Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 januari 2005, 00:35   #61
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Inderdaad!
En nu maak ik mij op om van U de ontkrachting van mijn stelling te mogen horen zie.
Jij gaat mij dus nu uitleggen waar Annemans:
A/ ongelijk had en/of gelogen heeft

Openlijk en publiekelijk het gerecht in twijfel trekken op een wel zeer dreigende toon lijkt mij voldoende om zijn ongelijk te bevestigen. Ik heb nog steeds vertrouwen in het gerecht, dus zijn Annemans' woorden automatisch leugens.

B/ Iets onwettelijk heeft gezegd

Ik weet niet in hoever een parlementair, het gerecht mag controleren. Indien wel, moet hij dat maar doen via het parlement, en niet op de openingsreceptie vd stichting van zijn nieuwe partij.

C/ De scheiding der machten heeft doorbrokenZie B/

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 januari 2005 om 00:36.
Pietje is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:39   #62
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Als je een wet toepast ben je objectief bezig Een gerecht moet objectief werken, wat ben je uiteindelijk met een partijdig gerecht?
Bewijs van partijdigheid ?? Bijna IEDERE veroordeelde zal zeggen dat de rechter partijdig was.
Pietje is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:40   #63
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Als officieel domme kloot kan ik het mij veroorloven niets te snappen van al die zaken en geen mening te moeten hebben, wat een luxe!
Dat heb ik niet gezegd. Maar omdat jij het zegt zul je wel gelijk hebben zeker
lustige lezer is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:41   #64
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
We gaan in ieder geval nog plezante tijden tegemoet. Want ze denken zo:

Eerst een schijnproces , rechtzaken herbeginnen en ondertussen wetten aanpassen zodoende dat het Vlaams Blok hoedanook kan veroordeeld worden.

Shit, het lukt weeral niet, ze stichten een nieuwe partij en halen zelfs een ongekende score van 1 miljoen stemmen. Wat nu?

Ok, laten we even zien hoe het gaat met die dotaties. Vlaams Parlement wilt de dotatie niet afpakken, want het is ondertussen Vlaams Belang geworden.

Dan maar zien hoe we federaal iets kunnen proberen. Er is geen wet om de dotaties af te pakken, laten we er snel een maken en aanpassen zodat het Vlaams Belang dan tenminste federaal van het geld kan worden onthouden.

Maar wacht, met welk argument gaan we nu verdedigen dat het Vlaams Belang geen dotaties mag hebben, ze is nooit veroordeeld. Het was het Vlaams Blok.

Ok, dan maar zeggen dat wat vanaf nu gebeurt telt. Dan kun je de eerste de beste uitspraak tegen bijvoorbeeld het toelaten van hoofddoeken in klaslokalen aanhalen.

Maar dat is niet genoeg, want vandaag zeggen alle partijen dat.

Juist, dan maar stemmen dat wanneer je met zoiets afkomt, je dan ook het verleden mag opgraven en de veroordeling die wij tegen hun vroegere partij hebben kunnen organizeren gebruiken om een nieuw gemaakte dossier wat serieus aan te zwengelen.

Oef , we zijn er, we zijn er....

We komen eraan met onze doelstelling, denken ze dan.

Maar dat denken ze reeds 15 jaar. En ondertussen zal het Belang misschien wel 2 miljoen stemmen halen.

Wie weet waar ze dan mee afkomen. Leve de democratie.
Volledig akkoord, behalve die voorlaatste zin.
Het zit namelijk zo: Vooraleer het Belang 2miljoen stemmen haalt zal het al met een gedeelte van de kazakkendraaiers van de VLD een regering kunnen vormen en dan zal het Belang zelf kunnen bepalen door middel van het wapen van de besluitvorming om aan het gerecht op te leggen wat nu eigenlijk racisme is (en corruptie, en antidemocratie, enz enz).

Het grote voordeel is dan echter, en dit heb ik nu al verschillende keren op dit forum gepost, dat het Belang zich desgevallend perfect zal kunnen bedienen van de wapens die door de huidige machtspartijen worden gesmeed.
Daardoor zal ze dan ook met glans een eventuele ethische screening doorstaan daar zij zelf de wetten niet heeft gemaakt waarmee ze de oppositie zal droogleggen.
Oud 12 januari 2005, 00:41   #65
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Bewijs van partijdigheid ?? Bijna IEDERE veroordeelde zal zeggen dat de rechter partijdig was.
Daar heb ik het ook niet over Zie op wat dat ik reageerde ...
lustige lezer is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:45   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. Maar omdat jij het zegt zul je wel gelijk hebben zeker
Voila zie.
Pas op dat is een statuut dat je moet verdienen hé.
Mambo is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:45   #67
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je een wet toepast ben je objectief bezig Een gerecht moet objectief werken, wat ben je uiteindelijk met een partijdig gerecht?
Kiezen tussen minimum en maximumstraf, heeft niks met partijdigheid te maken. De rechter heeft daar de vrijheid om de ernst van de feiten te beoordelen.
Pietje is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:47   #68
Fieseler

Standaard

Citaat:
Openlijk en publiekelijk het gerecht in twijfel trekken op een wel zeer dreigende toon lijkt mij voldoende om zijn ongelijk te bevestigen. Ik heb nog steeds vertrouwen in het gerecht, dus zijn Annemans' woorden automatisch leugens.
Het lijkt jou..., en de toon was..., en ik heb vertrouwen in het gerecht en hij niet...
noegabollen dus!

Citaat:
Ik weet niet in hoever een parlementair, het gerecht mag controleren. Indien wel, moet hij dat maar doen via het parlement, en niet op de openingsreceptie vd stichting van zijn nieuwe partij.

Hij heeft het gerecht helemaal niet gecontroleerd op de openingsreceptie.
noegabollen dus!

Wanneer wordt ik heir eens aangenaam verrast door een doorvrochten en geargumenteerde stellingname van links.
Oud 12 januari 2005, 00:47   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kiezen tussen minimum en maximumstraf, heeft niks met partijdigheid te maken. De rechter heeft daar de vrijheid om de ernst van de feiten te beoordelen.
Zal wel zijn, hij heeft ook de vrijheid alle zaken in één keer te veroordelen of voor ieder feit appart de maximum straf te geven! 't is tenslotte een vrij land nietwaar?
Mambo is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:51   #70
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Het lijkt jou..., en de toon was..., en ik heb vertrouwen in het gerecht en hij niet...
noegabollen dus!

Wat dacht je nu,meneer pretentie, dat ik op een goedkeuring van jou zat te wachten ??
Pietje is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:54   #71
Fieseler

Standaard

Citaat:
Wat dacht je nu,meneer pretentie, dat ik op een goedkeuring van jou zat te wachten ??
Euh, ja?

[size=1]En toch vind ik dat ook jij jouw mening mag hebben en uiten[/size]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 januari 2005 om 00:56.
Fieseler is offline  
Oud 12 januari 2005, 01:02   #73
Fieseler

Standaard

Citaat:
Daarvoor weegt ge nie zwaar genoeg. 8)
Dat mag ook niet als verkenningstoestel hé.
Oud 12 januari 2005, 01:14   #74
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, en zijn die standpunten veroordeeld voor rasisme? Neen. Enkele uitspraken van vzw's wel.
Ik denk niet dat een rechter standpunten an sich kan veroordelen.
Net zo min als uitspraken.
Nu ben je mijns inziens toch behoorlijk uit de bocht aan't gaan hoor!
Oud 12 januari 2005, 02:26   #75
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Daar heb ik het ook niet over, ik heb het meer over persoonlijke wraak van een rechter ofzo. Straftijd is idd varierend, er bestaan hulpmiddeltjes, maar daar mag men zeker van afwijken.
lustige lezer is offline  
Oud 12 januari 2005, 02:36   #76
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Net zo min als uitspraken.
Dat is het net, maar ze hebben het blok wel omwille van een aantal uitspraken veroordeeld.
http://www.storme.be/itwstormevdvTVMR.html

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 12 januari 2005 om 02:50.
lustige lezer is offline  
Oud 12 januari 2005, 03:06   #77
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat nu? Kan het VB blijven leven zonder geld? Ze zijn nu immers uitgegroeid tot een grote partij die financiering nodig hebben?
Die financiering is heel belangrijk voor onder meer de organisatie en de propaganda van de partij. Indien de drooglegging slechts voor een jaar duurt kan het Vlaams Belang dit te boven komen daar ze een reserve hebben en Dewinter zal ook wel een aantal rijke Antwerpse zakenmensen kennen die misshien wat kunnen helpen.
Internaut is offline  
Oud 12 januari 2005, 03:14   #78
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Een goede raad laat het belang zijn dotatie houden.
voor de tegenstanders is dit ook beter want het Vlaams Belang zal er enkel sterker van worden maar het zal des te moeilijker werken worden. Heeft men nu nog altijd niet door dat na dit proces het enkel tegen hun werkt. Wanneer gaan de politici nu eindelijk eens hun verstand gebruiken en de partij gaan bekampen met democratische middelen.
Het is nogal wiedes dat de franstaligen door die wet zijn omdat het Vlaams Belang voor de afschaffing van de miljardenstroom is en dan is het normaal dat iedere Waal op zijn kar springt. Immers het willen afschaffen van die miljardenstroom is het democratisch recht van een politieke partij en door dat te willen overtreed je geen wet. Maar uit gevaar creeërt men er één die de subsidies willen afpakken van een welbepaalde politieke partij.
Dit versterkt mij in mijn mening om nooit een stem te geven aan alle politieke partijen die aan dit spelletje meedoen, aan alle politieke partijen die meedoen aan het cordon sanitaire. De enige ondemocraten zijn zij zelf.
Internaut is offline  
Oud 12 januari 2005, 05:08   #79
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Als de dotatie wordt afgeschaft , moeten ze idd mij , als stemmer voor het Vlaams Belang , een stuk van mijn belastingen teruggeven.
Of gaan ze de dotatie van het Belang toevoegen aan de 11,3 miljard euro die nu als jaarlijke rente aan de frankofonen afgedragen wordt?
Oud 12 januari 2005, 05:57   #80
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Anderzijds, als elke kiezer een storting doet van een euro of 5 , is de financiële toekomst gevrijwaard. (1.000.000 x 5 is niet niks)
Als het ooit zover komt zal ik wel een tsunami-storting van heel wat meer doen voor het Vlaams Belang want het is , voor ons eigen , voor het .. Vlaams belang. Rekening nummer beschikbaar op hun website..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be