![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar referendum of anders, we vinden wel een weg. Als dat het enig probleem is, dan kunnen we morgen al van de Walen scheiden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij zijt zeker de slimsten thuis? Luxemburg is vele malen kleiner. Wallonië heeft alle troeven, doch ze spelen ze niet uit en ze worden niet aangemoedigd om ze uit te spelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog steeds niemand die weet of ik een artikel in Adobe File hier kan kopiëren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarvoor zou je eerst de grondwet moeten wijzigen en dat is een vrij complexe bedoening.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 5 januari 2005 om 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zoals dit land vooral in de taalgrensstreek een grote mengelmoes is,vlamingen wonen aan de franstaligen kant (want ze hebben zakken vol geld om de waal zijn grond op te kopen) en franstaligen wonen aan de vlaamse kant van de taalgrens om op die manier zijn kinderen in het nederlandstalig onderwijs te krijgen(In wallonie wordt gepredikt dat dit de enige manier is om uit de werkeloosheid te geraken). Natuurlijk worden die jonge gasten verliefd op elkaar en dan krijg je soms tweetalige families en tweetalige kinderen;Ja moeten die dan ooit voor volk of vrouw gaan kiezen. Eigenlijk komen de vlamingen en de walen in die streek zeer goed overeen, wat natuurlijk niet graag gezien wordt door diene Antwerpse zot. Die werkelijkheid valt zeer moeilijk te verdraaien nietwaar? Daar komt zeker klop van,dit is eigenlijk niet te vermijden. Maar t'zal tussen de vlamingen onderling zijn, behoudsgezinden tegen separatisten en de waal die stond erbij en keek ernaar. En zoals altijd als twee honden vechten voor een been...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon op 10km vd taalgrens. Als "het" ooit zo ver moest komen, verhuis ik stante pede naar Wallonië 8)
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 5 januari 2005 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een nooit geziene arrogantie tentoonspreidt en wie zich uitzonderlijk hautain kan gedragen op voorwaarde dat hij 'maar' een VB-er als tegenstander heeft... Ik begrijp anders best dat iemand zich minderwaardig kan voelen als hij steeds weer moet vaststellen dat zijn scheldpartijtjes in het niet verzinken bij de geargumenteerde bijdragen van Jan, bijdragen die van een hoog algemeen kennispeil getuigen. Bij deze wens ik Jan een dikke proficiat voor het steevaste negeren van de gemene insinuaties en regelrechte beledigingen die hij te slikken krijgt en voor het geduld waarmee hij, altijd even droog en kalm, zijn scheldende tegenstanders van antwoord dient. Ik twijfel er niet aan dat Jan een onderwijzer is zoals we er lang geen twaalf in een dozijn hebben!
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 januari 2005 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuk, die emoticons he, Jan? ![]()
![]() |
![]() |
#79 | |