Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2024, 09:47   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ivm benoeming Kennedy

“I am thrilled to announce Robert F. Kennedy Jr. as The United States Secretary of Health and Human Services (HHS). For too long, Americans have been crushed by the industrial food complex and drug companies who have engaged in deception, misinformation, and disinformation when it comes to Public Health. The Safety and Health of all Americans is the most important role of any Administration, and HHS will play a big role in helping ensure that everybody will be protected from harmful chemicals, pollutants, pesticides, pharmaceutical products, and food additives that have contributed to the overwhelming Health Crisis in this Country. Mr. Kennedy will restore these Agencies to the traditions of Gold Standard Scientific Research, and beacons of Transparency, to end the Chronic Disease epidemic, and to Make America Great and Healthy Again!” - President Trump "

https://x.com/realDonaldTrump/status...70020427595797

Laatst gewijzigd door Bach : 15 november 2024 om 09:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 09:53   #62
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I do not believe @RobertKennedyJr would have ever gained national celebrity and been able to launch a national campaign that vaulted him to the heights of Trumpworld had The Science(TM) that informed the Covid response proven even remotely correct.
If the mRNA "vaccine" had not failed on every stated promise; had the CDC and WHO not changed the very definition of vaccine to accommodate its failure to prevent transmission or infection; had countless working class Americans not lost their jobs for refusing to take the jab, while others were forcibly injected in order to keep their livelihoods, sometimes suffering injury as a result; had mainstream news hosts and politicians including Joe Biden not proposed isolating The Unvaccinated from society, preventing them from traveling, and even from buying food in markets; had the lockdowns not set a generation of children across all social strata back years in their education, while doing nothing to stop the spread; had once-vibrant city centers not transformed to terrifying zombie scenes, shattering countless small businesses, while we were assured by Fauci that it would take just another week or two to flatten the curve; had a dystopian state censorship regime not consolidated its hold over social media platforms, disappearing dissenters from our digital commons those who protested in the streets were often beaten and arrested – had none of this occurred, RFK Jr. would be comfortably ensconced in his home in West LA, still loyal to the Democratic Party, a welcome presence in the world of affluent liberals, and nowhere near the political celebrity he is today.
But all this happened and worse. Americans were lied to and abused on a massive scale, and RFK was one of the first to tap into the public's anger. And thanks to his Children's Health Defense, he already had an established platform to promote his jeremiads (which focused heavily at the time on the erosion of constitutional rights, not always on vaccine-related issues).
Though the Covid event was hardly discussed during the 2024 presenting campaign – largely because the corporate media that got almost everything wrong wanted the issue to disappear – it loomed like a heavy cloud. RFK's presence as a Trump surrogate enabled 47 to channel the simmering anger, giving rise to the Make America Healthy Again movement, which became a magnet for alt media-oriented independent voters. Now RFK stands to take over a gargantuan federal agency that has traditionally served as an instrument of Big Pharma and the agribusiness lobby, and which is currently led by a Democrat political operative with no medical or scientific background. The pundits who paint RFK's ascension as an unfortunate triumph of the paranoid style in American politics are whitewashing the failures and sordid deceptions of the credentialed class they represent, while denying the experiences of the millions who paid the price for them.
https://x.com/MaxBlumenthal/status/1857296453191999956

Kleine opsomming van de huidige situatie rond Covid. Het is tijd dat er iemand de lijken uit de kast poogt te halen. Als niet Kennedy wie dan wel? Een immense opgave gegeven de belangen die spelen.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 november 2024 om 10:06.
Oud 15 november 2024, 09:58   #63
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat, dat het in de sterren geschreven stond dat Kennedy Health ging krijgen?

Euh, ikke niet nee, maareuh, ge herinnert u toch de headlines in die richting, nog geen maand geleden.

Bvb.:

https://www.medpagetoday.com/special...lusives/112639
https://abcnews.go.com/Politics/rfk-...y?id=115303649
https://kffhealthnews.org/morning-br...ation-floated/
https://edition.cnn.com/2024/10/29/p...sda/index.html
https://www.wired.com/story/trump-rf...ment-position/

Allez, iedereen die verrast is over deze voordracht, die heeft precies toch niet goed opgelet de afgelopen 1-2 maanden.

Zijt gij verrast?
Er is nog een verschil tussen niet verrast zijn en sterrenkundig zeker zijn dat Kennedy benoemd zou worden. Ik heb de indruk dat u vóór de benoeming minder zeker was als u nu doet uitschijnen. Niets mag een goede projectie van superioriteit in de weg staan, denk ik er dan stilletjes bij.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 november 2024 om 10:02.
Oud 15 november 2024, 10:02   #64
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
F

Enfin, 't is in Amerika, dus whatever. Maar redelijk crazy dat zo iemand gezondheidsminister wordt. Da's het equivalent van Dr. Lecompte minister van volksgezondheid maken.
De huidige benoeming op de post van volksgezondheid in het Biden regime heeft geen wetenschappelijke noch medische achtergrond.
Oud 15 november 2024, 11:20   #65
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is nog een verschil tussen niet verrast zijn en sterrenkundig zeker zijn dat hij het zou worden. Ik heb de indruk dat u vóór de benoeming minder zeker was als u nu doet uitschijnen. Niets mag een goede projectie van superioriteit in de weg staan, denk ik er dan stilletjes bij.
lol, ok dan.

Ik trek mijn woorden in. Ik was niet sterrenkundig zeker dat het Kennedy zou zijn. Ik ben evenwel niet verrast en zou verbaasd zijn als iemand anders wel verrast is door zijn nominatie, gezien zijn openlijke sollicitaties in de aanloop naar de verkiezingen.

Surely, jij bent toch niet verrast door deze nominatie, Bach?

Laatst gewijzigd door Voltian : 15 november 2024 om 11:21.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 11:23   #66
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ivm benoeming Kennedy

“I am thrilled to announce Robert F. Kennedy Jr. as The United States Secretary of Health and Human Services (HHS). For too long, Americans have been crushed by the industrial food complex and drug companies who have engaged in deception, misinformation, and disinformation when it comes to Public Health. The Safety and Health of all Americans is the most important role of any Administration, and HHS will play a big role in helping ensure that everybody will be protected from harmful chemicals, pollutants, pesticides, pharmaceutical products, and food additives that have contributed to the overwhelming Health Crisis in this Country. Mr. Kennedy will restore these Agencies to the traditions of Gold Standard Scientific Research, and beacons of Transparency, to end the Chronic Disease epidemic, and to Make America Great and Healthy Again!” - President Trump "

https://x.com/realDonaldTrump/status...70020427595797
ooooooh, het is voor transparantie en wetenschappelijk onderzoek. Als hij het zo zegt, jazeker, alle vertrouwen dat RFK de wetenschappelijke basis die de baten van (bvb.) vaccins aantonen, WEL zal aanvaarden.

Zo naief zijn we toch niet, Bach?
Oud 15 november 2024, 11:26   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol, ok dan.

Ik trek mijn woorden in. Ik was niet sterrenkundig zeker dat het Kennedy zou zijn. Ik ben evenwel niet verrast en zou verbaasd zijn als iemand anders wel verrast is door zijn nominatie, gezien zijn openlijke sollicitaties in de aanloop naar de verkiezingen.

Surely, jij bent toch niet verrast door deze nominatie, Bach?
Ik zit toch wel met grote ogen te kijken. De regering van het machtigste land ter wereld bestaat uit clowns, klimaatontkenners, pedofielen, kwakzalvers, religioten, oligarchen,…
Oud 15 november 2024, 11:27   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ooooooh, het is voor transparantie en wetenschappelijk onderzoek. Als hij het zo zegt, jazeker, alle vertrouwen dat RFK de wetenschappelijke basis die de baten van (bvb.) vaccins aantonen, WEL zal aanvaarden.

Zo naief zijn we toch niet, Bach?
Trump zoekt ministers. Idioot zijn is geen bezwaar.
F. Verhagen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 11:45   #69
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zit toch wel met grote ogen te kijken. De regering van het machtigste land ter wereld bestaat uit clowns, klimaatontkenners, pedofielen, kwakzalvers, religioten, oligarchen,…
Grote ogen, ja. Maar ben je echt verrast?

Dit lag toch allemaal in de lijn van de verwachtingen. Niet alleen RFK, maar ook Musk en zelfs Tulsi. Ik ga ook niet raar opkijken als Ivanka een postje krijgt hoor...
Oud 15 november 2024, 11:51   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grote ogen, ja. Maar ben je echt verrast?

Dit lag toch allemaal in de lijn van de verwachtingen. Niet alleen RFK, maar ook Musk en zelfs Tulsi. Ik ga ook niet raar opkijken als Ivanka een postje krijgt hoor...
Helemaal verrast niet.

Maar ergens hoopte ik toch: misschien is Trump niet helemaal gek. Helaas.
Oud 15 november 2024, 12:12   #71
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
De huidige benoeming op de post van volksgezondheid in het Biden regime heeft geen wetenschappelijke noch medische achtergrond.
So? De CEO van Space X is ook geen rocket engineer.....
Oud 15 november 2024, 13:28   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So? De CEO van Space X is ook geen rocket engineer.....
Maar de mensen die er écht de leiding van hebben wél.
Oud 15 november 2024, 13:52   #73
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk erg uit naar het vrijgeven van interne geheime documenten van CIA et. al. ivm biolabs, nordstream,…
Geen excuses meer nu. She’s in control now dus ze heeft rechtstreeks controle en toegang tot die documenten en kan ze vrijgeven. Als ze nu niet met bewijzen afkomt, dan is er ofwel niks van aan of doet ze mee met de cover-up.
Ben benieuwd
"She’s in control now"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Staan daar geen regels op waar zelfs de big boss haar voeten niet aan kan vegen, een heel systeem van terminologie gekoppeld aan tijdsduren ?
"big boss"
Citaat:
Meanwhile Kennedy idd voor Health.
Make Measles Great Again!
What a time to be alive
Citaat:
Full on anti-vax. Al ruim voor Covid trouwens.
Hij een invloedrijke vzw opgericht "Children's Health Defense": https://childrenshealthdefense.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/Childr...Health_Defense
Moest het nu alleen over het covid-vaccin gaan, sure. Maar het gaat dus ook over mazzelen en ik denk zelfs polio.
Enfin, 't is in Amerika, dus whatever. Maar redelijk crazy dat zo iemand gezondheidsminister wordt. Da's het equivalent van Dr. Lecompte minister van volksgezondheid maken.
"redelijk crazy"
Kennen we geen Nederlands meer?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 november 2024 om 13:56.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 13:55   #74
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"redelijk crazy"
Zolang ge Oekraine "404" blijft noemen, moogt ge in het lage water andere spijkers zoeken om op te kloppen.
Oud 15 november 2024, 14:01   #75
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"She’s in control now"
"big boss"

"redelijk crazy"
Verontschuldigingen. Ik probeer dat inderdaad te vermijden; maar in deze draad - waar ik me zelf ook een beetje aan de overdaad stoor - ben ik er blijkbaar onbewust in meegedraaid.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 november 2024 om 14:01.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 15:07   #76
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Verontschuldigingen. Ik probeer dat inderdaad te vermijden; maar in deze draad - waar ik me zelf ook een beetje aan de overdaad stoor - ben ik er blijkbaar onbewust in meegedraaid.
Hey guys, I apologize, ik werk op een engelstalige werkvloer. I can't help it.

Ik zal eraan werken!

:-p
Oud 15 november 2024, 16:30   #77
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey guys, I apologize, ik werk op een engelstalige werkvloer. I can't help it. Ik zal eraan werken!
:-p
En dan? Neem een voorbeeld aan mij: ik schrijft hier niks in de lokale werkvloer taal.
Da's trouwens allemaal Chinees voor mij.
Oud 15 november 2024, 16:45   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En dan? Neem een voorbeeld aan mij: ik schrijft hier niks in de lokale werkvloer taal.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 17:04   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mat Gaetz als minister van justitie...
Maar daar stopt het niet bij, hij heeft ondertussen ook twee van zijn persoonlijke advocaten voorgedragen als vice attorney general.
Citaat:
Trump to nominate his criminal defense lawyer for deputy attorney general
The president-elect said he'd chosen Todd Blanche, who represented him in his criminal trial this year, for the No. 2 job at the Justice Department.

President-elect Donald Trump said Thursday he will nominate Todd Blanche, one of his criminal defense lawyers, to be deputy attorney general.

"Todd is an excellent attorney who will be a crucial leader in the Justice Department, fixing what has been a broken System of Justice for far too long," Trump said in a statement.

If Blanche's nomination is confirmed before Gaetz's, he could serve as acting attorney general while Gaetz goes through the process.

Other members of Trump's legal teams are getting high-profile jobs, as well.

Emil Bove, who assisted Blanche in the hush money case, was announced Thursday as Trump's pick to be principal associate deputy attorney general and would serve as acting deputy attorney while Blanche "is in the process of being confirmed by the Senate," Trump said.

If Blanche's nomination is confirmed before Gaetz's, he could serve as acting attorney general while Gaetz goes through the process.

Other members of Trump's legal teams are getting high-profile jobs, as well.

Emil Bove, who assisted Blanche in the hush money case, was announced Thursday as Trump's pick to be principal associate deputy attorney general and would serve as acting deputy attorney while Blanche "is in the process of being confirmed by the Senate," Trump said.
He also praised Sauer's work in the immunity case, which he said "was key to defeating the unConstitutional campaign of Lawfare against me and the entire MAGA Movement."
https://www.nbcnews.com/politics/don...ral-rcna180260

Trump lijkt meer en meer de crony capitalism toer op te gaan. Dit is veel alarmerender dan wat hij tijdens zijn eerste presidentschap flikte.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 17:22   #80
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En dat staat niet op uw klavier…?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be