![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 15 jaar geleden mocht je volgens mij nog 0,8 promille hebben. Laatst gewijzigd door reservespeler : 19 december 2024 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook beetje afhankelijk van welke wegen je neemt. Vraag dat maar aan de echte zatlappen die kennen wel de sluipwegen ....In straatjes waar ieder half uur een auto langskomt is de kans op controle uiteraard een pak minder dan langs grote steenwegen. Uiteraard heeft men niet altijd de keuze.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 december 2024 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wordt oud denk ik... De limiet is al 30 jaar geleden aangepast naar 0.5 promille.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dronkenschap aan het stuur werd strafbaar in 1939. Wettelijk was er geen promillegrens en geen objectieve methode om dronkenschap vast te stellen. In de praktijk werden bloedproeven afgenomen en gold 1,5 promille als dronkenschap. In 1958 werd dit de wettelijke alcoholgrens en werd de bloedproef verplicht De promillagegrens werd in 1975 teruggebracht tot 0,8‰ en in 1994 tot 0,5‰. Blijkbaar waren de mensen voorheen minder snel dronken ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2024 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt van onze Reserve dus een heel ouwe Reservespeler, volgens zijn eigen beweringen. Allo, Reservespeler? Beetje zitten jokken zoals het een dorpspolitieker betaamt? ![]() ---------------------- Ok, vergeet al mijn wiskunde van hierboven. RS kan vandaag nog in de fleur van zijn ouwe dag zijn...
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 december 2024 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenlijk niet bezig met die alcoholgrens omdat ik nooit meer dan twee of drie pintjes drink als ik moet rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drie is teveel.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf wat, wie en hoelang:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2024 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor, sedert 39 bestond enkel het begrip "openbare dronkenschap" (dat nu nog bestaat !)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gewoon pintje is 0.2 promille, en verwerk je op anderhalf uur.
Drie pintjes geven dus 0.6 , maar als je op je gemakje drinkt, dan heb je toch al bijna een pintje verwerkt. Een pintje is geen Duvel van 33 cl aan 8,5 alcohol. Een pintje is 25 cl aan 5 procent. En aangezien het om promilles per liter bloed gaat: frêle dames van kleinere gestalte hebben geen vijf liter bloed in hun geile aderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik zou nu gewoon kiezen op niet zelf rijden als ik weet dat er een paar consumpties bij horen.
Een B&B of een hotelleke in de buurt en een korte nachtwandeling (niet in grote steden) zijn goedkoper dan een boete, laat staan een verlies van rijbewijs. (alhoewel dat minder erg is voor me nu, met mijn rijdende strandstoel)
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met alcohol aan het stuur is niet:
- zij die zich kunnen beperken tot twee glazen, of drie op het gemakje - zij die 0.1 of 0.2 of 0.3 of 0.4 hebben. Het probleem is er, maar niet zo kwaadaardig voor - zij die 0.5 of 0.6 of 0.7 hebben. Het wordt wel kwaadaardig vanaf 0.8. Wel een goede zaak: beroepschauffeurs en onervaren bestuurders (tot x jaren na halen rijbewijs) quasi nultolerantie.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het ook not done van flikken en parket om van wie dan ook, dus ook bv's, de namen kenbaar te maken van wie gepakt werd.
Niet kenbaar aan de pers, en niet kenbaar aan de werkgever.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, wacht maar tot 1 van de licht/donkerbruine medeTV figuren betrapt wordt.
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Bij een eerste overtreding: 15 dagen rijverbod. Bij een tweede overtreding: zes maanden gevangenis plus een jaar rijverbod. Bij een derde overtreding: inbeslagname van het wapen (de auto), twee jaar cel en een levenslang rijverbod.
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Ik markeer het maar omdat dat zelden of nooit voorvalt).
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar wat ik me afvraag: wat hebben de vermoorde en levenslang verminkte slachtoffers van dit soort verkeersgangsters daarmee te maken, madame de advocate Bosman? Net zoals deze uitvluchten tvv zatlap Van Gucht: Als het van mij afhing, ik nam een clausule op in het strafwetboek waardoor het gebruik van uitvluchten bestraft wordt met een verdubbeling van de straf.
![]() |