Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2024, 08:29   #61
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat ik in de praktijk ervaar toont me dat mijn verhaal klopt.
Meer moet ik,... en anderen die hun wagen in Frankrijk willen invoeren eigenlijk niet weten.

Je kent toch volgende vaststellingen?

Theorie is: wanneer men alles weet en er niets meer werkt.
Praktijk is: wanneer alles werkt en niemand weet waarom.

Bij sommige is theorie en praktijk verenigd en niets werkt en niemand weet waarom! … Dit is België.

Bij sommige is theorie en praktijk verenigd en alles werkt en niemand weet waarom! … Dit is Frankrijk.

En weet je waarom? Menselijke inzet.

Ik zou je missen.

Veel uitleg om toch maar niet te moeten toegeven dat je verhaaltje van twee maanden rondrijden met een Belgisch inschrijvingsbewijs en kartonnen nummerplaten, zonder naar de keuring te moeten, van geen kanten klopt.

Daar komt het op neer eh?
Oud 6 december 2024, 10:26   #62
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Veel uitleg om toch maar niet te moeten toegeven dat je verhaaltje van twee maanden rondrijden met een Belgisch inschrijvingsbewijs en kartonnen nummerplaten, zonder naar de keuring te moeten, van geen kanten klopt.

Daar komt het op neer eh?
Dat maak jij ervan.

Eerst en vooral, de wagens worden wel technisch gekeurd - groot verschil met België - alle wagens krijgen een 'groene kaart' die twee maand geldig is.

Tweede groot verschil, in Frankrijk kan je elke wagen op je eigen naam verzekeren ongeacht de technische toestand. Een bewijs van domicilie is voldoende.

Ten derde, België is bij mijn weten het enige land in de EU met een nummerplaten circus waar de nummerplaat
aan de bestuurder is gelinkt en niet aan de wagen. Denk je nu echt dat de politie in Frankrijk en de administratie daar de mensen gaan kloten omdat één land niet past hun systeem?

De wagen is verzekerd, heeft een twee maand geldig keuringsbewijs en bij overtredingen kan de bestuurder ter plaatse worden geïdentificeerd.

Uw zo gezegde problemen met twee wagens met dezelfde nummerplaten in twee verschillende landen zorgt in wezen ook niet voor problemen.
Uw nummerplaat gaat over naar een andere wagen - dat is heel gemakkelijk vast te stellen.

Persoonlijk heb ik in België al twee maal moeten aantonen dat mijn nummerplaten waren gekopieerd en
op andere wagens waren gemonteerd. Even foto doorsturen en de zaak was opgelost. Niet conforme nummerplaten op wagens - een grote pest in België.

"De fraude met nummerplaten in België neemt toe. Het gebruik van nagemaakte of valse nummerplaten wordt een groter probleem voor de overheid. Elk jaar worden honderden automobilisten betrapt met ‘onjuiste’ documenten. "

https://gocar.be/nl/autonieuws/boete...aten-in-belgie

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 december 2024 om 10:27.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2024, 11:01   #63
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maak jij ervan.

Eerst en vooral, de wagens worden wel technisch gekeurd - groot verschil met België - alle wagens krijgen een 'groene kaart' die twee maand geldig is.
Welke uitleg van u klopt dan? Hier vertelde u nog dat u twee maanden de tijd had om de technische keuring in orde te maken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans
het gaat officieel over twee maand. Indien na twee maanden uw technische keuring
niet in orde is vervalt
(in theorie ) uw verzekering.
En nu moet dus volgens u plots de wagen aan het begin van die twee maanden wel gekeurd worden.
Allez, het draaien met de wind heeft weer een aanvang genomen.

En wat heeft dit te maken met het al dan niet mogen rondrijden binnen Frankrijk met kartonnen nummerplaten en een Belgisch inschrijvingsbewijs?

Citaat:
Tweede groot verschil, in Frankrijk kan je elke wagen op je eigen naam verzekeren ongeacht de technische toestand. Een bewijs van domicilie is voldoende.
Dat kan in België ook.
En verder houdt niemand u tegen om een wagen die in België gebruikt wordt, in Frankrijk te verzekeren.
U mag, als Europeaan, uw wagen in eender welke EU-land verzekeren.

Ik weet niet waar u hier een 'groot verschil' ziet.

En wat heeft dit te maken met het al dan niet mogen rondrijden binnen Frankrijk met kartonnen nummerplaten en een Belgisch inschrijvingsbewijs?

Citaat:
Ten derde, België is bij mijn weten het enige land in de EU met een nummerplaten circus waar de nummerplaat
aan de bestuurder is gelinkt en niet aan de wagen. Denk je nu echt dat de politie in Frankrijk en de administratie daar de mensen gaan kloten omdat één land niet past hun systeem?

Citaat:
De wagen is verzekerd, heeft een twee maand geldig keuringsbewijs en bij overtredingen kan de bestuurder ter plaatse worden geïdentificeerd.
Nog maar weer eens. Hieruit blijkt dat je de wagen moet keuren voor de twee maanden in gaan.
In het begin van deze draad waren die twee maanden de tijd die je had om de keuring in orde te maken.

Hier zie ik wel een groot verschil.
Niet tussen Frankrijk en België, maar wel tussen uw uitleg in het begin van deze draad en uw uitleg nu.

En bovendien: hoe wordt de bestuurder "ter plaatse geïdentificeerd" wanneer de wagen geflitst wordt? Wanneer er vluchtmisdrijf wordt gepleegd? Wanneer de wagen niet tegengehouden kan worden?

Citaat:
Uw zo gezegde problemen met twee wagens met dezelfde nummerplaten in twee verschillende landen zorgt in wezen ook niet voor problemen.
Uw nummerplaat gaat over naar een andere wagen - dat is heel gemakkelijk vast te stellen.
Jij koopt mijn grijze Volvo, voert die in in Frankrijk en begint daar met mijn nummerplaat (1-AAA-123) rond te rijden.
Ik koop ondertussen in België een nieuwe grijze Volvo en schrijf die in op mijn oude nummerplaat. (1-AAA-123) Een maand later ga ik ermee op vakantie in Frankrijk.
Op dat moment rijden er dus 2 grijze volvo's met dezelfde nummerplaat door Frankrijk.
En dat is volgens u "in weze" geen probleem??
Wat is het nut van een nummerplaat dan nog?

Citaat:
Persoonlijk heb ik in België al twee maal moeten aantonen dat mijn nummerplaten waren gekopieerd en
op andere wagens waren gemonteerd. Even foto doorsturen en de zaak was opgelost. Niet conforme nummerplaten op wagens - een grote pest in België.
Gij maakt nogal wat mee eh?

Citaat:
"De fraude met nummerplaten in België neemt toe. Het gebruik van nagemaakte of valse nummerplaten wordt een groter probleem voor de overheid. Elk jaar worden honderden automobilisten betrapt met ‘onjuiste’ documenten. "
Oud 6 december 2024, 11:10   #64
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Kortom: uw uitleg blijft langs alle kanten de spuigaten uitlopen maar even aantonen dat uw verhaaltje over kartonnen nummerplaten niet opgaat is blijkbaar nog steeds te veel gevraagd.

En 'dat maak ik er niet van', dat is gewoon wat er in deze draad gebeurt.

Het wordt meer en meer duidelijk dat uw scenario uit de OP niet veel meer is dan wishfull thinking.

Onduidelijkheid over wanneer de wagen gekeurd moet worden (aan het begin van de twee maanden of binnen de twee maanden), onduidelijkheid over met welke platen je in Frankrijk nu eigenlijk mag rondrijden...

En dan beweert u dat u deze meanwhile draden opstart om mensen die correcte info zoeken te helpen?

Ik zou mensen die correcte info zoeken precies eerder aanraden van heeeeeel ver weg te blijven van deze draden.
Je krijgt hier immers een hoop beweringen van een notoir Frankrijk-adept die zijn beweringen nergens, maar dan ook helemaal nergens, als waarheid kan aantonen.

En ik heb het al eens gezegd eh? Jij kan met zoveel gemak een hoop voordelen van Frankrijk aantonen maar telkens weer verneuk je het zelf door met niet te verifiëren beweringen op de proppen te komen.

Post 10 advertenties van huizen in Frankrijk et voila, aangetoond dat huizen goedkoper zijn in Fr dan Be. Maar nee, jij moet dan zonodig uitpakken met je zogezegde spotgoedkope aankoop van je eigen huis. Een aankoop die nergens te verifieren is en waarvan er blijkbaar niet eens een tweede is.

En hier is het weer net van't zelfde. Je wil aantonen dat een wagen invoeren in Fr makkelijker is dan in Be (en dat is best mogelijk, ik weet dat niet) maar dan verneuk je het weer door met beweringen af te komen die nergens te verifieren zijn (kartonnen nummerplaat) of onduidelijke uitspraken (wanneer technische keuring).

Waarom wil jij niet eens gewoon scoren, Johan? Je staat voor een open doel maar toch wil jij eerst nog wat kunstjes met de bal uithalen voor je hem binnentrapt. En telkens weer wordt de bal je voor dat moment ontfutseld.

Ik snap dat niet.
Oud 7 december 2024, 11:03   #65
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik snap dat niet.
Straf.
Maar als ik alles zo bekijk ben je blijkbaar de enige.

Ik wist wel niet dat je een pas aangekochte wagen in België kan verzekeren met een vervallen of rood keuringsbewijs.
Heb je daarvan ergens een link?
Oud 7 december 2024, 11:06   #66
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Je krijgt hier immers een hoop beweringen van een notoir Frankrijk-adept die zijn beweringen nergens, maar dan ook helemaal nergens, als waarheid kan aantonen.
Lang geleden dat men mij echt als leugenaar naar voor tracht te schuiven.
Was ook in een heel andere draad trouwens.
Dat volk is wel na een tijdje gaan lopen.
Oud 7 december 2024, 11:39   #67
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straf.

Ik wist wel niet dat je een pas aangekochte wagen in België kan verzekeren met een vervallen of rood keuringsbewijs.
Heb je daarvan ergens een link?
Misschien.

Heb jij een link van je beweringen dat je in Frankrijk met een kartonnen nummerplaat en Belgisch inschrijvingsbewijs mag rondrijden?

Daar vraag ik al veel langer naar.
Oud 7 december 2024, 11:42   #68
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lang geleden dat men mij echt als leugenaar naar voor tracht te schuiven.
- U beweert iets.
- U toont nergens aan dat die bewering klopt.
- Ik ga op zoek naar de uitleg over uw bewering.
- Ik vind nergens iets wat er op wijst dat uw uitleg klopt.
- Ik vraag u om uitleg over uw bewering.
- U kan mij klaarblijkelijk ook geen uitleg verschaffen.

En dan vindt u het raar dat ik uw beweringen als "leugenachtig" beschouw?

Citaat:
Was ook in een heel andere draad trouwens.
Dat volk is wel na een tijdje gaan lopen.
Als jij nu denkt dat ik ga lopen omdat jij onzin zit te verkopen ben je mis hoor.
Oud 7 december 2024, 11:53   #69
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straf.
Da's niet moeilijk. Ik ben de enige die nog meegaat in uw meanwhile-draden.

Maar reageer nu eens op wat ik zeg.
Waarom wil je het uzelf altijd zo moeilijk maken?

Als je aan wil tonen dat huizen goedkoper zijn in Fr dan in Be volstaat het toch om gewoon een paar voorbeelden van makelaars- of immosites aan te halen?
Pak twee vergelijkbare huizen et voila.
Punt gemaakt.
Dat kan het kleinste kind.
En iedereen gaat dat kind gelijk moeten geven.
Huizen zijn in Frankrijk goedkoper dan in België.
Klaar.

Maar nee, wat doe jij? Jij gaat die bewering 'staven' door wat, compleet onnodig, te lopen opscheppen over uw eigen aankoop. Een exemplarisch geval dus. Niets wijst erop dat uw woning de gemiddelde prijs weerspiegelt. En de prijs die u beweert betaald te hebben, dat moeten we ook maar geloven. U belooft duidelijkheid maar trekt daarna uw staart weer in.
En dat is volgens u de manier om aan te tonen dat huizen in Fr goedkoper zijn dan in Be?

De enige reden waarom jij dat zo doet is volgens mij omdat je (en anderen haalden dat in uw meanwhile-draden ook al aan) je eigen verhaal wil verkopen.
JIJ bent naar Frankrijk verhuist en kijk nu toch eens wat een succes dat is!!!
En iedereen die in België blijft is dom, leeft in armoede, en betaalt zich blauw voor een leven dat niet waard is om er voor te leven.
Maar JIJ, nee, JIJ weet wel beter. JIJ hebt het gemaakt!!
Want JIJ bent naar het beloofde land van honing en rozegeur verhuisd.
Kijk allemaal maar eens wat een succesverhaal Johan in Frankrijk heeft opgebouwd. Johan, die weet wel beter dan jullie stom stelletje Belgen...

Dat, en niets anders, is volgens mij uw bedoeling in deze draden.

Als dat niet zo was en je zou deze draden enkel opstarten om eerlijke info te geven (zoals je ooit beweerde) zou je veel beter gewoon aantoonbare info verspreiden.
En niet met succesverhaaltjes over uw eigen beslissingen afkomen.
Oud 7 december 2024, 12:01   #70
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En nu ben ik hier weg.
Dit gezeik duurt al lang genoeg.

Toon aan dat je in Frankrijk mag wat jij beweerde en ik kom nog wel eens langs.
Maar dit heeft geen enkele zin.
Oud 6 maart 2025, 11:23   #71
Johan Daelemans

Standaard

Procedures opgestart om de Mercedes Vito op Franse nummerplaten te zetten.

Eerst een verzekering afgesloten en dat is mogelijk op Belgische nummerplaten en zonder keuring. Deze Vito staat al jaren op onze naam in
België ingeschreven, er is dus een inschrijvingsbewijs voorhanden.

De periode van twee maand die de Franse verzekering voorziet om de rest van de administratie af te werken is ingegaan op 11 februari 2025.

Gezien de Belgische keuring einde januari 2025 was afgelopen en de Vito sporadisch het grondgebied van België betreedt is de Vito
einde januari in Frankrijk gekeurd.
Ondertussen is een ‘quitus fiscale’ aangevraagd om de Vito in Frankrijk in te voeren.

Toch wel verwonderd bij invullen van de formulieren.
Je kan je domicilie zelfs bewijzen via een huurcontract van een plezierboot of zelfs een factuur van een gehuurde plaats op een camping.

https://www.service-public.fr/partic...osdroits/F1028

Hoe we de keuring van de Vito hebben ervaren is een verhaal apart.
Wegens ‘goede klanten’ zijnde hebben we zelfs een stripverhaal van Michel Vaillant gekregen.
Speciaal getekend voor Auto Sécurité en Sécuritest. Deze strip (Rédemption) mag wel niet verkocht worden.

De Vito is qua verkeersveiligheid gekeurd voor twee jaar, qua uitstoot één jaar gezien een correcte controle niet mogelijk was door een gat in
de uitlaat. Voor de rest zijn een aantal zaken die niets te maken hebben met verkeersveiligheid maar in België een rode kaart opleveren gewoon genegeerd.
Oud 7 maart 2025, 11:11   #72
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerst een verzekering afgesloten en dat is mogelijk op Belgische nummerplaten en zonder keuring. Deze Vito staat al jaren op onze naam in
België ingeschreven, er is dus een inschrijvingsbewijs voorhanden.
Dat kan andersom ook (auto invoeren in Be vanuit Fr).
Wil je met je Franse auto België binnenrijden moet hij verzekerd zijn. Niet elke verzekeringsmaatschappij doet dat (een auto die in het buitenland ingeschreven staat verzekeren) maar het is perfect mogelijk.

Citaat:
De periode van twee maand die de Franse verzekering voorziet om de rest van de administratie af te werken is ingegaan op 11 februari 2025.
Top!! Waar ik echter nog steeds bij twijfel is dat je dat ook klaarkrijgt (2 maanden rond mogen rijden) met een wagen die niet gekeurd is.
In jou geval is dat ook niet zo want je hebt de wagen laten keuren voor je hem verzekerde.
Weet jij zeker dat je in Fr een verzekering kunt krijgen voor 2 maanden zonder dat je wagen gekeurd is?
Ik vind daar nergens iets van terug...

Citaat:
Toch wel verwonderd bij invullen van de formulieren.
Je kan je domicilie zelfs bewijzen via een huurcontract van een plezierboot of zelfs een factuur van een gehuurde plaats op een camping.

https://www.service-public.fr/partic...osdroits/F1028
Je kan in Fr zelfs je woonplaats bewijzen aan de hand van bv een betaalde elektriciteitsrekening. Een huurcontract ofzo is niet eens nodig.

Citaat:
Hoe we de keuring van de Vito hebben ervaren is een verhaal apart.
Wegens ‘goede klanten’ zijnde hebben we zelfs een stripverhaal van Michel Vaillant gekregen.
Speciaal getekend voor Auto Sécurité en Sécuritest. Deze strip (Rédemption) mag wel niet verkocht worden.
Die is gewoon in elke stripwinkel verkrijgbaar hoor. Het is gewoon de zoveelste strip uit de Michel Vaillant reeks. Niet speciaal getekend voor Auto Securité. Die betalen gewoon om op een bepaalde oplage hun logo te mogen drukken.
Gebeurt wel vaker. Van Sus en Wis zijn er zo tientallen. En daar wel vaak speciaal getekend.
Meestal zijn zulke strips minder waard dan de originele tenzij de oplage echt heel laag is.
Toch veel leesplezier gewenst!!

Citaat:
De Vito is qua verkeersveiligheid gekeurd voor twee jaar, qua uitstoot één jaar gezien een correcte controle niet mogelijk was door een gat in
de uitlaat. Voor de rest zijn een aantal zaken die niets te maken hebben met verkeersveiligheid maar in België een rode kaart opleveren gewoon genegeerd.
In Belgie kunnen ze inderdaad over belachelijke dingen vallen.
Ik vraag me af waar Europa in dat verhaal zit? Mag je niet verwachten dat de keuring in elk land aan min of meer dezelfde voorwaarden moet voldoen?
Oud 7 maart 2025, 13:07   #73
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Top!! Waar ik echter nog steeds bij twijfel is dat je dat ook klaarkrijgt (2 maanden rond mogen rijden) met een wagen die niet gekeurd is.
Het is zelfs langer dan twee maand.
Net bericht gekregen dat hij een exstra maand is verzekerd zodat hij kan verkocht worden.

Als je wil dan post ik nog even de 'rode kaart' van enkele maanden geleden.
Merk op dat hij - zoals ik al vermelde - in Frankrijk verzekerd kan rondrijden op de nummerplaten van de vorige Belgische eigenaar. (2-xxx-yyy)

Lees goed ... in is binnen de grenzen van Frankrijk

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 maart 2025 om 13:14.
Oud 7 maart 2025, 13:12   #74
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
In Belgie kunnen ze inderdaad over belachelijke dingen vallen.
Ik vraag me af waar Europa in dat verhaal zit? Mag je niet verwachten dat de keuring in elk land aan min of meer dezelfde voorwaarden moet voldoen?
Het probleem zit niet bij Europa maar bij de lidstaten die in binnen een bepaald kader moeten voldoen aan die wetten.
In België wordt dit aangegrepen om de laatsten van het peloton het bloed (en centen) vanonder hun nagels te pesten.
Van zo'n gedrag merk ik hier in Frankrijk niks.
Oud 9 maart 2025, 09:25   #75
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net bericht gekregen dat hij een exstra maand is verzekerd zodat hij kan verkocht worden.

Merk op dat hij - zoals ik al vermelde - in Frankrijk verzekerd kan rondrijden op de nummerplaten van de vorige Belgische eigenaar. (2-xxx-yyy)

Daar gaat het me niet om.

Het gaat me om het feit dat je de wagen daar kan verzekeren zonder dat hij gekeurd is.

Jij zegt dat dat zelfs een maand langer is dan je eerst aangaf (wat ik best wil geloven) maar je zegt ook dat jij met je auto wel naar de keuring bent geweest.
Uw auto is dus gekeurd.
En kan dus verzekerd worden.

Mijn vraag is (nog steeds) of dat ook kan als je wagen niet gekeurd is geweest.
Oud 9 maart 2025, 09:31   #76
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog over die twee of drie maanden: ik kan niet volgen (maar dat zal wel aan mij liggen).

In je eerdere post gaf je aan dat de twee-maanden periode startte op 11 februari. Waarna ze logischerwijs zou aflopen op 11 april. Twee maanden later dus.

Nu post je hier een brief waarin staat dat de verzekering eindigt op 13 maart...

Als ik goed kan tellen is dat geen drie maanden na 11 februari, zelfs geen twee maar slechts 1...
Oud 9 maart 2025, 12:09   #77
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Daar gaat het me niet om.
.....Uw auto is dus gekeurd....
Alle auto's die ooit zijn gebouwd zijn ooit eens gekeurd.
Ik zie niet in wat je daarmee wil aantonen.

In België krijg je geen verzekering indien je wagen geen 'groene kaart' heeft en voor (amper) één jaar de weg op mag. De tijdelijke keuring
van amper twee weken (rode kaart) geeft je niet het recht om een verzekering af te sluiten.

In Frankrijk kan je een verzekering voor twee maanden (+ 1 maand nu blijkt) voor een wagen afsluiten ... van zodra je de wagen aangekocht hebt,
ongeacht of er een tijdelijke, ('rode kaart' is twee maand geldig !!) nog geldige of een tweejaarlijkse technische goedkeuring van toepassing is.

Eén polis dekt gedurende 1 maand zelfs twee wagens op verschillende nummerplaten.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 maart 2025 om 12:18.
Oud 9 maart 2025, 12:16   #78
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Nog over die twee of drie maanden: ik kan niet volgen (maar dat zal wel aan mij liggen)...
Twee Vito's / twee keuringen op verschillende datums, de eerste kreeg een 2 maand geldige kaart (Belgische term = rode kaart)
de tweede is technisch goedgekeurd (Belgische term = groene kaart) voor twee jaar, (milieu normen één jaar - wegens niet conforme uitstoot)

Indien je wil kan ik het keuringsbewijs van Vito 1 wel posten.
Je kan dan rustig de periode van geldigheid en opmerkingen eens nalezen.
Oud 9 maart 2025, 12:30   #79
Johan Daelemans

Standaard

Ik snap eigenlijk ook niet waar waarom de Belgische 'rode kaart' amper twee
weken geldig blijft. De overheid viseert daarmee duidelijk de oudere wagens
en bevolking die daar gebruik van maakt.

Die twee weken zijn voldoende om een onnozelheid aan een recente wagen te
herstellen maar van zodra het een beetje over een serieuze herstelling gaat kom
je als ‘niet rijke’ in een draaimolen van uitgaven terecht. Een gaatje vinden
ergens in een planning van een garage is binnen die periode onmogelijk. Al dan
niet nog leverbare onderdelen vinden en thuis krijgen kan ook een hele opgave zijn.

Voor de ‘niet welgestelde’ Belgen is de hele opzet duidelijk bedoeld om gaten in
de al nauwe budgetten te slaat.

Op de koop toe moet je je herstelling 'afschrijven' op amper één jaar, de periode tussen twee technische keuringen. Ik denk dat de mentaliteit stilletjes duidelijk wordt.
Ooit in Belgie bij een technische keuring een stripverhaal gekregen?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 maart 2025 om 12:36.
Oud 9 maart 2025, 12:36   #80
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle auto's die ooit zijn gebouwd zijn ooit eens gekeurd.
Ik zie niet in wat je daarmee wil aantonen.
Komaan eh Johan...
Weet je nog wat je zelf schreef?
Citaat:
Eerst een verzekering afgesloten en dat is mogelijk op Belgische nummerplaten en zonder keuring.
Je leest het ook eh? ZONDER keuring.

Twee zinnen verder gaat het plots over dit:
Citaat:
is de Vito einde januari in Frankrijk gekeurd.
Kortom: je beweert iets over wagens zonder keuring maar daarna blijkt dat voor u niet eens op te gaan want uw wagen is dus wel gekeurd.

En dan vraag je mij nu wat ik wil aantonen? Ik vraag gewoon om wat duidelijkheid.

Citaat:
In België krijg je geen verzekering indien je wagen geen 'groene kaart' heeft en voor (amper) één jaar de weg op mag. De tijdelijke keuring
van amper twee weken (rode kaart) geeft je niet het recht om een verzekering af te sluiten.
We hadden het over de situatie in Frankrijk. Laten we eerst proberen daar duidelijkheid in te scheppen, dan kunnen we later nog kijken hoe het in België zit.

Citaat:
In Frankrijk kan je een verzekering voor twee maanden (+ 1 maand nu blijkt) voor een wagen afsluiten ... van zodra je de wagen aangekocht hebt,
ongeacht of er een tijdelijke, ('rode kaart' is twee maand geldig !!) nog geldige of een tweejaarlijkse technische goedkeuring van toepassing is.
Dat zeg je nu al heel deze draad lang maar ik heb daar nog steeds geen bewijs van gezien.
Over de datums heerst nog geen klein beetje onduidelijkheid. De verzekering heeft het over februari en maart. Wat volgens mij maar 1 maand is.
Waar u die drie maanden vandaan haalt blijft een raadsel.

Laatst gewijzigd door BigF : 9 maart 2025 om 12:42.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be