![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn ervaring is dat bekwame ambtenaren niet in contact komen met de gewone man.
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of gewoon een kriebel in de keel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ook, ga ervoor. Hier, een Ricola.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 november 2024 om 22:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb sinds eind '19 niet meer in de Leuvensestraat van Vilvoorde city gelopen. Is het daar NOG troostelozer geworden dezer dagen? Dat moet serieus deprimerend werken, ben ik bang. Bon, eerlijkheidshalve is onze winkelbuurt hier in DB inmiddels ook naar betere tijden aan het smachten ![]() Gloriedagen zijn voorbij. Definitief ben ik bang. Vroeger kwamen de mainlanders (als ze buiten geraakten) erg graag naar Hong Kong de Harbour smell opsnuiven. Vandaar gaan zij/wij op TGIF-avond zonder probleem liever pinten pakken in Shenzhen. Vriendelijker bediening voor 1/5de van de prijs! De mainland grensverkeer administratie voorbij in een paar seconden. Geen 'checkpoint Charlie' toestanden zoals ooit bij de accolieten van de Russische bezetter van Berlijn gebruikelijk was. Groot verschil met vroegere tijden, quoi.
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt gekozen om een punt te zetten achter uw zelfstandig bestaan. Welk excuus mensen daarvoor aanhalen kiezen ze zelf. Stoppen was dus beter verder doen en dat is wat telt.
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Wat voor mij, en alle andere burgers van belang is de stand van mijn rekening op het einde van de maand. En dat geldt eigenlijk ook voor de kleine zelfstandige. 'Economie' is een heel groot woord hé.
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn problemen waar elke burger mee te maken heeft: het ontbreken van elke verantwoordelijkheidszin bij mensen die via wetgeving een machtspositie hebben verworven en die geacht worden mensen te helpen (!?) bij zaken waar ze mogelijk en zelfs vermoedelijk zelf ook geen ballen van afweten. Het extra probleem in België en een justitie die optreedt als handlanger van de overheidsdiensten. Genoeg over geschreven en genoeg voorbeelden ter beschikking om dit als een bewezen feit te klasseren.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 november 2024 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil even overlopen... 1990 2 bakkers 2 beenhouwers 1 poelier (ouders van vrouwlief) 8 cafés 4 kruideniers 1 apotheek 2 schoenwinkels 1 lederwinkel 2 verfwinkel 2 electro zaken 1 lederwinkel 1 lingeriewinkel 1 kleerwinkel 5 haarkappers 3 bierstekers 1 begrafenisondernemer 4 banken 1 doe het zelf 1 ijzerwinkel 2 frituren 1 krantenwinkel 1 fietshandelaar 1 moto en bromfietsenhandel 1 carrossier 4 kleine garages 4 benzine pompen 2024 1 bakkers 2 cafés 1 apotheek 1 banken 2 frituren 1 kleine garage 1 benzine pomp Nu kan ik er ergens ééntje vergeten zijn maar veel gaat dat niet veranderen hé?
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Boekhouding.
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Eén ambtenaar vergist zich van naam en je bent 15 jaar van je leven kwijt en enkele honderd duizenden euro's. Uit één jaar boekhouding van een vennootschap destilleert onze fiscus twee mekaar tegensprekende 'verhalen' met twee verschillende verantwoordelijken. Beide verhalen kunnen bij de Belgische fiscus blijkbaar perfect naast elkaar bestaan, de kunst is gewoon om ze nooit naast elkaar te leggen om te vermijden dat ze zouden botsen. Het 'onmogelijke' gebeurt toch en de tegengestelde posities van de administratie liggen voor de neuzen van top van de fiscus en politiek zou je oplossingen verwachten. Echter, het tegengestelde doet zich voor... zowel justitie als administratie hanteren alle mogelijke sabotagedaden om de waarheid aan het licht te laten komen. Dat is het DNA van de Belgische administratie en justitie... En met dat DNA heeft iedereen te maken.
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Waarom geen raad geven aan mensen met één been om prof voetballer te worden?
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Wat wil je zien? Foto's ? Aankoopakte?
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wijs u enkel op uw belofte van meer dan een maand geleden. Ik heb me gehouden aan uw vraag (driemaal zelfs) om een beetje geduld te oefenen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarbij, op financieel vlak was stoppen zeker niet beter dan verder doen. Ik moest terug gaan werken voor een arbeidersloon. Maar kreeg vrije tijd in ruil. Of stoppen dus 'beter' was, zoals u stelt, hangt maar af van hoe je het bekijkt. Niet iedereen vind het financiele plaatje het belangrijkste. U vindt dat klaarblijkelijk wel (elke meanwhile gaat rechtstreeks of onrechtstreeks over financieën) maar dat wil niet zeggen dat de hele wereld met zo'n grote ogen naar geld kijkt.
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook al beweert u dat dat geen verwijzing is naar uw problemen in Belgie. Want dat is het wel. Hetgeen u meemaakte is ergerlijk, maar u doet nu alsof elke burger met zo'n zaken te maken krijgt en dat is bijlange na niet waar. Anders stond uw boek tussen tientallen andere vergelijkbare bij de boekhandel. Uw beweert dat elke burger er mee te maken krijgt en dat is lang niet waar. Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vertrouw uw bewering immers niet echt. Even Google Maps checken dan maar. Hier vind ik al 5 frituren en restaurants, 5 garages, een gordijnwinkel, 4 kappers, een muziekwinkel, 4 tuinmannen of -aanleggers, een B&B, twee wijnhandels, een fotograaf, 3 schrijnwerkers (ramen, veranda's,...), een metaalbewerker, een reclamebureau, twee IT-bedrijven, een hoefsmid, twee architecten, twee fietswinkels of -herstellers, een motorfiets-onderhoudsman, een bloemist, een binnenhuisinrichting-winkel, een personal coach, een vastgoedontwikkelaar, een aannemer bouwwerken, een elektricien, twee electricien/chauffagisten, Je doet je geboortedorp geen eer aan Johan, door het af te schilderen als een dood gat...
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's Eppegem/Zemst BigF.
Eppegem zelf, da's momenteel al bijna even droevig als Vilvoorde. Vilvoorde, vanavond, na 22u. Dan zijn alleen de kebabzaken en de Rush nog open.
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Heb ik iets nodig dan vraag ik vrouwlief of het 'er af' kan. Net getrouwd was dat al zo. Voldoende hebben was en is ...voldoende. Het maakt echt geen bal uit met welke wagen je rijdt of in welk huis je woont. Als je maar ter plaatse geraakt, thuis warm zit en voldoende te eten hebt. Ons boek eens lezen. Is waarheidsgetrouw. Geschreven door iemand die ooit in mijn klas zat ... toen ik vooraan stond.
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Ik wacht op BigF nr 2. Voor één nieuwsgierige mens ga ik de boel niet inscannen. Hoe zou je zelf zijn.
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Jij ziet blijkbaar veel meer dan ik. Ik heb even cirkeltjes gezet waar vroeger kleinhandels waren gevestigd. Vertel me wat je vandaag ziet... ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 november 2024 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |