Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2025, 11:19   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Met mijn opa ergens in te velde op een verkeersbord gaan schieten met een luchtkarabijn. Ik moet een jaar of 6 geweest zijn. Dat verkeersbord stond daar zeker tot mijn 18e, vol maat gaten. Onlangs nog eens gepasseerd en het was wel vervangen ondertussen
tijd om uw kleinkind te leren schieten allee
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2025, 11:23   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vanaf de jaren 80 ging het snel. Eerst de cassette bandjes, dan de grote floppy, dan de kleine, dan de hd, dan de syquest, dan de zip, dan de cd, dan de dvd…
die zip schijven waren de max en die Jazz schijven nog beter, maar een duur hobby natuurlijk. en 120 mb copyeren over een paralelle poort was ook niet echt snel natuurlijk.

tegen dan was software copyeren ook heel lastig geworden, overal zaten copy beveiligingen op.

met nen atari kon je dan nog wel een echte diskcopy maken van een 720 schijfje maar ja daar sprong je ook niet ver mee natuurlijk.
Oud 11 februari 2025, 11:24   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aja, dat is ook nog zo een herinnering. Die sprookjesboeken met luistercassettes. Eerste sprookje was dat van het lelijke eendje weet ik nog. Uren naar de cassettes zitten luisteren met dat boek op mijn schoot toen ik nog niet zo goed kon lezen.

ne vinyl met alli baba en de 40 rovers.
Oud 11 februari 2025, 11:40   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
tijd om uw kleinkind te leren schieten allee
Laat die kleinkinderen nog maar een jaar of 15 wachten
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2025, 11:54   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geduld is een schone deugd.
Oud 11 februari 2025, 12:03   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals met alle sporten worden die kinderen beter naar mate hoe vroeger ze beginnen. Zou je die kinderen eerst laten voetballen of gitaar spelen wanneer ze volwassen zijn?

Ik begrijp die houding niet goed.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 februari 2025 om 12:04.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2025, 12:46   #67
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Twee herinneringen die me heel mijn leven bij gaan blijven:

1) Als kleine jongen droomde ik meermaals over een heel groot schip, dat in een vijver in de bossen achter ons huis zou liggen. Het was een gigantisch schip (genre containergigant) en als ik op de oever stond kon ik het aanraken. Het was meters hoog. En hoewel het meters diep moet hebben gelegen lag het op nog geen halve meter van de oever. De vijver was ook heel kenmerkend perfect rechthoekig.
Ik ging er ooit kijken maar het deel van het bos was omheind met een metershoge draad. Ik schonk er dan ook nooit nog aandacht aan al heb ik die droom (wegens zo absurd) altijd onthouden.
Tot Google Maps verscheen, meer dan 20 jaar later. En ik daar, tijdens rondsnuffelen in de buurt, tot mijn verbazing zag dat op de plaats van mijn droom daadwerkelijk een vijver lag. Een rechthoekige nog wel. Nog een tijd later ben ik er tijdens een fietstocht eens gaan kijken. De omheining was weg. En er lag een rechthoekige vijver. Helaas zonder containerschip. Of gelukkig zonder schip. Dat zou pas echt freaky zijn geweest.

2) Toen wij in 2009 op reis waren door de US reden wij op een bepaald avond, rond middernacht, LA binnen. Omdat de GPS niet echt zijn werk deed verzeilden we in downtown LA, waar we niet moesten zijn. Veel delen van de wegen lagen er vrij verlaten bij. Op de radio speelde Papillon van Editors, pas uitgekomen. Ik herinner me dat ik vrij snel besefte: Dit is Editors' nieuwe single!! Ik was toen redelijk grote fan.
Toen wij enkele weken later weer thuis waren en ik op Youtube de videoclip van dat nummer bekeek was dat heel bevreemdend.
Die clip is immers gefilmd op exact dezelfde locatie als waar ik het nummer voor het eerst hoorde. Laat op de avond in downtown LA. Het blijft dan ook mijn favoriete video aller tijden.
Oud 11 februari 2025, 13:22   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met mijn opa ergens in te velde op een verkeersbord gaan schieten met een luchtkarabijn. Ik moet een jaar of 6 geweest zijn. Dat verkeersbord stond daar zeker tot mijn 18e, vol maat gaten. Onlangs nog eens gepasseerd en het was wel vervangen ondertussen
Vriend van mij schoot op de straatlampen.
Heeft de ouders veel geld gekost, Interelectra kon er destijds niet mee lachen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2025, 13:22   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vanaf de jaren 80 ging het snel. Eerst de cassette bandjes, dan de grote floppy, dan de kleine, dan de hd, dan de syquest, dan de zip, dan de cd, dan de dvd…
En de stick?
Oud 11 februari 2025, 13:30   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vriend van mij schoot op de straatlampen.
Heeft de ouders veel geld gekost, Interelectra kon er destijds niet mee lachen.
ja en dat is duur he zo een gasontladingslamp. (los van het plaatsen natuurlijk)
Oud 11 februari 2025, 13:31   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En de stick?
toen werd er al niet meer zo gecopyeerd, en dan kon je al aan file sharing doen in de cloud.
Oud 11 februari 2025, 13:31   #72
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zoals met alle sporten worden die kinderen beter naar mate hoe vroeger ze beginnen. Zou je die kinderen eerst laten voetballen of gitaar spelen wanneer ze volwassen zijn?

Ik begrijp die houding niet goed.
Ik bedoel daarmee dat mijn kinderen nog 15 jaar mogen wachten alvorens ze mij vereren met een kleinkind....
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2025, 13:39   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja en dat is duur he zo een gasontladingslamp. (los van het plaatsen natuurlijk)
Dat waren toen nog van die heel grote peren met een ijzeren kap er boven.
Oud 11 februari 2025, 13:55   #74
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel daarmee dat mijn kinderen nog 15 jaar mogen wachten alvorens ze mij vereren met een kleinkind....
Helaas heb je daar niks over te zeggen.
Ik werd voor het eerst oma toen ik 41j was.
Pas op: ik was héél trots!

ps: mijn beste vriendin die toen ook 41j was is bevallen van haar 2de kind een maand nadat ik grootmoeder werd.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2025, 14:22   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh.

Ja, ik geef u gelijk.
Oud 11 februari 2025, 14:39   #76
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Nog een herinnering;
ik was ongeveer 8 jaar.
Dat schooljaar werd de jongensschool gesloten en kwamen de jongens naar onze (meisjes)school.

Er was een 'grote' jongen van het zesde leerjaar die mij altijd pestte.
Op een dag had ik er genoeg van!
Tijdens de middagspeeltijd zag ik hem naar de wc's lopen.
Ik volgde hem en toen hij aan't plassen was heb ik hem bij zijn haar gegrepen en hem 2 harde vuistslagen in zijn gezicht gegeven.

Vanaf die dag heeft hij mij nooit meer gepest....

Toch nog dit; toen ik mijnen Albeir leerde kennen bleek die pester de broer van één van mijn schoonzussen te zijn.
Intussen is die pester nen toffe en lieve man geworden en zijn hij en ik beste vrienden!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2025, 14:39   #77
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Nog herinneringen van toen ik in de tweede kleuterklas zat bij een non - ik was toen 4 jaar.

Een jongen had in zijn broek geplast.
Als straf moest hij met zijn natte broek op zijn hoofd in de hoek staan :cry

Kleuters die teveel praatten kregen een "lange papieren tong" opgeplakt en moesten ook in de hoek gaan staan.

Kleuters die op een vraag van de non niet konden antwoorden kregen papieren "ezelsoren" opgeplakt.

Dat ze nog langskwamen met de liniaal; pure bluf van de oudere generaties zeker? Neen, lijfstraffen ik weet niet wanneer dat er is uitgegaan in het onderwijs.

Ik herinner mij zoiets van dat ze dril hebben uitgevonden omdat te vervangen. Het geschreeuw...krijg daar een beetje migraine van. Altijd maar pompen.
Oud 11 februari 2025, 14:53   #78
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog een herinnering;
ik was ongeveer 8 jaar.
Dat schooljaar werd de jongensschool gesloten en kwamen de jongens naar onze (meisjes)school.

Ik volgde hem en toen hij aan't plassen was heb ik hem bij zijn haar gegrepen en hem 2 harde vuistslagen in zijn gezicht gegeven.

Toch nog dit; toen ik mijnen Albeir leerde kennen bleek die pester de broer van één van mijn schoonzussen te zijn.
Intussen is die pester nen toffe en lieve man geworden en zijn hij en ik beste vrienden!
ik dacht dat diene pester den Albeir zou geweest zijn, maar het verhaal heeft dan toch nog een andere wending gekregen.
Oud 11 februari 2025, 14:53   #79
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een herinnering;
ik was ongeveer 8 jaar.

Je leerde Albeir nog maar kennen en 't was al meteen uw schoonzus! Da's vlot gegaan!
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2025, 14:55   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat ze nog langskwamen met de liniaal; pure bluf van de oudere generaties zeker? Neen, lijfstraffen ik weet niet wanneer dat er is uitgegaan in het onderwijs.

Ik herinner mij zoiets van dat ze dril hebben uitgevonden omdat te vervangen. Het geschreeuw...krijg daar een beetje migraine van. Altijd maar pompen.
bij ons was dat er al uit, maar we hadden nog ne onderwijzer die stamde uit het tijdperk dat dat normaal was. Was aan zijn laatste jaren bezig.

die heb ik toch ooit eens ne klasgenoot weten isoleren, wij mochten allemaal buiten, en ik ben er zeker van dat die er serieus van gehad heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be