Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2005, 12:02   #61
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Een vaststelling die ik ook maak bij de recentste peiling in "Binnenland", is de ongelooflijk lage score van de VLD. Er zitten hier nochtans wel wat liberalen op het forum, maar 'k heb zo gevoel dat ze nogal kritisch van aard zijn, niet in het minst omdat de VLD gewoonweg te weinig realiseert in deze regering.
Leg de burgermanifesten naast het gevoerde beleid en je hebt de verklaring.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 13:18   #62
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
neen, omdat er in de vorige jaren enkele pipo's als die judoka bijgehaald werden... die nog niets deed dan negatief zijn en uiteraard het gedeelte racisten die ooit voor de VLD stemden, naar zich en de vlaamse stank dirigeerde...

hier is al vaker door echte liberalen gepleit voor een terugkeer naar de liberale waarden...
maar intussen protesteer ik ook tegen de bewering van niets gerealiseerd...
de lijst van realisaties en trendbreuken met de tjeven en sossencatastrofe van tientallen jaren voordien is heel lang...
maar naar de bewijzen daarvan, geformuleerd in verschillende topics wort niet gekeken op dit forum, omdat de meerderheid hier er enkel dient om de racistische, extremistische standpunten te verheerlijken...
een objectieve en zorgvuldige analyse, wars van slogans, bewijst degelijk dat de VLD veel gerealiseerd heeft... uiteraard de conjunctuur gebonden items nog niet al zijn de gunstige voorwaarden geschapen...
als eens een regeerakkoord gesloten is dan heeft dat prioriteit en niet ondermijnende slogans... of oproepen tot barsten van een samenleving die het veel beter doet dan de ons omringende landen...
maar ja... dat toegeven zou de vlaamse stank schaden...
De liberaaltjes hebben het aan zichzelf te danken dat hun partij al meerdere malen op imploderen staat.
Transferpolitiek, zogenaamde 'vernieuwing', [size=5]-[/size] 200.00 jobs, interne disputen die in de media uitgesmeerd worden,...

Een schoon prestatielijstje noem ik dat.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 13:22   #63
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
De ganse opzet ivm de heksenjacht op het Vlaams Blok had slechts één doel (1, UNO, eins, one, un) namelijk het verbieden van het VB.
Ik ben er van overtuigd dat jij het binnenkort ongetwijfeld zal presteren om het mislukken van dat euvele doel ook nog in de schoenen van centrum rechts te steken.
Mag ik er u op wijzen dat wij tegen de petitie waren aan de centrum-rechtse parlementairen, omdat we vinden dat je de strijd tegen extreem-rechts geen moralistische, burgerlijke omweg moet gebruiken.
Oud 9 januari 2005, 14:07   #64
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ik moet u blijkbaar iets uitleggen. Democratie wil zeggen dat het volk bepaald door wie het geregeerd wordt. Democratie is geen synoniem voor 'goed'.
Stel dat racisme door een meerderheid wordt gesteund en gestemd, dan is racisme op een democratische manier tot stand gekomen. Dat wil echter niet zeggen dat ik dat goed vind. Zeer zeker niet.
Trouwens, welke meerderheid gaat zowel facisme als anarchie steunen?
Ik denk dat het tijd is voor een goed woordenboek.
Heb ik gezegd dat die allemaal teglijk gesteund worden?, NEE, ik heb een opsomming gemaakt van mogelijke onderwerpen. Leert lezen voordat u de les komt spellen.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 15:35   #65
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

't Is lang geleden dus; dit is wat u gezegd heeft:
Citaat:
Dus al rasisme , fasisme, anarchie wordt gesteund door de meerderheid dan is dat goed???? Als 3/4 van de bevolking zegt dat die andere 1/4 moet ophoepelen of zwijgen, dan is dta goed voor jouw.Rare redenering. En ik zou u niet als staatshoofd willen.
Mijn punt was dat een democratisch genomen beslissing niet noodzakelijk een goede beslissing is. (Sorry, ik val in herhaling maar ze vragen erom...)
Dat jij nu zo ligt de mekkeren;
Citaat:
Heb ik gezegd dat die allemaal teglijk gesteund worden?, NEE, ik heb een opsomming gemaakt van mogelijke onderwerpen. Leert lezen voordat u de les komt spellen.
had je kunnen voorkomen door in je originele posts 'of' tussen racisme en facisme en anarchie te schrijven i.p.v. een komma.
Naar nu zijn we serieus aan't muggeziften en ook totaal naast de kwestie aan't lullen.
Citaat:
Leert lezen voordat u de les komt spellen.
In uw gat gebeten omdat ne 'nieuwe' commentaar geeft op uw posts?
Da's dan jammer...
Oud 9 januari 2005, 15:51   #66
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Mag ik er u op wijzen dat wij tegen de petitie waren aan de centrum-rechtse parlementairen, omdat we vinden dat je de strijd tegen extreem-rechts geen moralistische, burgerlijke omweg moet gebruiken.
A/ ik bedoelde inderdaad slechts de zichzelf democratisch noemende machtspartijen
B/ Zal jij het me kwalijk nemen als ik mezelf niet extreem rechts maar centrum rechts noem?
C/ Het zal helemaal geen wonder te noemen zijn, veronderstel ik, dat ik het met jou wat het cordon betreft volledig eens ben.
Oud 9 januari 2005, 16:00   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden waarom hier zoveel extreem-rechtse forumleden zijn, is gewoon omdat anderen het aftrappen na de zoveelste racistische opmerking of kinderachtige redenering van een plaatselijke neonazi...
Quand tous les dégoûtés s'en vont, il ne reste que les dégoûtants" :
Ik kom hier ook veel minder de laatste tijd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 16:10   #68
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Hitler heeft zelf nooit meer dan 40% gehaald bij verkiezingen. Hij is echter aan de macht gekomen door een idiote regel dat de grootste formatie automatisch meer zetels krijgt dan diegene die verkozen zijn.
Toen de uitslagen van de verkiezingen op 6 maart eindelijk bekend waren, bleek dat de nazi´s 43,9% van de stemmen hadden gekregen, waarmee zij 288 van de 647 zetels in de nieuwe Rijksdag zouden bezetten. Ondertussen onderging ook de rest van het rijk de terreur en onderdrukking en op 22 maart 1933 werd, even buiten Dachau, het eerste concentratiekamp geopend waar politieke tegenstanders naar afgevoerd zouden worden.
Op 23 maart 1933 richtte Hitler zich tot de Rijksdag, waarin hij in een drie uur durende toespraak zijn programma toelichtte. Hij beloofde een ingrijpende morele sanering van het volk (let op: de maakbaarheid van de maatschappij door SStevaert ), de boeren en middenstanders te redden van de ondergang (Y Leterme gisteren op het landbouwsalon ) , alle werklozen weer aan het werk zien te krijgen (Verafstoot met de 200.000 ) en het leger zou zo uitgebreid en gemoderniseerd worden (Flahaut) , zoals in de geschiedenis van Duitsland nog nooit was voorgekomen. Aan het eind van zijn toespraak kreeg hij een staande ovatie en klonk uit vele kelen het ‘Heil-geroep’. Eind 1933 bezat Hitler zo goed als de totale en dictatoriale macht. Hitlers partijleger, de SA, had zijn werk gedaan : het had ervoor gezorgd dat Hitler aan de macht was gekomen.

Dit is een stukje dat ik snel bijeengegoogled heb.
Dus Hitler had geen absolute meerderheid maar toch is hij kanselier geworden op een democratische wijze
Oud 9 januari 2005, 16:23   #69
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Quand tous les dégoûtés s'en vont, il ne reste que les dégoûtants" :
Ik kom hier ook veel minder de laatste tijd.
En zie, het aantal gedegouteerden neemt spontaan in grote hoeveelheid af.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 16:24   #70
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
"een objectieve en zorgvuldige analyse, wars van slogans, bewijst degelijk dat de VLD veel gerealiseerd heeft"

Daarom dat uw berichtjes wellicht niet gesmaakt worden. Ze staan immers wèl vol slogans, en uw pogingen om "de meerderheid" hier te verslijten voor mensen die enkel dienen "om de racistische, extremistische standpunten te verheerlijken" getuigen allerminst van een objectieve en zorgvuldige analyse. Als d�*t jouw liberale waarden zijn, dan is de VLD in haar huidige vorm misschien nog beter af...
ik heb ook nooit verwacht dat ze gesmaakt worden door die stank en VNV opvolgers hier...
maar de vrijheid van meningsuiting zet me aan tegen al dat racistisch, extremistisch, nazigedoe hier te reageren...

en over liberale waarden of VLD zal ik ook blijven zeggen wat ik erover denk...

en slogans... wie bij de hond slaapt krijgt luizen... en vermits het hier wemelt van verheerlijkers van mestkevers en luizen.... dus dan zullen slogans wel daardoor opgewekt worden...
Oud 9 januari 2005, 16:35   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jeps, het wordt rap erg platvloers als extreemrechts on line komt. Vergelijk het maar met een groot café waar jan en alleman op de koffie komt. Even later komt een handvol skinheads met swastika's en petjes op van het VB het café binnen en de zaal loopt gelijk helemaal leeg.
weer eens een nachtmerrie gehad pianoke... tijd voor psychologische bijstand !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 16:36   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
ik heb ook nooit verwacht dat ze gesmaakt worden door die stank en VNV opvolgers hier...
maar de vrijheid van meningsuiting zet me aan tegen al dat racistisch, extremistisch, nazigedoe hier te reageren...
... aan de hand van bekrompenheid, veralgemeningen, en beledigingen. Flink zo!

Citaat:
en over liberale waarden of VLD zal ik ook blijven zeggen wat ik erover denk...
Dat zeg je goed: liberale waarden of VLD. 8)

Citaat:
en slogans... wie bij de hond slaapt krijgt luizen... en vermits het hier wemelt van verheerlijkers van mestkevers en luizen.... dus dan zullen slogans wel daardoor opgewekt worden...
Kijk, nu zijn we er se: het is de schuld van het VB. Handig toch he, als je een zondebok hebt voor de nonsens die jij uit eigen beweging (de vrijheid van meningsuiting, weet je nog?) op deze site plaatst? Nogmaals kunnen we zien wat uw "objectieve analyses" waard zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 16:41   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor hard-line fascisten en skinheads, is alles wat niet extreem-rechts ingesteld is natuurlijk ook links...

Ik weet niet of u dt weet... Maar het VB staat wereldwijd bekend als één van de partijen die het meest bij het gedachtengoed van het derde rijk aanleunt uit heel Europa...

Wie zegt trouwens dat het cordon per definitie ondemocratisch is... Zolang het cordon bestaat is het democratisch, aangezien de meerderheid van de parlementairs er zich aan houden... (Allez, parlementair, burgerlijk democratisch, maar toch!)
ja zoals in een kaartspel met vier... hij die altijd wint, gooi je er maar uit en sluit hem uit ! je neemt er een dommekloot bij en probeert van hem te winnen en al zijn geld af te luizen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 9 januari 2005, 16:43   #74
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat het Vlaams Belang steeds groter wordt, meer kiezers en aanhangers vindt is normaal, dus ook op dit forum.

De meesten onder ons komen er openlijk voor uit en schamen zich niet, tot grote frustratie van de Heer Vermeersch en zijn uitbraaksel (uitspraak) van 13 juni... toen volgens hem elke Vlaming zich moest schamen !

Laatst gewijzigd door ancapa : 9 januari 2005 om 16:44.
Oud 9 januari 2005, 17:38   #75
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:

Toen de uitslagen van de verkiezingen op 6 maart eindelijk bekend waren, bleek dat de nazi´s 43,9% van de stemmen hadden gekregen, waarmee zij 288 van de 647 zetels in de nieuwe Rijksdag zouden bezetten. Ondertussen onderging ook de rest van het rijk de terreur en onderdrukking en op 22 maart 1933 werd, even buiten Dachau, het eerste concentratiekamp geopend waar politieke tegenstanders naar afgevoerd zouden worden.
Op 23 maart 1933 richtte Hitler zich tot de Rijksdag, waarin hij in een drie uur durende toespraak zijn programma toelichtte. Hij beloofde een ingrijpende morele sanering van het volk (let op: de maakbaarheid van de maatschappij door SStevaert ), de boeren en middenstanders te redden van de ondergang (Y Leterme gisteren op het landbouwsalon ) , alle werklozen weer aan het werk zien te krijgen (Verafstoot met de 200.000 ) en het leger zou zo uitgebreid en gemoderniseerd worden (Flahaut) , zoals in de geschiedenis van Duitsland nog nooit was voorgekomen. Aan het eind van zijn toespraak kreeg hij een staande ovatie en klonk uit vele kelen het ‘Heil-geroep’. Eind 1933 bezat Hitler zo goed als de totale en dictatoriale macht. Hitlers partijleger, de SA, had zijn werk gedaan : het had ervoor gezorgd dat Hitler aan de macht was gekomen.

Dit is een stukje dat ik snel bijeengegoogled heb.
Dus Hitler had geen absolute meerderheid maar toch is hij kanselier geworden op een democratische wijze
Je neemt er weer een loopje mee. Die 43% was het resultaat op 6 maart 1933. Toen was Hitler al kanselier en had de sociaal democratische leiders buiten spel gezet en de communisten opgesloten of vermoord.

De verkiezingen die jij aanhaalt waren tevens de eerste en enige verkiezingen die de NSDAP nog hield na de machtsovername van 31 januari 1933 en dat nadat Hitler al kanselier was en al zes weken aan de macht was.
Oud 9 januari 2005, 18:11   #76
Fieseler

Standaard

Citaat:
Je neemt er weer een loopje mee. Die 43% was het resultaat op 6 maart 1933. Toen was Hitler al kanselier en had de sociaal democratische leiders buiten spel gezet en de communisten opgesloten of vermoord.

De verkiezingen die jij aanhaalt waren tevens de eerste en enige verkiezingen die de NSDAP nog hield na de machtsovername van 31 januari 1933 en dat nadat Hitler al kanselier was en al zes weken aan de macht was.
Waar spreek ik dit tegen Triangeltje?
Oud 9 januari 2005, 19:50   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Wat is de waarde van dit forum. Als men een peiling doet naar voorkeurspartij dan ziet men dan bijna 50% voor het Belang zou kiezen terwijl regeringspartijen als VLD en SPA slechts 5% en 10% halen. Is dit forum dan een geloofwaardig discussieforum of geeft het gewoon een vertekend beeld?
Dit geeft aan dat VLD en SP.a geen begeesterde militanten hebben. Hun kiezers zijn maw. vaker gewoontestemmers. Mensen die op de rooie stemmen omdat hun bompa dat ook deed, of mensen die blauw stemmen omdat ze 'zellefstandige, meneer' zijn. Het VB en de N-VA zijn partijen waar je meer militanten ziet die kiezen voor de boodschap die ze brengen, niet uit gewoonte. Het is immers ook totaal niet bon-ton om in het eerder linkse jonge milieu te zeggen dat je Vlaams stemt omdat het thuis een Vlaamse nest is. Je bent daarvoor of niet. CD&V geniet een beetje van datzelfde effect sinds ze de laatste twee jaren vrij goed oppositie voerden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 19:52   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Zijn jullie daar nu weer met jullie Hitler ? Die mens is lang dood ! Het is verdorie 60 jaar geleden dat die ergens onder de grond is gestoken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 20:20   #79
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Zijn jullie daar nu weer met jullie Hitler ? Die mens is lang dood ! Het is verdorie 60 jaar geleden dat die ergens onder de grond is gestoken.
Ja, dat klopt maar bij de meeste VB-ers leeft hij verder in hun hart.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 20:23   #80
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Voor het VB is Hitler en zijn Vlaamse collaborateurs nog altijd springlevend. Mogen wij daar aanstoot aan nemen of moeten wij zwijgen?

Ps: scroll eens terug naar boven en kijk wie er over begonnen is en wie de discussie levend houd

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 januari 2005 om 20:25.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be