Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 18:44   #61
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Jij begrijpt toch dat het echt lachwekkend is om mij rechts extremist te noemen en dan dagdagelijks liggen te janken dat ze jou een linkiewinkie noemen hé Pietje.
Ik wil jouw pret niet bederven (jouw kinderhand is snel gevuld). Noem mij maar gerust linkiewinkie.8)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Nu, ik heb veel liever dat je mij extreem rechts noemt
Waarom klaag je dan ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 7 januari 2005 om 18:45.
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2005, 18:48   #62
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Iemand die zichzelf voorstelt door middel van een vliegtuig/embleem/afbeelding/... waarop een hakenkruis prijkt, moet nadien niet komen zagen dat hij/zij als neo-nazi wordt aanzien. Een ieder die dergelijk iemand "ter hulp" snelt en het voor hem/haar opneemt in een poging om de aandacht af te leiden, moet niet komen zagen dat ook hij/zij als een neo-nazi wordt aanzien.

De combinatie van iemand die het ZB verdedigt EN tevens zich laat voorstellen door middel van een swastika noem jij nog een insinuatie????? Vreemde logica...
Hoe die ene persoon zich voorstelt maakt mij niets uit. zijn punt blijft staande dat de discussie over het vlaams belang alweer uit in nietzeggende clichés.

Kom met goed onderbouwde argumenten af die op het heden van toepassing aub. Ik ben nog nooit op een meeting van eender welke partij geweest maar ik denk niet dat het Vlaams Belang (of vroeg het Vlaams Blok) zich heeft voorgesteld met hakenkruisen en dergelijke
Oud 7 januari 2005, 18:48   #63
ilfalco
Minister-President

Standaard

Lat ze maar doen ... ik zal ze in 2006 een doos kleenex cadeau doen . het vb doet al 25 jaar op een democratiasche wijze aan politiek , links probeert al 25 jaar op ondemocratische wijze het vb uit te schakelen ... dat is de realiteit.
ilfalco is offline  
Oud 7 januari 2005, 18:54   #64
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
Ik ben nog nooit op een meeting van eender welke partij geweest maar ik denk niet dat het Vlaams Belang (of vroeg het Vlaams Blok) zich heeft voorgesteld met hakenkruisen en dergelijke
Nee, maar ze blijven tot vandaag (na 60 jaar !!) [size=3]nog altijd[/size] oorlogsmisdadigers van het eerste uur huldigen en eren (cfr. Staf De Clercq, Cyriel Verschaeve, Irma Laplasse.................).
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2005, 18:57   #65
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Avatars, zijn meestal een "symbolische" illustratie van de persoon, die erachter schuilt. En idd. dat "vliegtuigje" verklaart redelijk veel. 8)
Dat kan toch ook een fotootje zijn van zijn modelbouwvliegtuigje?
Inderdaad, mijn avatar is een zuiver "symbolische" illustratie.. en die staat los van mijn gedachtegoed. Het heeft toch geen zin om hier een bv een VLD avatar te zetten om naderhand voor racist/facist uitgescholden te worden. Dan kan je nu wel zeggen "zie je wel, het gaat in de richting van Hitlers idealen" maar dan men kan evengoed van een SP.a'er zeggen dat hij in de richting van het extreem-linkse communisme denkt.
Een avatar kan ook een beetje misleidend zijn
Oud 7 januari 2005, 18:59   #66
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die zichzelf voorstelt door middel van een vliegtuig/embleem/afbeelding/... waarop een hakenkruis prijkt, moet nadien niet komen zagen dat hij/zij als neo-nazi wordt aanzien. Een ieder die dergelijk iemand "ter hulp" snelt en het voor hem/haar opneemt in een poging om de aandacht af te leiden, moet niet komen zagen dat ook hij/zij als een neo-nazi wordt aanzien.

De combinatie van iemand die het ZB verdedigt EN tevens zich laat voorstellen door middel van een swastika noem jij nog een insinuatie????? Vreemde logica...
Ik heb het over het algemeen. Van de aangekondigde regen argumenten tégen het Vlaams Belang heb ik niet veel gemerkt. De Piano is hier gewoon wat reclame komen maken voor een of andere site.

Over wie heeft u het in de volgende zin?: "Een ieder die dergelijk iemand "ter hulp" snelt en het voor hem/haar opneemt in een poging om de aandacht af te leiden, moet niet komen zagen dat ook hij/zij als een neo-nazi wordt aanzien."

PS Ik vind dat u wel kwistig strooit met de term neo-nazi. Maar dat noemt men tegenwoordig 'politiek correct' als ik mij niet vergis.
Kristof Miele is offline  
Oud 7 januari 2005, 18:59   #67
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke

Kom met goed onderbouwde argumenten af die op het heden van toepassing aub.
Indien het "heden" van toepassing dient te zijn, waarom tooien diverse ZB-aanhangers zich dan nog met swastika's (of varianten daarvan)?

Wel consequent blijven aub.
Oud 7 januari 2005, 19:00   #68
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Dat kan toch ook een fotootje zijn van zijn modelbouwvliegtuigje?
Inderdaad, mijn avatar is een zuiver "symbolische" illustratie.. en die staat los van mijn gedachtegoed. Het heeft toch geen zin om hier een bv een VLD avatar te zetten om naderhand voor racist/facist uitgescholden te worden. Dan kan je nu wel zeggen "zie je wel, het gaat in de richting van Hitlers idealen" maar dan men kan evengoed van een SP.a'er zeggen dat hij in de richting van het extreem-linkse communisme denkt.
Een avatar kan ook een beetje misleidend zijn
In jouw geval is die zeker niet misleidend, als ik zo je posts eens doorneem. Zelfs zonder avatar, kan jouw voorkeur herkend worden.
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2005, 19:02   #69
ilfalco
Minister-President

Standaard

net zo goed dat er leden van de n-va op die herdenking zijn ... en het is trouwens maar een klein deel van de vlaamse beweging dat die figuren herdenkt . Irma laplasse werd trouwens valselijk ter dood veroordeeld door de belgische onstaat ... Dus als een lid van de vld op die herdenking is dsn is het een vld herdenking . tsjonge toch wat een idioten die linkiwinkies. Dit toont enkel het deficit aan van het linkse denken.
ilfalco is offline  
Oud 7 januari 2005, 19:03   #70
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Lat ze maar doen ... ik zal ze in 2006 een doos kleenex cadeau doen . het vb doet al 25 jaar op een democratiasche wijze aan politiek , links probeert al 25 jaar op ondemocratische wijze het vb uit te schakelen ... dat is de realiteit.

Om hier te verkondigen dat het VB al 25 jaar aan democratische politiek doet vind ik er toch een beetje over. Een democratische partij verkiest zijn voorzitter ook democratisch, is niet het geval bij het VB. Zelfs dit jaar, hun eerste "democratische verkiezing" was alles behalve democratisch. Er mochten maar een handvol uitgekozenen kiezen. Ten tweede , 25 jaar staan roepen aan de zijlijn, zonder één constructief voorstel te doen ??? en dan beweren dat je goed bezig bent.
Dat alle Belangers eens nadenken hoe ze werkloosheid, gezondheidszorg e.d. gaan aanpakken met haalbare (!!!) voorstellen en dan , dan spreken we nog is ....
Oud 7 januari 2005, 19:07   #71
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Irma laplasse werd trouwens valselijk ter dood veroordeeld
Tja, die liedjes kennen we ondertussen al. Elke veroordeling die jullie benadeelt, is volgens jullie valselijk. Marc Dutroux, denkt misschien ook wel dat hij valselijk is veroordeeld. (slechte vergelijking misschien, maar hopelijk snap je het nu dan)
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2005, 19:08   #72
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Ik heb het over het algemeen.
Ik niet.

Ieder persoon die zich voorstelt door middel van een nazi-symbool noem ik een neo-nazi. Jij noemt dit "politiek correct" zijn, ik noem het eerder een vaststelling gebaseerd op waarneming.
Oud 7 januari 2005, 19:08   #73
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee, maar ze blijven tot vandaag (na 60 jaar !!) [size=3]nog altijd[/size] oorlogsmisdadigers van het eerste uur huldigen en eren (cfr. Staf De Clercq, Cyriel Verschaeve, Irma Laplasse.................).
Op de Ijzerwake werden inderdaad enkele collaborateurs gehuldigd en dat is onaanvaardbaar. Maar als je dát een inhoudelijk argument tegen de partij Vlaams Belang noemt, ken ik er ook wel een tegen de spa-trawanten. Hun voorzitter Steve Stevaert bezocht een tijd terug nog de extreem-linkse dictator Fidel Castro. Waarom hoor ik links in dat verband nooit over misdaden van extreem-links praten?
Kristof Miele is offline  
Oud 7 januari 2005, 19:11   #74
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de Ijzerwake werden inderdaad enkele collaborateurs gehuldigd en dat is onaanvaardbaar. Maar als je dát een inhoudelijk argument tegen de partij Vlaams Belang noemt, ken ik er ook wel een tegen de spa-trawanten. Hun voorzitter Steve Stevaert bezocht een tijd terug nog de extreem-linkse dictator Fidel Castro. Waarom hoor ik links in dat verband nooit over misdaden van extreem-links praten?
Omdat ik rechts zelden hoor praten over de misdaden die extreem-rechts heeft begaan. Er wordt in tegenstelling zelfs stevig mee gedweept, al zeker op dit forum.
Oud 7 januari 2005, 19:14   #75
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er worden door linksgezinden alleszins nooit huldigingen gehouden ter nagedachtenis van welke dictator dan ook.

Btw, de paus is ook bij Fidel Castro geweest Ook een linkiewinkie ??
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2005, 19:14   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarom proberen ze toch te blijven bewijzen dat het water naar de zee stroomt?

Een aantal kwieten van het Vlaams Bekak zijn neo-nazi's. So what? Et alors? Iedere gemeenschap moet zijn zotten hebben, aan beide kanten van 't firmament (ik bedoel: links en rechts).
Dat is dus niet het probleem.

Het probleem is wel dat bijna een miljoen mensen erop stemmen.
Dat is het probleem.
En dat zal maar opgelost worden door degelijk regeerwerk.
Door de gewone man niet bestendig de indruk te geven dat hij voor onnozelaar gehouden wordt. Hij is de onnozelaar en de fiskale of sociale profiteur haalt gelijk. Hij is de onnozelaar en de krimineel of overlast-verkoper haalt gelijk. Hij is de onnozelaar en de Franse superieure landgenoot loopt met dertien kamions geld weg ieder jaar. Hij is de onnozelaar en wie rondrijdt met een onverzekerde auto wordt jarenlang gerust gelaten. Hij betaalt huur, de krakers smijten de straat vol vuil en betalen zelfs geen elektriciteit. Hij treurt om zijn dochter die aan de drugs is, de dealer wordt gerust gelaten omdat de gevangenis te vol zit. Hij ... kan zo nog uren doorgaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 januari 2005, 19:15   #77
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In jouw geval is die zeker niet misleidend, als ik zo je posts eens doorneem. Zelfs zonder avatar, kan jouw voorkeur herkend worden.
Ja, eerder een rechtse voorkeur.
En dankzij personen als Piano zijn bepaalde rechtse standpunten wat 'radicaler' geworden na verloop van tijd.
Oud 7 januari 2005, 19:16   #78
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik niet.

Ieder persoon die zich voorstelt door middel van een nazi-symbool noem ik een neo-nazi. Jij noemt dit "politiek correct" zijn, ik noem het eerder een vaststelling gebaseerd op waarneming.
Zelf ook niet afwijken. Ik haalde het gebrek aan inhoudelijke argumenten aan.

Bovendien noem ik 'het zich voorstellen door middel van nazi-symbolen' niet politiek correct. Wat ik zoëven als politiek correct bestempelde was uw reactie. U stelde namelijk dat iemand die een neo-nazi verdedigt (en dat heb ik hier niet gedaan), er zelf ook een is. Uw 'een pot nat' als het over rechts gaat, dat noem ik politiek correct.
Kristof Miele is offline  
Oud 7 januari 2005, 19:16   #79
ilfalco
Minister-President

Standaard

E kristof is dat daarom plots een herdenking van het vb , voor zover ik weet waren daar leden van alle vlaams -nationale partijen aanwezig ....belgie herdenkt trouwens zelfs een massamoordenaar als Leopold 2; En spa stevaert bezoekt openlijk een linkse dicator. Als je zou weten welk verleden de spa ministers hebben ... Maar ja links autoritairen zijn goed en rechtse zijn slecht . voor mij zijn alle autoritaire strekkingen slecht. En als belgie vlaanderen gelijke rechten had gegeven was er wssh enkel belgische collaboratie geweest ( zie hendrik de man , degrelle en co..)
ilfalco is offline  
Oud 7 januari 2005, 19:18   #80
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Waarom proberen ze toch te blijven bewijzen dat het water naar de zee stroomt?

Een aantal kwieten van het Vlaams Bekak zijn neo-nazi's. So what? Et alors? Iedere gemeenschap moet zijn zotten hebben, aan beide kanten van 't firmament (ik bedoel: links en rechts).
Dat is dus niet het probleem.

Het probleem is wel dat bijna een miljoen mensen erop stemmen.
Dat is het probleem.
En dat zal maar opgelost worden door degelijk regeerwerk.
Door de gewone man niet bestendig de indruk te geven dat hij voor onnozelaar gehouden wordt. Hij is de onnozelaar en de fiskale of sociale profiteur haalt gelijk. Hij is de onnozelaar en de krimineel of overlast-verkoper haalt gelijk. Hij is de onnozelaar en de Franse superieure landgenoot loopt met dertien kamions geld weg ieder jaar. Hij is de onnozelaar en wie rondrijdt met een onverzekerde auto wordt jarenlang gerust gelaten. Hij betaalt huur, de krakers smijten de straat vol vuil en betalen zelfs geen elektriciteit. Hij treurt om zijn dochter die aan de drugs is, de dealer wordt gerust gelaten omdat de gevangenis te vol zit. Hij ... kan zo nog uren doorgaan.
Dat is het probleem maar blijkbaar denkt de regering dat de arbijder of zelfstanige gaat blijven slikken. De maat is vol jongens ze tasten te diep in onze zakken en spelen te veel met ons geduld

In 1302 hebben de Fransen en de adel ook gedacht dat ze met de Vlaming zijn voeten konden blijven spelen. Wel als ge een dier in een hoek drijft zal het zotte dingen doen... .

Laatst gewijzigd door Azal : 7 januari 2005 om 19:23.
Azal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be