![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Trouwens,
verkoopt "Vlaanderen Vlagt" de échte Vlaamse Leeuw? Of het goedkope, tweekleurenmodel?
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 5 januari 2005 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vlaamsbrabant.net/vl2/vlaggen.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() Of hoe Hans zijn wereldvreemdheid nog maar eens komt demonstreren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ik tel er vier, en jullie? de oplossing: 1 -- geel (de vlag dus, dit is geel: 2 -- rood (de tong, klauwen), dit is rood 3 -- zwart (het beesteke zelf): dit is zwart 4 -- wit (de accenten): dit is wit, maar dit zie je toch niet
Laatst gewijzigd door rodeo : 5 januari 2005 om 13:35. Reden: Citaat: Oorspronkelijk bericht door rodeo vier mijn quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Excuses, ik was wit vergeten. Mijn verontschuldigingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de heraldiek maakt men onderscheid tussen de hoofdkleuren en de bijkleuren. Hoofdkleuren bepalen het wapen en dan ook de vlag. In Vlaanderen is nu wapen en vlag juist hetzelfde, maar dat is niet in alle landen het geval. In de officiële vlag zijn er maar twee hoofdkleuren, dus maar twee eigenlijke kleuren: geel en zwart. Het rood van klauwen en tong is maar een versierkleur en wordt bijgevolg niet gerekend tot de hoofdkleuren. Zou men een baanvlag willen afleiden van de Vlaamse Leeuw, dan zou dat een horizontale zwart-gele of geel-zwarte vlag moeten zijn. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 5 januari 2005 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Overstelp mij met Uw kennis over de heraldiek. Dan leer ik tenminste nog wat bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens uw redenering zou de Portugese vlag zes hoofdkleuren hebben, wat echter helemaal niet het geval is. De Portugese vlag heeft maar twee hoofdkleuren, de rest zijn allemaal bijkleuren die niet bepalend zijn. Zo ook kent de Vlaamse Leeuw maar twee hoofdkleuren; de rest, rood en zwart, zijn versierkleuren die niet bepalend zijn. Tip: koop eens een goed boek over heraldiek. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Ik ben zelf wielertoerist en renner geweest en ik kan u zeggen dat er zeer veel vb'ers( niet allemaal uit vlaams-nationale overwegingen trouwens)nners dat niet toegeven is normaal ...; ze weten goed genoeg tot wat de Belgische broodrovers in staat zijn . En dat Baron merkckx belgisch gezind is dat weet iedereen....
Zelfs cipo en Armstrong en vele ander bekende renners hebben een vlaamse vlag gekocht ....een belgische vod , daar hebben ze geen interesse in . Laatst gewijzigd door ilfalco : 5 januari 2005 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() ik heb ook nergens "heraldiek" , of "hoofdkleuren" vermeld.
Ik doe het op zijn "kleuterkes": "en hoeveel kleuren zien we?" etc. heraldiek interesseert mij ni, [size=1] het enige wat ik weet is dat er twee officiëlevlaggen in heel de wereld afwijkend zijn (wie ze weet mag ze zeggen?)[/size]
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen is er maar één vastgelegde en officiële versie, wat niet betekent dat er daarnaast geen andere varianten mogen bestaan. In Griekenland bestaat er naast de officiële ook nog een andere veel gebruikte: een volledig blauwe vlag met daarop een wit kruis (vorm zoals de Scandinavische vlaggen). |
|
![]() |
![]() |