Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 januari 2005, 20:05   #61
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het enige wat ik zie is dat jij een gefrustreerde extreem-linkse puber bent die er enkel in slaagt onzin uit te kramen over het VB. Er is overigens geen enkele reden om deel te nemen aan de Tsunami 12-12 massahysterie.
Ik vind het wel prima van je om regelmatig de wereld eraan te herinneren, wat voor een verfoeilijke bende het VB wel is. 8)
Pietje is offline  
Oud 11 januari 2005, 20:34   #62
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Alweer een politisering van een menselijk drama. Deze discussie interesseert mij maar matig. Zouden de mensen in Zuid-oost Azie het erg vinden als hun hulp van het Vlaams Belang kwam?
Ik betwijfel het
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 21:41   #63
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Ik betwijfel het
Idd, in dergelijke omstandigheden moet men zich over ideologische verschillen kunnen zetten.
Towelie030981 is offline  
Oud 11 januari 2005, 21:59   #64
ilfalco
Minister-President

Standaard

ja u ziet het , demorgen misbruikt zelfs een ramp om een ideologische tegenstander te treffen . En vtm is solidair ... maar ook niet te solidair want vt4 mag niet meedoen aan de benifietuitzending... het belangrijkste is toch niet aan wie je geeft , maar dat het terecht komt.
ilfalco is offline  
Oud 11 januari 2005, 22:11   #65
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
ja u ziet het , demorgen misbruikt zelfs een ramp om een ideologische tegenstander te treffen . En vtm is solidair ... maar ook niet te solidair want vt4 mag niet meedoen aan de benifietuitzending... het belangrijkste is toch niet aan wie je geeft , maar dat het terecht komt.
Idd, maar men mag ook niet ideologische geven als je begrijpt wat ik bedoel.
Towelie030981 is offline  
Oud 11 januari 2005, 22:32   #66
ilfalco
Minister-President

Standaard

Kijk als m'n vindt dat m'n meer vetrouwen heeft in de ene organisatie dan ind e andere dan zie ik daar geen enkel probleem in. Als je zietd at er al bedrijven zijn die ontevreden zijn omdat ze niet op de tv moegen komen .. VIn gaat het geld trouwens aan plaatselijke organisaties geven; En je kan toch moeilijk verwachten dat het vb haar geld gaat geven aan mensen die het vb geld zelfs niet willen aanvaarden ... of aan orgainsaties die eigenlijk een extreem-linkse agenda hebben . ik heb vroeegr ook veel oxfam producten gekocht , maar dat is ook gedaan hoor ... het is dus voor hen dat het links zijn belangrijker is dan de neutraliteit die meer zou opbrengen.
ilfalco is offline  
Oud 11 januari 2005, 22:37   #67
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Het Belang ideologiseerd dus evenveel! Aangezien ze niet aan reeds aanwezige hulporganisaties willen geven omdat deze in hun ogen extreem-links zijn.

ps.Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke bedrijven zijn ontevreden?
Towelie030981 is offline  
Oud 11 januari 2005, 22:42   #68
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
jamaar die organisaties weigeren geld aan te nemen van het VB.

en sorry, dat van valse beschuldiging was niet aan u gericht maar aan topic starter, mijn excuses daarvoor
och, da's niet nieuw. Een tijd geleden had Annemans een boek geschreven over pedofilie dacht ik, en hij wilde zijn geld geven aan de Child Focus, maar ze hoefden het niet..
Wie zijn schuld is het dan?
Ambiorix is offline  
Oud 11 januari 2005, 22:56   #69
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Aan een organisatie die geen enkele administratiekost zal aanrekenen op mijn schenking.

het eigen werk ook niet zal toerekenen op wat U schenkt,

het de hulp uitdrukkelijk zal brengen als hulp uit Vlaanderen.

Welke organisatie zou overigens wél ervaring hebben met dit soort tsunami's?

Zoek jij geen spijkers op laag water omdat punt 3 jou bovenmatig stoort?

Wel, mij stoort dat allerminst en het is bovendien mijn eigen geld dat ik uitgeef.

wat mij stoort is dat deze organisatie geen kennis van ZO-Azie heeft. is dat zo moeilijk te begrijpen? en ik vind het belachelijk van een onervaren organisatie te steunen om de eenvoudige reden dat ze wat reclame gaan maken voor vlaanderen ginder. alsof het die mensen ook maar iets uitmaakt. bovendien mag jij het goed vinden dat ze alles doorstorten, bij mij roept het wel wat vragen op. ik vraag me trouwens af hoe ze hun werkings en administratiekosten betalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 11 januari 2005, 22:58   #70
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
och, da's niet nieuw. Een tijd geleden had Annemans een boek geschreven over pedofilie dacht ik, en hij wilde zijn geld geven aan de Child Focus, maar ze hoefden het niet..
Wie zijn schuld is het dan?
Child Focus, maar graag had ik daar iets van bewijzen van gezien. Zowel van de zogenaamde gift aan Artsen zonder Grenzen als dit.
Towelie030981 is offline  
Oud 11 januari 2005, 22:59   #71
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Misschien wel verduidelijken dat bij die organisaties die onder de 12-12 rekening geld ronselen ook het extreem-links belgicistisch oxfam zit! Wat gaan die doen met dat geld? "eerlijke" vis kopen van de getroffen bevolking? Of weer politiek correcte acties ondernemen?
misschien even verduidelijken dat je weer niet weet waar je over spreekt. dit geld gaat naat oxfam solidariteit, en dat is een organisatie die los staat van de wereldwinkels. bovendien denk ik dat oxfam dit geld op internationaal niveau beheert, en ik denk niet dat daar veel belgicistische invloed gaat spelen.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:20   #72
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het Belang ideologiseerd dus evenveel! Aangezien ze niet aan reeds aanwezige hulporganisaties willen geven omdat deze in hun ogen extreem-links zijn.
Ze kunne het niet aan de reeds aanwezige hulporganisaties geven omdat die dan geweigerd worden. Dat is iets heel anders. Nu kunnen ze langs een omweg toch geld geven aan de noodlijdende in het rampgebied.
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:24   #73
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik vind het raar om een organisatie te steunen die niet de capaciteit heeft om dergelijke operaties in ZO-Azie op te zetten. En dit gaat niet enkel over expertise, maar ook over infrastructuur, projecten en dergelijke meer.
Dus gaan ze het doorstorten en met andere woorden is het zeer waarschijnlijkdat het bij zo'n 1212 organisatie terechtkomt.
storten voor de vlaamse zaak te behartigen daar waar men zich er geen reet van aantrekt.
Het is gelijk een BUB-idee dat zijn weg tot het VB gevonden heeft.
Oud 11 januari 2005, 23:25   #74
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Tiens, ik heb vroeger een werkje gemlaakt over oxfam wereldwinkels. Ik heb toch goede puntjes op behaald (47/50, niet slecht he ). Maar blijkbaar horen die wereldwinkels niet bij oxfam? FF sjance gehad dan dat die leerkracht er niet genoeg over wist
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:25   #75
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ze kunne het niet aan de reeds aanwezige hulporganisaties geven omdat die dan geweigerd worden. Dat is iets heel anders. Nu kunnen ze langs een omweg toch geld geven aan de noodlijdende in het rampgebied.
Hebben ze geweigerd? Hebben ze het al aangeboden?
Towelie030981 is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:27   #76
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
Ik vind het raar om een organisatie te steunen die niet de capaciteit heeft om dergelijke operaties in ZO-Azie op te zetten. En dit gaat niet enkel over expertise, maar ook over infrastructuur, projecten en dergelijke meer.
Dus gaan ze het doorstorten en met andere woorden is het zeer waarschijnlijkdat het bij zo'n 1212 organisatie terechtkomt.
storten voor de vlaamse zaak te behartigen daar waar men zich er geen reet van aantrekt.
Het is gelijk een BUB-idee dat zijn weg tot het VB gevonden heeft.
Ik zal het nogmaals zeggen. Dat van die Vlaamse zaak enzo, daar ga ik ook niet met akkoord za. Maar het was de enige weg om toch geld te kunnen geven aan het rampgebied. Want enkele organisaties weigeren geld aan te nemen van het VB.
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:29   #77
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Geld weigeren van bepaalde mensen die bij een bepaalde zitten vind ik inderdaad kinderachtig.
Oud 11 januari 2005, 23:29   #78
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hebben ze geweigerd? Hebben ze het al aangeboden?
In het verleden he ... die affaires zijn hier al eerder aangehaald. Ik begrijp het dan wel dat ze het nu anders proberen.
Maar om het allemaal kort te houden, het VB donneert in tegenstelling van wat sommige durven beweren.
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:37   #79
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten konden ze ook 1212 steunen, maar werden ze niet gevraagd.
Daarenboven stond het hen vrij tal van andere organisaties die zowel als NGO als internationaal erkend waren, te steunen. Ik denk maar aan de Wereldbank ( IDA, IBRD, ...) of Europeaid, UNDP,UNCHR, UNICEF, ... deze organisaties zijn apolitiek en zouden deze giften wel aanvaarden.
Ook op lager niveau zijn er tal van organisaties die deze donaties zouden aanvaarden én nodig hebben. Ik denk dat bv TRIAS het zeker zou aanvaarden ...

Ik vind het schrijnend te zien dat ze uiteindelijk terechtkomen bij een niet-erkende, regionale NGO die geen banden heeft met de getroffen regio.
Oud 12 januari 2005, 02:23   #80
ingenious

Standaard

Citaat:
Tiens, ik heb vroeger een werkje gemlaakt over oxfam wereldwinkels. Ik heb toch goede puntjes op behaald (47/50, niet slecht he ). Maar blijkbaar horen die wereldwinkels niet bij oxfam? FF sjance gehad dan dat die leerkracht er niet genoeg over wist
begrijpend lezen in het vervolg aub. oxfam bestaat uit 2 peilers: oxfam wereldwinkels en oxfam solidariteit (http://www.oxfamsol.be/). het is die laatste die aan noodhulp en heropbouw doet. de wereldwinkels hebben er niets mee te maken.

Citaat:
ingenious is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be