 januari 2005, 15:59   #64
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*knip*
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door tronca : 19 januari 2005 om 20:43.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 16:04   #65
Lincoln

Standaard

Oud 19 januari 2005, 16:44   #66
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand dwingt je om een moslim te zijn.
Toch lijkt de sociale druk binnen moslim-gemeenschappen bijzonder hoog te zijn, wat het voor mensen moeilijk maakt om hun geloof af te vallen. Zeker jonge moslima's worden door vader/broers op het hart gedrukt dat het niet toegestaan is zich af te keren van de islam.
En dat deel van 'jongens krijgen dubbel, en daarmee basta'. In de westerse maatschappij wordt het principe van gelijkwaardigheid gepredikt, ook tussen geslachte. Probeerde u met uw uitspraak discriminatie volgens geslacht op basis van geloof goed te praten?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 16:51   #67
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Toch lijkt de sociale druk binnen moslim-gemeenschappen bijzonder hoog te zijn, wat het voor mensen moeilijk maakt om hun geloof af te vallen. Zeker jonge moslima's worden door vader/broers op het hart gedrukt dat het niet toegestaan is zich af te keren van de islam.
En dat deel van 'jongens krijgen dubbel, en daarmee basta'. In de westerse maatschappij wordt het principe van gelijkwaardigheid gepredikt, ook tussen geslachte. Probeerde u met uw uitspraak discriminatie volgens geslacht op basis van geloof goed te praten?
Wat is volgens jou discriminatie , Als er in onze tijd economisch selectie bestaat een selectie van alle soorten een nog wat waarom mag een andere dat niet doen een in het kader van religie ! Er zijn sommige harde aspecten in onze samenleving een die moet je gewoon accepteren ! Een als men daar toch een probleem wilt maken dan raad ik u aan een mietjes cultuur te stichten .amen.

P.S: Als er in de islam veel aandacht gegeven wordt aan kind een gezin wat is er dan mis aan ? Als een vrouw de helft krijgt van wat de broer krijgt dan krijgt ze de andere helft van een andere man die ze met hem gaat trouwen !! Het onderhoud van het gezin in de islaam is veel belangerijker dan de vrouw zelf .Als een vrouw gaat werken dan heeft ze geen tijd voor haar kinderen , noem jij dit bevrijding?! Als een vrouw niet in staat is te trouwen een kinderen opvoeden , waar is dan het vrouwlijkheid van dit vrouw voor , Als je een beetje denkt een die zever over emancipatie een tralala opzij legt dan zult u weten dat onze maatschapij kappot is alleen omdat wij het kind een gezin verwaarloosd hebben , De zaak van de bejaarden hoeven wij er over niet te spreken da's nog schandaliger dan het schandaal zelf ,Wij willen genieten ,wij willen alleen wat goed is ,De maatschappij selecteert alleen de goeien een de armen een zwakkeren die mogen naar de vuilbak , Emancipatie , neen dank u, Laat ons problemen maar zelf oplossen .

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 januari 2005 om 17:16.
Oud 19 januari 2005, 18:05   #68
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is volgens jou discriminatie , Als er in onze tijd economisch selectie bestaat een selectie van alle soorten een nog wat waarom mag een andere dat niet doen een in het kader van religie ! Er zijn sommige harde aspecten in onze samenleving een die moet je gewoon accepteren ! Een als men daar toch een probleem wilt maken dan raad ik u aan een mietjes cultuur te stichten .amen.
Discriminatie is volgens mij het bewust achteropstellen van mensen volgens criteria waar deze niets aan kunnen doen/ een vrije keuze in dienen te hebben, zoals geslacht, ras, sexuele geaardheid, geloof,... U bevestigt en keurt dit m.a.w. goed, inzake de financiële behandeling vrouwen binnen uw geloof? Naar westerse maatstaven is dit onaanvaardbaar.
Ik dien dit niet te accepteren, temeer daar het intrinsiek géén deel uitmaakt van "onze" samenleving. In de samenleving waarin IK leef, hebben vrouwen en mannen (principieel) dezelfde rechten, zeker inzake hun respectievelijke financiële belangen. Indien u dit een 'mietjes'-cultuur wenst te noemen, ga uw gang, maar dan ben ik toch geneigd de uwe 'middeleeuws' te bestempelen.

Citaat:
P.S: Als er in de islam veel aandacht gegeven wordt aan kind een gezin wat is er dan mis aan ? Als een vrouw de helft krijgt van wat de broer krijgt dan krijgt ze de andere helft van een andere man die ze met hem gaat trouwen !! Het onderhoud van het gezin in de islaam is veel belangerijker dan de vrouw zelf .Als een vrouw gaat werken dan heeft ze geen tijd voor haar kinderen , noem jij dit bevrijding?! Als een vrouw niet in staat is te trouwen een kinderen opvoeden , waar is dan het vrouwlijkheid van dit vrouw voor , Als je een beetje denkt een die zever over emancipatie een tralala opzij legt dan zult u weten dat onze maatschapij kappot is alleen omdat wij het kind een gezin verwaarloosd hebben , De zaak van de bejaarden hoeven wij er over niet te spreken da's nog schandaliger dan het schandaal zelf ,Wij willen genieten ,wij willen alleen wat goed is ,De maatschappij selecteert alleen de goeien een de armen een zwakkeren die mogen naar de vuilbak , Emancipatie , neen dank u, Laat ons problemen maar zelf oplossen .
Er is niks mis mee dat er in de islam veel aandacht uitgaat naar het kind en het gezin. Maar zoals uit bovenstaande blijkt worden vrouwen beknot in hun persoonlijke vrijheid. Omdat ze financiëel achteropgesteld worden dienen zij te trouwen, (tenminste volgens uw redenering). Erg primitief zou ik zo zeggen, en er enkel op gericht de vrouw onder de duim te houden. En dan uw opvatting over de vrouw: ze moet trouwen en kinderen opvoeden, dat is haar nut. Kom eens naar de 21e eeuw. Onze maatschappij is kapot omdat we kind en gezin hebben verwaarloosd? Ik kan u tot op zekere hoogte volgen dat de gemiddelde opvoeding van de kinderen t.a.v. 50 jaar terug erop achteruit is gegaan, maar dat als onderbouw gebruiken om de vrouw te onderdrukken? Het einde van uw betoog is mij compleet onduidelijk, misschine zou u het wat willen verduidelijken; wat komen die bejaarden daar ineens bij kijken?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 19:46   #69
brutus
Burger

brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liefde kent geen grenzen hé, Als twee personen verliefd zijn dan speelt leeftijd geen rol *knip*
*knip*

Laatst gewijzigd door tronca : 19 januari 2005 om 20:44.
brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:05   #70
fientje
Banneling

Standaard

Citaat:
*knip*
Ik weet van je profeet dat het een pedofiel was. Een saoedische Marc Dutroux quoi.
*knip*

Laatst gewijzigd door tronca : 19 januari 2005 om 20:45.
fientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:46   #71
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier niet blijven knippen. Gelieve vanaf nu beleefd te blijven, of deze thread gaat dicht.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 21:54   #72
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Discriminatie is volgens mij het bewust achteropstellen van mensen volgens criteria waar deze niets aan kunnen doen/ een vrije keuze in dienen te hebben, zoals geslacht, ras, sexuele geaardheid, geloof,... U bevestigt en keurt dit m.a.w. goed, inzake de financiële behandeling vrouwen binnen uw geloof? Naar westerse maatstaven is dit onaanvaardbaar.
Ik dien dit niet te accepteren, temeer daar het intrinsiek géén deel uitmaakt van "onze" samenleving. In de samenleving waarin IK leef, hebben vrouwen en mannen (principieel) dezelfde rechten, zeker inzake hun respectievelijke financiële belangen. Indien u dit een 'mietjes'-cultuur wenst te noemen, ga uw gang, maar dan ben ik toch geneigd de uwe 'middeleeuws' te bestempelen.

Er is niks mis mee dat er in de islam veel aandacht uitgaat naar het kind en het gezin. Maar zoals uit bovenstaande blijkt worden vrouwen beknot in hun persoonlijke vrijheid. Omdat ze financiëel achteropgesteld worden dienen zij te trouwen, (tenminste volgens uw redenering). Erg primitief zou ik zo zeggen, en er enkel op gericht de vrouw onder de duim te houden. En dan uw opvatting over de vrouw: ze moet trouwen en kinderen opvoeden, dat is haar nut. Kom eens naar de 21e eeuw. Onze maatschappij is kapot omdat we kind en gezin hebben verwaarloosd? Ik kan u tot op zekere hoogte volgen dat de gemiddelde opvoeding van de kinderen t.a.v. 50 jaar terug erop achteruit is gegaan, maar dat als onderbouw gebruiken om de vrouw te onderdrukken? Het einde van uw betoog is mij compleet onduidelijk, misschine zou u het wat willen verduidelijken; wat komen die bejaarden daar ineens bij kijken?
Man een vrouw hebben gelijke rechten maar niet dezelfde rechten, m.a.w het leven van een mens is geen matematische berekening ,Als we nu in de 21eeuw leven wil dat ook niet zeggen dat we robboten zijn een alleen maar op consumptie een werkprestatie gesteld zijn wij zijn nog altijd mensen, Wij leven inderdaad in een luxe-maatschappij maar dat wil niet zeggen dat we gelukkig zijn ,zelfs hoe meer we materialistisch worden hoe ongevoelig we worden , Geef mij maar liefst de middeleeuwen waar alles natuurlijk een origineel is dan de 21 eeuw waar alles bijna "feak" is, we leven bijna in een virutuele wereld...., De game-boy tijdperk is aangebroken een wees maar daarvan bewust , Ik zag gisteren het actueel op canvas over amerika ; Denk je dat amerika met haar groot hoge gebouwen dat ze daar in een "walt-disney" wereld leven komaan toch he !

P.S: Een die bejaarden he, dump ze maar verder in een prullemand (bejaardehuis ) dat is het motto van de nieuwe wereld , Het is zoals een fabriek ,weg met de ouwe spul alleen de goeie worden geclaseerd ! De code van dit fabriek is ; productie, consumptie winst , and nothing else ,er zit geen haartje van menselijkheid in alleen wat nog zakelijk is een de rest is out of the game , De mensen zijn bedrogen maar niemand wilt dat zien want iedereen wilt poen, maar je mag zoveel poen hebben dan nog zul je klagen een kieteren, Geluk zit niet in je gevulde zak met hoopgoud ,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 januari 2005 om 22:17.
Oud 19 januari 2005, 22:10   #73
Lincoln

Standaard

P.S: Ik ben voor de vrijheid van een vrouw , Een tegen de bevrijding van een vrouw, Een vrouw kun je niet bevrijden , maar je kunt haar leren wat vrijheid is ,Een wanneer ze haar vrijheid kent kun je haar loslaten zoals je een duif loslaat een haar laat vliegen in de vrije hemel !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 januari 2005 om 22:10.
Oud 19 januari 2005, 22:11   #74
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca
Ik ga hier niet blijven knippen. Gelieve vanaf nu beleefd te blijven, of deze thread gaat dicht.
Ok sorry !
Oud 19 januari 2005, 22:17   #75
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Heb je mijn posts gelezen?
Jouw posts zijn flauwekul, nonsens van de imams die even grote leugenaars zijn als Mohammed zelf.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 22:21   #76
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Jouw posts zijn flauwekul, nonsens van de imams die even grote leugenaars zijn als Mohammed zelf.
Kinderachtig...
Oud 19 januari 2005, 22:29   #77
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kinderachtig...
Helemaal niet, jullie imams maken jullie wijs dat de christenen het Evangelie zouden vervalst hebben. Hoe kunnen die moslims dat nu beter weten dan de christenen?

Hetzelfde maken ze jullie wijs over de Tenach en de Joden en jullie slikken al die onzin zomaar.

In de koran staat :

[font=Georgia]6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

[/font]Wel, in het hele NT staat er niks van dat er vele eeuwen na Jezus een boodschapper zal komen en zeker niet dat men zal zeggen "Dit is louter bedrog".

Hier is het Mohammed die zelf de bedrieger is. Net zoals de dief die "Houdt de dief!" roept.
Oud 19 januari 2005, 22:38   #78
Lincoln

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, jullie imams maken jullie wijs dat de christenen het Evangelie zouden vervalst hebben. Hoe kunnen die moslims dat nu beter weten dan de christenen?

Hetzelfde maken ze jullie wijs over de Tenach en de Joden en jullie slikken al die onzin zomaar.

In de koran staat :

[font=Georgia]6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

[/font]Wel, in het hele NT staat er niks van dat er vele eeuwen na Jezus een boodschapper zal komen en zeker niet dat men zal zeggen "Dit is louter bedrog".

Hier is het Mohammed die zelf de bedrieger is. Net zoals de dief die "Houdt de dief!" roept.
Hum, Hum , Hoeveel keer heeft men een wet gewijzigd of verandert ? Hoeveel keren past men een wet als het niet naar onze zin is of niet in onze kraampje past ? Laat staan het NIEUWE TEsTament een het oude testament ,Zelfs nu wilt men de koran , het zuivere woord veranderen, Het is overduidelijk wie hier de paljas uithangt hé,.

Een daarbij diegene die de koran willen veranderen of aanpassen kunnen hun gang gaan , we leven toch in een klote wereld he,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 januari 2005 om 23:06.
Oud 19 januari 2005, 22:45   #79
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hum, Hum , Hoeveel keer heeft men een wet gewijzigd of verrandert ? Hoeveel keren past men een wet als het niet naar onze zin is of niet in onze kraampje past ? Laat staan het NIEUWE TEsTament een het oude testament ,Zelfs nu wilt men de koran , het zuivere woord verranderen, Het is overduidelijk wie hier de paljas uithangt hé,.

Een daarbij diegene die de koran willen verranderen of aanpassen kunnen hun gang gaan , we leven toch in een klote wereld he,.
Mohammed heeft in sein Koran wat uit zijn duim zitten zuigen over een boodschapper na Jezus. Zo zuiver is dat woord van de Koran dus niet.
Oud 19 januari 2005, 22:51   #80
Lincoln

Standaard

Citaat:
Mohammed heeft in sein Koran wat uit zijn duim zitten zuigen over een boodschapper na Jezus. Zo zuiver is dat woord van de Koran dus niet.
De toekomst zal de waarheid uitwijzen , dat zeggen de wijsheren he of niet .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be