![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gezegd is het een proxyoorlog tussen kernmachten: de VS, die Oekraïne helpt, en Rusland” Rubio in een interview met Fox News. Wat hij er nog net niet bijzegt is dat het Amerika zelf is dat die proxy-oorlog dertig jaar lang uitgelokt heeft, maar goed, wat moet er nog meer bewijs zijn?
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 maart 2025 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bewijzen worden hier keer op keer luidt en duidelijk geformuleerd, maar de 404-sletjes willen het niet horen. Dan moeten zij maar naar ginder gaan en ter plaatse de zaak gaan regelen. Men moet consequent zijn.
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu Kaliningrad: ligt vlak naast Polen en de Baltische staten. Heeft Polen het recht om te eisen dat er geen militaire stellingen in Kaliningrad mogen worden geplaatst? En in tegenstelling tot Rusland, is er geen enkele indicatie dat Westerse landen ook maar een vierkante centimeter Russisch grondgebied willen hebben. Rusland daarentegen heeft stukjes afgenomen van Moldavië, Georgië en Oekraïne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mochten er zich feiten aanbieden die er op wijzen dat de inval van de russen in oekraïne inderdaad de voorbode is van een blitzkrieg richting Oostende, dan zal ik mijn mening vis-a-vis de russen en hun president zéker bijschaven. Maar goed, mss weet ik niet alles. Charles Michel weet blijkbaar méér, maar hij zegt niet WAT dan. Hij zaait enkel angst.
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() De neuzen van de "Westerse leiders" staan al in de goede richting om een wereldoorlog te beginnen. Nu rest nog enkel het feit om via de" MSM" een meerderheid van de bevolking achter zich te krijgen om een frisse vrolijke "krieg" te beginnen.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft het nieuws de laatste jaren niet echt gevolgd denk ik. Wij staan aan de zijde van het land dat zich verdedigt tegen een invasie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het pleidooi van uzelf en een hoop anderen komt erop neer de kop in het zand te steken. Dat hebben we gedaan in 2014, toen Poetin de Krim innam. En daarvoor ook al, met de inname van Zuid-Ossetië en Abchazië door de Russen. De stelling was dat het daarbij zou blijven. Dat die stelling nu nog wordt gepropageerd nadat de Russen het ganse land wilden bezetten is eigenlijk te zot om los te lopen. Maar dit forum toont aan dat er zo veel zotten los lopen.
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Zij die het niet met uw stelling eens zijn, noemen het binnenvallen van de russen geen invasie, maar het innemen van een defensieve positie. Dus keren we terug naar de onverenigbare tegenstelling waarmee ik deze draad startte.
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Waar baseert u dat waanidee op? Op het feit dat de russen de gordijnen toe trekken zodat het westen (zonder de us) niet meer kan binnen gluren?
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een 'slimmerik' zou zoiets een < speciale militaire operatie > noemen. Jammer genoeg blijkt het onmogelijk zo iemand op 'betere gedachten' te brengen door er kaarsjes voor te branden en/of liedjes mee/voor te zingen en/of met rode rozen (zonder doornen) & pluchen teddy-beertjes naar te smijten. ![]() En ja, de 'wereldoorlog' IS AL (een tijdlang) BEZIG: de < speciale militaire operator > krijgt/koopt bommen & granaten & raketten van pakweg Iran en Noord-Korea en in zijn Z-zombie-leger vechten er ook pakweg Afrikanen, Nepalezen en Noord-Koreanen mee. ![]() Ik zie niet in waarom de slachtoffers van de < speciale militaire operatie > géén hulp zouden (mogen) zoeken, en evenmin waarom 'geestesverwanten' en/of 'sympathisanten' die hulp niet zouden (mogen) bieden. ![]() Maar ik wil wél toegeven dat ik het helemaal niet spijtig had gevonden dat ten laatste op mijn geboortedag ALLE 'imperia' en ALLE < speciale militaire operatoren > voorgoed Voltooid Verleden Tijd waren geworden. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dat voor u allemaal heel ver van je bed?
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dat enkel maar hard maken als je inderdaad de positie inneemt dat "wij" overal door de ramen mogen gaan gluren, en dat de begluurden NIETS mogen doen als ze niet begluurd willen worden. Want de grenslanden zijn "vrijwillig" bij de gluurders getreden, is de uitleg daarvoor. Het is toch perfect begrijpelijk dat de kernmacht der kernmachten zegt; stop, wij doen de gordijnen dicht! Tot hier en niet verder! Géén gegluur meer, DEMARCATIE! Maar "tot hier en niet verder" is inderdaad wel het maximaal "toelaatbare" in deze situatie, dat is OOK mijn positie. (met dien verstande, hebben "wij" het goddelijk recht iets toe te laten of iets NIET toe te laten??) Maar ik zie dus geen bewijs dat "tot hier en niet verder" voor de russen eigenlijk inhoudt "we zijn onderweg naar Oostende." En net DAAR rust de positie van de westerse (zonder de us) oorlogshitsers dus op. De russen ZIJN ONDERWEG NAAR HIER, want ze hebben de gordijnen dichtgetrokken, en ze laten géén gegluur meer toe. Die smerige russen toch! De inhoud van de start-post van deze draad dus. Soit, ik blijf aandachtig en naarstig op zoek naar tegensprekelijk bewijs dat de russen naar hier aan het komen zijn, want anders heb ik gewoon gelijk.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 maart 2025 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat voor domme analogie is dat door de ramen gluren? Polen, Tsjechen, Roemenen, Bulgaren en dus ook Oekraieners hebben allemaal de geneugten gekend van een alliance met de Russen. En ze kozen zonder uitzondering voor het westen. Niet om de Russen te jennen maar uit gerechtvaardigd eigenbelang. Wat hebt u er tegen dat er iets wordt gedaan om die keuze gestand te doen? Tot net voor februari 2022 werd de gedachte van een volle invasie weggelachen.
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Zo gaat dat meestal hé, als iemand wordt geconfronteerd met zijn beperkte intelligentie. Dan beginnen ze over vroeger te blèten. Over lang geleden. Over andere omstandigheden, mensen en intenties. En die projecteren ze dan op huidige gebeurtenissen. Soit, ik zoek zélf wel bewijs aangaande de nakende invasie van de russen in west-europa en de rest van de wereld, want jij levert niets aan.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 maart 2025 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() De oorlog hitsers met hun broek op de hielen, verenigt europa op zijn best, best bekje toe en luisteren naar de verstandige mensen,
Ze krijgen het winter en zomer uur nog niet opgelost de sukkelaars. Clash tussen Frankrijk en Duitsland dreigt cruciaal EU-defensieplan te vertragen Terwijl de dreiging van een verminderde Amerikaanse betrokkenheid boven Europa hangt en de geopolitieke spanningen toenemen, staat de EU voor een cruciale keuze: hoe versterken we onze defensie-industrie? Een nieuw voorgesteld fonds van 150 miljard euro moet de Europese militaire capaciteit naar een hoger niveau tillen, maar een fundamenteel meningsverschil tussen Frankrijk en Duitsland dreigt de plannen te vertragen, meldt de ‘Financial Times’. Moet dit geld exclusief naar Europese bedrijven gaan, zoals Parijs eist, of mogen strategische partners buiten de EU meedoen, zoals Berlijn bepleit? https://www.hln.be/buitenland/clash-...agen~aa54e927/ Laatst gewijzigd door wagner.666 : 10 maart 2025 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Parlementslid
|
![]() Toch wel, maar ik hoor ook graag de andere klok luiden, maar die klok was al snel na die invasie uit het medialandschap verdwenen. Het nieuws van de andere kant wordt waarschijnlijk afgeblokt onder het mom van propaganda.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Emotioneel? Het is toch een feitelijkheid dat Rusland her en Der gebied inpikt? En het is toch een feit dat alle voormalige bondgenoten zich hebben afgekeerd, op Witrusland na?
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Daarmee bewijs je de imperialistische bedoelingen van de russen niet, waarop alle oorlogshitserij gebaseerd is.
![]() |