![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb onrechtstreeks de situatie gekend waarbij ouders een volstrekt onhandelbare snaak, op advies van een arts en van de politie, hebben laten colloqueren. De ouders waren keurige mensen maar hun spruit maakte dusdanig amok dat het gezin er bijna onderuit ging.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van pakweg B. Mussolini tot pakweg DJ Trump: hoe méér 'alles verandert', hoe méér het hetzelfde blijft. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw eigen antwoord.
Citaat:
Citaat:
En bij een gegronde kinderwens, een ouderschapstest, eens kijken dat mensen wel in staat zijn een kind op te voeden. En daar mogen gerust uitgebreide genetische en mentale testen bijzitten.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wederom hetzelfde antwoord: jongere hard aanpakken.
Ik vroeg me eigenlijk af waarom in deze draad (als één van de weinige) wordt gepleit voor het aanpakken van mensen die niet noodzakelijk iets met de kwestie te maken hebben. Ja, natuurlijk zijn ze juridisch gezien verantwoordelijk maar heb je als ouder sowieso schuld aan de feiten van je kind? Heeft je kind een misdaad gepleegd omdat jij er een ouder van bent? En toch is, net in deze draad, blijkbaar iedereen van mening dat de ouders aangepakt moeten worden. Lees maar na; het is de ouders dit, de ouders dat,... Over de jongere zelf lees ik de laatste pagina's niet veel. Terwijl op dit forum normaal de teneur is "misdaad hard aanpakken". Dus vroeg ik me af waarom hier eerder naar de ouders gekeken wordt dan dat er gesteld wordt dat die minderjarigen hard aangepakt moeten worden. Is dat misschien omdat men er vanuit gaat dat de meerderheid van die jongeren van buitenlandse afkomst zijn? En dat we dan van hun misdaad ineens gebruik kunnen maken om hun ouders (die dus ook van buitenlandse afkomst zijn) ineens mee te straffen? Is die "ouders hard aanpakken" maw eerder ontstaan uit haat tegen de ouders (allochtonen) eerder dan uit het zoeken naar een oplossing voor het probleem? Ik denk het wel he? Of ben ik mis?
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 10 oktober 2024 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen onoverkomelijk probleem volgens mij. Want tegen de tijd dat je hebt aangetoond dat het wangedrag het gevolg is van de opvoeding heeft die probleemjongere alweer 5 nieuwe feiten gepleegd en blijf je achter de feiten hollen. Daarnaast heeft er ook nog niemand uit kunnen leggen waarom het straffen van ouders die jongeren steeds op het rechte pad gaat brengen.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als die er echt manifest hun kloten aan vegen, omdat ze te zat zijn , te stoned zijn, of alles maar toelaten omwille van het geloof, etc... Ja dan is dat iets anders he, en dan mag er wel degelijk gesanctioneerd worden. Men moet eens stoppen , met de maatschappij voor alles op te laten draaien. Als zoon of dochterlief niet sporen of zich als beesten gedragen, wel dan moeten die maar een tijdje weggestoken worden in een inrichting waar me ze wat bijspijkert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die leraar heeft het zelf uitgelokt.
Moet Skobelev trouwens niet juist blij zijn dat de jeugd blijkbaar nog ruggengraat heeft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het bij mij was breek ik zijn ruggengraat.
![]() |
#71 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaat kijken of die mensen hun voeten vegen aan de opvoeding van hun kinderen? Lukt dat door daar eens 1 keertje binnen te komen? Twee keer? En wie gaat dat doen? En door wie gaat die mens betaald worden? En vooral: wat is een "goede opvoeding"? Ik begrijp niet waarom er persé de ouders bij gesleurd moeten worden. Pak die gastjes gewoon hard aan. Punt. Citaat:
Citaat:
Zo simpel kan het leven zijn. Gat branden, blaren zitten.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog bijkomend: als die ouders aangepakt worden geef je die gasten nog wat vrije ruimte voor als ze eenmaal volwassen zijn.
Want je kan er gif op innemen: als ze dan nog eens gepakt worden met een misdaad gaan ze natuurlijk de "moeilijke opvoeding"-kaart trekken. Ahja, pa en ma zijn destijds nog veroordeeld omdat ze hem niet goed hebben opgevoed. Niet te ontkennen. Zijn verslagen van. Officieel. Verzachtende omstandigheden mijnheer de juuge. Op een dienblad.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's toch nergens meer voor nodig als het toch de ouders zijn die alle verantwoordelijkheid dragen? En waar haal je het dat de overheid mama en papa moet gaan spelen? Daar ben ik net tegen. Het zijn degenen die ijveren voor controle op de opvoeding die dat willen. Die willen dat de overheid zich moeit met de opvoeding. Ik niet.
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij moogt dat denken.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 oktober 2024 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die leraar had inderdaad keihard moeten ingrijpen, maar ja dat mag niet meer he, ... met de regel een paar lappen op zijne kop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het tweede middelbaar, atheneum Aalst, heb ik “de nest”, leraar Nederlands, eens eentje van de tweede rij die het uithing los over de schoolbank weten trekken en zonder dat hij nog grond raakte uit de klas weten gooien. Achteraf was het rustig in “de nest” zijn klas.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij die van muziek was het ook rustig nadat hij ene zijne boekentas van t derde verdiep naar beneden had gezwierd. En in t tweede studiejaar ging als voorlaatste buiten, ... de laatste die het heel de les had uitgehangen, mocht nog even blijven, de deur ging toe, ... geen getuigen. Dat was ne leraar die tegen zijn pensioen aan zat begin jaren 80. Dat heeft daar goed gekletterd, zijt daar maar zeker van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken zo een geval van een lastpak die het weer uithing en de klas uitgestuurd werd. Hij wou niet. Directeur erbij gehaald, lang en tevergeefs onderhandelen.... Uiteindelijk werd de rest van de klas geëvacueerd naar een ander lokaal omdat die kleine niet buiten wou. Zo moet dat tegenwoordig.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 10 oktober 2024 om 16:37. |
![]() |
![]() |