![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat er ginder nog honger is komt mede doordat die hoeveelheden gedumpt overschot er enkel voor zorgen dat de prijzen naar beneden duiken zodat de plaatselijke boer het zout op zijn maniok niet meer verdient. En de hongersnood in Afrika is ook vaker een probleem van oorlog (met van alle hulp verstoken vluchtelingen) dan van tekorten (al komen die natuurlijk ook voor). Je moet het ook niet voorstellen dat wij daar genoeg voedsel naar exporteren om de honger ginder compleet en blijvend te stillen. Daar hebben ze ginder geen geld genoeg voor.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Wil wel melden (om misverstanden te voorkomen) dat ik het tot nu toe over Afrika in zijn geheel heb gehad (niet over Congo specifiek) en over Westerse landbouwprodukten (niet Vlaamse specifiek, wel incl. de Amerikaanse)
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever de plaatselijke boer met zijn ene koe woekerprijzen laten aanrekenen aan de weinigen die het kunnen betalen en de rest laten creperen? Ge geeft dus zelf toe dat de export niet volstaat om de honger daar te stillen. Die plaatselijke boer heeft dus nog een afzetmarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn daar ook verschrikkelijke dingen gebeurd maar die gebeurden hier ook. Ook hier kon je toen van slavenarbeid spreken. Toch denk ik dat sommigen het toen in verhouding beter hadden dan nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga dan ook niks ontkennen van wat je schrijft.
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik gezegd dat de export volstaat om de honger te stillen? Als de plaatselijke boer geen afzetmarkt had stopte hij met boeren, tiens. Waarom reageer jij niet op deze uitspraken van jezelf? Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 januari 2005 om 01:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge wilt toch dat die boer zelf zijn (te hoge prijzen) kan bepalen omdat alleen de rijkste bewoners zijn luxeproduct kan kopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() Ik hoop voor al die belangertjes hier dat ze genoeg gestort hebben op 12-12 zodat ze de voor hen gevreesde vluchtelingen ginder kunnen houden.
Stort allemaal nog maar wat meer, je kan niet zeker genoeg zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat tweede; waar zeg ik dat?
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel duidelijk dat ge nooit honger geleden hebt. Tijdens de oorlog verkochten mensen hun hebben en houden voor wat extra melk om hun kinderen te voeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal wel te dom zijn zeker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat u dat zelf ook goed genoeg weet.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk niet dat zij naar die plaatselijke boer gaan voor hun litertje melk en dat die plaatselijke boer voldoende melk heeft om die bevolking te voorzien. In dat geval zou het niet mogelijk met die mannen te concurreren aangezien de lonen en productiekosten daar veel lager zijn. Ik begrijp wel waar je heen wilt maar geef dan eens een alternatief ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nog een vraagje jij nu dat landbouwproducten moeten geëxporteerd worden naar COngo (Afrika)? Wie zal er dan al de kosten betalen? Je kunt die producten onmogelijk aan een prijs daar afzetten waarbij zowel consument als producent tevreden zijn, als je het niet subsidieerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds de onafhankelijkheid van het land waarover ik het had. Dat ze het nu minder goed hebben komt niet door de export naar die landen maar door hun onderlinge stammentwisten en burgeroorlogen. Anderzijds de zogezegde concurrentie met de plaatselijke boeren. Onze boeren kunnen helemaal niet concurreren met die plaatselijke boeren. Onze landbouwgewassen zijn helemaal niet te vergelijken met de hunne. Wij zijn voor een deel afhankelijk van import van hun producten. Zij hebben dan weer een tekort aan andere producten die wel hier geteeld worden. Wat is er mis aan de we die producten onder de waarde aan hen verkopen ? Zij kunnen er alleen hun voordeel mee doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die boer heeft net zoveel melk als hij (zijn koeien) kunnen produceren. Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat die ene boer heel de behoefte kan voorzien. Dat kan hier ook niet. Maar op lokaal niveau kan dat systeem goed werken, tot de markt kapot wordt gemaakt door goedkopere ingevoerde produkten. Want daardoor zakt de prijs en kan de boer niet meer winstgevend produceren en stopt hij ermee. Geen probleem op zich, tot echter die wisselvallige (door bv oorlogen) import stilvalt en er plots geen lokale boer meer blijkt te zijn die aan een eerlijke (Afrikaanse) prijs melk kan leveren.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) De landbouwgronden die door daar door Westerse boeren beheerd en ontgonnen worden terug in Afrikaans bezit brengen en laten produceren voor de Afrikaanse markt. 3) Eerlijke prijzen betalen in het Westen bij de groenteboer als het om buitenlandse (Afrikaanse) produkten gaat. Waarna die eerlijke prijzen ook daadwerkelijk bij de Afrikaanse boer terecht komt en niet bij de Westerse boer die daar een klein deeltje (als hongerloon) aan de bevolking teruggeeft. Wat zijn jouw voorstellen om de situatie in Afrika te verbeteren?
![]() |