Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2005, 18:59   #61
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Niet zoveel zal je zeggen, maar bedenk dan eens dat de BUB geen énkele, maar dan ook geen enkele media-aandacht krijgt. Wij zijn immer te Belgisch... Tja, dat mag natuurlijk niet meer in België.
Daar kwam nog bij dat onze afdelingen in West- en Oost-Vlaanderen helemaal uit het niets moesten opgebouwd worden. Onze uitslagen in Brabant, Brussel, Limburg en Antwerpen waren vrij goed - gezien de grote inzet van onze militanten daar.

Deze kaart geeft een beetje de spreiding van ons resultaat weer. Hoe donkerder het blauw, des te beter de score. Op het moment van de verkiezingen was ik coordinator van de Limburgse afdeling, en officieuze campagneleider in Vlaams-Brabant. Daar werden we de grootste van de kleine partijen, met 0.6 procent van de stemmen. Gezien de volslagen media-boycott een zeer behoorlijk resultaat.
In Brussel haalden we de kaap van de 1 procent.
Jullie behoorlijke resultaten in Limburg verwonderen me niets. En inderdaad: jullie krijgen maar héél weinig aandacht in de media. Daar hangt alles vanaf. Dat is nu eenmaal de realiteit.

Laatst gewijzigd door Wanne : 8 januari 2005 om 19:00.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 19:15   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Jullie behoorlijke resultaten in Limburg verwonderen me niets. En inderdaad: jullie krijgen maar héél weinig aandacht in de media. Daar hangt alles vanaf. Dat is nu eenmaal de realiteit.
Behoorlijke resultaten? Hoeveel % stijgt het verkiezingsresultaat in Limburg dan boven de variabele kiesdrempel? Dan pas kan men immers over een "behoorlijk" resultaat spreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 19:26   #63
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Behoorlijke resultaten? Hoeveel % stijgt het verkiezingsresultaat in Limburg dan boven de variabele kiesdrempel? Dan pas kan men immers over een "behoorlijk" resultaat spreken.
Je kan geen koeien met paarden vergelijken. Een partij die constant in de aandacht staat, gaat sowieso meer stemmen krijgen dan een partij die nu nog doodgezwegen wordt. Een partij groeit in fases. Een partij als de B.U.B. gaat voorlopig zeker niet achteruit gaan. Alleen maar vooruit. En dan zullen de media daar misschien nog wat aandacht aan besteden, waarna er weer meer stemmen zullen volgen. Ik zie dat zo gebeuren. Enfin. Ik ga ze de volgende keer zeker m'n stem geven. 't is voor mij een partij die écht nog eens iets anders durft te zeggen en die niet opgaat in de algemene stroming van het Vlaams populisme, waar alle grote partijen zich tegenwoordig wél schuldig aan maken. Ik zou natuurlijk ook voor de Nationale Unie kunnen stemmen, maar dat gaat ik niet doen. Puur omwille van hun standpunten tegenover allochtonen.

Laatst gewijzigd door Wanne : 8 januari 2005 om 19:33.
Oud 8 januari 2005, 19:29   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan geen koeien met paarden vergelijken. Een partij die constant in de aandacht staat, gaat sowieso meer stemmen krijgen dan een partij die nu nog doodgezwegen wordt.
Een partij als de PvdA die ook nooit in de schijnwerpers komt te staan, haalt een beter resultaat dan de BUB. En als ik me niet vergis, haalde een eenmanslijst in West-Vlaanderen een beter resultaat dan de BUB...
Oud 8 januari 2005, 19:30   #65
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Jullie behoorlijke resultaten in Limburg verwonderen me niets.
0,28%, echt een klapper. Maar inderdaad, wel 0,05% hoger dan het Vlaamse gemiddelde.

Citaat:
En inderdaad: jullie krijgen maar héél weinig aandacht in de media. Daar hangt alles vanaf. Dat is nu eenmaal de realiteit.
Alle kleine partijen zonder zetels en zonder potentie krijgen maar heel weinig aandacht in de media. In België, in Nederland, overal.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 19:38   #66
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Een partij als de PvdA die ook nooit in de schijnwerpers komt te staan, haalt een beter resultaat dan de BUB. En als ik me niet vergis, haalde een eenmanslijst in West-Vlaanderen een beter resultaat dan de BUB...
De PvdA is dan ook al veel langer bezig dan de BUB (en nog halen ze amper iets!).

Wat was de naam van de eenmanslijst, Jan? Zegt me eerlijk gezegd niks!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 19:40   #67
stanislaus
Banneling

stanislaus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
De PvdA is dan ook al veel langer bezig dan de BUB (en nog halen ze amper iets!).

Ach, een partij moet gewoon wat media en-of geld hebben, al de rest is onzin. De N-VA is niet voor niets in kartel gegaan.
stanislaus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 19:43   #68
stanislaus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
0,28%, echt een klapper. Maar inderdaad, wel 0,05% hoger dan het Vlaamse gemiddelde.

Alle kleine partijen zonder zetels en zonder potentie krijgen maar heel weinig aandacht in de media. In België, in Nederland, overal.
Als de BUB geen potentie heeft, dan ligt volgens u het aantal mensen dat géén verdere autonomie voor de deelstaten wil op 12.000. Al de rest is of tegen België of voor een staatshervorming in confederale zin. Tuurlijk
Oud 8 januari 2005, 19:47   #69
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het argument dat ze niet eens een goed programma zouden hebben trouwens geen argument. Als je ziet het Vlaams Belang nu geëindigd is. En als je dan ziet wat voor 'n beweging zij teweeg hebben gebracht in het politieke landschap. En dan nóg altijd klagen over het cordon sanitaire. Ik denk dat de B.U.B zéér tevreden zou zijn als zij zo'n resultaten zouden boeken!
Oud 8 januari 2005, 19:49   #70
stanislaus
Banneling

Standaard

De media moet gewoon toegang geven tot alle ideologieën ivm de toekomst van ons land. Anders hebben de mensen geen keuze.
Oud 8 januari 2005, 19:54   #71
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat BUB een kans heeft om een grote partij te worden in het jaar dat STVV de Chapions Leage wint.
Oud 8 januari 2005, 21:00   #72
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Oooo de BUB bestaat alleen op internet HEE. Achterlijk.

DE B.U.B.

De BUB is de enige nationale centrumpartij die kiest voor de éénheid van België. De partij deed mee aan de vorige verkiezingen, en haalde 13.000 stemmen.
Niet zoveel zal je zeggen, maar bedenk dan eens dat de BUB geen énkele, maar dan ook geen enkele media-aandacht krijgt. Wij zijn immer te Belgisch... Tja, dat mag natuurlijk niet meer in België.
Daar kwam nog bij dat onze afdelingen in West- en Oost-Vlaanderen helemaal uit het niets moesten opgebouwd worden. Onze uitslagen in Brabant, Brussel, Limburg en Antwerpen waren vrij goed - gezien de grote inzet van onze militanten daar.

Deze kaart geeft een beetje de spreiding van ons resultaat weer. Hoe donkerder het blauw, des te beter de score. Op het moment van de verkiezingen was ik coordinator van de Limburgse afdeling, en officieuze campagneleider in Vlaams-Brabant. Daar werden we de grootste van de kleine partijen, met 0.6 procent van de stemmen. Gezien de volslagen media-boycott een zeer behoorlijk resultaat.
In Brussel haalden we de kaap van de 1 procent.

(dit is ik tijdens een van onze vele campagnetochten )

Nu, ondertussen is er veel veranderd. En dat is goed. Zo kreeg de BUB nóg meer actieve en enthousiaste militanten die mee actie voerden uit liefde voor het Vaderland. Hier enkele sfeerbeelden...

Hier se! Deze dappere ridders van het Vaderland trotseerden enkele honderden zure flaminganten (inderdaad, ze waren er allemaal) op 11 juli in Brussel.

Dan, paar dagen later kwam dé grote dag voor onze Partij: 21 juli!!

Voor dag en dauw. De stand staat er nog niet, maar de vlag wappert al.

De ballonnen zijn er uiteraard weer bij.

De stand is opgesteld, en hoewel het nog vroeg is beginnen de militanten die het vroege uur trotseerden aan het werk.

Onze mensen zamelen handtekeningen in.

Een geslaagde actie!

Begin augustus: dé nationale vergadering!

Foto's zijn wel van na de vergadering

Dit ben ik overigens (de rechtse ja ) die een nieuw lid overtuigt

Dan, eind augustus; De Hoogdag Van De Vlaemsche Beweeging: De Ijzerbedevaart!
Die flaminganten dachten dat ze rustig zouden kunnen zagen en klagen over 'den Belgique' en den BHV maar dat was zonder ons gerekend! Met een klein aantal militanten bestormden we het podium en overstemden Baeteman's toespraak met "BELGIË UNITAIR!". Ongetwijfeld een actie waar veel flaminganten het nog jaren over zullen hebben

Wij stoppen niet. Zeker niet in dit feestjaar... we gaan ervoor zorgen dat er nog veel gefeest kan worden.

We werken eraan, zoals ge ziet.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 21:06   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging hier om de lijst VITAL geleid door een zeker Vital Haghebaert. De man haalt op z'n eentje zomaar eventjes 1.332 stemmen in West-Vlaanderen, terwijl de BUB 1.261 stemmen weet te bemachtigen. In vergelijking met de vorige verkiezingen verdrievoudigt hij bijna zijn stemmenaantal.

http://www.vlaanderenkiest.be/spl_5_23.html
Oud 8 januari 2005, 21:10   #74
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Hier is die bron dus:
Doe niet zo idioot. Je hebt je al belachelijk genoeg gemaakt door dat artikel uit de Tijd over het RWF als "Vlaams-nationalistische leugens" af te doen, zelfs al kwamen BUB'ers beweren dat het waar was.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 21:12   #75
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een nieuw hoogtepunt... Dit is een giller van formaat. Wat ook de uitspraak zal zijn, de N-VA komt, net als het Vlaams Belang trouwens, altijd als overwinnaar uit die rechtsgang.

Worden ze veroordeeld dan zullen mensen inzien dat de Belgische wetten zodanig misbruikt worden voor politieke doeleinden: dit heeft immers niets meer met racisme te maken (net als bij het Vlaams Belang trouwens). De Vlaamse volksaard zal het dan, net als bij het Vlaams Belang/Blok het geval was, kiezen voor de "underdog". Niet voor jullie.

Worden ze niet veroordeeld dan wordt duidelijk dat we meer dan ooit over het probleem van de transfers kunnen en moeten spreken. Dan staan jullie daar. Wie kan dan de oogst binnenhalen, juist de N-VA.
dat denk ik ook, de enige winnaar zal de N-VA zijn, plus natuurlijk Vlaanderen
hoe meer aandacht die zaak krijgt hoe beter en zullen er nog veel meer Vlamingen hun ogen open gaan
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 21:14   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De PvdA haalt wel het driedubbel aantal stemmen in vergelijking met jullie. Indien u dat dus als "amper iets" omschrijft (wat u goed recht is natuurlijk), dan zijn de resultaten wel veel minder dan "amper iets".

Bij mijn weten werd de huidige partij in 1979 opgericht.

Dat ze nauwelijks stemmen haalt, is natuurlijk te wijten aan de ouderwetse denkbeelden die ze nog huldigen. In die zin zijn er volstrekte gelijkenissen met de BUBclub die ook retrograde denkwijzen en opvattingen naar voorschuift.
Oud 8 januari 2005, 21:16   #77
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Doet dat er iets toe? Patriot heeft gelijk!
Dat mijnheer Devos, die kleine partijtjes folklore noemt, een groot professor is? Jep, ik geef Patriot in dat geval ook gelijk!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 22:33   #78
stanislaus
Banneling

Standaard

Citaat:
De PvdA haalt wel het driedubbel aantal stemmen in vergelijking met jullie. Indien u dat dus als "amper iets" omschrijft (wat u goed recht is natuurlijk), dan zijn de resultaten wel veel minder dan "amper iets".

Bij mijn weten werd de huidige partij in 1979 opgericht.

Dat ze nauwelijks stemmen haalt, is natuurlijk te wijten aan de ouderwetse denkbeelden die ze nog huldigen. In die zin zijn er volstrekte gelijkenissen met de BUBclub die ook retrograde denkwijzen en opvattingen naar voorschuift.
Jan Van Den Berghe heeft gelijk. Alle kiesgerechtigden kennen de BUB, hun propaganda is alomtegenwoordig, ze komen voortdurend in de media. In tegenstelling tot het Vlaams Belang en de N-VA worden ze niét doodgezwegen door de rode staatsomroep én toch halen ze NIKS!
Zielig
Oud 8 januari 2005, 22:38   #79
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Jan Van Den Berghe heeft gelijk. Alle kiesgerechtigden kennen de BUB, hun propaganda is alomtegenwoordig, ze komen voortdurend in de media. In tegenstelling tot het Vlaams Belang en de N-VA worden ze niét doodgezwegen door de rode staatsomroep én toch halen ze NIKS!
Zielig
Zou U nu alstublieft eindelijk eens kleur willen bekennnen. Ik hoor U positief spreken over de BUB, dan weer negatief, dan weer positief over het Vlaams Blok, dan weer negatief. Wat is het nu.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 22:39   #80
stanislaus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Zou U nu alstublieft eindelijk eens kleur willen bekennnen. Ik hoor U positief spreken over de BUB, dan weer negatief, dan weer positief over het Vlaams Blok, dan weer negatief. Wat is het nu.
Positief over het Vlaams Belang?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be