Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2005, 03:15   #61
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Turkije is zowel een belangrijk doorvoerland voor opium en heroïne vanuit Afghanistan als producent van eigen opium en heroïne uit Afghaanse papavers die in Turkije verwerkt worden.
België (of in uw geval Vlaanderen) is zowel een belangrijk doorvoerland voor marihuana en hasj vanuit Nederland als producent van eigen marihuana en XTC uit Vlaamse kwekerijen en labo's.
Wat nu? België uit de EU?
Citaat:
ze hebben daar toch papaver plantages
Wij hebben hier ook hennep-plantages. So what?
Waar moeten die zwarte zaadjes (papaver) op uw zondagse pistolets anders vandaan gehaald worden.

Soms worden dus echt de meest onzinnige argumenten bovengehaald om in een discussie al spartelend het hoofd boven (proberen) te houden.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 03:18   #62
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De export van zowat alle landen stijgt elk jaar. Op zich is dat weinig bijzonder nieuws.
Ja, maar niet met 33.7%. De champagnekurken zouden hier nogal knallen.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 08:36   #63
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Turkije heeft in het jaar 2004 voor $64,010 miljard uitgevoerd. Dit komt neer op een groei van 33,7%. Het jaar daarvoor bedroeg de export $47,880 miljard. De prognose aan het begin van 2004 was $51,5 miljard. De prognose werd al snel bijgesteld naar 56 miljard, maar de export was daar in november al overheen gegaan. In de maand december heeft Turkije voor $6,7 miljard uitgevoerd wat ook een record is.
Goede nieuws. Het kan nog 20 (misschien nog meer)j record breken. Turkije is land van de kansen. Potentieel wordt niet gebruikt.Als men het gebruikt kan men nog sneller groeien. Productiviteit van de bevolking stijgt trouwens ook zeer snel.

Import van Turkije bedraagt meer dan export. Ze kopen dure gas van Iran ipv het te kopen van Turkmenistan. Verschil tussen beide is enorm veel.Turkmeense staathoofd had paar dagen geleden gezegd dat Turkije snel moest zijn met verdragen af te sluiten.

Turkije had wel voor de regering Erdogan afspraak gemaakt dat Turkije elke jaar bepaalde hoevelheid gas moest kopen van Iran. Ook al ze niet kopen moeten ze het betalen. Hoe stom dat die regeringen voor Erdogan(Anap-minister van Energie en milieu) waren. Zelfde hadden ze ook met Rusland. Maar men heeft akkoord met Rusland bereikt. Nu nog met Iran akkoord bereiken. Gasimport vormt een zeer grote percentage van Turkse import.

In ieder geval Turkije moet snel groeien. Anders wordt de koof met he Westen alleen maar groter.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 8 januari 2005 om 08:37.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 13:34   #64
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Ach man, ik heb verschillende Turkse vrienden die krak hetzelfde zeggen. Wat voor nut heeft het een mythe te willen scheppen over Turkije die kant noch wal raakt ? Waarom ? Turkije is nu eenmaal een achterlijk ontwikkelingsland en zoiets willen negeren is gewoon onnozel. En voor de goede verstandhouding : dat is helemaal geen oordeel over de Turkse medemens, maar de waarheid heeft haar rechten.
Turkije is verder ontwikkeld dan Bulgarije en Roemenie.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 19:10   #65
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ik meen me te herinneren dat de Transit ooit nog in Groot-Brittanie gebouwd is,en dat de produktie dan kompleet ten laste kwam van de vestiging in het achterlijke Belgie ........

Verder ben ik er niet geheel zeker van dat a) Turkije achterlijk zou zijn en b) er massas,te hoeden,kemels voorkomen in Turkije.
I

Uw opmerking is volledig naast de kwestie : wanneer Turkse gastarbeiders de kans laten liggen om met hun fabriek terug te keren naar hun zo beminde heimat, dan vraag ik me af waarom ze dat niet doen. Turkije ophemelen als het land van belofte en toch hier blijven om aan de vetpotten te zitten is hypocriet en zelfs laf voor een Turkse patriot. Het is steeds hetzelfde liedje : luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.
Bovendien ben ik er wel zeker van dat Turkije naar onze maatstaven nog een zéér lange weg af te leggen heeft. Wie dat wil ontkennen is gewoon selectief blind.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be