![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hum, mag ik door deze stelling besluiten dat jijzelf bent geboren met alle kennis en wijsheid waarover de mensheid op dit ogenblik beschikt? Hierdoor heb je nog nooit een boek moeten lezen, een krant moeten lezen, opzoekingswerk moeten verrichten,....????? Kortom, alle beschikbare kennis waarover jij beschikt was reeds aanwezig op het ogenblik van je geboorte???? Belachelijk argument. Ik had je hoger ingeschat. Verder hoef je niet rond de pot te draaien. Gewoon een antwoord op mijn twee vragen volstaat. Ik zal de vragen voor het gemak nog eens stellen : 1° Je hebt zelf toegegeven dat je niet op de hoogte was van bepaalde feiten. Waar haal je dan het recht vandaan om deze feiten af te doen als zijnde een fantasie van linkse rakkers? 2° Waarom hangt rond het Opus Dei een waas van geheimzinnigheid en niet over andere katholieke ordes? Enerzijds beweer je meer dan wie ook op dit forum te weten wat het Opus Dei aanbelangt (behoorlijk arrogante stelling) , anderzijds beweer je niet op de hoogte te zijn van het meest in het zicht springende onderdeel, zijnde de zelfkastijding. Wat is het nu?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niets vreemd aan een priester- of religieuzenopleiding los van de bisschoppelijke seminaries. De meeste kloosterorden zorgen voor hun eigen opleidingen (zeker in het verleden). Er bestaan trouwens ook internationale seminaries die rechtstreeks onder de paus vallen, waar dus ook de plaatselijke bisschoppen het niet voor het zeggen hebben. De Kerk is in haar structuur wel wat gevarieerder dan wat u ervan denkt of meent te weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad, allemaal heel twijfelachtige bronnen! Gelieve antwoord te geven op mijn vragen en niet rond de pot te draaien.
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad, dat zijn pas objectieve bronnen!
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
kijk goed naar het nummertje van deze post van jou en dan nu naar het nummertje van mijn eerste vermelding van de Da Vinci code chronologische volgorde jou vreemd? En naast het vermelden van het boek heeft ook Ingenious nog gerefereerd naar een documentaire op Panorama.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een aantal geestelijke werken wordt gesproken over zelfkastijding, en is helemaal niet exclusief iets voor OP. "Zelfkastijding" houdt trouwens nog wel iets anders in dan het zich geselen zoals u meent: zelfkastijding is het bedwingen en kanaliseren van de menselijke driften (op allerlei vlakken) en die geestelijke ascese vindt een verbazende gelijkenis met wat het boeddhisme leert. U stelt dat "zelfkastijding" "het meest in het zicht springende onderdeel" zou zijn van OD. Merkwaardig is dan wel dat dit in het geestelijke instituut helemaal niet tot uiting komt. Er wordt wel gesproken over geestelijke ascese, maar niet over het zich zomaar lichamelijk toetakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ZIE HIERBOVEN AANGEHAALDE BRONNEN....
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 januari 2005 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nogal een zwakke argumentatie als u het mij vraagt... ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval doet het er weinig toe of het nu gaat over die reportage of dat welbepaald boek, feit is dat bepaalde zaken die OD hier worden toegedicht mij niet bekend zijn uit de werkelijkheid. Daar ik wel weet hoe het er aan toegaat in OD, mag ik dat dus wel stellen. Ik bemerk wel veel complottheorieën, maar nauwelijks of zelfs geen concrete bewijzen. Alles wat men beweert is op los zand gebouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat heb je eigenlijk te zeggen op het feit dat escriva zo snel heilig is verklaard? naar ik gehoord heb is dat wel verdacht snel. maar ongetwijfeld heeft u ook hier een verklaring voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet rond de pot draaien.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kerk hanteert trouwen strenge criteria die voor ieder dossier dezelfde zijn. Alles hangt in de eerste plaats af van hoe snel er een daadwerkelijk mirakel zich voordoet. Voor u weer begint sceptisch te doen: het moet gaan om onverklaarbare lichamelijke genezingen die door niet-gelovige medici moeten worden vastgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Jan van den Berghe]
In een aantal geestelijke werken wordt gesproken over zelfkastijding, en is helemaal niet exclusief iets voor OP. "Zelfkastijding" houdt trouwens nog wel iets anders in dan het zich geselen zoals u meent: zelfkastijding is het bedwingen en kanaliseren van de menselijke driften (op allerlei vlakken) en die geestelijke ascese vindt een verbazende gelijkenis met wat het boeddhisme leert.QUOTE] Zichzelf geselen en het dragen van een boetegordel is geen geestelijke ascese. Je ontwijkt voor de zoveelste maal mijn heel simpele vraag. Niet rond de pot draaien door er het boeddhisme bij te sleuren.